Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:28

Hee,

Jeetje TS, Probeer je moeder anders te steunen, hoe moeilijk jij het nu ook hebt.
Ik vind het echt vreselijk voor je, maar zet door meid, je kan het!
Iedereen hier op bokt steunt je, dat is toch al iets om door te zetten he??!
Kom op!
Heel veel sterkte en suc6 met door zetten!!

frankiej

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:50

ik voel me machteloos, das het eerste wat me te binnen schiet als ik hier op 1 pagina al 3 verschillende bokkers tref die zo ongeveer hetzelfde nare hebben meegemaakt.

ts, je staat zeker niet alleen. jij hebt nog een hele toekomst, laat die niet alsnog of verder vergallen door alles wat er speelt. tja en misschien erg hard, maar toch denk ik dat uiteindelijk jijzelf het beste alles op kunt lossen. maandag denk ik toch maar aangifte gaan doen, dan ben je in elk geval van die zwarte wolk boven je af

is een blijf van me lijf wellicht wat voor je moeder en jou?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:57

frankiej schreef:
is een blijf van me lijf wellicht wat voor je moeder en jou?

op Pagina 3 (?) stelde ik dat ook voor maar ts wou juist niet vluchten :) ,
Ik denk ik zeg het even is helemaal niet banketstaaf bedoel hoor ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:59

Geef nu niet op meiske, dat zou zo zonde zijn van alles wat je al hebt bereikt!
Je laat de grote boze buitenwereld het toch niet alsnog van je winnen, na alles wat je al hebt doorstaan?

Vecht nog heel even door, alsjeblieft.
Ik weet zeker dat je ergens diep van binnen niet echt dood wilt, als je dat wel had gewild, was je het al lang geweest...
Bijt dus nog heel even door, dit zijn de laatste hapjes van de zure appel.
Daarna hoef je alleen de nasmaak nog maar weg te spoelen, bij wijze van spreken...

Je kunt dit, zeker weten! :j
*dikke knuf* :+:

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:03

Oh, pfoe. Dit is niet niks! Ik weet dat jij het op dit moment ook heel erg moeilijk hebt, maar probeer er toch te zijn voor je moeder. Sterkte weer verder :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:17

heel, heel veel sterkte!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:49

Anoniem1994 schreef:
Nou ze is terug..
En ze gaat nu lekker ruzie lopen maken met mijn vader ;(

Ik wil niet meer leven ;(
Het zou beter gaan... waarom word het alleen maar erger? |(

Met weglopende moeders en ouders met ruzie ben je nu ook niet echt geholpen :n

Het gaat straks echt beter worden.
Je zit nu nog in een heel diep daal (en het gedoe thuis komt er ook nog eens bij).
Geloof me het gaat echt beter worden.

Ga een stuk hardlopen of naar je pony bij zulke momenten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:58

Jetske schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als de TS.
Dan ben je emotioneel natuurlijk instabiel en vooral in de war door alle indrukken die je op moet doen, zoals politie, etc.
Ik kan de uitspraak van TS best voorstellen, maar het zou voor de TS denk ik erg goed zijn om psychologische hulp te zoeken. Ik dacht toendertijd dat het niet nodig was en dat ik er zelf wel uit zou komen.. Nou, dat had ik ff verkeerd en jaren later zat ik alsnog bij traumaverwerkingstherapie.

TS, ik hoop dat je je moeder inmiddels weer thuis hebt en dat alles goed is :)

Hier het zelfde.

Hier nog een met te veel ervaring met sommige dingen.
Ik had ook slachtofferhulp.
Dit is een groep vrijwilligers die je kunnen bijstaan. Je kan ze opbellen als je in de put zit en mocht je het willen dan begeleiden ze je ook verder.

