Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:48

OMG wat zijn jullie baby's reusachtig. Nikki weegt 7,5 kilo en is 7,5 maand.

Nathalie. Ik heb ook zo'n periode gehad 's nachts en er gewoon echt max. 10 min. laten huilen. Eigenlijk werd 't na een paar minuten al rustig. Uiteindelijk wel voorzichtig gekeken of alles in orde was, maar binnen een week was 't over. Nikki wilde ook steeds even drinken 's nachts. Nu wordt ze heel af en toe 's nachts wel wakker (zitten tandjes dwars) maar dan is een aai over d'r bol of een knuffel voldoende.
Nikki was overigens in 't begin ook heel onrustig met drinken, bleek later een suikerallergie te zijn. Gelukkig is ze daar inmiddels overheen gegroeid, maar zeker in 't begin was dat wel aanleiding tot veel en onrustig drinken en heeeel veel huilen/gillen.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:34

Tja, ik lever blijkbaar slagroom.....
Ze eet niet eens zo vaak (5 a 6x voedingen) en slaapt al sinds een week of 10 door, maar ze tankt toch zodanig goed door dat ze zo veel aankomt in gewicht.
Nou moet ik ook toegeven dat het geen actieveling is, ze kijkt graag naar dingen, ook met haar handjes, maar nog geen spectaculairdere dingen als omrollen.
ben benieuwd wat ze hier nu weer op te mopperen hebben bij het cb volgende week... zie er als een berg tegenop om te gaan.(zie mijn eerdere posts)

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:42

am13 Laat het CB lekker zeuren, de prikken zijn je goedrecht toch. Hier gaat alles ook het ene oor in en het andere uit.

Hier een meisje met 13 weken 65,5 cm en 6825 gram :o Ook geen mini dus :D Maar ze was al groot bij de geboorte.

BA, heeft je moeder al eens een shirt van jou aan gehad tijdens de fles geven? Dat ze je wel kan ruiken zeg maar?

Neff, ik legde haar gewoon weg, dan komt ze een uurtje later maar weer, het regelde zichzelf gewoon weer. Wat nog wel eens wilde helpen is van de borst afhalen, tussendoor boeren, luier, etc. Dan werd ze weer goed wakker en bedacht dat ze idd nog niet klaar was.

Nathalie, hoe is het gegaan vannacht?

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:11

Am13 lekker t CB laten zeuren wat ze willen hoor. :(:) Ene oor in, andere oor uit!

Hier dus wel een meisje dat omrolt en sinds vannacht ook in bed!
Wat doe je daarmee? Ik plukte haar vanochend uit bed met 1 been door de spijlen en een gezicht er tegenaan..... zag er nou niet echt lekkr uit!
Ze slaapt al in een slaapzakje..

Yasemin is vannacht helemaal niet gekomen voor een speentje. :?
Dus we hebben het nog niet uit kunnen proberen.
Ze kwam wel om 02.00 en 05.15 voor een voeding maar daarbuiten heeft ze gewoon liggen slapen dus prima..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:10

Nathalie: das toch juist hartstikke goed? Lekker van genieten! Als ze een slaapzakje heeft hoef je iig geen zorgen te maken dat ze het koud krijgt. Omrollen kun je volgens mij weinig tegen doen, behalve haar goed in de gaten houden, maar dat doe je al.

Marinde is volgens mij net zo'n spekkie als de baby's van am13 en somokkele, zij woog de laatste keer cb toen ze ongeveer 17/18 weken was 7160 gram en was 63,5 cm. Ook geen kleintje dus...wel actief trouwens, het is dat ze een spreidbroekje draagt, maar anders had ze allang om kunnen rollen volgens mij. Ze duwt zich wel steeds op, billen en rug omhoog. En in bed gaat ze aan de wandel, ligt ze ineens helemaal onder de dekentjes uit bovenin de ledikant.

Hier vannacht ook weer een ander ritme, ons "normale" ritme, want Marinde had om 21.30 de avondvoeding gehad, en kwam pas om 4.30 weer voor de volgende voeding. Ik werd wel om 1.00 wakker om te plassen, maar geen huilende baby te bespeuren. En om 8.00 was ze echt wakker, dus lekker in bad, ontbijtje, spelen en nu ligt mevrouw alweer in bed. Opstaan is blijkbaar erg vermoeiend!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:16

Op zulke momenten vind ik die babyfoon met camera wel erg prettig... Ik zie het meteen als ze dus op haar buik ligt.
Vannacht dus ook al 1 keer omgedraait en toen lag ze vanochtend weer zo.
Enne ik ben absoluut blij dat ze niet voor een speentje kwam vannacht! Het geeft me bijna hoop dat het misschien vanzelf voorbij gaat, maar dat zal wel niet aangezien we wel vaker nachten hebben gehad dat ze maar 1 of 2 x kwam voor een voeding en verder niet..

