hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:47

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:30

Via een dropbox account ja. Maar dan moet je iedereen toevoegen die ook bij die bestanden wilt komen.
Zijn ze niet al op Youtube te vinden?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:46

Rebel_Jits schreef:
Via een dropbox account ja. Maar dan moet je iedereen toevoegen die ook bij die bestanden wilt komen.
Zijn ze niet al op Youtube te vinden?

klopt, maar is wel heel makkelijk en sneller dan via msn + je kan het doen wanneer je wilt ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:49

Naja, als iemand interesse heeft, kan ik best zo'n account aanmaken (als het gratis is tenminste :D ) !

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:55

joyce2 schreef:
Naja, als iemand interesse heeft, kan ik best zo'n account aanmaken (als het gratis is tenminste :D ) !

is gratis :))
haha anders doe ik het ook niet _O-
en ik zou het heel fijn vinden! Via Pb kan ik je wel mijn email geven enzo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:34

Oke, ik heb me aangemeld bij Dropbox en de oefeningen in een folder gezet. Dus iedereen die interesse heeft, mag mij zn mailadres pb'en!

Het is een beetje zweverig, het zijn allemaal verschillende nummers en de psych kletst daar dus doorheen. Het is gericht op ontspanning, zelfvertrouwen en assertiviteit (en misschien vergeet ik nog wat, haha). Maar als je je over de eerste schaamte heen hebt gezet, is het wel heel fijn! Althans, dat vind ik ;) Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe ook echt moest janken in het begin, maar dat komt omdat muziek ook heel makkelijk emoties bij mij losmaakt.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:59

Hallo allemaal! Ik kwam toevallig dit topic tegen nadat ik wat over hyperventileren aan het opzoeken was.
Het zit namelijk zo. De afgelopen weken ben ik door de medische molen gehaald, aangezien ik al jaren kamp met mijn longen...tenminste dat werd er gedacht. Ik had/heb het veel benauwd, hoesten en kortademig. Daarnaast kwam dit jaar ook nog oververmoeidheid erbij. Dus na redelijk wat weken met de internist en de longarts werd er eindelijk bij de allerlaatste test uitgevonden dat ik tegen het hyperventileren aan zit. Mijn hyperventilatietest was positief.
Nu heb ik een doorverwijzing meegekregen naar de fysio. Daar ben ik nog niet gestart, want het lijkt me een mooi begin van het nieuwe jaar en het is erg druk nu. Maar ondertussen ben ik natuurlijk wel gaan rondneuzen op internet om zelf een beetje geinformeerd te zijn :)

Het mooie is dus dat ik (nog) geen last heb van echte aanvallen. Al is het de laatste jaren erg verergerd. Maar ik las op vele site's dat dit probleem vooral door spanningen / stress enzo komt.
Tja, ik hoop zo een beetje meer te weten te kunnen komen in dit topic :)

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:07

Welkom Ashley :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:20

Tip: verzeker je goed, want de verzekering gaat veel minder fysiotherapie verzekeren. Check dus even je polis!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:34

Daar heb ik het vanavond toevallig over gehad. Dus dat ga ik zeker nog even doen dit jaar!
Bedankt! :)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:41

hallo,
kennen jullie ook de druk in/op je hoofd?
je wilt je hoofd schudden of uit je lichaam stappen omdat de druk te groot word?
hoort dit ook bij hyperventilatie/angst?

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:33

lovemeintje schreef:
hallo,
kennen jullie ook de druk in/op je hoofd?
je wilt je hoofd schudden of uit je lichaam stappen omdat de druk te groot word?
hoort dit ook bij hyperventilatie/angst?

