Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djuno schreef:Wendy1978 schreef:maar de ts vraagt geen mening...
Ze vraagt steun en hulp!
Dat is wat ik ermee probeer te zeggen
Steun ...waarom?...haar mening staat 100% vast zegt ze.
Hulp...waarmee? ...om haar mening 100% te houden?
owens-mama schreef:Djuno als je het er niet mee eens bent, geen steun wilt geven.
Wat doe je dan hier in dit topic?
Dat is iets wat ik me nu gewoon afvraag, is dit om te rellen?
Of heb je een goede reden, en zoja welke.
( ik val hier bij niemand aan )
Rock schreef:Jannepauli, ik vind het jammer dat je dat zo leest. Wat ik -in mijn ogen- doe is opmerkingen die in dit topic worden geplaatst rechtzetten. Het is heel makkelijk om te zeggen 'het is nog niks' maar ik denk dat de TS ook daar niet mee is geholpen.
Juist om geen spijt te krijgen achteraf kan je het beste maar zoveel mogelijk weten.
Je kan nu ook zeggen dat ik me opwerp als een soort moeder Theresa... tja... ik meende wat ik zei, en als de TS daar geen gebruik van wil maken (en dat wil ze niet) heb ik daar ook respect voor.
Ik kan nu eenmaal niet reageren als een robot. Ik ben een mens met een eigen achtergrond, een eigen verhaal en nét een beetje meer kennis dan de gemiddelde persoon over verloskunde, net als dat de TS een eigen persoon is. En ik geloof dat de TS wel weet dat ik echt wel respect heb voor de vrijheid van haar eigen keuze
djuno schreef:Wendy1978 schreef:maar de ts vraagt geen mening...
Ze vraagt steun en hulp!
Dat is wat ik ermee probeer te zeggen
Steun ...waarom?...haar mening staat 100% vast zegt ze.
Hulp...waarmee? ...om haar mening 100% te houden?
TrippleT schreef:Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Legaal of niet legaal: Ik ken heeeel veel dingen die legaal zijn, maar waar het de vraag is of het wel zo ethisch verantwoord is. Dat iets legaal is, wil niet per definitie betekenen dat het ook GOED is. Ook wetgeving kan er naast zitten.
Yamcha schreef:Wil alleen even kwijt nog dat ik wat moeite heb met de term anti-abortus. Ik noem het liever pro-life.
Hoe dan ook, het is wat vreemd dat sommigen gelijk uit dit topic weggebonjourd worden als ze advocaat willen zijn voor het ongeboren leven. Ik ben dat zelf ook in dit topic geweest. TS geeft aan dat dit haar keuze is, en dat ze die niet wil veranderen, dan houdt het op.TrippleT schreef:Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Legaal of niet legaal: Ik ken heeeel veel dingen die legaal zijn, maar waar het de vraag is of het wel zo ethisch verantwoord is. Dat iets legaal is, wil niet per definitie betekenen dat het ook GOED is. Ook wetgeving kan er naast zitten.
Hier ben ik het heel zeker mee eens, en dit is dan ook de reden dat ik niet achter de keuze van TS kan en wil staan, hoewel ik die wel respecteer. Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.
Ik ga daarom ook mee met de raadgevingen van Rock. Lieve TS (ja, dat vind ik je nog wel hoor) denk goed na over wat je doet, praat met je vriend, praat met een psycholoog, neem heel bewust afscheid van het leven in je, en wat je ook doet, steek niet je hoofd in het zand. Het is idd niet iets wat je even snel-snel doet, en je zult ook moeten 'ontzwangeren'. Ook dat moet je heel bewust doen, ook je lichaam zal dit moeten verwerken, maar je geest niet minder. Ik begrijp je keuze, je hebt dat ook al eerder uitgelegd, en hoewel het mijn keuze niet zou zijn, en ik het ook niet goedvind, heb ik er wel begrip voor.
Hoe dan ook wens ik je wel heel veel sterkte, heel veel liefde en wijsheid (en toch ook Gods zegen) toe.
Ik sta niet achter je keuze, ik kan en wil dat niet.
Ik wil wel achter jou staan, en je steunen ook.
laetitia schreef:@tripple: zo makkelijk wordt er over het leven van baby's gesproken.
En zo makkelijk wordt er over de dood van andere wezens op aarde gedacht.
Of eet jij geen biefstuk?