Met mij was (ik had een oudere dame) ze mee naar de rechtzaal.
Gewoon iemand die je niet kent maar je wel veel vertrouwen geeft, iemand waartegen je kan aanpraten als het minder gaat, of een lange wandeling mee kan gaan maken.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 14:45

Bedankt voor jullie berichten weer :)

Ik was gister ziek en vandaag voel ik me ook niet lekker heb dus veel tijd gehad om na te denken over wat ik morgen doe..
En ik weet nu wat ik ga doen :)

Ik weet dat niet iedereen het een goede keus vindt, maar ik doe geen aangifte.. :n

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:49

Het is misschien niet de beste keus volgens sommigen hier, maar het is wel jouw keus en jij voelt je daar zo te lezenh het beste bij.
Daar gaat het om, toch?

Het duurt wel even voor zoiets verjaart, je kunt later nog aangifte doen :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:41

Konstantine schreef:
Het is misschien niet de beste keus volgens sommigen hier, maar het is wel jouw keus en jij voelt je daar zo te lezenh het beste bij.
Daar gaat het om, toch?

Het duurt wel even voor zoiets verjaart, je kunt later nog aangifte doen :j

idd, daarbij is het belangrijk dat de ts dit geheim niet meer alleen met zich mee hoeft te dragen én zo de dader haar ook niet meer kan grijpen.
Kan me voorstellen dat je nu al genoeg aan je hoofd hebt en eigelijk rust wil.

Sterkte meid, ik geloof in je!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:16

Niet te veel nadenken, lekker afleiding zoeken.

Weet de dader ervan dat je naar de politie bent geweest?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:53

Nee, m'n buurjongen weet het niet :)

Ik ben er heel zeker van dat ik geen aangifte wil doen voorlopig..
Mijn moeder weet er nu ook van, dat ik geen aangifte wil doen, en ze is er niet blij mee... :n

Bedankt :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:59

Ga je wel met je buurjongen praten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:43

logisch dat je moeder er niet blij mee is, ik zou er ook niet blij mee zijn.
Echter moet jij wel je gevoel volgen, anders krijg je er later veel last van. Emotioneel moet je het natuurlijk bij kunnen benen.
Blijf open naar je moeder toe, zodat zij je ook kan begrijpen en jij haar. Het is voor haar immers ook heel zwaar, ze zal zich wel schuldig voelen, dat ze je niet heeft kunnen beschermen.
Sterkte!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:04

'Objectief' gezien is het natuurlijk niet goed om geen aangifte te doen. En als moeder zijnde zou ik het ook heel moeilijk hebben om dit te aanvaarden, je wilt die k.lootzak immers zo snel mogelijk straffen.

Maar dit is jouw keuze. En de enige die het kan doen ben jij. En ik begrijp het best, dat je hier nog niet klaar voor bent. Het is emotioneel zo ook al zwaar voor je, en als je dan nog eens alles opnieuw moet oprakelen.. Neen, ik begrijp je wel. Maar ik begrijp je moeder ook.

Doe waar jij je (nu) het beste bij voelt. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:54

Anoniem1994 schreef:
Nee, m'n buurjongen weet het niet :)

Ik ben er heel zeker van dat ik geen aangifte wil doen voorlopig..
Mijn moeder weet er nu ook van, dat ik geen aangifte wil doen, en ze is er niet blij mee... :n

Bedankt :)

Aangifte kan altijd later nog.

Vergeet niet dat het JOU keuze is en niet die van je moeder.

Het zal niet gemakkelijk voor haar zijn maar ze zal het moeten respecteren.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:15

zoals de anderen al zeggen het is jouw keus
ik snap best dat het heel zwaar is allemaal en inderdaad aangeven kan later ook nog wel
zorg eerst dat je alles in je hoofd op een rijtje krijgt
en dan kan je daarna altijd nog naar de politie stappen
enne, van de week gaan we het lekker gezellig maken en gaan we proberen er niet aan te denken allemaal goed?
(ts komt lekker even twee dagjes bij mij thuis uitblazen ;) )