Hoi,

Ja, dat kan er inderdaad bij horen.
Als je verkeerd ademt kun je een druk in je hoofd krijgen, of het gevoel hebben dat er een band omzit.
Ik heb er deze weken ook erg veel last van...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:21

ja dat hoort er ook bij. Ik heb ook de hele dag druk op mijn oren

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:50

oke heel verhaal hoor dames
maar wil het van me af schrijven
heb er al zo,n onwerkelijk gevoel bij...

ik heb het sinds 3 weken
hiervoor nooit gehad,

pijn op borst/flauw voelen en haast niet kunnen ademen(alsof je onder water zit)
tintelingen doofgevoel enz en vooral die angst!
het was longontsteking vertelde de hap mij
hartfilmpje gemaakt ook prima in orde
antibiotica gekregen
kon ik niet tegen dus terug naar ha voor andere antibiotica
long foto laten maken
niets op te zien, geen longontsteking niets.
gestopt met antibiotica op adveies arts.
maar de druk en pijn hield aan
ik dacht gekneusde rib door het vele hoesten
verder geen last van aanvallen ofzo.
alleen erg benauwd en steeds banger om iets aan mijn hart te hebben.
eerste keer werd ik rond 5 uur snacht waker met hartkloppingen en ontzettende pijn op mijn borst
wist niet wat me overkwam
kwam er niet meer uit, was er van overtuigt dat ik een hart aanval kreeg dat ik dood ging!
tintelingen linker arm/been enz lam praten voor mijn gevoel
tot 3 keer toe een aanval in 15 minuten
mijn vriend hoorde mijn hart gewoon kloppen!
112 gebeld
ambulance gekomen (schaam schaamin je niet opgeruimde slaapkamer haha en schaam schaam omdat je weet dat er speciaal voor jouw een ambulance van stal gehaald moet worden)
mijn vriend bleef gelukkig redelijk rustig
maar op zo,n moment voel je je gewoon nergens veilig.
hoopte gewoon dat ze me mee zouden nemen!!
werd al rustiger toen ik de ambulance hoorde aan begin van de straat
(ben je dan altijd zo goed horig??of focus je je daarop?)
erg shaken en trillen en koud hebben en tintelingen overal
hartfilmpje, niets te zien.. alles in orde
om 8 uur gelijk ha gebeld
en die zei dat ik een soldaten hart had?
stresse enz kreeg tabletten tegen de angst
axa......
maar die werkte bij mij dus niet, werd er alleen maar banger van omdat ik zo suf als een vaatdoek was
leek wel of ik 3 flessen wijn op had en dat na 12 uur na inname nog! dus die neem ik niet meer
heb nu valdisper voor de nachtrust en bachdruppels maar daar ren ik gewoon doorheen zeg maar
probeer gewoon mijn buikademhaling te doen en overdag daar op te letten
overdag heb ik er soms last van dan voel ik het aankomen en adem ik even rustig daarna wel enkele uren een gejaagt gevoel
maar als ik naar bed moet is zo eng
durf niet te slapen maar weet dat ik daar doorheen moet en nu ik dat schrijf is dat helemaal niet eng maar als je eenmaal in bed ligten het ligt gaat uit pfff.
en elke keer rond 5 uur schrik ik weer wakker, niet zo heftig als toen die nacht maar wel ongemakkelijk
erge druk op hoofd (hersenbloeding??-googelen -nog meer stress- hup ga ik weer)
op een avond had ik geen zin om er aan toe te geven dus vecht je tegen dat gevoel,wat dus uitliep in mijn gehele rechterkant van mijn gezicht die gevoelloos was (tandartsverdoving idee)
voledig in paniek hap gebeld
niets aan de hand
moest er over heen komen, die aanvallen
(ik gaf aan dat ik het zonder medicatie wil doen alleen homeopatish enz)
nu gaat het de laatste dagen wat beter

maar dan:

ik sliep eindelijk een hele nacht door zonder wakker te worden,
(wat ik eindelijke had sinds 3 weken na veel bach druppels en de kraker gisteren)
dat ik vanmorgen wakker word met een vaag naar gevoel (opgejaagt) en dat er niets komt (heb ik het onder controlle??) er kwam niets.... maar wel een gejaagt gevoel/misselijk/angstig
voelde mijn hart niet..
ik heb dan liever hartkloppingen dan helemaal niet omdat ik dan bang ben dat mijn hart het heeft opgegeven (klopt het nog ben ik er nog??)
gevoel dat er iets ergs gaat gebeuren enz het voelde anders dan anders (geen adrealine shot daarna)
(lees om de minuut pols voelen en om 8 uur sochtens dvd aan voor de afleiding.
ik wachte als het ware dan echt op dat koude zweet/rillingen doordat ik dan weet dat het bijna weg is

