[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:48

pluisje88 schreef:
Ik wil ook erg graag doorgaan met een topic na het einde van deze actie. Merk dat ik er veel steun aan heb. Afvallen begin nu harder te gaan met de stuen van het topic (ben al bezig vanaf de hefstvakantie)

@ nien: welkom :D

Jaaa, we moeten vooral doorgaan met dit topic !!!

Wat is een mineola ???? (sorry belg en blond )

xFioon

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:57

heb van de week bedacht dat ik mijn dieet niet de aanbevolen 10 weken ga volhouden...

moet dan namelijk doorgaan tot eind maart, maar heb in maart eerst al 2 dagen den haag met school, dus moet ik dan al vervangend eten gaan regelen,
dan carneval
daarna wintersport
en dan naar praag met studentenvereniging

dus als ik al die tijd geen brood, rijst, pasta etc kan eten is niet zo handig... dus moet ff ander dieet gaan zoeken voor die tijd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:00

pirouetje schreef:
pluisje88 schreef:
Ik wil ook erg graag doorgaan met een topic na het einde van deze actie. Merk dat ik er veel steun aan heb. Afvallen begin nu harder te gaan met de stuen van het topic (ben al bezig vanaf de hefstvakantie)

@ nien: welkom :D

Jaaa, we moeten vooral doorgaan met dit topic !!!

Wat is een mineola ???? (sorry belg en blond )

http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/mineola

mandarijn dus }>

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:11

hahaha ok, ik dacht een koekje ofzo, maar idd nu je het zegt... ik ben helaas niet zo'n fruiteter

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:34

@XFioon: als je langzaam gaat opbouwen met koolhydraten en kcal per dag, hoef je niet perse keihard aan te komen..
Dan ga je toch langzaam aan met ons meedoen met gezond en verantwoord? Dat is vol te houden v lange tijd (of altijd) en je kunt dat best op vakantie etc ook doen. Soms even wat minder, maar dat is dan niet erg!

:') Mineola is inderdaad een kruising tussen sinaasappel en mandarijn ofzoiets.. is erg lekker!
Edit: lees net mandarijn/ grapefruit.. dat dacht ik nog wel onthouden te hebben, maar kon het mij niet voorstellen omdat het niet naar grapefruit smaakt :P .

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:46

hoe langzaam zou ik dat op moeten bouwen als ik nu max. 20 kh per dag mag?
waarmee beginnen, met brood of juist met klein beetje pasta...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:52

Maakt denk ik niet uit.. maar echt HEEL langzaam opbouwen. Als je in 1x normaal gaat eten, vliegen de kilo's er aan..
Begin eens met een boterham per dag? Of eerste dagen 2x per dag een halve?
Dan na een paar dagen eens een mini beetje volkoren pasta of een kleine aardappel bij het eten of een klein mini beetje rijst?
Heel goed opbouwen..
Het zou heel goed kunnen dat je aan gaat komen. Dat is eventueel dan niet anders.
Als je onze stijl aanhoudt en uiteindelijk veel volkoren producten en light kazen, kipfilet op brood etc etc doet, ga je afvallen.
Ben zelf op deze manier al sinds begin jan 5,5 kg kwijt!
Heel veel succes met het opbouwen en hoewel ik voor de 1400 kcal minimaal ben.. toch langzaam opbouwen. Zonde anders van al je moeite!

Moet je eigenlijk wel afvallen? In je topic zie ik een mooie slanke meid??

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:56

Ben nogal aangekomen van een half jaartje studentenleven... bijna 10 kg. En mijn pony is 1.30 m. dus ik vind gewoon dat het er weer af moet, sowieso wil ik weer wat dunner zijn maar ook zeker voor hem is het rijden zo niet heel fijn denk ik.

