[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:14

SteffiiY schreef:
Ik zit lange vingers te eten :)

Haha...wrijf het er maar in dat ik gisteren koekjes heb gegeten...weet je wel hoe lekker die zijn :9 :9 :9

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:18

SanneVD schreef:
SteffiiY schreef:
Ik heb gister trouwens van een meisje die op de sportschool werkt een lijst gekregen met vervangers.
Dat je bijv. deze kaas door die kaas van vervangen.
Zij doet een opleiding tot dietiste, iemand iets aan deze lijst?

Altijd welkom!

Carlijn__ schreef:
Net trouwens hier in de kasten brinta gevonden, is dat iets 'gezonds/goeds' als ontbijt of lunch ?
omdat ik s'ochtends niet meer dan 1 of halve boterham weg krijg is dat misschien een optie :)

Als, liever havermout dan brinta, of met melk of met water aangemaakt, zonder zoetstof erbij!
Kwark of yoghurt proberen in de ochtend? ik krijg ook niet altijd brood weg (zij het niet zuurdesem dus al zwaarder)

Ik snap het niet helemaal? Is brinta nu wel of niet goed in de ochtend? Dat kan ik maken met warme melk. Sochtends kan ik geen koude melk of melkproducten hebben dan ben ik de hele dag ziek..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:18

JHallo :wave: hoe is het hier :D

SanneVD

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:19

Goed is het wel hoor, maar havermout is weer een stap beter. Maar zeker goed als ontbijt!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:20

Havermout staat hier ook in de kast, maar dat vind k volgens mij niet zo lekker...

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:22

Leren eten dan:P

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:27

Misschien dat ik dat zo nog even neem als lunch :) Was vanochtend niet zo heel laat met ontbijten (zo 10uur denk ik..)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:15

O: 2 geroosterde boterhammen met hagelslag :o
L: havermout
T: kiwi
A: magnetron lasagna
T: granenbisquit of banaan

Het was wel de eerste en laatste x dat ik havermout neem, bah vind dr echt niks aan :\

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:23

Dit vind ik echt geen lijstom op af te vallen Gaitmonster als ik heel eerlijk ben. Probeer gewoon je hagelslag toch te gaan vervangen :j ik zie in je lijstjes dat je t ook met kaas eet, probeer eens Philedephia etc. En dan de lasagna erachteraan... tuurlijk moet het een keer kunnen maar slim is t niet :o (waarom eet jij eigenlijk alleen maar magnetronmaaltijden?)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:26

Vandaag:
O: broodje met boterhamworst en rijstenwafel met kipfilet
T: rijstenwafel met kipfilet
T: rijstenwafel
B: 45 a 60 minuten krachtspieroefeningen
L: (moet nog, late lunch) goeie kom tomatencremesoep en een keizerbroodje.
A: ?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:26

Ik vind je lijstje ook erg kaal, per onderdeel(tussendoor,ochtend,avond) maar 1 element?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:27

Magnetronmaaltijden zou ik juist vermijden als ik ga lijnen...
Die zitten vol met dingen waar je geen weet van hebt... :=

Brinta krijg ik niet weg zonder een schep suiker... Gisterochtend nog eens gedaan zonder suiker, maar nee, niet te doen :o
Thee dronk ik voorheen met 4!! klontjes suiker, nu niks meer.. Hoopte dat het met brinta ook zou lukken, maar helaas :P

Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga eten vanavond... Iemand nog inspiratie voor een vrijdag avond? :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:28

Hmm.. misschien lekkere pasta met salade maken?

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:32

Ik dronk eerst ook bijvoorbeeld van sojamelk de naturel en vond het eerst niks terwijl het gezoet is, nu vind ik hem goor en drink ik ongezoete sojamelk.
Suiker in thee deed ik nooit, suiker bij cacaomelk deed ik ook nooit, dus dat scheelt ook al.

Havermout, heeeerlijk. Krijg ik beter weg dan brinta, dus die laat ik voor de kids staan haha. Ongezoet overigens ook.

Het is echt een gewenning hoor, kijk sommige dingen lust je gewoon niet, kan je beter laten staan dan gaan zoeten.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:33

Ik eet bijna nooit magnetronmaaltijden, maar heb 2 dagen late dienst en anders eet ik 2 dagen niet warm... Omdat ik niet zo vroeg mijn bed uit ben dan sochtends heb ik om 12uur nog geen zin in andere warme maaltijd, en kan ook niet koken :P Dus het is even niet anders, maar vanaf morgen eet ik weer gewoon netjes aardappels. Normaal eet ik wel gewoon een aardappel met wat groente en vla na :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:39

SteffiiY schreef:
Hmm.. misschien lekkere pasta met salade maken?

Ik ben niet zo'n pasta en salade mens :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:47

Oké heb mijn voedings-lijst van de diëtiste uit de auto meegenomen!
Zal de boel even overtypen :')

Let op verborgen vet!
Eet zo min mogelijk verzadigd vet. De linker-rij bevatten veel(verborgen)verzadigd vet.
De rechter-rij zijn lekkere alternatieven met weinig verzadigd vet. Onderstaande indeling is gebasseerd op gemiddelden in een productiecategorie.
Kijk op het etiket voor de exacte hoeveelheid vet en verzadigd vet.

