Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:03

Pilipa, het is ook echt rotweer. Ik hou het ook steeds in de gaten als ik iets wil gaan doen. Hier schaatsen ze trouwens over de weg :+

Angela, nogsteeds dat fijne gevoel? Leuk trouwens dat de datum vaststaat. Ze zeggen dat de beste oplossing is een reu en een teef maar als dit niks wordt dan blijft ze alleen, het is lastig. Waar zijn we weer aan begonnen. Hou er ook niet van om iets terug te brengen maar als het moet dan moet het, even doorbijten maar hoop dat hij onze huisgenoot kan blijven. Edit; vergeet het steeds te zeggen maar ik zie dat het afvallen nogsteeds erg goed gaat, komt dat alleen door de running? Ga zo door meid.

Zal eens af gaan sluiten, slaap lekker dames. :Z en pas goed op jezelf.

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:02

Zo, ik heb een fijn gesprek gehad met een meneer van het UWV. Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met die mensen. Erg prettig. Ik mag voorlopig nog lekker ziek thuis blijven. Misschien dat ik een oproep krijg, en anders belt hij me in maart weer terug.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:55

Bedankt voor de verjaardags wensen :D Heel lief! De dag was erg leuk. Eigenlijk wilde ik het stilletjes voorbij laten gaan omdat ik niet echt de energie had om er een knetter feest van te maken. Maar de dag is toch niet zonder blikken of blozen voorbij gegaan. Iedereen leek wel ff te willen bellen, sms, langskomen.. Echt hart verwarmend.

Ik vind jullie topic erg gezellig en kom ook eens meekletsen/denken:) Zit nu zelf al ong 1.5 (met goed half jaar tussen in) met burn out en heb nog niet veel met lotgenoten gebabbeld. Dat is toch anders dan met mensen die goed in hun velletje zitten.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:27

Jippie !!! Ik voel me goed met die medicijnen...pff ben daar zoooooo blij mee. Ik ben er ook achter waardoor mijn paniek aanvallen komen... Caffeïne !! Drink nu cafeïne vrije koffie en gaat goed...zodra ik 1 bak gewone koffie drink is het bal...

Sorry dat ik even zo opgewekt binnenkom maar spring een gat in de lucht, ik voel me alweer 2 dagen goed....zooooooooooooo fijn... JJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIPPPPPIE...

Zo eerst lekker even naar mijn paardje :D ... ben bijna een week niet geweest, door het wappie zijn van de medicijnen :o ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:09

Flugeltje: Wat fijn, ik kan ook niet tegen cafeine. Bij mij hetzelfde verhaal.

Jantine: Leuk dat je hier komt mee kletsen, en het moet je toch echt goed doen dat zoveel mensen aan je gedacht hebben op je verjaardag.

CIV: Beterschap met je hondje, en hopelijk gaat het lampje niet meer branden van je auto! Veel plezier op stal!

Ik ga weer verder met foto's inplakken voor mijn schoonmama. Zondag ga ik bij haar op bezoek en vragen of ze de jurk voor me wilt maken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:15

Jantine, gelukkig is je verjaardag onverwachts leuk verlopen, altijd goed om eraan herinnert te worden dat je veel mensen om je heen hebt die om je geven. Leuke cadeau's ontvangen? Hier vind je veel begrip en herkenning, je moet het meegemaakt hebben om te begrijpen. Begreep 'ze' voorheen ook niet. