ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:20

Geen idee, daarvoor heb ik t veel te weinig geslikt. Maar ik hoop juist wat geduldiger te worden met ritalin.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:30

Hmmm, ik denk dat je mij niet begrijpt of ik zeg het verkeerd hahaha! Wat ik bedoel met hyperfocussen: ik kan bijvoorbeeld bij sommige dingen mij zeer goed concentreren en helemaal 'opgaan' in de materie. Daarmee kan ik soms hele goede resultaten bereiken op allerlei vlakken. Dit lukte voorheen alleen met dingen die mij echt interesseren of die ik heel leuk vind. Ik probeer die hyperfocus nu ook op 'aan' te zetten als ik dingen moet doen die mij dus niet of minder interesseren. Dat kost iets meer energie maar soms lukt het wel.

Ik ben dus benieuwd of dat lukt met Ritalin want ik zie het hyperfocussen als een groot voordeel en het zou jammer zijn als je dat niet meer kan als je Ritalin hebt genomen. Aan de andere kant: wat ik hyperfocus noem is voor andere mensen misschien wel gewone concentratie := 8)7 :?

Tja en ongeduld is my middle name... tot groot ongenoegen van de mensen om mij heen. Maar het helpt mij vaak ook om in een heel rap tempo bepaalde dingen er doorheen te knallen of af te ronden. Hupsakee ~~}>

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:33

hotchocolat schreef:
Mijn zoon heeft het een periode gebruikt (af en toe nog steeds).
Wat mij enorm tegenviel waren de rebounts.

Verder is het een oppeppent middel.
Hij heeft een periode spontane huilbuien gehad.Waarom hij huilde wist hij zelf ook niet.

Hij krijgt nu Medikinet,dit werk wat langer door en de rebount zijn ook niet zo heftig meer.

Inderdaad de rebounts ik wordt heel erg druk.
Ik vergeet alleen heel vaak mijn Medicijnen.. :o
Maar Ts de seks? geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:33

Haha ik snap wat je bedoeld met hyperfocus hoor. Maar ik ben gauw uitgekeken op iets := Dus dat bedoel ik meer. Dus daarin moet ik kijken wat voor mij het beste werkt.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:42

Aha... sorry, jou verkeerd begrepen dus :o :D. Ben ook snel uitgekeken op iets hoor, als ik iets 'uitgekauwd' heb met hyperfocus 'aan' en ik heb het idee dat ik het of onder de knie heb of dat ik alles gelezen heb wat er over te lezen valt, etc. dan verliest iets snel mijn interesse. Net zo als mijn banen... gemiddeld 1 a 1.5 jaar en dan moet ik of iets anders gaan doen binnen het bedrijf (nieuwe uitdaging) of ik zeg zo maar op zonder dat ik een nieuwe baan heb :oo

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:26

Airborn schreef:
ohhhhhhhh, ik krijg de woning :D :D :D :D 10 april krijg ik de sleutel :D

Gefeliciteerd *\o/*
Wat spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:39

Embe schreef:
Aha... sorry, jou verkeerd begrepen dus :o :D. Ben ook snel uitgekeken op iets hoor, als ik iets 'uitgekauwd' heb met hyperfocus 'aan' en ik heb het idee dat ik het of onder de knie heb of dat ik alles gelezen heb wat er over te lezen valt, etc. dan verliest iets snel mijn interesse. Net zo als mijn banen... gemiddeld 1 a 1.5 jaar en dan moet ik of iets anders gaan doen binnen het bedrijf (nieuwe uitdaging) of ik zeg zo maar op zonder dat ik een nieuwe baan heb :oo

Ja zo bedoel ik t ja ;) Ik heb t met rijpaarden ook, ben gauw uitgekeken op een paard, vooral als ik er niet snel genoeg resultaat in zie of er niet snel verder mee kan.
Met banen heb ik het wel minder.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:47

Puissance schreef:
Het een is een isomeer van het ander heb ik me laten vertellen en daarom kunnen de chemische eigenschappen anders zijn. Methylfenidaat kan meer bijwerkingen geven dan Ritalin en daarom start ik vanaf morgen met Ritalin ipv door te gaan met Methylfenidaat. Had een paar pagina's terug gevraagd of anderen hier ervaring mee hebben maar dit topic lijkt meer te gaan over AD(H)D dan het medicijn, voor mij een beetje jammer omdat dat niet relevant is (voor mij).

hoi ik heb het ooit geslikt methylfeniadaat maar vond het vreselijk alleen maar trillen, heb het er gelijk weer uitgegooid.

Ik kan me al vervelen als ik 10 seconden op het nieuws moet wachten echt hoor das irritant

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:16

Hallo, sorry dat ik jullie topic zomaar kom binnenvallen, maar vind het fijn eindelijk lotgenoten te vinden!
Ik neem dan wel geen medicijnen maar heb wel ADD, heb er toen bewust voor gekozen om niet aan medicijnen te beginnen.
Puur omdat ik dat niet goed durf en bang ben niet meer mezelf te zijn.

Hebben jullie trouwens ook last van slapeloosheid? Ik kan vanaf dat ik het me kan herinneren slecht slapen.
Ik slaap ook wel eens een nacht of paar nachten goed, maar die wegen helaas niet op tegen de slechte nachten.
Of ik droom extreem zodat ik nog meer moe wakker word als toen ik ging slapen.