Ik maak deze week nog af, kan ik aan het eind van de week even thuis gaan eten en dan ga ik daarna langzaam weer opbouwen.
Heb ook nog een Sonja bakker boek thuis, die zal ik van het weekend ook eens meenemen en gaan lezen.
:)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:57

Oh jee.. als je je te buiten bent gegaan aan lekkers mag je je niet schuldig voelen (dan schijn je nog slechter te gaan eten :( ).
Maar kon het net in de supermarkt niet laten om zo'n pakje van Bonne Maman mee te nemen met 4 mini's met griesmeel-pudding.. en wat denk je.. op natuurlijk :') .
Oeeeepppsssss!
Nu neem ik maar geen boterham tussendoor meer :o . Heb bovendien genoeg op even.
Nu maar weer streng.. maar moet toegeven dat het errug lekker was voor een keer :9 .
Ach ja.. ik keer vrij braaf, dus een x moet kunnen?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:58

Het is echt waar... Ik heb vandaag een weegschaal gekocht! Dus ben benieuwd, al 2 weken bezig en merk echt verschil, maar wil nu echt ZIEN dat het verschil er is... dus... morgenochtend wegen... zucht! hoe kan een mens daar toch zo tegenop zien |(

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:59

Heel goed XFioon, maar Sonja Bakker.. dan krijg je volgens mij ook vaak maar 1000 kcal binnen op een dag en dat staat ook voor een crash-dieet.
Snap best dat je een deel van die 10 kg er af wilt. Is ook wel veel in half jaar ja.
Weet alleen niet hoe je bouw is..
Jeetje, pas jij nog op een pown van 1,30m? :') Hoe lang ben jij dan??

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:59

Volhouden!! Komt echt wel!!!! :o

djuulsie schreef:
Het is echt waar... Ik heb vandaag een weegschaal gekocht! Dus ben benieuwd, al 2 weken bezig en merk echt verschil, maar wil nu echt ZIEN dat het verschil er is... dus... morgenochtend wegen... zucht! hoe kan een mens daar toch zo tegenop zien |(

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:12

1,60 m. ;)

ga in ieder geval het boek even lezen, staat vast ook gewoon veel info in over eten in het algemeen ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:12

amsterdam_30 schreef:
Oh jee.. als je je te buiten bent gegaan aan lekkers mag je je niet schuldig voelen (dan schijn je nog slechter te gaan eten :( ).
Maar kon het net in de supermarkt niet laten om zo'n pakje van Bonne Maman mee te nemen met 4 mini's met griesmeel-pudding.. en wat denk je.. op natuurlijk :') .
Oeeeepppsssss!
Nu neem ik maar geen boterham tussendoor meer :o . Heb bovendien genoeg op even.
Nu maar weer streng.. maar moet toegeven dat het errug lekker was voor een keer :9 .
Ach ja.. ik keer vrij braaf, dus een x moet kunnen?

weet niet wat het is, maar kan vast wel een keertje :j en anders is het al gebeurd... ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:25

Nouja ik doe Sonja Bakker ook.. en ik vind het niet echt een dieet, meer een levensstijl.. is ook maar net hoe je ermee omgaat.. je kan klakkeloos overnemen wat er in haar dagmenu staat, of je kan er je eigen draai aangeven zoals ik doe, en haar boek als leidraad zien.. en dan is het meer een way of life als je snapt wat ik bedoel..
Ik heb nu weer een vast ritme van 3x per dag een hoofdmaaltijd + tussendoortjes, ik kom voor het eerst in jaren aan mijn 200gr groente en 2 stuks fruit per dag, en er staan heerlijke, magere recepten in het boek waar ik zelf nooit op gekomen zal zijn.. nee voor mij is het positief

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 17:47

Goedemiddag!!
Zooo, gister niet helemaal netjes gegeten, vandaag even wat minder.
O- 2 vb kipfilet
L- 2 roergebakken eiwit met zo'n 150 gram groenten
T- 2 mandarijntjes, kwark met appel/kaneel/krenten
A- tuinbonen en kipfilet

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:47

Dat doe ik ook Jaime! Ik kan niet leven op 2 crackers als ontbijt als ik moet werken, dan ga ik echt onderuit :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:54

Dat is ook zo Jaime_, helemaal super als je het gewoon gebruikt erbij ipv alles overnemen.
Dan is t zeker een aanrader en wat je zegt.. genoeg groenten en fruit is ook heel belangrijk!

Haha.. ja.. kan ook wel een keertje. Maar hoewel ik t erg lekker vond, was t toch niet de moeite (voor de extra kcal) :P. Kan gebeuren ;).
Net mijn salade v op werk morgen gemaakt en dan neem ik als tussendoortjes nog een mineola en boterham met kipfilet mee.
Salade wel rijkgevuld met wat tonijn, 10+ feta, paar snippers 30+ parmezaanse kaas, 1 gekookt ei, avocado, sla, tomaat, komkommer, wortel reepjes, augurk, beetje 3% vet mayo en beetje yoghurt.
Mjammieeee!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:56

Ziet er erg lekker en gezond uit! Mis nog brood met lunch en rijst, pasta of aardappel met avond eten?

