Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:52

Marijee schreef:
Darkdreamer: Het gaat nu wel heel erg offtopic :)) Maar, ik denk dat ze nu denken doordat ik nu ook meer met jongens bezig ben, dat ik het gebruik voor de sex, terwijl ik ook heel vriendschappelijk met die jongens omga en daar nu nog lang niet aan moet denken... En nouja, er spelen meer dingen, maar die zet ik liever niet op bokt ivb privacy :)

Hebben jullie trouwens nog een hygienenische (?) tip hoe je creme uit een potje haalt, ZONDER je handen te gebruiken ivb bacterien? Ik gebruik nu een wattenstaafje waar ik de wat van af heb getrokkenen die ontsmet ik dan met Alcohol, maar handig is anders :=

Daar zijn spateltjes voor. Ik weet niet of ze die bij de drogisterij hebben. Bij de apotheek volgens mij wel. Misschien kun je daar vragen of je er een paar mee mag nemen. Ik kreeg ze daar ooit toen ze iets in een potje hadden gedaan voor me zodat ik het kon testen :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:53

DON___RUBIN schreef:
hallo,

ben na jullie advies toch doorgegaan met clinique, zonder twijfel is mijn huid echt egaal. maar de puistjes gaan echt niet weg..
en mijn gezicht blijft trekkerig aanvoelen helaas, ik denk dat ik naar de aphotheek ga en met vichy ga beginnen. omdat mijn gezicht
echt snel gevoelig is !

vind het ook heel jammer maargoed !

Hoelang heb je het nu gebruikt? Clinique is geen wondermiddel, bij mij werkt het ook niet (meer). Ik heb meer mee-eters dan ooit, op plekken waar ik ze nooit eerder had!

fienaaa

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:16

Vichy heb ik gebruikt, voor mij was het geen fijn middel... Mijn puistjes werden er niet meer door, maar ook niet minder... En ik vind het erg duur... (ach dat is het allemaal...)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:00

Als dit niet werkt bij mij, ga ik naar Lush toe, dat lijkt me al tijden lekker spul :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:28

Lush zie ik hier ook heel vaak voorbij komen!
Ik ga daar eens wat meer info over opzoeken. Moet je dat ook bij een Douglas kopen? Of hebben ze dat bij het Kruidvat ook?

Edit: ik zie dat ze wel heel veel hebben. Welke moet je dan kiezen voor minder puisten en een egaler gezicht? Welke ga jij dan doen Marije?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:52

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:21

Het topic kende ik al, heb al meerdere malen daar wat vraagjes gesteld :)

Lush kan je alleen krijgen in hun eigen winkels of via de mailorder. (www.lush.nl)Ik koop het via de mailorder omdat ik helemaal in een uithoek woon waarbij het dichtbijzijnde den bosch is en dat zelfs nog 200 km is :))

Ik weet nog niet wat ik wil, ik zit nog een beetje te orienteren, maar Fresh Farmacy lijkt het meest op mijn gezicht, maar die kan wel fel zijn zeggen ze. Dus ik twijfel een beetje, ik neem denk ik ook een tea tree toner en nog een lekkere creme. Ik twijfel nog een beetje aan de toner, als dat wel wat nut heeft, maar ik zie allemaal wel even :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:22

Ik wou wat voor je opzoeken op lush.nl, maar ik kom er niet op....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:23

Marijee schreef:
Het topic kende ik al, heb al meerdere malen daar wat vraagjes gesteld :)
Das heeeel knap, want ik heb hem net geopend ;)
Ik kon nl. niks vinden, en las daarna dat er bij de HK een topic over was. Alleen krijg je dan ook allemaal ander gezever, dus maar een nieuwe geopend ;)

Edit: dit gaat vast een heeeele domme vraag zijn, maar wat is een toner? Heb wel op de plaatjes gekeken, maar weet niet wat het is :o

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:33

Oh, ik dacht dat daar het lush fans topic mee bedoeld werd _O- Oh wat lekker typische :D Laten we het maar houden op examenstress haha :D

Een toner is een soort tonic. Alleen ik betwijfel zijn werking een beetje...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:47

Ik heb een foto van hoe mijn huid nu is, na een jaar Cliniquen!

Ik heb geen voor foto´s maar wel vergelijkingsmateriaal :')
Afbeelding

Dit had ik op m'n kin, langs m'n neus, langs m'n neusvleugels, onder m'n neus (bij m'n neusgaten dus) en in dat gebied tussen je neus en je bovenlip
Ook zo erg, even rood en op m'n kin van die witte koppen. Langs m'n neus/bovenlip bleven het rode bulten (soms van die stresspuisten) en waterbultjes

Nu, na een jaar Clinique is het afgenomen tot.... helemaal weg:

Afbeelding

Je kan nog wel wat littekens/rode vlekjes zien van waar hele erge puisten hebben gezeten, maar die zie je alleen als je echt goed kijkt. In de spiegel zelf zie ik ze niet eens, dan moet ik echt dichtbij komen:

In dat jaar Clinique ging ik dus van steeds een paar maanden van puistloos-puistvol-periodes, en na 6 maanden werd het stabiel en zo is het inmiddels al 6 maanden lang :D Krijg er eigenlijk ook nooit meer puistjes bij :n

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:56

Jeetje zeg focussed :oo Nu stijgt mijn hoop ook wel een beetje haha :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:04

ik heb mijn testpakketje clinique net binnen gekregen..
ben benieuwd en hoop dat het net zo werkt als bij jou focussed!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:05

Je hebt er dus minimaal 6 maanden over gedaan om het in evenwicht te krijgen? Dit ziet er namelijk echt super uit wat je nu hebt. Ik heb echt wel-niet vet en puisten. Er zit echt geen evenwicht in, en gebruik het nu toch al wel 3 maanden.

