Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:36

Hmm straks of morgen eens zien. Vandaag eens twee huppeltjes op een gebroken lijntje gezet voor Sam en hij ging er in een heel fijn rustig tempo over. Misschien krijg ik het hem toch nog wel geleerd. De hoogte is niet zo'n probleem voor hem denk ik, eerder het rustige tempo en de afstanden leren inschatten en dat kunnen ze ook laag leren toch?

Nou sowieso was ik nooit zo gek van kerst.. Kerst is een familie gebeuren en tsja.. hoewel we goed toneel spelen is mijn familie best "fiets up" (bij gebrek aan een betere omschrijving..)
En nieuwjaar.. Nja, toen werd ik zeg maar ziek en ik heb het idé dat ik dat nog steeds niet goed kan verkroppen ondanks dat we het 3e jaar in gaan volgend jaar... En nu komt er nog eens die operatie bij ... Nee de periode rond de jaarwisseling gaat nog even moeten wachten voor ik die weer als positief zie vrees ik.... En terwijl ik dat typ erger ik me weer aan mezelf en denk ik "get over yourself" maar kan het niet helpen dat ik eerder wat verdriet en angst voel rond de jaarwisseling dan.. Nouja, "geluk" zeg maar.. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:42

Oh dat heb ik met mijn verjaardag.
Ik vier 't wel (voor de cadeautjes :P paard zit altijd in't nieuw dan) maar voor mij is dat een dag als een andere.
Vind dat je eerder mijn moeder zou moeten feliciteren met 't feit dat ze 3 kilo baby-Opti door haar uh ... You get the point :)
Deed vroeger wel dingen met de dinnetjes maar er ging altijd wat mis, en sinds ik stop met vieren ben ik niet meer teleurgesteld!

Ja afstanden leren kan ook op lage sprongen al heb ik met de hoogte wel moeite ivm mijn eigen springtechniek.
Ben dan net niet mee soms en ja, als het een examen 'stijlrijden' is zeg maar, gaat 'm dat niet worden :P
Ik geef mezelf nog "verlof" tot na nieuwjaar en daarna ga ik ook terug aan de springles.

Moest eigenlijk aan je denken omdat ik dacht, hé zou die met Sam ook niet kunnen meedoen aan't wintercriterium van de HROV? Jouw speciaal geval tegen mijn broekschijter. Om ter 't laagst :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:53

Hrov wintercriterium? De "finale" van de winter bedoel he of heeft hrov nog iets anders?

Rijdt nu bosscherhofcup mee, die wedstrijden worden op 5 km van mijn paarden georganiseerd. _O-

Ja voor nu moeten we vooral even lijntjes leren rijden denk ik, had nu een sprongetje met emmers gemaakt, is 20 cm oid? Dat ging erg goed. Misschien dat ik de volgende poging kijk. Om eens een van de sprongen op het 'parcoursje' hoger te zetten. Kijken wat ie daarmee doet. :) als ik hem kan rustig houden is Sam volgens mij een hele goede springer. Ik zie dat Genk ik augustus is. Eigenlijk zou ik een oefen-parcoursje moeten kunnen doen... Overal zijn dressuur-clinics te vinden, ik zou een springclinic willen, kijken of ie op vreemd terrein ook springt.

Verjaardag vier ik ook al van mijn twaalf ofzo niet meer, kan me zelfs niet herinneren die ooit gevierd te hebben...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:10

Wintercriterum, zijn gewoon paar winterwedstrijdjes maar is niet echt een 'cup' aan verbonden.

Even op site kijken bij winterwerking :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:36

Oh hmm, ik rijd die van de kempische al amper mee eigenlijk.. :o Enneh, Oost vlaanderen is een beetje ver weg voor mij :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:37

Heb geen flauw idee hoe ver 't voor jou is, sorry :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:44

Ben van Limburg :P
Het andere end van Vlaanderen dus! _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:44

Zeg wel, ik sta denk ik met de trein even snel in Dover of dat ik met de auto bij jou sta :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:49

Hm ja dat krijg je als je aan het einde van een land woont.. _O- :D
Heb een tijdje wekelijks Limburg-West Vlaanderen gedaan.. 2 uur en 50 min met de trein als je geluk had.. Pff!!!
En Sam is geen fijn paard op de trailer ook niet.. :=
Dus met hem zo'n rit maken...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:52