maar dat kwam niet echt alleen een opgejaagt gevoel

(je bent gewoon bang om te ontspannen omdat het voor mijn gevoel dan juist gebeurd maar er zijn veel dingen aan vooraf gegaan natuurlijk je rent jezelf voorbij gaat meerdere malen over je grens anders gaan over je grens) maar je zit wel met de oliebol

ben gewoon bang dat ik gek aan het worden ben
kan ik mijn werk nog wel doen
wat als er iets gebeurd als ik kind draag(op mijn werk)
wil het niet te veel vertellen omdat ze me mischien labiel vinden
of niet geschikt??

bah bah
ik ben in het verleden bekend geweest met depressie (3 jaar) en ik ga daar niet terug naar toe(voel ook dat ik daar gelukkig boven sta maar soms he bah bah

sorrie voor het lange verwarrende en waarschijnlijk vol typfouten verhaal
maar het moest eruit

liefs van mij

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:40

Hé lovemeintje :(:) Wat een verhaal.. In je tekst is je stress gewoon 'voelbaar', als het ware :(:)
Wat naar dat je zo bang bent, want dat is het juist: je bent bang en daarom overkomt het je (de hyperventilatie, dus). Maar, je bent niet alleen hierin. Je verhaal klinkt heel herkenbaar, dat zul je misschien ook wel merken wanneer je dit topic terugleest. :)

Misschien dat ik je gerust kan stellen:
Je bent niet gek aan het worden en ook niet labiel of ongeschikt. Je maakt jezelf alleen véél te druk.. Probeer voor jezelf uit te zoeken waar dit door komt en hoe je dat aan kunt pakken.

Hoe gaat het nu met je?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:48

Ken dat gevoel.. Dan voel je iets en denk je weer dat je dat of dat hebt en dan wordt dat gevoel erger en word je gek. :+ Bij mij helpt het wel als ik in me bed lig om mijn handen op me buik te leggen. Of je moet gewoon een rondje gaan rennen en dan niet in slomotion, maar echt op een hard tempo zodat je er niet aan kan denken. Zingen wil ook nog wel is helpen. :P

Ik heb het gelukkig niet zo erg als jij, heb het ook al wat langer. Maar het wordt wel minder. :(:)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:11

ja sorrie voor evt onduidelijkheden, maar ben gewoon gaan typen en voelde met echt beter daarna.

nou als ik zo,n aanval krijg durf ik me niet te bewegen omdat ik dan bang ben dat ik een hartaanval krijg /ader knapt/flauwval
snap je haha :o
ik krijg wel een gevoel dat ik wil vluchten maar durf er niet aan toe te geven.
ook in mijn hoofd krijg in zo,n gevoel echt zo dat ik wil schudden met mijn hoofd.
bij hyperventilatie moet je niet diep ademhalen maar bij een angstaanval lijkt me wel.
dus daar zit ik dan weer mee, nu gaat via de buik ademen gelukkig redelijk.

nu gaat het redelijk met me
voor de 2e keer gaan werken van de week, op het werk gaat het goed, af en toe een raar gevoel maar dan heb ik afleiding.
maar met auto rijden heb ik nog wat problemen, moet maar 14 km rijden maar zou hem bijna 5 keer aan de kant willen zetten omdat ik bang ben dat ik wegval ofzo.
nu moet ik zeggen dat ging net op de terug weg beter(maar had echte afleiding, moest nog tanken en om sigaretten haha)
ben ook zo verstrooit als wat, echt erg, soms zie ik mijn tandpasta niet eens staan :') dan word ik boos van frustratie }:0

