Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:59

@Bienotje: wat gaaf zeg!! Lijkt me heel indrukwekkend! Hoe voel je je nu verder?

@Crazyshar: Welke "fouten" heb je ontdekt?

Nou, met mij gaat het over het algemeen heel goed, maar heb nu weer even een "twijfel/onzekere fase". Via een advocaat heb ik van de week eindelijk mijn achterstallige loon ontvangen, maar ik ben officieel nog steeds in dienst bij mijn werkgever. Ik kan 2 dingen doen, blijven zitten waar ik zit en een faillissement afwachten, of een beëindigingsovereenkomst laten opstellen, zodat ik van mijn werkgever af ben. Alleen in het laatste geval moet ik me beter melden en in 1 klap weer gaan solliciteren, het "echte leven" begint dan plotsklaps weer en dat vind ik stiekem toch een beetje eng. Ik zit nu natuurlijk lekker veilig thuis... Wat als ik weer terug val, wat als ik toch niet zo sterk ben als ik nu denk? En wat voor werk wil ik dan gaan doen? Ik dacht dat ik precies wist wat ik wou gaan doen, maar na de vele afwijzingen (soms reageren er meer dan 300 mensen op 1 vacature), ben ik toch bang dat ik niet aan het werk kom, of alleen een baan kan krijgen die ik niet leuk vind. Dus door al die vragen en onzekerheden heb ik vannacht voor het eerst sinds tijden weer heel onrustig geslapen.

Ik merk ook dat ik gewoon nog heel boos ben op mijn werkgever, voor alles wat ze me aan hebben gedaan en op een of andere manier kan ik dat nog niet los laten. Daarom denk ik dat het beter is om het contract te beëindigen, zodat er echt een punt achter wordt gezet. Maar ik zou het liefste gaan voor de optie die mij financieel het meeste oplevert. Ik ben aardig op kosten gejaagd, ben de helft van een maandloon kwijt aan advocaatkosten en dan nog maar te zwijgen over alle telefoonkosten naar instanties en de kosten van de Second Opinion bij UWV. Daar moet ik allemaal zelf voor opdraaien, terwijl alles buiten mijn schuld om is gebeurd. Maar goed, misschien is het tijd om gewoon het roer weer om te gaan gooien en de stap te nemen door uit deze nare situatie te stappen en weer aan de toekomst te gaan werken!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:48

sjah, lastig....
mijn eerste gedachte is.....zolang je nog in dienst bent, moet je werkgever jou doorbetalen....en zo pak je je werkgever meer dan dat je nu ontslag neemt....

maar goed, een nog beter plan is, om dit denk ik even goed te bespreken met je psycholoog, of iemand die jou hier goede raad in kan geven, goed uitvogelen wat jouw rechten zijn enz......

@crazyshar, ben ook heel benieuwd!!
@bienotje *jaloers*
en indd, hoe gaat het nu met je verder??

Hier ook alles goed! Jesse doet het goed, werk gaat op zich goed, begin al meer in te zien dat er gewoon werkelijk waar enorm zielige figuren werken op onze afdeling....dus erg positief wat dat betreft whahahaha
Verder is het gewoon drukdrukdruk, op een vrije dag merk ik wel dat ik wel wat gepland moet hebben, want anders merk ik gewoon dat je je gewoon wat 'naar'voelt....kan dus nog niet zo goed alleen zijn, maar dat wordt wel beter hoor! gelukkig...
Aan het rijden kom ik nog weinig toe, hop van springles naar springles, soms rijd ik 2 weken niet, en is ze toch nog zoooo braaf op springles alleen is ze wat feller hihi, maar bof gewoon zo met dat paard!
laatst nog fikse buitenrit gemaakt met vriendin, dat was ook heerlijk!!!
Verder merk ik dat ik kwa energie nog wat tekort kom, als ik alleen ben, dan kan ik zo gaan liggen pitten overdag....maar goed, was al jaaaaaaren moe, dus dat zal ook wel tijd nodig hebben!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:15

hmm nou oke in het kort dan, ik heb ontdekt dat ik iedereen die ik een warm hart toe draag MOET helpen van mezelf, en als ik niet KAN helpen dat ik dan blijf malen in mijn hoofd over hoe ik dan WEL kan helpen.
en mijn 2e fout is dat ik gelijk alles moet kunnen.
ik mag geen fouten maken, ik wil niet voor gek staan voor anderen, collega's of anderen. dus maak ik het mezelf in mijn hoofd zo zwaar, waarom kan ik dat niet, ik ben toch niet dom dus waarom weet ik dat niet ,.....

dus nu aan de slag om mezelf niet langer gek laten maken door mezelf!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:50

@Bobomelo: Ik loop momenteel niet bij een psycholoog (is alweer een aantal jaar geleden dat ik daar wat sessies heb gehad), maar ik heb het er veel over met mijn vriend, ouders en buren. Aan beide kanten van de beslissing zitten haken en ogen, daarom is het ook zo lastig en ik ben de enige die de beslissing kan nemen. Maar goed, ik ga in elk geval geen overhaaste beslissingen nemen en eerst alles grondig uitzoeken.

Fijn dat het met jou verder goed gaat! Het lijkt me ook niet zo heel gek dat je nog geen bergen energie hebt, net wat je zegt, je bent zo lang moe geweest... Dat niet alleen kunnen zijn, pff herkenbaar, daar had ik in het begin ook last van. De laatste tijd ging het juist heel goed, maar nu ik dan weer materiaal heb om over te piekeren, moet ik echt weer even goed opletten dat ik het niet uit de hand laat lopen. Ben je nu verder nog onder behandeling o.i.d.?

@Crazyshar: Wel goed dat je nu weet wat je struikelpunten zijn, dan kan je daar meer op letten. Al is dat in de praktijk wel heel moeilijk!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:50

crzyshar
errug bekend, gelukkig ben je je er nu vanbewust, en dat scheelt al de helft!!! goedbezig meid!!

joyce, gelukkig genoeg vrienden en familie om je heen!!!super!!
en ja, ik ga nu nog 1keer naar psychologe heen, laatste keer, daarna ga ik een sociale vaardigheidstraining volgen daar, voor de puntjes op de i zoals mijn psychologe zegt...en daarna...nja, vooral veel zelf dooroefenen denk ik hihi

sorry voorkorte reactie, maar heb beetje weinig energie, ga ook niet naarspringles vanavond, heb even de pijp uit hihi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:03

Sorry dat ik zomaar even inbreek in jullie topic. Ik was grieperig en een beetje aan het neuzen op bokt en kwam dit topic weer tegen. Ik was de eerste delen van de partij, en nu al een hele poos niet meer. Hoe moeilijk en zwaar het nu kan zijn, het komt uiteindelijk echt allemaal goed.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:15

Hoi Angela, jij bent van de tijd met Pollywoppy toch?
En ja, voor iedereen gaat de zon weer schijnen hoor!!

Hoe is het met jou dan Angela?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:48

Angela, welkom. In de eerste delen van de partij maar nu fijn weer de draad op kunnen pakken of begrijp ik dat verkeerd? Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, complimenten in ieder geval :)

Joyce, bij jouw krijg ik de indruk dat je álleen' je situatie van nu aanpakt. Wel vrienden en familie enzo die meedenken, dat is super! Maar als onzekerheid ten grondslag ligt aan het sollicteren en zoeken voor wat anders denk ik dat wat professionele hulp misschien geen kwaad kan. Wel eens gezocht ind e richting van coaching? Ik heb een loopbaancoach in de arm genomen. Tot nu toe nog geen resultaat met vacatures, maar wel veel geleerd van mezelf.. Ik woon ook redelijk richt in de buurt van je, dus mocht je evt. interesse hebben in de naam dan moet je het maar laten weten :) Echt een hartelijk mens die met de problemen van dat moment icm jezelf leren kennen en zoeken naar wat je eigenlijk wil bezig kan zijn ;)

En crazyshar, niet te hoge eisen stellen idd. Dat klinkt als jouw valkuil maar je bent er van bewust. Dat scheelt al de helft. Je doet je best zoals je bent en je mag er zijn, onthou dat :) Méér dan je best kun je ook niet doen en mag je zelf ook niet verwachten ;)

Bobo, jij klinkt ook alsof je op de goede weg zit. Afspraken met psychologen aan het afronden en deel acceptatie van collega's die anders zijn dan jouw ligt. Ook op de goede weg, of niet? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:16

@Bienotje: Mijn onzekerheid is een aantal jaar terug ook al aan bod gekomen bij de psycholoog, dus ik zou eigenlijk die oefeningen ook weer moeten gaan doen en gelukkig heb ik er in 80% van de gevallen geen last meer van. Ik heb nu "ontdekt" dat als er opeens van alles op me af komt en ik belangrijke beslissingen moet nemen, ik in de stress schiet en bang ben dat ik geen juiste keuzes maak (de onzekerheid dus weer even om de hoek komt kijken). Dus ik heb mezelf nu voorgenomen om mezelf niet gelijk te dwingen een keuze te maken, ik mag er eerst rustig over nadenken en hoef mezelf er niet rot om te voelen als ik niet gelijk weet wat ik nou moet kiezen. Het andere deel van de onzekerheid zit hem er in, dat ik niet weet hoe je nou kan herkennen of je er weer klaar voor bent om te gaan werken. Normaal zou iemand gaan re-integreren (en daar mocht ik dus ook al mee beginnen), maar met mijn gekke werksituatie is dat niet mogelijk, dus ik kan niet langzaam aan opbouwen.

Ik heb nu dus besloten om geen beëindigingsovereenkomst te tekenen, maar eerst af te wachten wat er gaat gebeuren. Dan kan ik altijd over een tijdje nog aangeven dat ik toch wil tekenen. Want stel dat ik de overeenkomst teken, dan moet ik mezelf 100% beter melden en weer gelijk volop het "werkende leven" in, zonder rustig op te kunnen bouwen. Als ik dat (in het ergste geval) toch nog niet helemaal trek, heb ik een probleem. Dan heb ik namelijk geen recht meer op WW, omdat ik mezelf dan "onrechtmatig" beter zou hebben gemeld, om recht te hebben op WW. En er komt nog bij, zo lang ik nog in dienst ben, krijg ik volledig loon (en bouw je vakantiedagen en vakantiegeld op), met een uitkering krijg je maar 70%. Dus ook financieel is het gunstiger om nog even te blijven zitten.

Je mag me trouwens wel de gegeven van die coach PB'en, mocht ik er dan zelf toch niet meer uitkomen of vastlopen, dan heb ik iemand achter de hand om me te helpen uitvogelen wat ik nou wil!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:03

Hallo allemaal,

Omdat ik toch wel behoefte heb aan contact met mensen die mij beter begrijpen heb ik besloten ook in dit topic te reageren.

Zal even wat over mijzelf vertellen.

Ben een heel onzeker persoon van 23 jaar.
Al jaren heb ik last van angsten om ernstig ziek te worden of te sterven.
Sinds de dood van mijn oma vorig jaar is dit dubbel zo erg geworden.
Uiteindelijk naar de dokter gegaan en doorverwezen naar een psycholoog/ggz medewerker.
Daar kwam uit dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb.
Ik heb me vandaag aangemeld bij psyq en die gaan mij verder behandelen.

Momenteel gaat het niet zo lekker met me. Ik heb nergens zin in, ben ontzettend moe en heel snel geirriteerd.
Het lijkt me wel fijn contact te hebben met mensen die toch ook soortgelijke klachten hebben.

Hoop dat ik daarvoor nu in het goede topic zit.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:13

Vast wel, sowieso ben je welkom hoor! :) Angsten heb ik zelf geen ervaringen mee, maar misschien anderen hier wel.
Hardstikke goed trouwens dat je er hulp voor hebt gezocht en dan nu traject in gaat met een psych. Dat si al een stap in de goede richting :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:24

@ machotjuh: gegeneraliseerde angststoornis is behoorlijk uitputtend lijkt me. Ik weet wel hoe het is om allerlei angsten ervaren, maar heb geen gegeneraliseerde angststoornis. Bij mij kwamen de angsten tegelijk met het ziek worden (uitgeput raken/ burn out). En de angsten hielden de ziekte uiteindelijk in stand. Maar ik heb wel goede hulp gehad bij het omgaan met die angsten. Een psych kan echt goed doen, als je de juiste hebt!! Heel veel succes, ik hoop dat je iets aan de hulpverlening gaat hebben.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:33