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:44

Misschien zeg ik nu iets raars hoor en ik weet dat film/tv nog altijd geen realiteit is maar ken je de serie Law & Order: Special Victims Unit? Dat gaat over (slachtoffers van) zedendelicten en in die serie komt aangifte en de hele rechterlijke procedure uitgebreid aan bod. Het zijn geen waargebeurde verhalen, maar het is een heel goede en realistische serie, misschien heb je hier iets aan?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 01:06

Toekie schreef:
Misschien zeg ik nu iets raars hoor en ik weet dat film/tv nog altijd geen realiteit is maar ken je de serie Law & Order: Special Victims Unit? Dat gaat over (slachtoffers van) zedendelicten en in die serie komt aangifte en de hele rechterlijke procedure uitgebreid aan bod. Het zijn geen waargebeurde verhalen, maar het is een heel goede en realistische serie, misschien heb je hier iets aan?

Een goede serie ja, Amerikaans en mogelijk niet helemaal te vergelijken met Nederland, maar het principe blijft hetzelfde. Aangifte doen, aangifte doen, aangifte doen, aangifte doen ! En wel NU. Met uitstel maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardiger. (Dan kom je al snel in de categorie van aandachttrekkers) Ben je dat ? Wil je dat ? Geef zelf het antwoord maar.

Het klinkt hard, maar ik lees dat er veel mensen voor je klaar staan. Maak daar gebruik van.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 02:26

Ik heb aan de TS gevraagd of ik dit mag posten, want het is toch iets wat ze in vertrouwen verteld...

TS las pas in de krant dat een andere verkrachter 72 uur taakstraf kreeg...
Dit werkt ook demotiverend voor slachtoffers. Het is immers niet zomaar iets wat je moet vertellen aan wildvreemde mensen en in de rechtbank... Is dat dan 72 uur taakstraf waard?

Ik baal zo erg van de straffen in dit land ;(

Ook ik vind dat ze ooit aangifte moet doen...
Al is het maar om de aantekening achter zijn naam te laten zetten, doet hij dit bij andere meisjes dan staan jullie helemaal sterk!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 04:05

Krijg nou wat... de krant !! Wie zegt dat dit een vergelijkbaar geval is ? Een smoes voor jezelf om geen aangifte te doen.

Bovendien heeft de straf er geen ene moer mee te maken. 72 Uur taakstraf of 20 jaar gevangenis.. het verhaal wordt er niet anders van. De straf wordt door anderen bepaald en of je het er nu mee eens bent of niet is een heel ander verhaal.

Met waard of niet waard heeft dit HELEMAAL niets van doen !

Zaak is: NU aangifte doen, of in de toekomst veel zwakker staan, en anders niet miepen. Ik weet, dat klinkt heel hard, maar "later" gaat het niet beter maken.
En nogmaals.. de strafmaat is iets waar anderen over gaan. Dat doet niet ter zake.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 05:42

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:37

Je weet inderdaad niets van die zaak, of van de bewijslast, of verzachtende omstandigheden, of.. Er kunnen veel redenen zijn waarom de straf zo laag uitviel.

En hoewel ik snap dat het onwaarschijnlijk lastig is..is de straf het belangrijkste? Of is het óók belangrijk dat hij zich tegenover een rechter (en zijn familie, en vrienden, en jou) moet verantwoorden, dat hij een strafblad krijgt, dat-ie hoort dat hij fóut zat.

Maar het is en blijft jouw keuze. Alleen moet je misschien wel nadenken of je nú geen aangifte wilt doen, of nooit. Want als je dat eigenlijk liever wél wil maar niet durft, zou je nog met een psychologe oid. kunnen oefenen met het hierover praten, zodat je over een tijdje wel die aangifte kan doen.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:40

Strafmaat? wat heeft dat nu met aangifte doen te maken. Het is toch de bedoeling dat de buurjongen stopt met zijn gedrag! Kan je moeder geen aangifte doen? Als moeder van een minderjarige dochter lijkt me dat toch ook een optie???