Yasemin is volgens mij erg lang.... Ik meette haar gister met onze eigen meetlint op ongeveer 65-66 cm. Maar ik wilde niet haar beentje recht trekken dus kan goed dat ik er langs zat.
Weet wel dat de onze wat verschilt met die van het CB. We zullen het zien de 16e. (ik dacht dat we de 12 moesten maar is dus pas de 16e :oo )
Ik verwacht dat ze ongeveer 6 kilo zal wegen, misschien iets minder.

Wat goed dat ze pas om 04.30 kwam! Lekker zeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:24

Zo...heb net het boek van borst tot boterham van Stefan Kleintjes besteld, hoop dat hij maandag binnenkomt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:32

leuk boek is dat suus!

tessa woog met 17 weken 5350 en was 61,5 cm. ook geen dikkerd/grote dus.

ninita, ben al vaak zat meerdere uren zonder haar geweest. tot week 10 ging het probleemloos, daarna is het weigeren en de eenkenningheid begonnen.

@hier;
gisteravond ging ik naar de nagelstyliste. hans zou de fles doen en haar op bed leggen. ze heeft uiteindelijk een uur gekrijst en is van pure vermoeidheid in slaap gevallen. om half 11 werd ze wakker en heeft gedronken, net als om 3 uur. ze had de voeding van 8 uur dus gewoon overgeslagen en kwam niet extra en heeft ook niet extra lang gedronken.
vanmiddag is mijn moeder weer bijna 2 uur bezig geweest en weer niet... nu ligt ze op bed, zonder voeding en dat vanaf 8 uur vanochtend...

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:57

BA, he, wat lastig is dat! Zou ook niet weten hoe je dat kunt verbeteren, behalve vaak proberen?

Suus, wat is dat voor boek, gaat het alleen over eten?

Nathalie, wat leuk dat ze rolt! Toen mijn 1e zoontje dat had ontdekt, lag hij altijd op zijn buik. Terugdraaien had geen zin, hij sliep het liefst op zijn buik en draaide direct weer om.

Verbaast mij toch altijd weer dat er zo'n verschil in gewicht tussen baby's kan zitten (misschien idd slagroom?). Mijn zus bijv heeft een meisje van 10 maand, die heeft al bijna dezelfde kledingmaat als mijn zoontje van 2 (maat 80/86 heeft hij, zij zit al in maat 80) en heeft ook 8 maanden bv gehad.

He, heb even rust, vanochtend lag die kleine volgens mij alleen maar aan de borst........

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:54

Ja, gaat alleen over eten, van borstvoeding tot volledig met de pot mee-eten en hoe je dat stapsgewijs aan kunt pakken, welke voeding op welke leeftijd verantwoord is voor je kindje.

BA: sommige kindjes drinken idd niet/nauwelijks bij de oppas en halen later de schade weer in.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:36

Ik ben benieuwd wat je van dat boek vindt Susan! Ik wil hem ook graag.

Neff zo, dat is nogal! 10 maanden en maatje 80!
Het verschilt zo erg he. Alleen zo jammer dat je zoveel reacties krijgt dat ze zo klein is. (ik wel iig) En toch ook bijv als ik aan het winkelen ben dat mensen vinden dat ze lang is! (wat ze ook is)

Hier een supernacht gehad HOERA! Ben zoooo blij!!!!
Om 21.30 naar bed gegaan en om 04.30 kwam ze voor een voeding. Vervolgens netjes geslapen tot 8 uur. :D En nu heeft ze nog geen honger gehad dus bewijst maar weer dat er écht niks mis is met mijn melk! (die reacties krijg ik helaas zoveel!)
Ik hoop dat dit doorzet, maar ben al zo blij met vannacht. :D
Heb zelf wel slecht geslapen, telkens wakker worden van 'is ze nu nog niet wakker?' en dan niet meer kunnen slapen want ze wordt toch zo wel wakker.... Maar dat komt vast nog wel goed.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:32

Men roept dat direct wanneer een BVkindje huilt...
En heb het hier al vaker gezegd... is de FVvoeding ook niet goed als een FVkindje huilt? :n echt niet! :+

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:48

@nathalie: fijn dat de nacht zo goed is gegaan! Echt fijn voor je :D

@BA: hoe gaat het nu met jou en met Tessa? Gaat het al wat beter met het flesje?

