Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:06

ergens is het ook wel weer grappig dat mensen de beslissing egocentrisch noemen
voor wie leef je?
voor jezelf.
wie moet er met debeslissingen en acties leven die jij maakt...?
jij elf.

een kind niet laten aborteren s net zo egoistisch als er wel voor kiezen
dat doe je niet voor het kind/foetus... dat doe je omdat jij dat kind wil, of niet in dit geval

ik ben dan ook zwaar vermindert vruchtbaar...maar ik ga TS niet een schuldgevoel aanpraten omdat ik niet zonder slag of stoot zwanger zal worden en zij perongeluk zwanger word en het weg laat halen ...
zij is zij en ik is ik ...twee losstaande situaties, twee verschillende personen met verschillende behoeftes en nodes .

ja ik geef toe, het is minder handig geweest om zo lang bepaalde symptomen niet te herkennen of er actie op te ondernemen, maar ook goed in te beelden dat je bewust of onbewust bepaalde dingen afdoet als iets hel simpels, of negeert ... het brein en bewustzijn is een wonderlijk iets .

maar TS neemt nu wel verantwoording voor haar keuzes en acties en kiest hierbij voor haarzelf, waar zij het goed recht toe heeft
maar e kiest er ook voor om de foetus niet door te laten groeien tot kind en dat kind een , naar alle waarschijnlijkheid een instabiele basis te geven met een ouder die het kind liever niet gehad had... wat zo een kind voor het leven zal tekenen

dat je het er niet mee eens bent prima, maar ga alsjeblieft niet respectloos lopen blaten in dit topic, discussieer verder in het centrale topic...
continu je mening blijven herhalen, herhalen en herhalen valt hier imo ook onder...nee je hoeft niet ja en amen te zeggen ...maar beng het wel even als een volwassen persoon

TS, Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met de wachttijd en de ingreep, maar ook zeker de periode erna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:08

Jannepauli, ik vind het jammer dat je dat zo leest. Wat ik -in mijn ogen- doe is opmerkingen die in dit topic worden geplaatst rechtzetten. Het is heel makkelijk om te zeggen 'het is nog niks' maar ik denk dat de TS ook daar niet mee is geholpen.

Juist om geen spijt te krijgen achteraf kan je het beste maar zoveel mogelijk weten.

Je kan nu ook zeggen dat ik me opwerp als een soort moeder Theresa... tja... ik meende wat ik zei, en als de TS daar geen gebruik van wil maken (en dat wil ze niet) heb ik daar ook respect voor.

Ik kan nu eenmaal niet reageren als een robot. Ik ben een mens met een eigen achtergrond, een eigen verhaal en nét een beetje meer kennis dan de gemiddelde persoon over verloskunde, net als dat de TS een eigen persoon is. En ik geloof dat de TS wel weet dat ik echt wel respect heb voor de vrijheid van haar eigen keuze :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:10

Rock schreef:
Juist om geen spijt te krijgen achteraf kan je het beste maar zoveel mogelijk weten.

Dat denk ik ook :j

eekhoornerik

@tripple: zo makkelijk wordt er over het leven van baby's gesproken.

En zo makkelijk wordt er over de dood van andere wezens op aarde gedacht.
Of eet jij geen biefstuk?

De mens speelt voor God, soms denk ik : welk recht heeft de mens tot zich genomen om voor God te spelen?
Welk recht heeft de mens om de aarde zo te vernietigen, dieren te mishandelen, op te hokken om daarna 22 uur te vervoeren naar een slachthuis en al levend op te hangen en te villen om daarna als lekker biefstukje in de supermarkt te presenteren?

Maar dat is erg off-topic en een andere discussie.
Dit gevoel en deze gedachte is echter wel continu bij mij aanwezig als we het over leven en dood hebben.

owens-mama

Djuno als je het er niet mee eens bent, geen steun wilt geven.

