Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:05

Duke, spieren die je nu misschien wel aanmaakt zijn zwaarder dan vet he! :D misschien is het dat wel.

Lizzy sportief joh!!!!
en Anna ook!
goed bezig :)

pff ik wil ook weer lekker uit mn dak gaan op de fitness.

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:10

Zo , ik meld me hier ook maar is. :)

Ik post ook bij het topic : Na de paasdagen op water en brood , en ik zie hier bekende namen tussen staan :=
Ben totaal al 8 kg afgevallen ( niet achter elkaar , tijdje gestopt en weer begonnen , weer gestopt etc.)
Nu dus weer begonnen voor de verandering haha :D
Mijn gewicht vorige week woensdag ochtend: 59.7 en ik ben 1.68 lang ( niet echt lang dus xD)
Ik heb gewoon een gezond gewicht , maar wil wat afvallen om me beter te voelen ( ook straks voor de zomer!)
Wil het liefste 56 kg wegen :j
Maar die laatste kilo's willen er niet zo gemakkelijk af !

Wat ik gegeten heb vandaag:

O : muesli met magere yoghurt
T : Manderijntje
M : 2 bruine boterhammen met aardbeien+ paar aardbeien gwn zo op
T : appel + droge volk. cracker
(even later , want ik eet laat mijn avondeten)
T : 6 snoeptomaatjes
A : Kip siam + beker optifit drinkyoghurt
T : klein schaaltje magere yoghurt

Totaal: 1200 cal. heb niet echt bijzonder veel bewogen vandaag.

Owja , wat ik aan beweging doe?
- Zumba 1 uur op dinsdag
- Streetdance 1 uur op woensdag
- 3x in de week hardlopen ( alleen afgelopen week lukte dat niet)
Aankomend weekend heb ik uitvoering dus beweeg ik veel omdat ik op donderdag ook nog 3 uur generale repetitie heb + me gewone ''dans'' dagen. en ik ga aankomende woensdag hardlopen.

Nou , heel lang bericht haha , en woendag ga ik me weer wegen.
Ben benieuwd , hoop dat er iets af is!

Owjaa , iemand tips ? :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:11

Jeetje Melis, 59kg.. ik heb ong de zelfde lengte en ben 15kg zwaarder..
Dan moet jij wel echt heel slank zijn :)

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:14

Yell schreef:

Het zit bij mijn bovenbenen en heupen ( heb ook gewoon brede heupen dat is mijn bouw maar heb daar ook nog vet zitten dus xD)

Nou superslank ben ik niet hoor , anders wil ik niet afvallen ! maar ben al wel wat kwijt iig :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:21

Hoi Allemaal !

Ik zou eigenlijk wat advies willen!

Ik heb vandaag op :

O : 2 crackers met slankie smeerkaas
T : 1 appel
M: 2 boterhammen met kipfilet
T : 1 stuks komkommer
A : 200 gram aardappelen en 200 gram rode kool, en 1 schnitzel.

Verder drink ik de hele dag cristal clear zit minder als 1 calorie in.
Nu deed ik net de eetmeter voor het eerst en ik zit maar op 980 KCAL per dag.
Daar schrok ik wel van, ik wil namelijk afvallen.
Ik heb net gesport en minstens 90 minuten cardio gedaan en daarmee 770 calorieen verbrand.
Dit kan niet goed zijn denk ik ? Dan gaat mijn lichaam juist opslaan?

Wat is nu een goed advies?

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:25

Babsiej schreef:
Hoi Allemaal !

Ik heb vandaag op :

Ik heb net gesport en minstens 90 minuten cardio gedaan en daarmee 770 calorieen verbrand.

Dat heb je helemaal goed , je eet te weinig .
en dan gaat je lichaam is een soort ''overlevingsstand'' en al het vet wat je dan binnen krijgt , slaat je lichaam meteen op!

Een goed ontbijt is heel belangrijk ! , dit brengt je stofwisseling op gang.
Kies daarom voor muesli met magere yoghurt :) of cruesli ( let wel erop dat er niet teveel suiker in zit!)
Zelf eet ik de krokante muesli van de aldi met magere yoghurt. Eet verder meer fruit en groenten.
Kies voor volkoren producten.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:28

x_Melis schreef:
Yell schreef:

Het zit bij mijn bovenbenen en heupen ( heb ook gewoon brede heupen dat is mijn bouw maar heb daar ook nog vet zitten dus xD)

Nou superslank ben ik niet hoor , anders wil ik niet afvallen ! maar ben al wel wat kwijt iig :)

Oké..

Mijn probleem zone is op het moment gewoon alles, en straks als ik weer op 'normaal' gewicht ben ik het mijn buik |(

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:30

Babsiej schreef:
Hoi Allemaal !

Ik heb vandaag op :

Eet niet te weinig, je kunt beter gewoon bruinbrood nemen als ontbijt. Vult meer en zit meer voedingswaarde in.