Hé jij woont aan 't einde van het land, ik niet O:)
_O-

Nee ik snap het wel.
Man drie uur treinen, dat zou echt niets voor mij zijn.
Zou keihard proberen NIET in slaap te vallen, uiteindlijk toch in slaap vallen en dan op de terugweg naar Limburg zijn denk ik :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:05

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:59

Wat een overzicht, hoeveel dagen heb je daar aan gezeten? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:32

Heb in word zitten typen, steeds als ik niks te doen had. :o had niet door dat ie zo lang was geworden daardoor. :o

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:01

Meis, je kent mij niet, maar ik zie jou naam uiteraard wel heel veel voorbij komen.
Toen dit topic net gestart was in 2011 heb ik stil meegelezen in de hoop dat je helemaal op zou knappen, en de berichten waren gelukkig ook steeds erg positief. Wat is het dan toch weer balen dat je twee jaar later nog steeds niet 'verder' kan gaan. Ik wil je toch nog veel sterkte wensen, ik heb enorm bewondering voor de manier waarop jij in het leven staat. Daar kunnen heel veel mensen nog wat van leren. Ik hoop dat 2014 zo veel beter voor jou zal worden. Je problemen met je darmen, wel of niet opereren van je 'botluik' en wat allemaal nog meer mogen dan wel eens 'voorbij' zijn. Ik hoop dat je volgend jaar echt kan gaan genieten, van hopelijk een prachtig veulen, nog meer van je man en hopelijk ook met veel meer vertrouwen in je lichaam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:33

Wat een lieve reactie wonderworst! Ik hoop ook dat 2014 een jaar wordt waarin ik verder kan. :)

Hopen dat Pret haar gebroedje gezond en knap is... En dat hij of zij symbool mag staan voor 'New beginnings' zeg maar..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:39

Dat is inderdaad iets waar je met oud & nieuw maar op moet gaan proosten! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:17

Ik meld me ook weer even!

Ivm het springen: techniek, afstanden, rust, tempowisselingen, dat kan je allemaal perfect leren op lage sprongetjes! Doe ik ook met mijn jonge paard, die kan nog niet eens een parcours lopen tot nu toe maar al die dingen oefenen we wel al. Tempo en afstanden kan je aan werken door bijvoorbeeld op een lange zijde op de binnenhoefslag op 14m van elkaar 2 balken te leggen. De eerste keer ga je er gewoon in galop over. Na een paar keer ga je proberen schakelen om er een galoppas bij te doen, of je gaat over balk 1, dan volte 10m en dan hup naar balk 2.
In-uitjes zijn ook erg goed, en best makkelijk te rijden vind ik zelf. Werkt ook erg gymnastiserend voor de rug trouwens. Die oefening kunnen ze niet makkelijk uitvoeren als ze gaan jakkeren en er overheen vliegen, dus ze moeten wel gaan letten wat ze met hun voeten doen. Draf- of galopbalken voor een hindernis stimuleert ook hun motor achterin, ze moeten dan goed onderzetten wat voordelig is voor de afzet én het verhindert dat ze van 2m op voorhand al van de grond gaan.
Bij een dubbelsprong kan je per galoppas ook een balk leggen tussen de hindernissen, dan moeten ze ook opletten waar ze stappen.

*kruipt weer in meeleesmodus*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:14

Deze week ziet het er naar uit dat ik weer eens kan springen (vorige week was de grond wat bevroren.). Ga jouw tips proberne Varekaj en ik ga Sam inuitjes leren springen! :+ Desnoods beginnen met 10 a 15cm (soort galopsprong dus en opbouwen..) want het in-uitje dat we toen probeerde was geen succes maar toen was geen succes maar toen vloog ie ook nog over de balken heen als een gek dus misschien dat het nu wel wil! :)

Gisteren bij de gastro entereoloog geweest, mag niet verder af bouwen.. Het is niet verslechterd met mijn darmen maar eigenlijk ook niet echt verbeterd... Niet de moment dus om de "druk van de behandeling" weg te nemen zoals hij dat zo mooi zei..
Houdt wel in dat de operatie vermoedelijk ook de 16e niet door zal gaan en heel eerlijk; ik heb geen zin om in de zomer in het ziekenhuis te gaan liggen.. :o Dus ik hoop dat er iets te bespreken valt met mijn chirurg kwa aankijken of het niet spontaan wil herstellen met de immuno-suppressors en zo niet om dat tegen oktober 2014 te opereren... Maar goed dat zal ik de 16e dan wel horen..