Wat doe je dan hier in dit topic?
Dat is iets wat ik me nu gewoon afvraag, is dit om te rellen?
Of heb je een goede reden, en zoja welke.

( ik val hier bij niemand aan )

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:13

Meis hoe voel je je vandaag?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:13

djuno schreef:
Wendy1978 schreef:
maar de ts vraagt geen mening...
Ze vraagt steun en hulp!
Dat is wat ik ermee probeer te zeggen ;)

Steun ...waarom?...haar mening staat 100% vast zegt ze.
Hulp...waarmee? ...om haar mening 100% te houden?

Misschien omdat ze er verder met niemand over kan/wil praten. Haar mening staat toch al 100% vast, dus je kunt op haar in praten als Brugman, maar dat zal niet helpen. Ze vraagt toch ook duidelijk of er iemand er ervaring mee heeft en die dat met haar wil delen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:14

owens-mama schreef:
Djuno als je het er niet mee eens bent, geen steun wilt geven.

Wat doe je dan hier in dit topic?
Dat is iets wat ik me nu gewoon afvraag, is dit om te rellen?
Of heb je een goede reden, en zoja welke.

( ik val hier bij niemand aan )

Heb ik mijn mening al gegeven dan?? Of heb ik gezegd dat Ulysse haar steun niet wil en kan geven??

Mijn persoonlijke mening heb ik nog niet geschreven...bestaat nl. uit 1 woord...en die houd ik wijselijk voor me ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:15

Rock schreef:
Jannepauli, ik vind het jammer dat je dat zo leest. Wat ik -in mijn ogen- doe is opmerkingen die in dit topic worden geplaatst rechtzetten. Het is heel makkelijk om te zeggen 'het is nog niks' maar ik denk dat de TS ook daar niet mee is geholpen.

Je kan nu ook zeggen dat ik me opwerp als een soort moeder Theresa... tja... ik meende wat ik zei, en als de TS daar geen gebruik van wil maken (en dat wil ze niet) heb ik daar ook respect voor.

Ik kan nu eenmaal niet reageren als een robot. Ik ben een mens met een eigen achtergrond, een eigen verhaal en nét een beetje meer kennis dan de gemiddelde persoon over verloskunde, net als dat de TS een eigen persoon is. En ik geloof dat de TS wel weet dat ik echt wel respect heb voor de vrijheid van haar eigen keuze :)

Dat snap ik wel Rock, mijn kritiek klinkt misschien ook wat harder dan dat het bedoeld werd. Maar toch.. iedereen reageert vanuit eigen achtergrond en ervaringen en er is nu al zo veel over gezegd dat ik denk dat de TS horende doof en ziende blind zou moeten zijn als ze nu nóg niet van alle aspecten doordrongen is. En dan is genoeg, gewoon genoeg.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:18

djuno schreef:
Wendy1978 schreef:
maar de ts vraagt geen mening...
Ze vraagt steun en hulp!
Dat is wat ik ermee probeer te zeggen ;)

Steun ...waarom?...haar mening staat 100% vast zegt ze.
Hulp...waarmee? ...om haar mening 100% te houden?

Om haar door deze moeilijke keuze heen te helpen. Keuzes zijn niet altijd makkelijk om te maken of daar door heen te komen. Ze wil gewoon een uitlaat klep en iemand die naar haar verhaal luistert. Messchien heeft ze die in haar direkte omgeving niet en zoekt ze die daarom hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:18

Wil alleen even kwijt nog dat ik wat moeite heb met de term anti-abortus. Ik noem het liever pro-life.

Hoe dan ook, het is wat vreemd dat sommigen gelijk uit dit topic weggebonjourd worden als ze advocaat willen zijn voor het ongeboren leven. Ik ben dat zelf ook in dit topic geweest. TS geeft aan dat dit haar keuze is, en dat ze die niet wil veranderen, dan houdt het op.
TrippleT schreef:
Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Legaal of niet legaal: Ik ken heeeel veel dingen die legaal zijn, maar waar het de vraag is of het wel zo ethisch verantwoord is. Dat iets legaal is, wil niet per definitie betekenen dat het ook GOED is. Ook wetgeving kan er naast zitten.

