Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:47

Ik heb gestemt. :)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:46

Ik ben van 94,6 kg naar 77 kg gegaan en dus 17,6 kg kwijt, zou er graag nog 10 kg afkrijgen maar ik zit met het probleem dat ik nu huidoverschot heb... Ik heb een heel slechte huid, en had striemen, vandaar dat ik zo snel huidoverschot heb. Heb dit vooral aan mijn buik, maar ook een beetje aan mijn bovenbenen en bovenarmen, en heb schrik dat dit nog erger wordt als ik nog 10 kg afval, daarom wil ik er nu iets aan doen. Veel mensen raadden mij buikspieroefeningen aan, maar dit helpt natuurlijk niet om mijn armen en benen strakker te krijgen, daarom dacht ik aan zwemmen... Zou dit kunnen helpen om alles een beetje strakker te krijgen? Ik kan wel enkel schoolslag, en het zou 1 tot 3x per week zijn... Ik zwem enorm traag maar kan het wel even volhouden: heb mijn brevet van 1500 meter.
Heeft iemand van jullie ervaring met zwemmen en afvallen/huidoverschot?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 08:58

jep hier helaas iemand
na mijn 2 bevallingen en toch al wat afgevallen te zijn heb ik ook last van zo een onderbuikrolletje
ik moet zeggen ik zwem 3 keer in de week en het is toch al een stukje strakker geworden
ik doe sinds 2 weken ook aan bodypump 2 keer in de week een uur
hoop dat,dat ook resultaat oplevert straks
ik probeer ook langzaam af te vallen want dan heeft je huid ook tijd om mee terug te groeien
en ik gebruikte (nu tijdelijk niet meer)niveau Q10 bodylotion en dat heeft ook wel wat geholpen
deed het ook echt trouw 2 keer op een dag
maar buikspier training werkt ook wel hoor want je spieren trekken dan alles weer strak
en zo kan je gaan fietsen voor je benen en met wat gewichten voor je armen
(daarom doe ik aan bodypump want dan train je in een uur dus echt alles)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:42

Fietsen doe ik al dagelijks om op stal te geraken: in totaal anderhalf uur, heb ook heel gespierde, sterke benen, maar aan de binnenkant van mijn bovenbenen blijft het zo slap/te losse huid...
Zou zo'n Q10 bodylotion meer helpen dan gewone bodylotion of volstaat deze ook? Buikspieroefeningen zouden inderdaad waarschijnlijk wel helpen, maar ik wil graag iets doen dat ook helpt voor mijn bovenbenen en bovenarmen... Wat houdt bodypump in? Vrees dat ik dat hier niet kan doen, is een heel klein zwembad, nooit veel volk, en bijna geen 'extra's', en heb geen tijd om naar een ander zwembad te gaan...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:30

Q10 is een versterkende lotion in de bodylotion
je heb dus gewoon maar ook de Q10 extra verstevigend
bodypump is bij de sportschool ;)
dat werkt met gewichten is erg leuk om te doen
ik ben pas 2 weken bezig dus kan je nog niet zeggen of het helpt
maar als ik daar een meisje zie die door dat ook echt gespierde armen heeft dan mot het mij ook lukken
ik zwem nu al 6 maanden en merk zeker wel het verschil hoor
zelfs mijn riemen die altijd te strak zaten zijn nu te groot gewoon
dus het werkt zeker wel alleen niet binnen een maand

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:08

Slappe kuiten heb ik geen last meer van. :+
Maandag weer aan de bak, gisteren niet gesport omdat ik lekker kon vliegen.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:14

Zo, ik heb net een badmuts en brilletje gekocht, die laatste natuurlijk weer net de duurste...waarom vind ik nu altijd het geen mooi en prettig als het prijskaartje minder leuk is? :D Ik hoop er iig veel plezier van te gaan hebben. Morgen en anders maandagavond eens uittesten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:28

Daar heb ik ook altijd last van, het moet altijd duur. :+
En dan niet om het merk of iets, maar puur omdat het duurste het fijnste zit lijkt wel. :')
Tenminste, met bepaalde dingen is dat wel heel erg. :)

Mijn badpak was dan weer niet zo duur trouwens, wel een adidas maar voor 15 euro ofzo.
Mijn buitenschoenen waren dus ook 140 euro, ik heb die dingen eens gekocht in een aanbieding en no way dat ik ooit nog eens iets anders aan mijn voeten wil.

