Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:59

SplashIsLief schreef:
Ik kwam gemiddeld op 35 km/u ongeveer. Maar dat lag ook aan het parcours, 3 lastige bochten en ik was geen ster in bochten rijden.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of je zonder licentie/lidmaatschap mag rijden. (Bij mij was het bij mijn vereniging)

Dat is inderdaad nog best snel als je niet zo goed bent in bochten rijden! :j Lukt mij in ieder geval nog niet :P

Deze tijdrit is inderdaad vrij.. is het open fries kampioenschap. Mocht ik mee gaan doen dan kan ik een daglicentie aanvragen :)

Respect voor de mensen die gister de hele dag in de regen de elfstedentocht hebben gefietst! Mijn vriend en ik zijn stukjes ingehaakt om ook een beetje het elfstedengevoel te krijgen (wij hebben hem afgelopen 2 jaren gefietst) Wel een gevaarlijke tocht omdat er veel mensen meedoen die nooit in een peloton rijden.. Hoe is het vandaag met je enkel?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:06

Klopt eliesx! Mijn enkel is blauw en dik. Spierpijn valt mee! Vandaag ff rustig aan.

Ik vond het erg druk. De man over wie ik viel kon niet meer goed opstaan, omdat ik er als eerste bij was eerst ehbo verleend. Daarna had ik pas mn enkel door :p wel verder gefietst maar bij omkleden en fietsschoenen uit doen werd het wel dik en blauw.

Homiafortuna

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:32

Knap hoor Eydis, dat je ondanks je zere enkel de tocht toch hebt uitgefietst.

Wij mochten pas om 07.40 uur starten en het viel met de drukte erg mee

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:13

Moest je niet lang wachten bij de stempelposten dan Homiafortuna? Ik ben een keer in groep 6 en een keer in groep 17 gestart.. als ik mag kiezen.. doe me dan groep 6 maar :P Stempelen en doorfietsen (hou niet van wachten.. ;) )

Oef Eydis.. blauw en dik klinkt niet goed, maar je had ook zo iets kunnen breken natuurlijk met al die mensen die over elkaar heen vallen. Heb flink wat ambu's voorbij zien rijden (en dan heb ik maar een klein stukje van de route meegepakt in m'n eigen fietstochtje)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:19

Nee, wij hoefden helemaal niet lang te wachten. Bij sommige posten konden we fietsend naar de stempelpost.
En als ik het stukje over die ambulances lees, ben ik blij dat we zo laat konden starten, want ik heb geen ambulances gezien en eigenlijk ook maar 1 valpartij, maar dat was al gebeurd toen wij er langskwamen.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:41

:wow: 240 km! Pffff moet er niet aan denken!

Respect hoor!!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:35

Vandaag weer langs ehbo enkelbanden zijn toch gescheurd,zit dus in het gips en krukken hmm.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:24

Dat is helemaal knudde :(:) beterschap!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:38

Eydis schreef:
Vandaag weer langs ehbo enkelbanden zijn toch gescheurd,zit dus in het gips en krukken hmm.

Oh jee, dan ben je wel even uit de running.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:47

Beterschap Eydis :(:)

Goed tijd geven om te herstellen. Ik heb bijna twee jaar geleden ook mijn enkelbanden gescheurd en kan zeggen dat ik er goed last van heb gehad een tijd. Heeft zeker een jaar geduurd, nu is het weer helemaal goed :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:30

Veel beterschap Eydis!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:50

Dankjulliewel! Baal er wel van! Met name dingen uit handen geven ff pff.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:06

Beterschap Eydis... gescheurde enkelbanden zijn geen pretje. Hoelang moet het gips erom blijven? Mijn broertje loopt (lees hobbelt) er ook weer mee rond, vorige keer heeft het bijna een halfjaar geduurd voordat hij er echt geen last meer van had.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:15

Vandaag weer op de fiets gezeten, niet op mijn hartslag gezet (nou ja onder de 170 gehouden, op sprintjes na) en gewoon wat meer gefietst. 23 km in 55 min, 25,1 km/u). Ging eigenlijk best wel lekker. Power zit nog wel in mijn benen, alleen de vermoeidheid slaat ook wel weer snel toe, maar goed, kwestie van meer doen. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:18

Ik heb vandaag ook weer even op de fiets gezeten. Niet zo heel veel energie na een uitgebreid bezoek(je) aan de mondhygiëniste.
Toch 17,5km gefietst op 28km/u. Dus al met al super tevreden :D Het was vooral lekker weer en een leuke route!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:23

Afgelopen weekend ge-raced: olympische afstand triathlon.
40km fietsen in 1:12:18 (inclusief de transitie van fietsen naar hardlopen).

Gemiddeld dus 33.3 km/h.
(voornamelijk tijdrit stijl, ook al heb ik een paar km aan kunnen sluiten in een groepje maar toen de snelheden naar de 40km/h gingen heb ik moeten afhaken).

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:48

Weer mooie ritjes gemaakt allemaal :) Flink geraced enzino! Hoever is het hardlopen dan ook alweer?

Ik wil ook weer fietsen.. Heb een flinke verkoudheid te pakken (veel snot, keelpijn, hoesten en benauwdheid) dus ben al een week met de auto naar het werk.. Gister toch maar even met de fiets bij iemand op huisbezoek geweest, maar dat viel flink tegen. Nog maar even rustig aan dus..

Die tijdrit die ik in de planning had, gaat dus niet door (wil sowieso niet laatste worden haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:41

xEliesx schreef:
Weer mooie ritjes gemaakt allemaal :) Flink geraced enzino! Hoever is het hardlopen dan ook alweer?

1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen.

Misschien einde van het jaar eens een dubbele afstand proberen, dus het gaat tijd worden om een team te zoeken want oefenen voor 80km fietsen in mijn eentje zie ik niet helemaal zitten (dat is zo saaaaaaaaai in je eentje).

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:25

enzino schreef:
xEliesx schreef:

1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen.

Misschien einde van het jaar eens een dubbele afstand proberen, dus het gaat tijd worden om een team te zoeken want oefenen voor 80km fietsen in mijn eentje zie ik niet helemaal zitten (dat is zo saaaaaaaaai in je eentje).

Poeh... nou dit vind ik al heel ver met hardlopen en zwemmen! :) Vind je 80 km alleen fietsen al saai? Mijn vriend heeft tijdens de afgelopen winter minimaal 1 keer per week een duurtraining gedaan van 5 uren in z'n uppie :P (zo'n 150 km) Persoonlijk vind ik alleen fietsen ook niet zo leuk hoor..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:20

xEliesx schreef:
Beterschap Eydis... gescheurde enkelbanden zijn geen pretje. Hoelang moet het gips erom blijven? Mijn broertje loopt (lees hobbelt) er ook weer mee rond, vorige keer heeft het bijna een halfjaar geduurd voordat hij er echt geen last meer van had.

Vandaag na een week gips terug geweest in het ziekenhuis, nog 2 weken gips moet er omheen en mag geen autorijden, niet sporten pfff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 03:08

xEliesx schreef:
Mijn vriend heeft tijdens de afgelopen winter minimaal 1 keer per week een duurtraining gedaan van 5 uren in z'n uppie :P (zo'n 150 km)

Oooh, dat lijkt me verschrikkelijk. Een keer kan misschien nog wel, maar bij de tweede keer is de omgeving ook niet meer interessant. En je kan natuurlijk geen koptelefoon opdoen vanwege het verkeer.
Hoe houd hij dat vol?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:23

Een koptelefoon gaat prima. Gewoon niet te hard zetten :j

Eydis wat balen :(:)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:18

Ahh Eydis balen zeg... Ben je dus nog wel even zoet mee.. :(

Enzino, hij heeft inderaad niet eens muziek mee. Wel een goed richtingsgevoel, dus hij probeert veel verschillende rondjes te fietsen. Hij vindt het ook gewoon leuk om wat van de omgeving te zien en rust aan z'n hoofd te hebben.

Als hij 2/3 uren gaat fietsen, ga ik vaak mee, maar langer... nee daar vind ik ook niet zoveel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:20

Ik meld me hier ook even, lees al een tijdje mee. :) Sinds een paar dagen heb ik de Koga Miyata Gentsracer. Er moet nog een ander stuur op, en als dat gedaan is ben ik van plan echt meer te gaan fietsen. Maar ik ben nu nog wel even zoet met het vinden van een geschikt stuur.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:51

Eydis schreef:
xEliesx schreef:

Vandaag na een week gips terug geweest in het ziekenhuis, nog 2 weken gips moet er omheen en mag geen autorijden, niet sporten pfff.

Oooow balen!!
Beterschap en sterkte!