Hier ben ik het heel zeker mee eens, en dit is dan ook de reden dat ik niet achter de keuze van TS kan en wil staan, hoewel ik die wel respecteer. Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.

Ik ga daarom ook mee met de raadgevingen van Rock. Lieve TS (ja, dat vind ik je nog wel hoor ;) ) denk goed na over wat je doet, praat met je vriend, praat met een psycholoog, neem heel bewust afscheid van het leven in je, en wat je ook doet, steek niet je hoofd in het zand. Het is idd niet iets wat je even snel-snel doet, en je zult ook moeten 'ontzwangeren'. Ook dat moet je heel bewust doen, ook je lichaam zal dit moeten verwerken, maar je geest niet minder. Ik begrijp je keuze, je hebt dat ook al eerder uitgelegd, en hoewel het mijn keuze niet zou zijn, en ik het ook niet goedvind, heb ik er wel begrip voor.

Hoe dan ook wens ik je wel heel veel sterkte, heel veel liefde en wijsheid (en toch ook Gods zegen) toe.
Ik sta niet achter je keuze, ik kan en wil dat niet.
Ik wil wel achter jou staan, en je steunen ook.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:19

Rienn schreef:
Jouw mening is wel duidelijk. ;)

Dat zal best ;) ...maar gezien mijn afkomst i.c.m. verdriet in mijn omgeving...tjah!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:20

Yamcha schreef:
Wil alleen even kwijt nog dat ik wat moeite heb met de term anti-abortus. Ik noem het liever pro-life.

Hoe dan ook, het is wat vreemd dat sommigen gelijk uit dit topic weggebonjourd worden als ze advocaat willen zijn voor het ongeboren leven. Ik ben dat zelf ook in dit topic geweest. TS geeft aan dat dit haar keuze is, en dat ze die niet wil veranderen, dan houdt het op.
TrippleT schreef:
Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Legaal of niet legaal: Ik ken heeeel veel dingen die legaal zijn, maar waar het de vraag is of het wel zo ethisch verantwoord is. Dat iets legaal is, wil niet per definitie betekenen dat het ook GOED is. Ook wetgeving kan er naast zitten.

Hier ben ik het heel zeker mee eens, en dit is dan ook de reden dat ik niet achter de keuze van TS kan en wil staan, hoewel ik die wel respecteer. Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.

Ik ga daarom ook mee met de raadgevingen van Rock. Lieve TS (ja, dat vind ik je nog wel hoor ;) ) denk goed na over wat je doet, praat met je vriend, praat met een psycholoog, neem heel bewust afscheid van het leven in je, en wat je ook doet, steek niet je hoofd in het zand. Het is idd niet iets wat je even snel-snel doet, en je zult ook moeten 'ontzwangeren'. Ook dat moet je heel bewust doen, ook je lichaam zal dit moeten verwerken, maar je geest niet minder. Ik begrijp je keuze, je hebt dat ook al eerder uitgelegd, en hoewel het mijn keuze niet zou zijn, en ik het ook niet goedvind, heb ik er wel begrip voor.

Hoe dan ook wens ik je wel heel veel sterkte, heel veel liefde en wijsheid (en toch ook Gods zegen) toe.

Yamcha mag ik jouw even complimenteren met het heel netjes geven van je mening en je steun!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:20

Iedereen reageert inderdaad vanuit eigen achtergrond en ervaringen. Zo ken ik heel veel kinderen die geboren zijn om het "huwelijk/relatie te redden" of omdat men geen abortus durfde of bang was daar spijt van te krijgen.....

Geloof me .... allemaal kinderen met grote problemen. En natuurlijk zijn daar ook uitzonderingen in maar ik vind een ongeboren vrucht geen "gokobject" om te kijken of het "misschien" goed gaat....