En eet niet te weinig inderdaad, ik ga zo nog even een appeltje pakken :)

Ik eet op het moment ook niet veel maar beweeg totaal niet, heb 22 uur per dag verplicht bedrust.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:42

Ik zou inderdaad ook meer brood eten! En de komkommer vervangen door een ander stuk fruit.

Hay Melis :wave:

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:33

Babsiej, ik mis ook nog de zuivel in jou eten?

Duke, inderdaad wat Marije zegt, spieren wegen veel zwaarder dan vet!

Mijn dag:

O: 3 Volkoren boterhammen; appelstroop + light jam, kop groene thee
T: 2 Kopjes koffie
L: 3 Volkoren boterhammen; anijshagel + light jam, mok Optimel
T: Appel
A: Gekookte aardappelen, spercieboontjes en kipfilet
T: Schaaltje magere yoghurt met scheutje Slimpie limonade

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:34

Goedemorgen allemaal,

ik ben vandaag langzaam met mijn revalidatie begonnen. Ben 10 mins op de hometrainer geweest. En heb 3x 10 beenspieroefeningen gedaan. Was behoorlijk zwaar. Maar het voelt weer als een behoorlijke overwinning :))

Ik heb tot nu toe een kom rijstepap en een appel op.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:38

Yell hoe kom je eigenlijk aan die slijtage in je rug? (als ik vragen mag :o )

Ik ben ook "rugpatiënt" bij mij schieten constant de wervels van hun plek, hierdoor heb ik ook besloten (en op advies) om te stoppen met paardrijden, maar het blijft zo gevoelig.

Wie zat hier ook alweer op sportfysio onder begeleiding? Moet je daar ook een verwijzing voor hebben? Ik denk dat het voor mij belangrijk is als de spieren in mijn rug sterker worden zodat de wervels misschien beter op hun plek blijven zitten, maar durf niet zomaar wat te doen, het moet onder goede begeleiding.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:48

Maaike, de meeste fysio's geven volgens mij ook sportbegeleiding. Ik zou daar eens beginnen met informeren.

Heb tot nu toe een boterham met leverworst op en zojuist een heerlijk door een collega zelfgebakken brownie. :9

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:50

Ik doe fysio sporten inderdaad. Is bij mij voortgekomen uit de gewone fysio therapie. Ik had een verwijzing voor gewone fysio en omdat ik maar 9x per jaar vergoed krijg sport ik dus nu 2 x per week onder toezicht wat dan weer geen consult kost ofzo. En het is soms nog best leuk ook hahaha ken al zoveel andere patienten! Nadeel is wel dat ik mensen die komen en gaan en zelf ook graag zou stoppen maar gewoonweg nog niet goed genoeg ben om te stoppen..........

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:52

Anna-Jelly schreef:
Yell hoe kom je eigenlijk aan die slijtage in je rug? (als ik vragen mag :o )

Ik ben ook "rugpatiënt" bij mij schieten constant de wervels van hun plek, hierdoor heb ik ook besloten (en op advies) om te stoppen met paardrijden, maar het blijft zo gevoelig.

Wie zat hier ook alweer op sportfysio onder begeleiding? Moet je daar ook een verwijzing voor hebben? Ik denk dat het voor mij belangrijk is als de spieren in mijn rug sterker worden zodat de wervels misschien beter op hun plek blijven zitten, maar durf niet zomaar wat te doen, het moet onder goede begeleiding.

Dat weet niemand, maar het is wel vervelend. Ik moet nu een heel andere houding aanleren om pijn vrij te gaan. Het komt wel goed maar duurt lang.

@ anna-jelly heb je wel wel eens een mri scan gehad?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:58

Nee ik heb nog nooit een MRI scan gehad.

Het is bij mij gekomen doordat ik 6 jaar geleden 2x ontzettend hard van mijn pony ben gevallen, plat op mijn rug. Eigenwijs dat ik was nooit willen toegeven dat er iets mis was, maar ondertussen wel altijd rugpijn. Na 1,5 jaar heeft mijn vader me naar een orthomanuele therapeut gestuurd en die heeft 5 wervels in mijn rug en 1 in mijn nek (de atlas) recht gezet. Eind vorig jaar bij de fysio beland doordat de spieren in mijn rug en nek vast zaten, die voelde dat er een aantal wervels erg stug waren dus ben ik 2 maand geleden naar een osteopaat geweest en deze heeft toen 4 wervels weer goed gezet en 2 weken terug kon hij er weer 3 goed zetten.

Fysio hier kan ik heen zonder verwijzing, dus zal eens bellen en informeren of het mogelijk is om bij hun te sporten onder begeleiding.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:02

Anna-Jelly schreef:
Nee ik heb nog nooit een MRI scan gehad.

Het is bij mij gekomen doordat ik 6 jaar geleden 2x ontzettend hard van mijn pony ben gevallen, plat op mijn rug. Eigenwijs dat ik was nooit willen toegeven dat er iets mis was, maar ondertussen wel altijd rugpijn. Na 1,5 jaar heeft mijn vader me naar een orthomanuele therapeut gestuurd en die heeft 5 wervels in mijn rug en 1 in mijn nek (de atlas) recht gezet. Eind vorig jaar bij de fysio beland doordat de spieren in mijn rug en nek vast zaten, die voelde dat er een aantal wervels erg stug waren dus ben ik 2 maand geleden naar een osteopaat geweest en deze heeft toen 4 wervels weer goed gezet en 2 weken terug kon hij er weer 3 goed zetten.

