Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:24

Biieniie schreef:
Jeemig wat gaat dit topic snel zeg! Ik kan niet eens even mijn paardje rijden of er zijn alweer 3 pagina's bij!

knip knip ;) . Daarentegen weet ik niet of ik mijn kindje zou willen laten adopteren omdat je zulke vreselijke verhalen hoort. Evenals pleeggezinnen. Er zullen genoeg positieve ervaringen zijn maar de vreselijke verhalen blijven bij mij in mijn hoofd zitten.. Het lijkt mij vreselijk om niet de 'keuze' te hebben om kinderen te krijgen omdat dit niet kan. Maar ik weet niet of ik het zou kunnen hem/haar voor adoptie aan te bieden want ik ben er niet van overtuigd dat het zeker weten goed terecht zal komen.Om me daar ook continue mee bezig te houden zou ik ook niet willen want dan had ik het kindje zelf moeten houden.

Mensen kunnen zich heel anders profileren dan ze werkelijk zijn. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat het kind een vreselijk leven heeft terwijl ik de keuze heb gehad het te laten aborteren..

Hier ben ik het helemaal mee eens of ik hou het of ik laat het weghalen ,adoptie is voor mij gewoon echt geen optie gewoon om de hierboven geschreven redenen. Ik vind ook echt dat het overal legaal moet worden er zijn zat moeders die het eigelijk niet aan kunnen of het kind van hun verkrachter noodgedwongen hebben moeten baren. Ik vin de manier waarop het abortus kliniek waar mn vriendin is heengeweest ook zo verschrikkelijk goed ze was volledig onder narcose ze zei dat ze ook gauw weer wakker was en heeft er thuis ook geen post over ontvangen dus der vriend of huisgenoot hoefde er niet achter te komen als ze het geheim had gehouden. Nee ik vind het top dat wij hier die keuze hebben
en over de posts van ik wil niet voor abortussen betalen je hebt geen idee voor hoeveel dingen je belasting betaald waar je zelf geen gebruik van maakt ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:47

Naar aanleiding van het andere topic ben ik hier terecht gekomen.

Ik ben niet perse tegen abortus, bijv. geval verkrachting of condoom gescheurd, al vind ik het al wel een tikkie anders worden als je vrijwillig plezier hebt gehad met de andere sekse, maar geen regenjas of pil hebt gebruikt.
Aan de andere kant, hoewel we (doorgaans) wijs genoeg zijn om te weten wat de gevolgen kunnen zijn, kan het toch zo zijn dat je situatie er niet naar is om een kind te krijgen en (goed) op te voeden.

Ik kan me vinden in het idee dat je voor je gevolgen en keuzes moet opdraaien en je verantwoordelijkheid moet nemen en dat je door abortus wel op een hele makkelijke manier er vanaf komt. Als je groot genoeg bent om te seksen, moet je ook groot genoeg zijn om voor de gevolgen op te draaien. 100% waar.

Maar...waar veel volgens mij aan voorbij gaan is dat het kind straks de dupe ervan is/wordt.
Op het moment dat je zelf niet in een voldoende stabiele relatie en / of thuissituatie zit, financieel niet zelfstandig bent of psychische problemen hebt, ben je niet goed genoeg in staat om een kind een goede basis aan normen, waarden en overige opvoeding mee te geven in zijn of haar levenskoffertje(vind ik). Liefde alleen is niet voldoende en soms al moeilijk genoeg.

Hoe vaak ontwikkelen kinderen gedragsproblemen etc. doordat de thuissituatie niet goed is?

Zodra je zelf onder ogen ziet dat je je ongeboren kind niet kunt geven wat jij belangrijk vindt om mee te geven, denk ik dat het enige juiste besluit dan is om een abortus te plegen. Ondanks dat je er zo 'gemakkelijk' vanaf komt. Ik zet expres 'gemakkelijk' want dat is een abortus zeker niet. Het verlies, het rouwen en ontzwangeren zijn ook periodes die je moet doormaken, soms zelfs schuldgevoel of spijt.

En wat betreft het adoptie verhaal: ik ga mee met Biieniie, je weet van te voren nooit 100% zeker of je kind goed terecht komt. Daarnaast draag je toch het kind 9 maanden bij je en ontwikkel je een band en vergeet ook de bevalling. Dat lijkt mij nog veel moeilijker dan een abortus.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:58

Jibbel: ik ben het wel met jke eens hoor, máár vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die zonder bescherming sex heben en ook niet de moeite nemen voor een Morning After-pil dan wel voor en abortus gaan...
Ik vind dat héééél erg!
Ik denk wel dat deze mensen (misschien onbewust) rekening houden met de mogelijkheid dat je hier in Nederland wel makkelijk een abortus kunt krijgen. Het ondergaan van een abortus lijkt me minder makkelijk, al denk ik dat mensen daar niet goed van te voren over nadenken. "Ik zal wsl toch niet snel zwanger worden" is denk ik idd een reden.

Jonge "kinderen" hier buiten gelaten trouwens, want die zitten nog met de ontwikkeling van hun hersenen... Ik was zelf wel voorzichtig genoeg maar heb wel weer andere domme dingen gedaan :o

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:29

superwoman schreef:
Jibbel: ik ben het wel met jke eens hoor, máár vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die zonder bescherming sex heben en ook niet de moeite nemen voor een Morning After-pil dan wel voor en abortus gaan...
Ik vind dat héééél erg!

Dat dit niet goed gekeurd wordt door sommigen begrijp ik best.. Maar ik betijfel het of dit veelvoudig voorkomt.. Er zal best een enkeling tussen zitten maar dit is toch voor velen niet de normaalste zaak van de wereld lijkt mij..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:07

Jibbel schreef:
.

En wat betreft het adoptie verhaal: ik ga mee met Biieniie, je weet van te voren nooit 100% zeker of je kind goed terecht komt. Daarnaast draag je toch het kind 9 maanden bij je en ontwikkel je een band en vergeet ook de bevalling. Dat lijkt mij nog veel moeilijker dan een abortus.

Mocht je bovenstaande voelen blijk je toch moedergevoelens te hebben en miss past het dan opeens wel in het plaatje
Als je verkracht bent of condoom gescheurd is, gewoon voor de zekerheid 6 weken later test doen gelijk met de aidstest..voorkomt dan late abortussen

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:18

Ik denk niet dat je moeder gevoelens hoeft te hebben om een bevalling nooit te vergeten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:52

Biieniie schreef:
Dat dit niet goed gekeurd wordt door sommigen begrijp ik best.. Maar ik betijfel het of dit veelvoudig voorkomt.. Er zal best een enkeling tussen zitten maar dit is toch voor velen niet de normaalste zaak van de wereld lijkt mij..

Ik geloof dat er enkele zijn die meerdere abortussen hebben gehad door onzorgvuldigheid met bescherming, maar ik geloof dat het aantal mensen die denkt dat de kans vrij klein is en wel risico's neemt wel groot is.

Als je ziet hoeveel abortussen er nog plaatsvinden, kan ik mij niet indenken dat zij allemaal zwanger zijn geworden door hun bescherming heen :o

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:57

Wat ik in eerdere links al plaatste zijn de meeste abortussen bij tieners en bij buitenlandse mensen.
Dat zijn degene die er toch het minst goed over na denken. Of geen actie durven te nemen.
Ik denk bij de bewust kinderloze die hier in het topic zitten, dat zijn mensen die er goed over na hebben gedacht, ik denk dat daar een abortus niet snel zal voorkomen door onzorgvuldigheid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:03

_sparta_ schreef:
Wat ik in eerdere links al plaatste zijn de meeste abortussen bij tieners en bij buitenlandse mensen.
Dat zijn degene die er toch het minst goed over na denken. Of geen actie durven te nemen.
Ik denk bij de bewust kinderloze die hier in het topic zitten, dat zijn mensen die er goed over na hebben gedacht, ik denk dat daar een abortus niet snel zal voorkomen door onzorgvuldigheid.

Bij tieners vind ik het ook begrijpelijk, bij hen zijn hun hersenen nog niet volledig ontwikkeld om echt verder te kunnen kijken wat 1 aktie állemaal voor conequenties kan hebben.

Toch ken ik ook iemand die geen kinderen wilt, maar imo toch minder zorgvuldig bezig is. Het vergeten van de pil en dan toch sex hebben is imo een groot risico, al zal het niet elke maand gebeuren maar toch.... Ze is zeker niet dom en snap dat daarom ook niet. Vraag me af of ze het zou houden, want haar partner wil weg graag kinderen.... (voor deze partner deed ze ook al zo trouwens)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:22

superwoman schreef:
Bij tieners vind ik het ook begrijpelijk, bij hen zijn hun hersenen nog niet volledig ontwikkeld om echt verder te kunnen kijken wat 1 aktie állemaal voor conequenties kan hebben.

Dat lijkt mij heel erg sterk hoor.
Ze hebben nog niet echt een verantwoordelijkheidsgevoel, maar dit heeft niet echt te maken dat hun hersenen nog niet volgroeid zijn :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:29

phaser schreef:
superwoman schreef:

Dat lijkt mij heel erg sterk hoor.
Ze hebben nog niet echt een verantwoordelijkheidsgevoel, maar dit heeft niet echt te maken dat hun hersenen nog niet volgroeid zijn :=

Toch is dat wel wetenschappelijk bewezen. Laatst heb ik daar ook een heel stuk over zitten lezen, weet niet meer waar het in stond. Volgens mij in J/M.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:58

Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar het fijne weet ik er ook niet meer van. Maar het was pas volgroeid met de ongeveer 22 en daarom kon dan ook pas echt rationeel beslissingen gemaakt worden. Zoiets was het.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:59

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:02

Het klopt dat er heel veel buitenlandse vrouwen in Nederland laten aborteren omdat dit in het eigen land niet is toegestaan. Dat zie je in Leiden ook. Ik was daar het enige Nederlandse meisje toen ik voor mijn abortus kwam.
Wat tieners betreft. Bij mij op de havo werd zeer veel aandacht besteed aan sexuele voorlichting. Ook thuis heb er het één en ander van mee gekregen. Ik kan me ook niet heugen dat één van de dames onzorgvuldig met voorbehoedsmiddelen zijn omgegaan, wel herinner ik mij veel angst voor zwangerschap.

Op de Vmbo school aan de overkant waren er echter wel veel zwangere dames.. Ik wil niet kwalificeren, misschien heeft het ook te maken omdat er bij ons wel veel voorlichting werd gegeven. Maar voor mijn gevoel heeft het ook enigzins met intelligentie te maken omdat er beter stil wordt gestaat bij de consequenties. Ook de manier waarop je bent opgegroeit heeft hier invloed op.
Meerdere abortussen hoeft niks te maken te hebben onzorgvuldigheid met voorbehoedsmiddelen. Kan ook te maken hebben met een te lichte pil bijvoorbeeld. Door puur onwetendheid wordt hier geen actie opgenomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:51

Echwel schreef:
Delphi schreef:
Ik ben niet tegen abortus. Ik vind abortus heel erg, omdat je in mijn ogen (en zeer zeker na 12 weken) echt een kindje doodt en weg laten halen. MAAR erger vind ik als iemand die absoluut geen kinderen wilt verplicht zou worden het kind te houden en het geen toekomst kan en/of wil bieden..

Daarom laten adopteren dooor mensen die wel graag een kind willen..
9 van de 10 Nederlanders zijn vreselijk anti-buitenlander (gezien sommige topics hier op bokt,aarbij ik niet iedereen over 1 kam wil scheren), maar met adoptie moet je wel naar landen waar mensen het financieel minder hebben, juist doordat er geen Nederlandse adoptie-kinderen meer zijn

Ja, zit ook wat in. Maar wat als de biologische moeder geen bal om het kind geeft dat in haar groeit en bijv. flink door zuipt en rookt. En wat doet het met een kind dat later komt te weten dat het afgestaan is door zijn/haar moeder? En komt zo'n kindje gelijk bij adoptieouders of gaat het eerst van pleeggezin naar pleeggezin. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de adoptie gaat van een kind in eigen land. Of er een overschot is aan geschikte adoptieouders bijv. En daarbij denk ik dat een groot deel van de meiden die abortus laat plegen het ook doet zodat de ouders van niets weten. Krijg je dan niet van die praktijken waarin babies te vondeling worden gelegd of vermoord worden en gedumpt? Hoe dan ook het (ongeboren) kindje is altijd de dupe... Als iedereen de juiste voorzorgsmaatregelen zou nemen zouden er heel veel minder abortussen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:44

Ik denk dat als je het verbied dat je vooral heel veel meer zelfmoorden gaat krijgen, meisjes die in een toestand van wanhoop zich zelf van de trap gooien (zoals ik hier ook al gelezen heb) enz in de hoop op een miskraam en daarbij zichzelf het leven ontnemen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 02:09

Echwel schreef:
Mocht je bovenstaande voelen blijk je toch moedergevoelens te hebben en miss past het dan opeens wel in het plaatje
Als je verkracht bent of condoom gescheurd is, gewoon voor de zekerheid 6 weken later test doen gelijk met de aidstest..voorkomt dan late abortussen

Ach wel ja joh, ik ben verkracht en absoluut in staat rationeel te denken.... :+ ;)

"Hm, ik ben verkracht, laat ik maar even een AIDS-testje doen en dan kan ik ook meteen checken of ik zwanger ben" :)*

Ontkenning, schaamte, angst.....? Ik denk dat die zaken de hoofdrol spelen, niet rationeel denken.... :n

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:54

Delphi schreef:
Hoe dan ook het (ongeboren) kindje is altijd de dupe... Als iedereen de juiste voorzorgsmaatregelen zou nemen zouden er heel veel minder abortussen zijn.

Ik denk dat er in Nederland er al heel erg zorgvuldig met voorbehoedsmiddelen wordt omgegaan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die heb je overal. Maar ik zie liever zoals hier in NL dat het een uitzondering dat er wat onvoorzichtig mee wordt omgegaan. Dan dat het een uitzondering dat er wel zorgvuldig mee wordt omgegaan.

En ja het kindje is altijd de dupe, maar of je het nou zelf houdt of niet. We willen allemaal het beste ervoor. En daarbij moeten keuzes gemaakt worden. Belangrijkste is dat de moeder in kwestie zelf maar weet dat ze de juiste keuze heeft gemaakt voor haar en het kind, of dit nou abortus, adoptie of zelf houden is. ZIJ is degene die ermee moet kunnen leven. Niet wij die het dom vinden dat ze het houd, of een slecht persoon omdat ze het heeft weg laten halen. ZIJ moeten ermee leven en hebben steun nodig van hun mede vrouwen en niet het gekibbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:03

Adil18 schreef:
"Hm, ik ben verkracht, laat ik maar even een AIDS-testje doen en dan kan ik ook meteen checken of ik zwanger ben" :)*

Ontkenning, schaamte, angst.....? Ik denk dat die zaken de hoofdrol spelen, niet rationeel denken.... :n

Sja..dat was ook mijn eerste gedachte of je hoofd hier naar staat.....Denk dat je wel wat beters te doen heb,.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:17

Adil18 schreef:
Echwel schreef:

Ach wel ja joh, ik ben verkracht en absoluut in staat rationeel te denken.... :+ ;)

Denk je niet dat als je bij een arts komt dat deze de onderzoeken zal laten doen of je medicatie geeft.
Dus zo heel raar is dat niet hoor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:27

Ik denk dat juist een AIDS-test heel belangrijk is en dan idd gelijk andere tests erbij..
Jij hoeft niet rationeel te denken maar hoop toch de mensen om je heen wel

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:45

MamboBeach schreef:
Denk je niet dat als je bij een arts komt dat deze de onderzoeken zal laten doen of je medicatie geeft.
Dus zo heel raar is dat niet hoor.

Mambobeach...Ren jij meteen naar de arts wanneer je verkracht bent? Ik denk dat men, wanneer je eindelijk zo ver bent dat je er mee naarbuiten durft te komen, eerst naar de politie zou stappen...

Hoe dan ook, ik denk dat misschien 1% meteen naar de arts rent...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:47

Echwel schreef:
Ik denk dat juist een AIDS-test heel belangrijk is en dan idd gelijk andere tests erbij..
Jij hoeft niet rationeel te denken maar hoop toch de mensen om je heen wel

Echwel, denk je echt dat meteen vertelt dat je verkracht bent? Dit zijn echt de weinigsten die dat doen...De meeste mensen zullen het ontkennen, doen alsof het nooit heeft plaatsgevonden...Of gaan zelfs de schuld bij zichzelf zoeken, schamen zich...

Echwel, ik vind dat je erg makkelijk doet over een verkrachting....En daarbij is een verkrachting imo vele malen erger dan een abortus...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:57

Ik makkelijk doen, hoe kom je daar nou bij???
Als je naar de politie stapt helpen die je met slachtofferhulp juist op de goede weg..
Je zoekt hulp als je verkracht bent en die hulp moet je naar de juiste kanalen sturen....

Een van de dingen die je moet laten nakijken is of je geen SÖA's hebt opgelopen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:01

Echwel schreef:
Ik makkelijk doen, hoe kom je daar nou bij???

Euh, hierdoor:

Citaat:

Niks is 'gewoon' nadat je verkracht bent... :n

En alsof je, nadat je verkracht bent, denkt: "Snel een test doen, zou toch vreselijk zijn als ik zwanger ben en het kind na de 12e week nog wil laten weghalen...." :?

Echwel schreef:
Als je naar de politie stapt helpen die je met slachtofferhulp juist op de goede weg..
Je zoekt hulp als je verkracht bent en die hulp moet je naar de juiste kanalen sturen....

Een van de dingen die je moet laten nakijken is of je geen SÖA's hebt opgelopen.

Dit is de laatste keer dat ik het zeg, want dit wordt al de derde keer: Na een verkrachting ben je vaak niet bezig met dat soort zaken. Veel mensen proberen het te vergeten, ontkennen het, zoeken de schuld bij zichzelf, schamen zich...Die uitten zich niet zo snel, niet tegenover vrienden/familie, en al helemaal niet tegen de toch vrij onbekende oom agent of de HA.