Maar ik ken ook mensen die dolgraag zo'n kindje zouden willen adopteren.... hoewel ik persoonlijk zeker zou weten dat ik enorme spijt zou krijgen van een kind afstaan ter adoptie welk je 9 maanden gedragen hebt... Meer spijt, dan van een goed overdachte abortus iig.

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:21

laetitia schreef:
@tripple: zo makkelijk wordt er over het leven van baby's gesproken.

En zo makkelijk wordt er over de dood van andere wezens op aarde gedacht.
Of eet jij geen biefstuk?

De mens speelt voor God, soms denk ik : welk recht heeft de mens tot zich genomen om voor God te spelen?
Welk recht heeft de mens om de aarde zo te vernietigen, dieren te mishandelen, op te hokken om daarna 22 uur te vervoeren naar een slachthuis en al levend op te hangen en te villen om daarna als lekker biefstukje in de supermarkt te presenteren?

Maar dat is erg off-topic en een andere discussie.
Dit gevoel en deze gedachte is echter wel continu bij mij aanwezig als we het over leven en dood hebben.

Ik eet alleen biologisch vlees, verantwoord, omdat er in de Bijbel geschreven staat dat wij als mens over dieren moeten heersen en wij ze ook mogen eten. maar er staat ook geschreven dat we goed voor ze moeten zijn, en ze niet onnodig moeten laten lijden. Dat de manier waarop wij met dieren omgaan, kenmerkend is voor hoe wij met mensen omgaan. Das inderdaad een hele andere discussie,net als over de plek van God innemen. Die zou ik graag willen voeren, maar niet hier:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:23

Yamcha schreef:
Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.

In dit stadium is van de vetgedrukte dingen nog geen sprake! Het zenuwstelsel moet nog ontwikkeld worden, er zit nog geen echt gevoel en bewustzijn is er zeker nog niet! En dat is ook gelijk de reden waarom abortus in dit stadium nog altijd is toegestaan! :j

TS nogmaals heel veel sterkte! En verder ben ik vooral érg blij dat we allemaal de baas zijn over ons éigen lichaam! ;)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:23

Yamcha schreef:

TrippleT schreef:

Mooi verwoord, precies eigenlijk hoe ik er ook oveer denk!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:25

Yamcha schreef:

TrippleT schreef:

En zo kan het dus ook! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:26

skippy1 schreef:
Yamcha schreef:
Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.

In dit stadium is van de vetgedrukte dingen nog geen sprake! Het zenuwstelsel moet nog ontwikkeld worden, er zit nog geen echt gevoel en bewustzijn is er zeker nog niet! En dat is ook gelijk de reden waarom abortus in dit stadium nog altijd is toegestaan! :j

TS nogmaals heel veel sterkte! En verder ben ik vooral érg blij dat we allemaal de baas zijn over ons éigen lichaam! ;)

Wat jij schrijft is dus gewoon onwaar! Het zenuwstelsel is al volledig aangelegd.

Verder wil ik zeggen dat ik vind dat Yamcha het mooi beschrijft :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:27

Owens-mama: dank je. Edit: en de rest ook, ben even stil van jullie.

Skippy1: je wilt niet weten hoeveel er al ontwikkeld is, ga maar eens googelen. Ik zal hier geen linkjes plaatsen, wederom om TS niet te kwetsen, maar lees ook eens de posts van Rock terug.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:27

WIj kunnen niet bij iemand in het koppie kijken, Zou soms wel heel makkelijk zijn. Wie zien door ons scherm niet wie of wat iemand direct of indirect meemaakt in zijn zijn of haar leven.