Ik ga een het hele topic doorspitten, misschien kom ik nog tips tegen :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:39

Hoi Verona, slecht slapen... jazeker, helaas! Inderdaad zolang ik mij kan herinneren en soms een nacht niet zo slecht maar dat komt dan meestal dat ik gesloopt ben van het niet slapen. Hoe 'manage' jij jezelf zonder medicijnen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:48

Wat bedoel je precies? Ik weet namelijk niet beter als hoe ik ben :=

Dus veel stemmingswisselingen, slecht slapen, extreem onzeker.
Maar als ik ergens zeker van ben of mij heel erg interesseerd kan ik alles aan en sta ik stevig in m'n schoenen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:09

Ik bedoel: chaotisch gedrag, (te lang) uitstellen van dingen die je niet leuk vindt, vaak te laat komen, slechte concentratie, etc. etc.

Dat waar 'we' eigenlijk allemaal last van hebben...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:09

Daar doe ik eigenlijk niks aan :=
Ik ken mezelf alleen maar op deze manier. ik weet ook pas 2 jaar dat ik het heb,
ik dacht eerst dat dit gewon het aard van 't bessie was

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:30

xXVeronaXx schreef:
Daar doe ik eigenlijk niks aan :=
Ik ken mezelf alleen maar op deze manier. ik weet ook pas 2 jaar dat ik het heb,
ik dacht eerst dat dit gewon het aard van 't bessie was

Hahaha, ja das ook een manier _O-

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:39

Ik vond laatst een site voor vrouwen met adhd en het was eng, ik herkende vrijw alles bij mezelf! Zal eens de link zoeken, intessant was het.

Raar vind ik het dat ik nog steeds soms echt hard space op de medicatie. Drie koppen koffie vanochtend en een pilletje, mijn handen trilden gewoon. Misschien ook niet zó handig. Die combi ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:52

Oh christ... Ik zie net het concept rooster voor de eerste weken van mn master... Iedere dag college en prakticums van 8:30 t/m 17:15... Oh christ... En iedere week een toets... Oh christ...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:00

Airborn schreef:
Oh christ... Ik zie net het concept rooster voor de eerste weken van mn master... Iedere dag college en prakticums van 8:30 t/m 17:15... Oh christ... En iedere week een toets... Oh christ...

Christus is vandaag effe bezig met zwarte donderdag...die heeft geen tijd ;) :D

Ja hier een heel huis met slechte slapers.

We gaan slecht naar bed, slapen ligt en zijn weer vroeg wakker.
Moet zeggen dat ik er meestal geen last van heb.
Gaat mijn hele leven tenslotte al zo.
Mika heeft er ook weing last van.

Maar Wieger(de jongste)....oei, oei, oei.....
Wieger was ook niet van het middag slaapje.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:11

Dat zal zijn waarom ik dr nu achter kom dat ik het zo druk ga krijgen Natasja :P

Hmm, opzich slaap ik heel makkelijk en heel diep. Alleen als ik zoals nu echt heel veel door mn hoofd heb spoken dan kom ik slecht in slaap. Dan blijf ik echt malen. Maar ik sliep als baby al heel snel de hele nacht door.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:31

Hier sinds vandaag ook een gebruiker van Metylfeniaat.
Mag ik mij hier melden? :)

Ben benieuwd naar het resultaat.
Van de zomer heb ik het al eens geprobeerd maar toen schrok ik zo erg van de rebound dat ik ze gelijk terug heb gebracht naar de apotheek :+ helaas wordt het (en dan vooral het concentratie gedeelte) alleen maar erger terwijl ik het zo hard nodig heb op school.
Dus maar weer proberen en maar minder aantrekken van die rebound..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:48

Als ik niet slik ben ik vaak ook heel afwezig, net of ik er niet helemaal ben terwijl met de methylfenidaat ik in een vet wakkere staat van zijn kom, met mijn gedachten lekker rustig :)
Vandaag maar even zó'n formulier gezocht en afspraak gemaakt bij de GGZ, want ik hoorde dat ik opgepakt wordt wanneer Italië mij methylfenidaat zie meeslepen, dopingwet, Oeps :p

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:05

Moet je even een verklaring van de apotheek halen, soort van medicatie-overzicht zegmaar :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:52

Heino schreef:
Moet je even een verklaring van de apotheek halen, soort van medicatie-overzicht zegmaar :)

Dat is duidelijk niet genoeg. Ze heeft een Schengen verklaring nodig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:56

Mijn add prognose is ingetrokken hoorde ik gister tussen neus en lippen door. Apart, maar ze willen de observatie afwachten wat er allemaal uit komt.
Ik heb nu wel oxazepam, voor als ik weer een paniekaanval krijg, zo kan ik de tijd tot de observatie (24 april) overbruggen zonder nog verder weg te zakken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:31

Teruggetrokken? Wat bijzonder, op welke gronden dan, of weet je dat nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:32

milo schreef:
Teruggetrokken? Wat bijzonder, op welke gronden dan, of weet je dat nog niet?

Omdat de werking van Ritalin niet duidelijk genoeg was. En omdat er veel meer verschillende klachten zijn.