De mens speelt voor God, soms denk ik : welk recht heeft de mens tot zich genomen om voor God te spelen?
Welk recht heeft de mens om de aarde zo te vernietigen, dieren te mishandelen, op te hokken om daarna 22 uur te vervoeren naar een slachthuis en al levend op te hangen en te villen om daarna als lekker biefstukje in de supermarkt te presenteren?
Maar dat is erg off-topic en een andere discussie.
Dit gevoel en deze gedachte is echter wel continu bij mij aanwezig als we het over leven en dood hebben.
Yamcha schreef:Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.
Yamcha schreef:Wil alleen even kwijt nog dat ik wat moeite heb met de term anti-abortus. Ik noem het liever pro-life.
Hoe dan ook, het is wat vreemd dat sommigen gelijk uit dit topic weggebonjourd worden als ze advocaat willen zijn voor het ongeboren leven. Ik ben dat zelf ook in dit topic geweest. TS geeft aan dat dit haar keuze is, en dat ze die niet wil veranderen, dan houdt het op.TrippleT schreef:Dan dat geneuzel over wel of niet kind, foetus of klompje cellen: mensen, het is een mens in wording. Mensen die het een foetus noemen willen mijns inziens de realiteit en confrontatie met emoties toedekken door het puur wetenschappelijk te houden.
Hier ben ik het heel zeker mee eens, en dit is dan ook de reden dat ik niet achter de keuze van TS kan en wil staan, hoewel ik die wel respecteer. Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.
Ik ga daarom ook mee met de raadgevingen van Rock. Lieve TS (ja, dat vind ik je nog wel hoor) denk goed na over wat je doet, praat met je vriend, praat met een psycholoog, neem heel bewust afscheid van het leven in je, en wat je ook doet, steek niet je hoofd in het zand. Het is idd niet iets wat je even snel-snel doet, en je zult ook moeten 'ontzwangeren'. Ook dat moet je heel bewust doen, ook je lichaam zal dit moeten verwerken, maar je geest niet minder. Ik begrijp je keuze, je hebt dat ook al eerder uitgelegd, en hoewel het mijn keuze niet zou zijn, en ik het ook niet goedvind, heb ik er wel begrip voor.
Hoe dan ook wens ik je wel heel veel sterkte, heel veel liefde en wijsheid (en toch ook Gods zegen) toe.
skippy1 schreef:Yamcha schreef:Het is een mens in de dop, een levend, ademend wezen, met een bewustzijn en gevoel. Dat ontkennen, is in mijn ogen struisvogelpolitiek.
In dit stadium is van de vetgedrukte dingen nog geen sprake! Het zenuwstelsel moet nog ontwikkeld worden, er zit nog geen echt gevoel en bewustzijn is er zeker nog niet! En dat is ook gelijk de reden waarom abortus in dit stadium nog altijd is toegestaan!
TS nogmaals heel veel sterkte! En verder ben ik vooral érg blij dat we allemaal de baas zijn over ons éigen lichaam!
Rock schreef:skippy1 schreef:In dit stadium is van de vetgedrukte dingen nog geen sprake! Het zenuwstelsel moet nog ontwikkeld worden, er zit nog geen echt gevoel en bewustzijn is er zeker nog niet! En dat is ook gelijk de reden waarom abortus in dit stadium nog altijd is toegestaan!
TS nogmaals heel veel sterkte! En verder ben ik vooral érg blij dat we allemaal de baas zijn over ons éigen lichaam!
Wat jij schrijft is dus gewoon onwaar! Het zenuwstelsel is al volledig aangelegd.
Verder wil ik zeggen dat ik vind dat Yamcha het mooi beschrijft
Yamcha schreef:Skippy1: je wilt niet weten hoeveel er al ontwikkeld is, ga maar eens googelen. Ik zal hier geen linkjes plaatsen, wederom om TS niet te kwetsen, maar lees ook eens de posts van Rock terug.
skippy1 schreef:Het zenuwstelsel is aangelegd, maar functioneert nog niet volwaardig. Dus ja, het ís aangelegd, maar nee...het werkt nog niets zoals bij een foetus in een later stadium of een baby...dat kan ook niet omdat het zich nog verder moet ontwikkelen en ook de hersenen moeten zich nog verder ontwikkelen... Ook die zijn in aanleg aanwezig, maar functioneren nog niet zoals in een volgroeide baby.