voel me zelf relaxt maar dat maakt het weer verdacht verwacht elk moment weer iets(ben ik zo aan die aavallen gewend??)
echt wel erg |(
ik durf gewoon niet relaxt te zijn, bang dat er iets gebeurd.
maar weet dat het geen kwaad kan en alleen maar mijn gedachten zijn.
moet er gewoon weer overheen raken.
voel echt wel vooruitgang.
maar af toe heb ik echt het gevoel dat het mijn leven gaat beheersen.
het voelt gewoon zo eng aan, misslijkheid in mijn hoofd lijkt het wel, tsja hoe omschrijf je het, en vooral dat gevoel van helemaal alleen zijn en onveilig zijn.

ik heb de afgelopen maanden te veel hooi op mijn vork genomen en te veel over me heen laten lopen
ruzie,s gehad die niet gegrond zijn, en niet zijn uitgepraat voor mij,dat is zo frustrerend,dat is eigelijk mijn druppel geweest denk ik.
maar nu kan ik dat gelukkig laten gaan geestelijk dan toch.

morgen weer naar de chiroprakter (van de week drukte ze eens op mijn ademhalingsspier onder mijn ribben,
begon er gewoon van te huilen zo.n pijn! en in mijn rug/ribben(rondom mijn hart) vandaar die pijn.

thnx voor jullie steun
pff weer zo,n lang verhaal haha sorrie,
heb er veel aan en wou dat ik dit forum eerder had gezocht haha
xxx
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 18-01-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:16

Laatst stil gestaan in een tunnel,zonder raam open.Ik heb sinds jaren geen last meer gehad,heb dan ook iets gevonden wat echt werkt.Maar dat heb ik hier al eens gezegd, reconnective healing.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:18

Het is goed om toch in je hoofd te houden dat hyperventilatie medisch niets ernstigs is. Als je écht een hartaanval oid krijgt dan merk je dat verschil toch echt wel. Hoe moeilijk ook je moet er zelf doorheen en alleen jijzelf kunt je zo gek krijgen om een aanval te krijgen maar je kunt je zelf er ook weer uit krijgen door anders te gaan denken. Weet wel er is niets maar dan ook niets met je aan de hand als je hyperventileerd. Het is alleen heel vervelend een een trucje van je lijf/hersenen dat je jezelf aan doet.

Het is moeilijk ik geef het toe maar juist door voor jezelf te herhalen dat er niets aan de hand is en verder te gaan waar je mee bezig bent of door op een andere manier afleiding te zoeken komt het steeds minder vaak/heftig terug. Al gaat er wel veel tijd over heen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:31

lovemeintje: ZEER herkenbaar allemaal :j

Je moet het echt ook een paar keer flink erg gehad hebben om te gaan beseffen dat het blijkbaar niet echt kwaad kan , want je hebt het al een paar keer overleefd immers :P

Het is echt zaak om de spanning en het piekeren uit je leven weg te halen. Dingen loslaten , ontspannen , relativeren , accepteren :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:36

Het is ook heel moeilijk om het te accepteren. Heb er nu denk 3 jaar last van. Ook uit het niets is dat gekomen. Vorig jaar in november ging ik er maar een keer mee naar de dokter, hopen op een oplossing. Hij had me hartslag gemeten, 146 in rust, oeps. :') Dus ik naar het ziekenhuis gestuurd voor hartfilmpje en bloedprikken. Nou niks bijzonders gezien op dat hartfilmpje alleen dat me hart sneller gaat dan normaal. Ze hebben het maar gegooit op hyperventilatie. :+ Had wel ook B12, ijzer en foliumzuur tekort.

Bij mij zit het zo, ik kan niet in drukke/warme ruimtes zijn. (discotheken dus vaak) Wordt niet goed, krijg het warm, krijg hartkloppingen en voel het nu dus wel aankomen, maar in het begin viel ik dus gewoon flauw. Als ik het nu voel aankomen, probeer ik naar buiten te gaan en rustig te gaan zitten. Altijd te zorgen dat ik genoeg eet en drink.

Er zijn heel veel verschillende soorten hyperventilatie, ik krijg dus gewoon een paniekaanval(en het gevoel dat je moet vluchten) en een ander die gaat heel erg met ze adem hyperen.

Vooral niet dingen gaan ontwijken. Op een gegeven moment kreeg ik er overal last van. Zelfs in de supermarkt. :\ Nou ben toch maar de supermarkt in blijven gaan, anders kom ik daar ook niet meer. :+ Je moet het niet zover laten komen dat je straatvrees of een angststoornis gaat ontwikkelen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:53

Klinkt allemaal echt zo herkenbaar lovemientje!
Weet dat je hier echt niet de enige in bent, dat dacht ik namelijk in het begin wel en dan voel je je alleen maar rotter.. Inmiddels heb ik het een aantal keer zo heftig gehad dat ze (leiding van ruiterkamp) de ambulance wilden gaan bellen of ze (leraressen school op kamp in Griekenland) een andere kamer wilden gaan huren zodat ik wat rustiger zou worden (teveel mensen om me heen + mijn vriendinnen moesten ook slapen ivm druk schema). Die keren waren zo heftig dat ik heb gehuild van de pijn en toen mijn adem zo snel ging dat hij ongeveer niet sneller kon ( :') ) viel ik gewoon weg; geen ademhaling, hartslag ineens extreem laag en ze kregen geen contact meer met me. Geloof dat ze daar behoorlijk van zijn geschrokken. Ik zelf naderhand ook, want heb het zelf niet meegekregen.. Maar ik leef nog en dat is voor mij het bewijs dat ik er niet bang voor hoef te zijn. :) Was daarvoor al niet bang voor het hyperventileren zelf, maar meer voor de reacties van de mensen om me heen (wat zullen ze wel niet van me denken: aanstelster! ) en voor de pijn (ivm gebroken ribben in het verleden). Maar vooral wat mensen van me denken kan me dagen bezig houden en zelfs uit m'n slaap houden. Ben zó bang dat die leraressen bijvoorbeeld dachten dat ik het deed om aandacht te krijgen! Inmiddels is dat er wel een beetje uit (mede door hele fijne gesprekken met één van de twee leraressen en het vertrouwen van de andere lerares dat ik wel degelijk iets kan)
Ik kan tegenwoordig echt topdagen hebben. Als het zonnetje schijnt bijvoorbeeld en ik een lekker vrolijk muziekje opheb dan kan ik de hele wereld aan! Toch heb ik ook nog dagen dat ik het liefste in mijn bed blijf of sterker nog van de aardbodem verdwijn en lekker naar het 'daar' ga.

Jullie weten al dat ik in het begin van het nieuwe schooljaar weer in therapie ben gegaan. (aot opnieuw bij een andere therapeut) ik had net 3 sessies gehad voordat ik met school naar Griekenland ging. In Griekenland hadden wij een enorm druk schema en was je nooit een momentje alleen. Dat heeft mij zó genekt. Ik ben ook nog eens enorm bang voor vliegen dus de eerste dag begon ik met twee uur slaap dan vliegen, doodsbang in je eentje zitten te hyperventileren, dan weer even inkukelen met als gevolg gelijk een nachtmerrie. Vanuit het vliegtuig gelijk door de stad in (athene) en pas 's avonds om 10 uur eten en om half 12/12 uur naar het hotel. Dat trok ik niet (we waren al om 5 uur op school!) Was gewoon teveel en omdat ik zelf blijf 'doorrennen', maar ook letterlijk rennen (heen en weer tussen je vriendinnen de akropelis op rennen) zegt mijn lichaam mij dan een halt toe. Alleen kon ik dat toen zeker nog niet accepteren! Naja de rest van het verhaal kennen jullie allemaal wel. In Griekenland heb ik me ineens super druk lopen te maken over mijn opa en oma (letterlijk huilen om verdriet, maar niet wetende waar dat vandaan kwam).
In de auto naar huis (na 8 dagen Griekenland) kreeg ik al te horen dat het aflopende zaak was met oma en dat het nu een kwestie was van wachten. Op donderdag > vrijdagnacht kwam ik terug. Een week later overleed eerst mijn opa om 1 uur s nachts. dus sochtends allerlei dingen geregeld. Nog even naar school geweest en mentor + 2 leraressen griekenland verteld en savonds kwam ik terug van paardrijden, was ook mijn oma overleden.. Volgende dag wel weer naar school geweest en weer de drie leraressen opgezocht. Eigenlijk kon niemand het geloven en ik ook niet. In griekenland was mijn vertrouwen in mezelf alweer enorm gedaald, maar na deze dag ben ik gewoon compleet ingestort en kon ik wéer overnieuw beginnen. Dat is zo ontmoedigend.