Maar we kunnen toch wel respect voor elkaar op brengen en ekaar in de waarde laten. En als je het er niet mee eens bent, en geen steun wilt geven. reageer dan niet. maar houd het netjes. EN als je van mening bent het helpt toch niet, leg je daar dan bij neer. Wij zijn nu al pagina's aan het bakkeleien en elkaar terecht aan het wijzen. Wat is daar de meer waarde van voor TS. Voor mij heeft het wel de waarde gehad, om te zien hoe mensen met elkaar omgaan in het dagelijkse leven. EN begin nu te begrijpen waarom er overal ter wereld zo'n ruzie en haat onstaat.
Ik respecteer ieders mening maar dan op een nette manier en netjes uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:28

Rock schreef:
skippy1 schreef:

Wat jij schrijft is dus gewoon onwaar! Het zenuwstelsel is al volledig aangelegd.

Verder wil ik zeggen dat ik vind dat Yamcha het mooi beschrijft :j

Het zenuwstelsel is aangelegd, maar functioneert nog niet volwaardig. Dus ja, het ís aangelegd, maar nee...het werkt nog niets zoals bij een foetus in een later stadium of een baby...dat kan ook niet omdat het zich nog verder moet ontwikkelen en ook de hersenen moeten zich nog verder ontwikkelen... Ook die zijn in aanleg aanwezig, maar functioneren nog niet zoals in een volgroeide baby. Dit betekent dat er nog geen sprake is van gevoel en bewustzijn zoals wij dat bezitten.
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:29

Yamcha schreef:
Skippy1: je wilt niet weten hoeveel er al ontwikkeld is, ga maar eens googelen. Ik zal hier geen linkjes plaatsen, wederom om TS niet te kwetsen, maar lees ook eens de posts van Rock terug.

Ik weet maar al te goed wat er allemaal is aangelegd. :j

Wat is 'jullie' doel toch met al dit soort posten? TS overtuigen het niet te doen? Dit is háár keuze! DEn naar mijn idee heeft TS die keuze wel overwogen gemaakt! Ze weet wat ze doet. Die keuze dient iedereen te respecteren, dat is de vrijheid die we hier in NL hebben en die ook volledig legaal is!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 04-03-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:32

skippy1 schreef:
Het zenuwstelsel is aangelegd, maar functioneert nog niet volwaardig. Dus ja, het ís aangelegd, maar nee...het werkt nog niets zoals bij een foetus in een later stadium of een baby...dat kan ook niet omdat het zich nog verder moet ontwikkelen en ook de hersenen moeten zich nog verder ontwikkelen... Ook die zijn in aanleg aanwezig, maar functioneren nog niet zoals in een volgroeide baby.

Hersenen zijn een orgaan die je leven lang blijven ontwikkelen. Onlangs heeft onderzoek zelfs uitgewezen dat een baby gevoeliger is voor bepaalde prikkels dan een volwassene. Dus wie zegt dat een foetus dan niet nóg gevoeliger is voor die dingen? ;) (Dit is overigens puur hypothetisch maar de opmerking dat het nog verder moet ontwikkelen vind ik dus in die zin apart. Foetussen op die leeftijd reageren al op licht, geluid en hormonen van de moeder, misschien is dit deels reflexmatig maar in mijn ogen is dit menselijk genoeg.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:34

Ik wil de TS heel veel sterkte wensen.

Aan de hand van dit topic ben ik eens gaan zoeken naar abortussen, foetussen van zo'n 16-20 weken oud.
Puur de lichamelijke feiten: schokkend, het is dus nu al een mini-mens, compleet. Zo'n 17 cm groot.
Ik heb er geen woorden voor.

Maar, zo te lezen, de TS is er geloof ik 100% zeker van.
Nogmaals, sterkte.

( P.s als we het lichaam puur als communicatiemiddel/omhulsel om hier op aarde te kunnen leven zien, is het nog niet complete zenuwstelsel niet echt van belang) (Wanneer je bijv zoekt op hersenfuncties, weet de wetenschap ongv 10% te verklaren van ons "brein". Derest is dus één grote mysterie. En het is bekend dat niet alles afhangt van hersenen. Ons denken (het zijn/ziel) is misschien nog wel het grootste mysterie voor de wetenschap)
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 04-03-10 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt