Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:09

Haha... oooh ja, maar alcohol ontsmet ook... :j _O-

Cursus is vanaf vandaag iedere maandagavond tot 11 april. Op 10 maart heb ik theorie-examen en op 11 april praktijkexamen, mits ik geslaagd ben voor de theorie dan. Ik mag dan t/m de L2 jureren. Als ik dat dan 2 jaar gedaan heb en vaak genoeg gejureert heb kan ik me aanmelden voor de M cursus. Dan doorloop je hetzelfde selectieproces (brief schrijven, metaprofiel test, gesprek en praktijktoets) en als je daar dan voor slaagt mag je t/m de M2 jureren. Je moet wel voor de L cursus zelf minimaal M1 + 1 zijn en voor de M cursus minimaal M2 +5 dacht ik. Voor de Z cursus is het Z2 + 5 dus daar zouden Lis en ik nog even voor moeten oefenen... ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:17

Aha, weer wat geleerd :)* Zo te lezen, hoef je je niet te vervelen :n En praktijk examen, hoe moet ik me dat voorstellen? Een van de mede-cursisten rijdt een proef en jij moet jureren?

Denk zelf dat de kaakchirurg een ibuprofennetje voorschrijft ;) Werkt ook nog eens ontstekingsremmend, whisky geloof ik niet :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:20

Haha vast niet nee...

Nee, voorlopig heb ik wel wat om handen gelukkig...
Praktijkexamen is met externe combinaties begreep ik en dan moeten de cursisten punten & commentaar geven en dat mag maar een bepaald deel afwijken van de hoofdjury/examencommissie.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:32

Nou je zit niet stil nee, gelukkig maar! Alleen maar thuiszitten en niets doen, werkt niet echt motiverend.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:33

Nee, dat werkt voor mij ook echt niet nee... Vind het al lastig dat ik pas vanmiddag en vanavond bezig ben en nu de tijd moet doden tot half 2/2 uur ongeveer... :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:38

Kun je niet 's ochtends naar stal? En dan vanmiddag een lange wandeling met woef? En vanavond naar cursus.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:39

o nee je had les vanmiddag, dom dom, vergeten :o?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:46

Haha je weet het zelf al... :D En de hondjes zijn met de uitlaatservice mee, niet helemaal fair om ze daarna nog eens een uur met mij te laten wandelen. Maar komt goed hoor. Heb weer het eea aan administratie verwerkt.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:47

Hallo!

Tara, een nieuwe auto hoef je niet altijd in 1x te betalen hoor.... Daar bestaan soms ook heel leuke acties voor. ;) Maar we zijn er wel erg blij mee, rijd voor m'n werk gemiddeld 4-5keer per week 100km. Dat vind ik best heel wat, vandaar dat we tot dit besluit zijn gekomen. Maar een boel geld is 't zeker! Dat gaan we de komende tijd ook wel even merken!

Bom, beterschap daar! Verstandskiezen laten trekken is ook niet erg prettig, heb ik ook net vorig jaar laten doen. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van. Ook 't kleine meisje moet snel beter worden hoor.

Wen, vanavond eerste avond van je jurycursus, leuk! Al iets van je sollicitaties gehoord?

Fan, wat goed van je run! Ben benieuwd naar je definitieve tijd! Ik ga 19mrt mijn eerste run weer lopen.

Judith, toch nog je rondje van 5km gelopen, knap hoor! Hopelijk gaat 't de volgende keer beter/makkelijker.

Ik heb vanochtend gewerkt, nu net met hondje gewandeld. Zometeen even afwassen en hoop nog een beetje energie te krijgen voor 't boodschappen doen! Vanavond weer een uur spinning!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:20

Fan, die bewegingen waren zeker knap :j En ook de conditie die die mensen moeten hebben :oo

Bom, hoe is 't nu met je dochter?

WenK, toch nog een heel gedoe dan, voordat je mag jureren.

Marjolein, het blijft voor mij nog steeds een heleboel geld, een auto :P Dat is ook een eind rijden dan, voor je werk. Maar had je dan eerst een andere auto?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 07:53

Hier even een ego-post, lees op mijn werk even bij :+

Mijn eindtijd........tromgeroffel........ 35:01!!!! *\o/* Mijn pr gewoon met 29 seconden verbroken!!!! Het wordt nog wel wat met mij!! :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:51

Fan, ik ben trots op je +:)+ Super!!!!

Tara, dochter gaat iets beter, maar oogjes zijn nog steeds beetje rood en waterig. Vandaag nog maar een dagje thuis.

Marjoleintje, lekker gespinnd?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:49

Super hoor Fan!

Ja, tegenwoordig is het niet zo makkelijk meer om jury te worden.

Cursus was wel leuk gisteravond, wel alleen maar theorie, kijk nu al uit naar volgende week, dan gaan we ook de 1e combinatie zien.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:55

Heb je veel leesstof mee naar huis gekregen Wen?

Even een vraagje, iemand een idee hoe het met Angela is? Ik maak me een beetje zorgen om haar, laatste post van haar hier was dat het niet zo lekker ging, weer een dip. Ik hoop zo dat ze niet een terugval heeft :n Had haar dit weekend een pb-tje gestuurd maar nog geen reactie gehad. Dat hoeft ook niet, maar ik ben er gewoon niet helemaal gerust op.

Angela, laat je wat van je horen als je dit leest? PB mag ook!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:58

Nee, niets van gehoord Bom.

Ja, best veel leesstof idd, ook de beenzetting in de gangen en die van de stap is best lastig. Ik weet wel dat het tripedaal-lateraal-tripedaal-diagonaal is, maar hoe je dat ook al weer uit moet tekenen... :? Ach, 10 maart is pas het examen, dus kan nog ff oefenen en leren... :=

Weten jullie trouwens of een werkgever die je vrijgesteld heeft van werkzaamheden dit mag verrekenen met je vrije dagen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:01

Fan, 29 seconden is best veel!

Bom, gelukkig dat 't weer wat beter gaat met je dochtertje :)
Van Angela weet ik verder ook niks...

WenK, heb je daar ook wat aan voor je eigen rijden?

Ik ga mezelf weer 12 uur bannen... Moet echt verder met m'n scriptie en anders zit ik alleen maar Bokt te F5-en :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:14

Uiteindelijk denk ik wel. Puur op theorie niet hoor, maar je leert natuurlijk altijd dingen zien, hoe het wel moet en hoe het niet moet. Dat neem je mee in je eigen rijden.

Zo, net leuk telefoontje gehad, via een oud-contactpersoon. Ze had een leuke functie voor me. Krijg nu het preciese profiel doorgestuurd en als het me wat lijkt gaat ze me voorstellen.

*spannend*

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:32

@Fanneke TOPPIE!!!! Volgende keer onder de 35!

Zo, ik zit nog heerlijk op mijn rozewolkje! Gister zooooooo fijn gereden op mijn knollie! We hebben officieel weer de winter overleefd! (ik weet dat deze nog niet voorbij is, maar nu kunnen we weer naar de binnenbak als het weer gaat vriezen!)
Aangezien mijn paard artrose heeft is het elk jaar weer spannend of hij goed door de koude periodes heen komt!
Gister begon hij weer echt lekker van achter naar voren te lopen en lekker fel op het been! Daar hou ik zoooooo van!
Vanavond maar even rustig rondje hobbelen en zelf ook nog maar even een rondje hobbelen! Ga toch echt weer proberen om 3x per week te lopen, want sinds de feestdagen zijn er 2 kilo's blijven plakken die ik toch echt weer kwijt wil!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:36

Spannende dingen Wenk! Je hebt nog even voor het examen.
Juud, hoe erg is de artrose bij jouw paard? Is hij al wat ouder?
Beterschap aan man en kind Bom :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:39

Lekker is dat Judith, als je zo fijn kan rijden.