@susan: dat lijkt me wel een goed boek, want de overgang lijkt me vrij lastig :o

@neff: zo dat is een groot verschil. Vandaag weer wat minder bezig met de kleine?

Hier was het gisteravond weer even helemaal niets. Na de half 5 voeding ging hij gewoon slapen, maar Nick werd om 6 uur al weer wakker en toen wilde hij weer drinken. Dus maar weer aangelegd en om kwart voor 8 wilde hij weer en om half 10 weer. Toen hebben we uiteindelijk toch maar een flesje kv klaargemaakt, want hij bleef huilen.... toen dronk hij dus direct na de bv een hele fles kv leeg (dus 170ml!). Is voor mij wel een teken dat er toch te weinig inzit, anders zou hij niet nog zoveel drinken. :o
Toen ging hij om kwart voor 10 naar bed en hij kwam vanochtend om 6 uur weer. Heerlijk geslapen dus. :D
Ik weet alleen niet goed hoe nu verder, dus we gaan gewoon kijken hoe lang hij tevreden blijft met 2x kv en de rest bv.
Gisteravond had ik wel even een dipje, maar nu heb ik me er wel bij neergelegd... ;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:43

Linda: jeetje zeg :(:) moeilijk hoor.....ik heb helaas geen tips/advies, denk dat het gewoon een kwestie van aanvoelen is en daarnaar handelen, maar dat doe je zo te lezen al prima.

Nathalie: super!!

Hier alles prima.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:53

Ik denk dat je het zo prima aanpakt LH :j

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:40

LH Van 10 tot 6, zo dat is lang! Lastig als je we bv wilt geven en zo weinig mogelijk kv. Kan ook best frustrerend zijn.
Volgens mij (maar dat is mijn ervaring, hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken!) kun je dan beter tussen 12 en 5 snachts toch beter de bv stimuleren, vooral snachts wordt dit nl geregeld hoeveel bv je de hele dag hebt, maar ik snap dat het lekker is om dan te slapen! Anders wordt het denk ik nog sneller minder, tenminste dit was bij mij wel zo, ik had ook een langslaper, maar daardoor ging de bv wel achteruit en toen ben ik maar snachts gaan kolven en daarna werd het veel beter.

Nathalie, het is altijd zo jammer dat je bij bv gewoon niet weet hoeveel je kindje precies drinkt, dan wordt je snel onzeker. Bij een fles zie je het gewoon. Maar het is meestal echt wel genoeg, en bij jou ook zo te horen, fijn!
Zou wel eens willen dat mijn borsten doorzichtig waren, zodat je kunt zien of ze wat binnenkrijgen en hoeveel! Vinden jullie 5 minuten huilen ook al alsof het lijkt dat ze al eeuwen aan het huilen zijn? Vreselijk is dat.

Vandaag gaat het al beter, gelukkig! Vanochtend om de 2 uur, maar dat is natuurlijk prima. Vannacht zat er 4 uur tussen, dus eigenlijk niets te klagen vandaag.

Wat ik nog wilde vragen: weten jullie ook goede (en een beetje leuke) bvshirts te koop? Heb er een hekel aan om alles helemaal omhoog te trekken, zo'n shirt is wat fijner en ook discreter, maar weet niet veel winkels waar ze dit verkopen (of weinig keus)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:23

@neff: Nick slaapt al vanaf week 4 vanaf een uur of 11 tot een uurtje of half 6 dus qua bv ben ik dit gewend.
Ik heb gisteravond voordat ik naar bed ging (half 12) ooknog even gekolfd, ik kreeg er maar 60 (!) ml uit, erg weinig dus.
Vanochtend met kolven wel weer 140ml, dus 's ochtend gaat nog steeds prima, gelukkig.

Daarnet zelf een flesje kv gegeven (voor het eerst een flesje en dus ook voor het eerst zelf kv gegeven) en dat was wel even slikken. Nick gaf er echt helemaal niks om, die dronk zijn flesje van 170ml zo leeg! Hij ligt nu op bed, hij slaapt niet, want ik hoor hem kletsen en op zijn handje sabbelen (speen pakt hij nog steeds niet, wel grappig om te zien hoe hij hem met een boog weer uitspuugt!), maar goed hij ligt wel lekker! En voor het eerst in zijn slaapzak! En daar geeft hij dus helemaal niks om, dus dat kunnen we vannacht ook mooi doen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:24