Het is ook heel erg vermoeiend. En ook moeilijk, omdat buitenstaanders je vaak niet snappen. Wat ook wel te begrijpen is eigenlijk.
Ben ook erg benieuwd naar de behandeling. Maar ben erg blij dat ik de stap heb gezet om daar naartoe te gaan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:38

Dat is inderdaad heel goed van je dat je die stap hebt gezet! En op den duur leer je waarschijnlijk ook dat je niet te veel op begrip moet hopen of rekeken... Althans, dat is mijn ervaring. Het is logisch dat buitenstaanders het niet begrijpen, omdat ze het zelf niet ervaren, maar soms is het ook een gebrek aan inlevingsvermogen geloof ik.

Leer op jezelf te vertrouwen..... Hoe: dat leer je als het goed is bij die psycholoog wel! :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:07

Welkom!

Wat houdt gegeneraliseerde angstoornis in? (datje meerdere angststoornissen hebt?)
En hierkun je altijdje verhaal kwijt!
Ga je in behandeling bij een 1e of2e lijns psycholoog?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:11

@bienotje
ja het gaat gelukkig stuk beter met me!
weet nou veel te herkennen, ook dat sommige mensen gewoon niet deugen, ofdat hun reactie/gedrag ongepast is, en dat ik dus sommigedingen ook gewoon bij "hun"moet laten, en dat ik het niet op mezelf betrek, en dat ik me er weer dagen, weken, maanden ehhhh jaren rot onder voel.
Nja, weethet zo ook even niet samen te vatten.....maar grootste struikelblok is dat mijn pestverleden gewoon grote invloed had op mijn gedrag, mijn angst voor "buitengesloten", wantrouwen, altijd bang dat er over me gekletst werd en blablablablablabla,sjah, weet gewoon effe niet hoe hetin het kort te formuleren...
Ik geniet gelukkig vollop van mijn zoontje, en hoe het gaat als gezinnetje! (Wat dus ook een heeeelegrote angst voor mij was!)

oh...beeb roept weer...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:03

zat even in profiel te neuzen van Machotjuh....woont ook in Zevenhuizen :+, maar dan 200km verderop van mijn Zevenhuizen hihi

Zoo kereltje ligtnu heerlijk boven te slapen!
Vandaag heerlijke werkdag gehad, nare collegas waren allemaal vrij, en dan zie je he....dat de meesten maar beetje schijn ophouden als de "bitches"er zijn, om conflicten ed te vermijden, maar dan hoor je dus ook van hen, dat zij die personen gewoon erg naar vinden, dat ze ook zo'n zenuwachtig gevoel krijgen als bepaalde collegas op de werkvloer zijn....En dat als die nare collega die nu zelf zwanger is, dus vraagt aan andere collega of die wilruilen van taak ivm haar zwangerschap, dat die collega dus ook keihard NEE zegt...ja, madam dus errug over de zeik, en verteld dit ook aan iedereen, ookaan mij, dat ze mij dus mee probeert te krijgen....
Dus ik zei: nou dan zal hij daar zijn redenen wel voor gehad hebben...nou bitchy neemt daar dus geen genoegen mee he, net zolang door zeiken, want ze is immers gewend, dat als zij banketstaaf over anderen, dat iedereen achter haarstaat.....en zo dus lekker kan door zeiken en stoken...

en dan hoor je nu dus ook van: ja, diegene dacht ook: stik er maar in, zo behandel jij ook mensen die last vandit of dat hebben(of zelf zwanger waren)....dus dat er toch wel "stilletjes"gerichte acties plaatsvinden....
De meesten zijn haar dus ook wel beu.....ja, heb het allemaal es aangehoord, en stiekem doetmij dat dus wel veel goeds! hihi

Dus ja, kan er nou met veel meer afstand naar kijken(en stilletjes ook van genieten hihi)

hoe is hetmet jou nu dan Bienotje?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:25

@bobomelo een gegeneraliseerde angststoornis houd eigenlijk in dat je constant angsten heb om dingen die helemaal niet nodig zijn. Zoals ik dus ik ben elke keer bang iets ernstigs te hebben. Begin december kreeg ik uit het niets vreselijke hoofdpijn. Daarna ben ik 3 weken licht in mijn hoofd geweest en duizelig. Ik dacht gelijk aan een hersentumor. Eerder heb ik ook last van hartkloppingen gehad daarvoor heb ik nu 2x onderzoeken gehad waar niks uitkwam. Maak mezelf gewoon vreselijk bang.

Die vrouw waar ik eerst ben geweest vertelde het ook zo je hebt aan de ene kant een depressie en de andere kant een angststoornis daar tussenin zit de gegeneraliseerde angststoornis.
Het beïnvloed behoorlijk mijn dagelijkse bezigheden.

Om even een voorbeeld te noemen: met oud en nieuw was ik met vriendinnen bij de erasmusbrug. Mijn vriendinnen waren vooral lol aan het maken ik maakte me druk en werd duizelig. Ik probeer mezelf dan rustig te houden door te denken: ik heb net een ambulance zien staan dus als er iets gebeurt zijn ze er snel.

Het is zo vreselijk vermoeiend zo te moeten leven. Ik ben vooral teleurgesteld in mezelf momenteel dat ik dit niet alleen kan. Dat ik het niet los kan laten en kan denken ik ben gezond en ga lekker genieten.

Er zijn in mijn leven ook wat vervelende dingen gebeurt wat dit dus ook veroorzaakt.

Ik kijk zo uit naar een leven met minder (liever nog zonder) angst te leven.

Wat bedoel je precies met 1e of 2e lijn?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:00

Erg vermoeiend indd!
Maar geloof best dat je daar een heel eind in geholpen kunt worden hoor!!

1e lijns psychologe, wordt in basispakket 8 keer vergoed, en in uitgebreide pakketten soms tot 16 keer per jaar, 2e lijns wordt compleet vergoedt......

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:01

Ik moet helaas zelf betalen. Sowieso 200 euro en dan nog 220 euro eigen risico. Maar ik vind dat het zeker waard. Ik wil eindelijk geholpen worden hiermee.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:59

Haaai!!!

Shame on me... juni 2011 voor het laatst gepost hier!!
Heb dan ook niet helemaal bijgelezen en maak ook maar geen bijlees lijstje! :o

Een aantal kennen me misschien nog? Zoniet, zal ik opnieuw een voorstel ronde doen:
Ik ben een bijna 32 jarige meid, die afgelopen paar jaartjes behoolijk wat voor haar kiezen heeft gekregen (scheiding, ziekte e.d.) Toen ik na een rotperiode in een heel gelukkige periode kwam, dacht ik dat ik de hele wereld wel weer aan kon. Niets was minder waar, ik was erg onzeker geworden, weinig vertrouwen in mensen om me heen, bang wat anderen wel niet van me dachten en ontzettend veel piekeren... Het gras bij de buren was ook altijd groener, ik lag de lat te hoog voor mezelf en stelde mezelf daarmee steeds ontzettend teleur.

Omdat ik niet wilde zijn wie ik nu was, ben ik naar een psychologe gegaan, welke mij ontzettend goed heeft gehopen. In Juni kreeg ik van haar ook te jhren dat ik zo ontzettend voorruit gegaan was, dat ik niet meer op afspraa hoefde te komen! Ik kon de wereld weer aan!!

Inmiddels zijn we een ruin half jaar verder.. En merk ik dat het nogsteeds met vallen en opstaan gaat!!
Het ene moment kan ik inderdaad de wereld aan, ben ik de goedlachse leuke meid die ik altijd was. Maar er zijn nogsteeds momenten dat ik mezelf zooo ontzettend niet goed genoeg voel, teveel naar alles en iedereen om me heen kijk en me daar ontzettend minderwaardig door voel. Ik weet dat ik juist moet kijken bnaar wat mijn kwaliteiten zijn.. iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten en ook zijn minpunten. Zo hebben ook de mense waar ik zo tegenop kijk hun minpunten, dat weet ik.... Ik zie ze alleen nooit zo goed!!