Maaar na weken van ploeteren, elke avond mezelf in slaap huilen, uiteindelijk instorten op school in mijn examenweek ( :+) > gepraat op school met lerares (die zag me letterlijk instorten vanuit een klaslokaal) sta ik nu weer sterker in mijn schoenen dan ooit. Nu ik dit type tenminste, morgen kan weer anders zijn. elke donderdag blijf moeilijk voor me en zeker de dagen rondom de 20e..

Ik denk dat jullie wel uit mijn verhaal hebben kunnen halen dat mijn hoofd nog een enorme warboel is... maar ik vind het fijn dat jullie de moeite nemen een verhaal van een wildvreemde te lezen!

Liefs,
cros

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:01

Erg herkenbaar en gelukkig ben je niet de enigste...

Hier ook weer hoop spanning, maar gelukkig niet zo ver dat ik ga hyperventileren.. contrair word waarschijnlijk niet verlengd in maart... Dus ik baal een beetje... Voor de rest gaat het ze gangentje..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 23:26

misschien vind je het fijndat mensen het herkennen. Het stelde mij altijd welgerust dat ik dan dacht neee het is niet erg. haha. Ik ben echt heeel blijmet deze topic en vindhet fijn dat mensen dingen kunnen herkennen. Het is niet fijn voor de anderen dat ze het hebben. Maar de mensen op bokt slepen mij er wel door heen. Vandaag had ik ook weer last van tintels in mijn linkerarm en been en voel me beetje duizelig. Maar ik ga zo lekker slapen en danword het vast weer beter morgen

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:25

nou ik kom net van de cardioloog (ik weet het ik weet het maar het bleef zo,n pijn doen in mijn borst (dus niet de ribben/spieren) dat ik me heb laten doorsturen.
nu moet ik gewoon van een wildvreemde (de cardioloog dus) horen dat hij mij doorstuurt om een hyperventilatie test te gaan doen,evt daarna de pysio

mijn eigen arts en anderen zeiden je hebt het, maar deden verder niets behalve angst tabletten voor schrijven

ook krijg ik volgende week 24 uur een holter om,om mijn hartslag te meten en moet ik bijhouden wat ik voel bij mijn hart.
ik weet nu dat er niets gaat zijn(vanavond denk ik daar weer anders over natuurlijk }:0 )
maar dan weet ik dat er echt maar dan ook echt niets is.
tenminsta daar gaan we vanuit natuurlijk!

ook weer naar de kraker geweest en dat helpt toch ook wel
alleen na 2 dagen zat ik weer helemaal vast

vanacht weer liggen spoken was weer een erge/grote aanval met hartkloppingen enz bah.
onbewust druk lopen maken zeker.
mijn vriend werd er niet eens meer wakker van dus heb het wel onder controle denk ik?
alhoewel ik voor het eerst bijna naast mijn bed stond van de schrik,
meestal word ik met een schok wakker en ben ik klaarwakker nu zat ik echt rechtop in bed
alsof ik even uit mijn lichaam wilde stappen haha

we gaan er gewoon voor!!komt helemaal goed.
iedereen sterkte
en ook voor mij is dit een fijn topic zeker omdat iedereen begrijpt waar het over gaat

liefs