Hartig broodbeleg
Veel verzadigd vet: Volvette kaas, roomkaas, boterhamworst, cervelaatworst, salami, palingworst, berliner, leverkaas, paté, smeerworst, leverworst,gekookte worst.
Weinig verzadigd vet:20+ en 30+ kaas, magere smeerkaas, gekookte ham, kipfilet, rookvlees, rosbief, sandwichspread, vis uit blik(tonijn, markeel, sardines), komkommer-selderie-eier of vleessalade.

Zoet broodbeleg
Veel verzadigd vet:chocopasta, chocohagel, chocovlokken, kokosbrood, pindakaas
Weinig verzadigd vet: Jam, appelstroop, honing, vruchtenhagel, anijshagel

Vlees
Veel verzadigd vet:Speklapje, sperblokjes, rookworst, saucijs, braadworst, slavinken, blinde vinken, alle soorten gehakt, schouderkarbonade, hamburger, kipnuggets, shoarmareepjes, lamskarbonade
Weinig verzadigd vet: Mager rundvlees(biefstuk, entrecotes,rosbief, poelet, magere rundlappen, tartaar) Mager varkensvlees(fricandeau, hamlappen, ongepanneerde schnitzel, varkensoester, varkensfilet), Kip zonder vel, kipfilet, kalkoensfilet, vleesvervangers

Melkproducten
Veel verzadigd vet:Volle melk, vla(vol), yoghurt(vol), zuiveltoetjes
Weinig verzadigd vet: Magere melk of karnemelk, magere vla, magere yoghurt, magere zuiveltoetjes

Sausen
Veel verzadigd vet: Mayonaise, halvanaise, fritesaus 35%
Weinig verzadigd vet:Magere frietsausen, ketchup, curry, kerriesaus, tomatensaus voor pasta, saus uit een pakje

Koek en gebak
Veel verzadigd vet:Roomboter koekje, kokosmakroon, sprits, amandelbroodje, bastognekoek, jodekoek, chocobiscuit, speculaasje, appelflap, boterkoek, cake, mokkataart, slagroomsoes, slagroomtaart, tompouce
Weinig verzadigd vet:Eierkoek,biscuit, volkoren biscuit, kruidkoek, ontbijtkoek, cafe noir, lange vinger, schuimkoekje, bitterkoekje, evergreen, sultana, koffiebroodje, berliner bol, puddingbroodje, vruchtenvlaai, kruimelvlaai

Snoep en ijs
Veel verzadigd vet:Chocolade repen, bonbons, mueslireep met chocolade, toffe, roomijs en schepijs
Weinig verzadigd vet: drop, lollie, marsmallow, spekkie, pepermunt, wingums, tum-tum, zuurtje, sorbetijs, waterijs

Zoutjes en noten
Veel verzadigd vet:Zoute koekjes, kaaskoekjes, kaasstengels, chips, pinda's, cashewnoten, paranoten
Weinig verzadigd vet: Japanse mix, popcorn, zoute sticks, light chips, studentenhaver, hazelnoten, walnoten, amandelen

Snacks
Veel verzadigd vet:Frikandel, kroket, bitterballen, worstenbroodje, saucijzenbroodje, blokjes kaas, plakjes worst
Weinig verzadigd vet:Loempia, huzarensalade, broodje bapao, toastje met zalm, minipizza, olijven, stukjes wortel-komkommer-radijs-kerstomaten

Wat ik er zelf nog aan toe wil voegen, dit betekend niet dat je onbepert loempia's,spekkies, en minipizza's kan eten zonder dat je aankomt! dit lijstje is alleen bedoeld als vervangen!
Dus als je PERSEE iets uit de snackbar wilt eten kies dan bijv, voor een loempia ipv. een frikandel

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:50

Wat een handig lijstje! :D Die hou ik zeker even erbij :D
ik ga dan maar eens proberen om over te stappen naar vruchtenhagelslag ipv chocohagelslag..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:56

Inderdaad een mooie lijst, met name van het vlees is het een mooie aanvulling aangezien ik nooit zo goed weet wat ik nou wel en niet mag hebben.
Ga het even overschrijven :D

Ik denk dat het ook veel scheelt of iets van de frituur in vloeibaar vet wordt gebakken of met vast frietvet...
Mja, beter is natuurlijk helemaal niet :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:57

Ja, zowiezo eet ik nooit zo veel frituur! soms op zondag wel eens

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:58

Of overfriet, dat is volgens mij nog beter :) Maar het beste is natuurlijk niks ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 15:03

Brr.. ben zenuwachtig!

Voor de nieuwsgierige, zeg maar als je PB wilt ;)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:04

Ik wil wel een PB ;) :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 15:06

heb je :D

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:08

hoor ik daar PB O:)?

ik plaatst mijn lijstje van vandaag maar niet, niet echt dieet waardig