Ja, heel spannende dingen allemaal. Lopen vanmiddag ga ik geloof ik ook maar even rustig aan doen, wel lopen, maar echt hoofd leegmaken en niet mezelf leeglopen... :o

Hier zo ook ff 2 paardjes rijden, daarna boodschapjes doen en vanmiddag ff rondje hollen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:56

Fanneke schreef:
Juud, hoe erg is de artrose bij jouw paard? Is hij al wat ouder?
(:)

Hij wordt dit jaar 13 en bijna 3 jaar geleden is de artrose geconstateerd.
Ik liep destijds tegen kleine probleempjes aan, onregelmatigheid in uitgestrekte gangen, soms wat stijf aan het begin van het rijden, etc. Hij is nooit echt kreupel geweest.
Na meerdere behandelingen van de fysio heeft hij me doorverwezen naar de kliniek voor foto's van de voorbenen.
Daar kwam inderdaad uit dat hij artrose heeft in beide kogels en verbening van het hoefkraakbeen.
De artrose was in een middenstadium, geen bot op bot maar zeker wel beschadigingen.
Hij staat nu op aangepast beslag, leren zooltjes tussen hoef en ijzer en daarin kit gespoten voor de demping. Tevens slaat mijn smid een grote opzet in het ijzer om makkelijker te kunnen afrollen.
Daarnaast staat hij aan een supplement met glucosamine, chondroitine en msm.
Sindsdien loopt hij weer heel fijn! Ben van de L1 naar de M1 gereden. Alleen met erg koud weer merk ik dat hij stijver is als anders. Maar je leert ermee omgaan en je paard kennen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:10

Waarom ik het vraag, en wat dan ook toevallig is. Fanny is 13 en bij haar is 5 jaar geleden artrose vastgesteld in de kogels bij beide voorbenen. Bij toeval ben ik daar achter gekomen, omdat ze kreupel liep. Dit bleek door het ongeluk te zijn gekomen. Op de straat kan kan ze ook niet lekker lopen, stappen prima, maar draven loopt ze toch licht onregelmatig. Nu is het ook een pony met letsel, dus het werkt ook niet mee.
Ik was benieuwd wat voor oplossing jij hebt gevonden. De smid had het ook over speciaal beslag.
Het enige verschil is, dat Fanny recreatief wordt gereden. Tja, ze is toch een shet, dus M dressuur zal niet snel met haar gereden worden. Ik merk aan haar nog niet dat ze pijn heeft, maar er zal een dag komen, dat ze er toch meer last van krijgt. Zal eens overleggen met de smid.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:44

Tara, ook voor mij is een nieuwe auto erg veel geld, dat zal ook zo blijven. Maar we gaan er vanuit dat 't wel een goede investering is. Ik had idd hiervoor ook al een auto hoor, die wordt ingeruild. Succes met je studie!

Bom, ik heb heerlijk spinning gedaan, daarna nog 100 buikspieroefeningen. Ging goed. Ik weet idd ook niet hoe 't met Angela gaat? Hoop ook dat ze niet een terugval krijgt. Ken haar eerlijk gezegd niet zo heel goed, maar weet natuurlijk wel van haar depressie die ze heeft gehad, dat heeft ze hier wel eens verteld.

Wen, idd volgende week lijkt me nog leuker als je echt een combinatie mag gaan beoordelen! Spannend van die functie...even afwachten dus.

Fan, wat goed van je PR! Idd volgende doel is onder de 35min. Gaat je lukken!!

Judith, wat fijn dat 't met je paard de goede kant op gaat en dat je de winter straks (nog even 2 maandjes afwachten) weer achter je kan laten. :)

Ik heb vanmorgen boodschappen gedaan, nu even stofzuigen, boodschappen opruimen en dweilen. Vanmiddag nog de laatste boodschappen doen. Vriendlief is morgen jarig...*zucht* dan is boodschappen doen echt een ramp. :P

Wordt nu net ook nog gebeld, of ik vanavond kan werken. Er is ziekte....vanmiddag dus nog maar even druk aan de slag in huis.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:25

*\o/* Ik mag vanmiddag op gesprek!!!! Allemaal duimen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:27

Ik kom vnv bijlezen, gaat wat moeilijk op de telefoon. Morgen weer lopen, vorige week rust na de valpartij maar jeetje, wat heb ik weer zin om te lopen! Herkenbaar?