Toen ik ging sporten heb ik dezelfde schoenen besteld voor het sporten, zijn hardloopschoenen namelijk.
Nu heb ik voor buiten én sporten dezelfde. :D

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:27

DDDMakkink schreef:
Q10 is een versterkende lotion in de bodylotion
je heb dus gewoon maar ook de Q10 extra verstevigend
bodypump is bij de sportschool ;)
dat werkt met gewichten is erg leuk om te doen
ik ben pas 2 weken bezig dus kan je nog niet zeggen of het helpt
maar als ik daar een meisje zie die door dat ook echt gespierde armen heeft dan mot het mij ook lukken
ik zwem nu al 6 maanden en merk zeker wel het verschil hoor
zelfs mijn riemen die altijd te strak zaten zijn nu te groot gewoon
dus het werkt zeker wel alleen niet binnen een maand

Ok bedankt, ga die lotion eens proberen en begin morgen met zwemmen :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:10

zo een grote fles van de niveau is iets van 12 euro
het hielp mij erg goed op weg
staat er ook op dat het verstevigend werkt
ik ga morgen zwemmen/zonnen en gelijk door naar de sportschool
anders komt er weer niks van
kijken hoe het gaat aangezien ik niet helemaal fit ben

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:12

Dat valt mee :) Goh, is dat niet wat veel ineens? Niet dat ik veel moet zeggen, ik ga nu waarschijnlijk ook soms zwemmen én paardrijden (én dus fietsen... én sport op school op 1 dag) maar vooral sportschool is toch wel erg intensief om nog met iets te combineren, niet?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 05:57

Ik combineer sportschool ook wel eens met paardrijden, maar paardrijden ervaar ik niet (meer) als zwaar, ik ben daarna wel moe, en zweet veel, maar die spieren gebruik ik zo vaak (en lang al).

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:10

almeetje:ik ga maar 2 keer in de week naar sportschool
en 3 keer in de week zwemmen
met zwemmen gebruik je wel je spieren maar je belast ze niet zoals met sporten
en tja als je wil afvallen moet je daar wel wat voor doen natuurlijk
zolang ik het volhou doe ik het en anders ga ik wat schuiven in mijn schema
ik heb zelf geen paard en ik werk ook niet dus vind het wel lekker om in de avond even wat te doen en even geen mama zijn
ik ga zo weer zwemmen *\o/*

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:18

Da's waar... Ik heb net gezwommen, voor het eerst sinds lànge tijd, en heb 1 km gezwommen, dus viel goed mee :) Ben er inderdaad ook niet echt moe van, voel mijn armen een beetje, maar benen totaal niet, benen zijn ook wel wat gewend met dagelijks paardrijden en fietsen. Hoeveel zwemmen jullie zo ongeveer? En op hoeveel tijd? En hoe bouwen jullie op?
Ik heb nu enkel schoolslag gezwommen en 1 baantje rugslag, kan het beste schoolslag en ik geraak als het moet vooruit in crawl en rugslag, maar het ziet er niet echt uit en crawl gaat écht traag :) Welke manier van zwemmen is het meest effectief? Of gebruiken jullie nog een andere manier?
Ik heb net mijn BMI berekend, en voor een gezonde BMI moet ik nog 8 kg afvallen (weeg dan 71), maar zou toch graag onder die 70 geraken, moet lukken :D
Morgen eens kijken voor een Q10 bodylotion...

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:39

Ik wilde gaan zwemmen, omdat volgens de site het 50 m bad vandaag toegankelijk was. Kwam ik bij zwembad bleek dit niet het geval en kon ik alleen in 25 m bad terrecht, Dit vind ik een verschrikkelijk bad...(diepte loopt af dus je moet stukken zwemmen in erg ondiep water.) Ben dus omgedraaid en naar huis gegaan. MIjn badmuts en brilletje dus niet kunnen testen vandaag. Morgenavond nieuwe poging.