Hoe zijn jouw ervaringen dan bijv. na 2 maanden en na 4 maanden Clinique?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:14

Dat vind ik lastig te zeggen Majo, dat is toch al weer bijna een jaar geleden haha. Ik weet wel dat ik het met vlagen echt vervloekt heb. Heb periodes gehad dat ik dacht: "Stom poedersuiker spul!". Ben ook ergens in die eerste 6 maanden een maand gestopt, maar toen werd het alleen maar erger, en daarna begonnen en stug doorgesmeerd!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:29

Hmmm dus ik heb nu gewoon een tijdelijke inzinking?
Ik ben al uitvoerig aan het kijken naar de website van Lush om daar iets te kopen omdat ik het echt BEU ben. Heb niet het idee dat Clinique haar werk nog goed doet...

Misschien moet ik doorbikkelen net als jij, niet zeiken en mn spullen gewoon opmaken...

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:30

Majo schreef:
DON___RUBIN schreef:
hallo,

ben na jullie advies toch doorgegaan met clinique, zonder twijfel is mijn huid echt egaal. maar de puistjes gaan echt niet weg..
en mijn gezicht blijft trekkerig aanvoelen helaas, ik denk dat ik naar de aphotheek ga en met vichy ga beginnen. omdat mijn gezicht
echt snel gevoelig is !

vind het ook heel jammer maargoed !

Hoelang heb je het nu gebruikt? Clinique is geen wondermiddel, bij mij werkt het ook niet (meer). Ik heb meer mee-eters dan ooit, op plekken waar ik ze nooit eerder had!

Halfjaar zeker, maar ik heb indd meer dikkeren puistjes en echt rode puistjes...
En mn gezicht is wel egaal, en soms denk ik ja trekt weg maar dan denk ik van pff zo erg heb ik het toch nooit gehad!??!
denk dat het ook teveel is, een reiniging plus nog een een tonic en dan weer de moistorizer erover.. als ik wel eens vraag
aan vriendinnen wat doe je eraan wassen ze zich alleen met water.. en hebben geen stipje of pukkeltje !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:32

Half jaar kan jij het nog niet gebruiken hoor.

Je meldt rond eind februari dat je het vanaf dan gebruikt.
Het is nu half/eind mei. Dat is welgeteld 3 maanden. In mijn beleving is een half jaar toch echt dubbel zo lang :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:41

DON___RUBIN schreef:
[Halfjaar zeker
Halfjaar? Maar jij gebruikt het toch veel minder lang dan ik? Want jij wisselde ook nog eens, dus dat kan zeker geen halfjaar zijn hoor :)

Mijn vriend wast zijn gezicht met groene zeep en daarna niveau. Heeft ook nergens last van!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:50

Ik gebruik sinds zo'n 2 maanden ook Clinique en ben er erg tevreden over. In het begin prikte bij mij de tonic wel heel erg en werd mijn huid super droog. Ik kreeg allemaal velletjes en ook roze plekken. Ik wist toen niet zo goed wat ik moest doen en wilde stoppen. Maar mijn moeder raadde aan om even naar de Ici paris te gaan. Daar zeiden ze dat ik gewoon even vol moest houden en dat het daarna goed zou gaan. Ook kreeg ik een rustgevende crème mee.

Een week later waren al mijn vellen weg en was mijn huid niet meer droog. Het gaat steeds beter, mijn huid is een stuk rustiger geworden en krijg ook bijna geen nieuwe puistjes meer.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:51

Majo schreef:
DON___RUBIN schreef:
[Halfjaar zeker
Halfjaar? Maar jij gebruikt het toch veel minder lang dan ik? Want jij wisselde ook nog eens, dus dat kan zeker geen halfjaar zijn hoor :)

Mijn vriend wast zijn gezicht met groene zeep en daarna niveau. Heeft ook nergens last van!

Ja klopt, maar ik gebruikte het al daarvoor. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:53

Volgens je berichten gebruik je het sinds half/eind februari. Dat is nu dus precies 3 maanden, écht geen half jaar :n

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:54

Focussed schreef:
Volgens je berichten gebruik je het sinds half/eind februari. Dat is nu dus precies 3 maanden, écht geen half jaar :n

Ik heb daarvoor anti blemish gehad, want daarom vroeg ik ook int begin van het topic wat het verschil ermee was...
3 stappen is precies het zelfde alleen minder agressief vertelde ze mij bij de bijenkorf.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:55

Zo te zien heeft clinique bij jou ook super geholpen focussed! Hoevaak deed jij het op een dag, 2x? Wel knap dat je het zo lang volgehouden hebt! Gebruik je het nu nog steeds?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:02

DewiRox schreef:
Zo te zien heeft clinique bij jou ook super geholpen focussed! Hoevaak deed jij het op een dag, 2x? Wel knap dat je het zo lang volgehouden hebt!
Dat volhouden is niet moeilijk hoor, dat is een kwestie van weten en hopen dat je huid weer mooi wordt. Alleen werkt het bij de een beter dan bij de ander!