Op mijn werk gaat het laatste tijd qua werk ook niet super goed.... Gelukkig laatste weekje weer beter, maar echt nog niet zoals het zou moeten zijn.
1 collega is reeds ontslagen. Dat ook maakt me weer onzeker.... Zou ik de volgende zijn? Maar het makt niet dat ik harder werk of beter mijn best doe, kan me er juist erg slecht door concentreren.... Zooo stom!!

Wat betreft het paardrijden gaat het goed!!
Noes 'mijn' bijna 4 jarige trekpaard ruin is enorm veranderd, hij wilt graag voor me werken. Hij is nu ruim een jaartje onder het zadel en binnenkort krijgen we zelfs series les. We vinden het beiden erg moeilijk, maar we doen ons best.. Heb pas een topicje geopend van ons, dus neem een kijkje zou ik zeggen!
[RIJ-ITP] Bijna 4-jarig Trekpaard Noes aan het sjouwen in de bak

Ik heb ons opgegeven voor ons eerste wedstrijdje, een wedstrijdje waarbij ik in de categorie trekpaarden (dus met/tegen andere trekpaardruiters) een B-proef ga rijden.
Ik heb mezelf begin dit jaar een aantal doelen gesteld onder andere om mijn onzekerheid te overwinnen en 1 van die doelen is het rijden van een wedstrijdje, dus wat is er mooier dan zoiets?? Mijn vriend heeft me op het hart gedrukt toch niet te streng voor mezelf en mijn paard te zijn, de lat niet te hoog te leggen en er zeker niet teveel van te verwachten. Dan kan het ook niet tegenvallen... Dit ga ik zeker ook proberen!! Want het is toch hartstikke leuk een wedstrijd te rijden, en er niet 3 dagen lang verdrietig om te zijn, omdat het wellicht niet ging zoals ik wilde.... We gaan er het beste van maken!

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!!

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:08

Hallo allemaal! Ik kom hier ook even binnen vallen :)
Ik heb nu zo'n 2,5 jaar last van paniek aanvallen. ( daarvoor had ik wel al vaak last van hyperventilatie, maar kon dit altijd wel aardig zelf oplossen) Er is in mn verleden erg veel gebeurt familie ruzie's, overlijden, onzekerheid, faalangst, ben erg gesloten, uit me niet enzz.. Bijna 3 jaar geleden is mn beste vriend overleden, en dit was echt de druppel.
De aanvallen/angsten werden erger en erger, ik kwam er zelf niet meer uit. Ik loop nu zo'n 2 jaar bij een psych. wat mij wel helpt. Allee de angst voor de angst is altijd aanwezig en dat sloopt me echt. Werk al vier jaar bij deze werkgever en heb het hier echt ontzettend naar mn zin, alleen....het word steeds zwaarder het lukt me vaak gewoon echt niet om lekker ontspannen te werken, ik baal hier zo van. Ook vindt ik op dit moment ook niet de ontspanning bij mn eigen pony ;(
Het liefst wil ik altijd maar naar huis, hier voel ik me het fijnst. Ben nu 30 en wil hier zo graag vanaf!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:10

Wat oliebol voor je :(:) Een vriend zei ooit tegen me: "zeg tegen jezelf dat je hersenen je in de maling nemen, dat ze je gek willen maken door angst, etc. Zo ga je de angst niet als deel van jezelf zien, maar als ongewenste bezoeker die je weg kan jagen alsof het niet tot jou behoort!"

Het helpt af en toe wel, bij mij dan.... Als je jouw angst ziet als een deel van jou, iets wat in je zit en jou overneemt, ervaar je het heel anders dan wanneer je het ziet als een voorbijganger die jou van de wijs probeert te maken. Je bent niet jouw angst.

Succes!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:16

post van de week wel even langer....ben echt moe! en koppijn...
maar ik had wel een vraag aan jullie...

iemand hier ervaring met een sociale vaardigheids training?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:47

Angsten, eigenlijk niet echt bekend mee. Alhoewel ik wel in situaties waar ik me niet prettig bij voel echt ongemakkelijk kan voelen. Dacht zelf dat het door onzekerheid kwam, maar al met al lijkt het steeds meer te maken hebben met controle los durven laten ofzo..

Bobo, geen ervaring mee. Ga je aan de slag met jezelf? :)