Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Aan de andere kant, je wordt aan de kant gezet door je kerel, maar je heb nog wel je dochter.
Niet dat ik mij voor kan stellen dat je dr iets mee kunt, maar aan de andere kant is het mss wel een stukej troost.
Ligt wel aan de leeftijd van het kind denk ik.
Ik zoek mijn steun en toeverlaat bij mijn dieren.
_sparta_ schreef:Ja die ken ik genoeg. Er zijn ook mensen die dat doen bij een hond of een paard. Pas later tegen dingen aanlopen waarvan ik dan denk, dat had je al kunnen weten. Die mensen gaan zich pas dingen af vragen als het al zover is. Ik zit heel wat anders in elkaar. Ik ga me dat eerst afvragen en dan besluit ik pas of het bij me past of wel haalbaar is.
laetitia schreef:Dat is ook een reden dat ik bewust geen kinderen wil, ik wil geen alleenstaande moeder worden die er voor alles alleen voor staat.
Heb dat bij mijn moeder gezien en dat leven wil ik niet. Niet dat mijn moeder ongelukkig was, maar ik heb haar verdriet gezien en ik heb gezien en later ook echt begrepen hoe zwaar ze het had en hoe alleen ze eigenlijk in alles stond.
Hoe zien de moeders dit? Zijn jullie daar niet bang voor? Met al die relaties die tegenwoordig zo snel stuklopen?
laetitia schreef:Pebblesther schreef:Voor de (bewuste) kinderlozen onder ons: na het lezen van dit topic ben je blij dat je kinderloos bent
[LZP] I SO loooove my kids...!
Leuk topic van iemand die het niet makkelijk heeft gehad (en heeft), verlaten door haar vriend toen ze zwanger was van hun tweede...
Dat is ook een reden dat ik bewust geen kinderen wil, ik wil geen alleenstaande moeder worden die er voor alles alleen voor staat.
Heb dat bij mijn moeder gezien en dat leven wil ik niet. Niet dat mijn moeder ongelukkig was, maar ik heb haar verdriet gezien en ik heb gezien en later ook echt begrepen hoe zwaar ze het had en hoe alleen ze eigenlijk in alles stond.
Hoe zien de moeders dit? Zijn jullie daar niet bang voor? Met al die relaties die tegenwoordig zo snel stuklopen?
mick75 schreef:Only-Helen, ik en mijn zus hebben ook niets maar dan ook niets gemeen. We praten wel op verjaardagen en zo, maar onze interesses liggen zo ongelooflijk ver uit elkaar en dat is nog los van dat zij kinderen heeft. Werkelijk alles wat ik leuk vind vind zij saai, niets aan of gewoon oninteressant en omgekeerd. Dat is zo geweest vanaf het eerste moment.
Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze toen ze aan kinderen begon niet ons in gedachte had (en bedankt).
Karin schreef:Persoonlijk vind ik het ook interessant om te weten wat mensen ertoe heeft doen besluiten om uiteindelijk wél aan kinderen te beginnen, terwijl ze er altijd van overtuigd waren dat ze die niet wilden.
Ik verwacht van die mensen dan overigens geen verhaal van 'wacht maar, jouw mening verandert nog wel' of 'joh, moet je ook zo doen'. Maar ik vind het wél interessant om hun beweegredenen te horen. Misschien ben ik daar wat apart in.
LindyH schreef:Als ik de checklist voor moedergevoelens afga, dan heb ik ze duidelijk niet. Het enige waar ik last van heb is een soort jaloezie voor de aandacht die mensen met kinderen krijgen.