Ik zwem 1,5 km in 45 minuten....ook altijd gewoon schoolslag! Als het om afvallen gaat denk ik niet dat het heel veel uitmaakt welke slag je gebruikt. Belangrijkste is dat je minimaal 25 min achter elkaar beweegt op een niet al te hoog hartritme, anders ben je meer conditioneel bezig namelijk.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:16

ik zwem ongeveer 30 baantjes in 40 minuten
zonder te stoppen hoop een keer op de 40 baantjes te komen
wat sazie zegt is ook zo als je hartslag te hoog is ben je alleen bezig met je conditie
bij ons is het 25 meter bad op zijn ondiepst met banen zwemmen 1.40m en op zijn diepst 2.00m
dus dat is prima om in te zwemmen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:18

Komende week is het zwem4daagse.. wordt dus even geen zwemmen voor mij ben ik bang. Al kan ik inmiddels misschien wel wat baantjes trekken in de achtertuin ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:51

Hoe zit dat bij ons Makkink? met die zwem4daagse, zag dat wij hem ook hadden..?

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:42

Goh, dan valt mijn traagheid nog wel mee precies, ik zwem 10 baantjes in 10 minuten, nu dus 40 baantjes in 40 minuten ongeveer... Als je conditioneel bezig bent, kan je toch ook afvallen? Juist meer toch, omdat je meer inspanning levert, of niet? Niet dat ik dat zelf ga doen, moet al serieus over mijn tempo gaan zwemmen om moe te worden, en dan hou ik dat misschien 2 banen vol, dusja, daar heb ik dan ook niets aan. Zou het uitmaken welke slag ik gebruik als het gaat om huidoverschot aan bovenarmen, bovenbenen en vooral buik (onderbuik) weg te krijgen?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:14

Van Borstcrawl merk ik zelf ,dat ik zeer gespierde schouders en armen heb gekregen ,ik krijg technisch goed les nu train ik met pads waardoor de weerstand groter wordt en je krachtiger slag moet maken .mijn man vind dat mijn lijf helemaal gespierder is geworden.......

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:57

tante_trien schreef:

zeg maar daisy hoor ;)
heb ff op de site gekeken want ik vroeg het me ook af maar zwemvierdaagse is volgens mij in het wedstrijdbad(wat ik op de foto zag)
en van 17:00 tot 19:30
denk dat ze gewoon het instructiebad open houden voor banen zwemmen
en als je dus van 21:00 tot 22:00 heb je er helemaal geen last van

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:59

Almeetje schreef:
Goh, dan valt mijn traagheid nog wel mee precies, ik zwem 10 baantjes in 10 minuten, nu dus 40 baantjes in 40 minuten ongeveer... Als je conditioneel bezig bent, kan je toch ook afvallen? Juist meer toch, omdat je meer inspanning levert, of niet? Niet dat ik dat zelf ga doen, moet al serieus over mijn tempo gaan zwemmen om moe te worden, en dan hou ik dat misschien 2 banen vol, dusja, daar heb ik dan ook niets aan. Zou het uitmaken welke slag ik gebruik als het gaat om huidoverschot aan bovenarmen, bovenbenen en vooral buik (onderbuik) weg te krijgen?

mij hebben ze toen eens verteld dat als je ,je buik wil aanpakken je op je rug moet zwemmen omdat dit zwaarder zou zijn
maar wat hier van klopt weet ik niet
ik zwem nu al 6 maanden gewoon schoolslag en mijn nieuwe broek is al te groot en mijn riemen zitten ook op hun strakst en dan heb ik nog ruimte over ook
en dat had ik begin van het jaar echt niet

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:36

Ik vind persoonlijk rugslag helemaal niet zwaar (weet niet of ik het juist doe, ik drijf, laat mijn armen naast mij en doe schoolslag met mijn benen...) Vreemd, misschien is het goed om af te wisselen?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:41

DDDMakkink schreef:
tante_trien schreef:

zeg maar daisy hoor ;)
heb ff op de site gekeken want ik vroeg het me ook af maar zwemvierdaagse is volgens mij in het wedstrijdbad(wat ik op de foto zag)
en van 17:00 tot 19:30
denk dat ze gewoon het instructiebad open houden voor banen zwemmen
en als je dus van 21:00 tot 22:00 heb je er helemaal geen last van

Ah thnx. :)

Ik vind persoonlijk op mijn rug ook niet zwaar en doe het hetzelfde als Almeetje, dit doe ik juist als ik even wil uitrusten. :j

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:05

Dan doe ik het toch juist :) Volgens mijn mama moest je ook iets met je armen doen, maar zou niet weten wat... Het enige lastige is natuurlijk wel dat je niet ziet waar je zwemt en tegen iedereen/de muur aanknalt, daardoor durf ik het bijna nooit doen, enkel als er bijna niemand is...