Ga straks witlof maken voor 2 dagen. Kan ik morgen na t paardje zo aanschuiven :P

Natasja91 schreef:
Goedemiddag!!
Zooo, gister niet helemaal netjes gegeten, vandaag even wat minder.
O- 2 vb kipfilet
L- 2 roergebakken eiwit met zo'n 150 gram groenten
T- 2 mandarijntjes, kwark met appel/kaneel/krenten
A- tuinbonen en kipfilet

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:58

amsterdam_30 schreef:
Net mijn salade v op werk morgen gemaakt en dan neem ik als tussendoortjes nog een mineola en boterham met kipfilet mee.
Salade wel rijkgevuld met wat tonijn, 10+ feta, paar snippers 30+ parmezaanse kaas, 1 gekookt ei, avocado, sla, tomaat, komkommer, wortel reepjes, augurk, beetje 3% vet mayo en beetje yoghurt.
Mjammieeee!

oeh klinkt zeker goed! op t feit na dat ik geen tonijngek ben :P
zou dit ook met een beetje kip kunnen of wat anders?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:01

amsterdam_30 schreef:
Mjammieeee!

_/-\o_ :9

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:04

Vanavond lekker lasagne met een grote berg verse groenten erin :P nu al zin in!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:05

Nien1984 schreef:
Goedemiddag dames... sorry dat ik zo plotseling kom binnenvallen maar ik heb 3 weken later dan jullie de spirit gekregen om wat kilo's kwijt te raken. Mag ik nog met jullie meedoen? Heb de openingspost en dus de regels gelezen en afgelopen week ook stiekem wat meegelezen met jullie...

Welkom :j

Goede resultaten weer hier!
Mijn weekend was slecht -O- Vandaag op familiebezoek geweest en daar een klein stukje taart en zo'n bueno chocoreep gehad (eentje maar gelukkig, kon me nog beheersen :P ). En gisteren had ik zalmsalade gemaakt.. Ook niet erg gezond.

Morgen weer een dag zal ik dan maar zeggen..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:16

Haha.. ja.. is erg lekker. Maak dit vaak en soms met wat minder er in, maar aangezien ik niet ben van een te kleine lunch (moet niet omvallen op werk :+ ) is het wel goed vind ik.
Zo kom je aan wat gezonde kcal.
Uiteraard kun je ook plakjes kipfilet voor op brood gebruiken in kleine stukjes gesneden ipv tonijn.
Zo maak ik het ook regelmatig :o .
Neem altijd nog wel als tussendoortje om 10u een boterham dan. Eigenlijk ook altijd als ik brood meeneem..
Die 10+ feta in die bakjes (al in blokjes in water), vind ik ook een vinding, want die vette versie vind ik te vet. Die snippers parmezaanse kaas 3-+ verkopen ze zo bij de AH in een bakje bij de vers gesneden plakken kaas enzo. Met weinig er in, krijg je toch een lekkere pittige bite aan je salade! Ook de augurk (zoetzuur) helpt daar goed aan mee.

@ Aranel: vind het wel meevallen voor een keer hoor! Zalmsalade is trouwens heel gezond!! Hangt er weer een beetje vanaf wat je er in hebt gedaan :P .

@ Djuulsie: dat klinkt lekker!! Ben gek op lasagne.. maar durf het nu niet snel te eten. Ben dan gek op laag kaas er op namelijk :') .

eline1991 schreef:
amsterdam_30 schreef:
Mjammieeee!

oeh klinkt zeker goed! op t feit na dat ik geen tonijngek ben :P
zou dit ook met een beetje kip kunnen of wat anders?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:18

vandaag helaas niet kunnen sporten, wel naar stal en rijvereniging gefietst om te helpen op wedstrijd...
Verder mn huisje weer goed schoongemaakt en flink opgeruimd, voelt altijd zo lekker als dat gedaan is!

Morgen weer lekker flink sporten, heb er nu al zin in!

En dan nog een vraagje, ik moet echt iets van suiker in mn thee, maar heb dat gister en vandaag vervangen door honing, dat is beter toch?