Elianne is bijna 7 maand, iets van 72cm en ik denk rond de 8800gr. Ze heeft ook al sommige dingen maat 80 :)

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:52

Ik ga zo weer lekker rijden, joepie!
Wel een gedoe: ik ben niet binnen de tijd weer thuis om te voeden, dus ze krijgt een fles, maar ik moet bij thuiskomst dus ook gelijk aan de kolf....
En DAAR baal ik dus wel van als je het hebt over het geven van bv; verder vind ik het heerlijk, maar je bent niet erg flexibel in je doen en laten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:33

am13: is idd even aanpassen ja, ik baal daar alleen niet van, met een kindje is alles sowieso anders en moet je je aanpassen, dus ben je al minder flexibel als daarvoor. Hier lukt het paardrijden altijd prima tussen de voedingen in trouwens. En ik vind juist wel dat je een stuk flexibeler bent met bv, als je op pad bent is er geen geklooi met flesjes e.d. als de baby honger krijgt, even aanleggen en klaar! Je hoeft ook geen voeding, flesjes, flessenwarmer etc mee te nemen, alles is gelijk geschikt voor gebruik.

ankem: flinke meid! Denk dat wij dat ook wel gaan halen met 7 maand...Marinde past nu haar truitjes en rompertjes maat 62 al niet meer := .

Schreef pas dat we soms wel 45 minuten over een voeding doen, de laatste paar dagen zijn we standaard binnen 10 minuten klaar. Stomme is, ik mis het wel. Ik vond dat lange zitten samen best gezellig.....

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:00

@am13: tja dat vind ik ook het nadeel van bv (al is het met fv ook niet altijd even makkelijk!)

@susan: ja maar dan moet je wel buitenshuis willen voeden, ik ben wat dat betreft echt een muts want ik voed niet buitenshuis! Dus dan ben je wel echt aan huis gebonden... ;) (of aan de kolf!)

@ankem: wat een flinke meid!

@nathalie: en hoe ging het vannacht?

@BA: hoe is het met jullie?

Hier gaat het prima! Ik heb een hele tevreden baby, die echt weer overal van geniet. Hij lacht meer en praat meer en is gewoon meer voldaan :D . Hij ligt in de box echt te grijpen naar speeltjes en grijpt nu ook raak, zo leuk om te zien! <3
Hij ligt nu lekker te slapen en ik ga nu lekker in bad..heerlijk. ;)

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:18

Ik voed wel in het openbaar hoor, ik heb altijd zo'n pashminashawl bij me, die hang ik erover en dan zitten we heerlijk beschut! (zo'n shawl is trouwens reuze handig ook als dekentje of zonnescherm bij de wagen).
Maar het lastigste van bv vind ik dus dat je eigenlijk altijd bij je kind in de buurt moet zijn, of kolven.
Nou ben ik zelden lang weg bij mijn kind, maar een hongerig kind is dus niet het enige waar je rekening mee moet houden: ontploffende borsten zijn dat ook!
Maarrrr, dat weegt inderdaad ook voor mij bij lange na niet op tegen alle voordelen!!!
Ik hoop dat ik nog een hele tijd kan blijven voeden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:04

Ik voed ook bijna niet buitenshuis hoor, ik kan meestal alles prima plannen tussen de voedingen door, of ik kolf vlak voor ik de deur uit ga. Dan kan ik max 4 tot 5 uur wegblijven als ik ergens heen zou gaan waar ik niet kan kolven. Heb nu trouwens ook 1 borst die op ploffen staat, begint nu echt zeer te doen.....volgens mij heeft ze de laatste voeding uit die borst niet zoveel gedronken. Hoop dus dat ze zo wakker wordt.

Heb het boek trouwens gister al in huis gekregen, het idee dat je bij voorkeur alles biologisch en/of vegatarisch geeft ga ik niet helemaal in mee, onze portemonnee moet het ook wel trekken en zelf eten we ook niet op die manier. Maar over het algemeen is het zeer nutiig en bruikbaar wat erin staat.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:18

ankem schreef:
Elianne is bijna 7 maand, iets van 72cm en ik denk rond de 8800gr. Ze heeft ook al sommige dingen maat 80 :)

Die maat heeft Chiara nu pas net,... heeft nu 74/80 zo'n beetje :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:25

Milan zit ook in 74/80. 74 past hem nog netjes maar 80 begint ook te passen.
Over 2 weken wordt mijn binky alweer 1! Ongelofelijk, lijkt wel alsof ik pas 2 maanden geleden bevallen ben of zo :=

Kijk, mijn liefje vandaag :+:

Afbeelding