Fysio hier kan ik heen zonder verwijzing, dus zal eens bellen en informeren of het mogelijk is om bij hun te sporten onder begeleiding.

Ik was ook al een tijdje bij een hele goede therapeut (die mij nu ook nog behandeld),
toch zorgt een mri scan voor meer opheldering, daarop zie je soms dingen waar ze anders niet achter zouden zijn gekomen. Die verhalen over verschoten werfels. Als je dat echt hebt, kun je niet meer lopen, neem dat maar van mij aan.

Laat je niet afschepen met een ct-scan, maar vraag om een mri omdat je duidelijkheid wilt. Dan kun je veel gerichter trainen.

edit: zeker als dit zulke grote gevolgen heeft als stoppen met paardrijden, zonder dat je 100& zeker weet wat er aan de hand is.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:05

Ben niet bij maar zag even staan over iets nemen als je gesport hebt zo van dan kan het wel, dat heb ik ook!
ik zoek ook hard naar een oplossing iets anders om mezelf mee te belonen.
beloon me nu met verse ananas en ongezouten noten best duur dus dat koop ik niet gauw voor mezelf.
Nu zoek ik nog iets wat niet zoveel kost :) en me toch beloont..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:09

Nee echt verschoten zijn ze niet, ze gaan scheef zitten, maar bij wie vraag ik een mri scan aan? Ik denk niet dat mijn huisarts dat zomaar afgeeft. In ieder geval moet ik binnenkort al naar de internist voor mijn vermoeidheid, misschien kan ik bij hem een balletje opgooien.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:24

Anna-Jelly schreef:
Nee echt verschoten zijn ze niet, ze gaan scheef zitten, maar bij wie vraag ik een mri scan aan? Ik denk niet dat mijn huisarts dat zomaar afgeeft. In ieder geval moet ik binnenkort al naar de internist voor mijn vermoeidheid, misschien kan ik bij hem een balletje opgooien.

Laat je door je huisarts doorverwijzen naar een neuroloog ivm je rugklachten. Bij de neuroloog kun je overleggen of je een mriscan kan krijgen, zeker als je al dingen gaat laten om je rugklachten.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:32

Zo ik heb net in de supermarkt donker bruine afbak broodjes meegenomen! Net flink staan zwoegen op stal omdat ik de mest uit de wei ging halen (ggrrr 3 kruiwagens.....) dus mag nu 2 broodjes met 20+ kaas als beloning! Vanmiddag ga ik lekker naar een vriendinnetje even bij haar op stal kijken en in het zonnetje zitten! Vanavond gaat vriendlief koken en hij wil niet zeggen wat we gaan eten!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:49

lillytjuh schreef:
Zo ik heb net in de supermarkt donker bruine afbak broodjes meegenomen! Net flink staan zwoegen op stal omdat ik de mest uit de wei ging halen (ggrrr 3 kruiwagens.....) dus mag nu 2 broodjes met 20+ kaas als beloning! Vanmiddag ga ik lekker naar een vriendinnetje even bij haar op stal kijken en in het zonnetje zitten! Vanavond gaat vriendlief koken en hij wil niet zeggen wat we gaan eten!

Dan heb je dat zeker verdient.

Ik heb net iets minder goeds gedaan.. Ik heb een paar blokjes old amsterdam gegeten.. Heerlijk :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:56

Fijn zo'n vriend: belt ie op om te vragen of ik de boontjes vast schoon wil maken......... dat hoort ook gewoon bij koken en dat was zijn taak vandaag hahahahha Tis maar goed dat we nog in de oefenfase van het samen wonen zitten haha ben benieuwd hoe we dit volgend jaar gaan doen! Dus tja nu ga ik maar boontjes schoonmaken hahaha en daarna naar de volgende stal!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:58

lillytjuh schreef:
Fijn zo'n vriend: belt ie op om te vragen of ik de boontjes vast schoon wil maken......... dat hoort ook gewoon bij koken en dat was zijn taak vandaag hahahahha Tis maar goed dat we nog in de oefenfase van het samen wonen zitten haha ben benieuwd hoe we dit volgend jaar gaan doen! Dus tja nu ga ik maar boontjes schoonmaken hahaha en daarna naar de volgende stal!

Haha heel herkenbaar... :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:01

Mmm mijn vriend en ik zijn nog niet zolang bij elkaar, wonen allebei op onszelf. Hij leeft totaal tegenovergesteld van mij, ongezond :+
Maar hij werkt dan ook in ploegendienst. Hij houdt totaal niet van koken, ik gelukkig wel dus daar heeft hij geluk mee haha!

Hoe doe je een oefenfase samenwonen? Hoe moet ik dat voor me zien?