Opereren zou een slecht plan zijn omdat medrol de wondgenezing in het algemeen vertraagd wat niet echt gewenst is met een operatie natuurlijk.. Deze info kreeg ik trouwens van de neurologe die ik 's avonds mocht vereren met een bezoekje...

Heb 's middags nog 2 uurtjes geslapen maar was dood en doodmoe toen ik 's avonds thuis kwam...
Zaten er nog vrienden van mijn man thuis... Hij had de saus al gemaakt maar moest nog spaghetti koken en ja ze zitten dan in de keuken dus vind het zo asociaal om dan de afzuiger aan te gooien (die een hels kabaal maakt) en te gaan koken dus kon ik nog niet aan het eten beginnen en het was al half acht toen ik thuis kwam (normaal eten we rond zes uur) dus was best beetje chagrijnig... :o

Mede door problemen bij mijn broer waar ik me zorgen om maak (die had gebeld toen we aan het ziekenhuis vertrokken met een update) en toen ik dan eindelijk kon koken en mijn man snel ging douchen en ie er uit kwam, kwam ie heel droog naar me toe van "Schat, hebben deze pannen in speciaal je wat je misdaan of ben je gewoon boos op alles wat in je buurt komt voor het moment?" met zijn typische scheve glimlachje. :+
Oeps... :o
Was blijkbaar nogal driftig in mijn handelingen... :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:00

Njah, kan ik wel inkomen. Van die combinatie zou ik ook acuut chagrijnig worden... :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:46

Best begrijpelijk hoor.

Wat is er met je broer toch? Ook gezondheid?

Ik ben iedereen aan't informeren dat ik na nieuwjaar terug ga springen zodat ik me er niet kan onderuit muizen tegen dan :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:52

Nee moeilijke situatie met zijn vriendin.., en ben bang dat hij er mee onderdoor gaat gaan.,

Haha opti! Ik moet mezelf motiveren, heb geen stalgenoten. :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:55

Ik heb er veels te veel :')
(En soms ook giebelende achterbakse -PIEP- maar goed. Hun merrie's hebben peesblessures en die van mij deed vorige week knal voor hen neus een perfect changement, en ik had het drie maand niet gevraagd. Nèh)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:02

Hihi, is gelijk Sam die de laatste drie wedstrijden bekers weg kaapt met zijn 1.48 bij al die dressuurbommen en hij is echt niet zo voordelig gebouwd... :+ ben dan zo trots op m! Tis echt een toppaard geworden! Zo'n heerlijk dier maar pittig genoeg om ook een uitdaging te zijn..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:09

Dat zijn ook gewoon de tofste :D
M'n zwarte ook, hij kan zo stom doen dat ik hem liefst persoonlijk door de gehaktmolen zou draaien maar hij kan ook lopen voor een 12/10.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:23

Sam ook, we hebben nu door omstandigheden een andere lesgever en ik had gevraagd of we konden werken aan zijn impuls, was even moeilijk, omschakelen én hij moest vooruit (en Sam wordt dan nogal enthousiast) en gisteren kon ik hem echt wat, op de poetsplaats al niet stil staan, na het opstappen stond ie te piafferen en toen ie van me moest wachten tot ie helemaal stilstond toen ik er op zat kwam ie omhoog. :roll: Kwartiertje met 'm gediscussieerd... En ineens .. Liet ie alles los... diepe zucht en fijn op twee teugels, rug los, fijn voorwaarts... Voelde hem in galop die rug op bollen en meer sprong maken en kon echt alles met 'm, voltes van tien meter zonder tempoverlies, vooruit, terug ... Allemaal gelijk niks. :+:
Fijn lengte in die hals... Heb echt zitten grijnzen als een klein kind! vond het jammer dat er niemand was om te filmen!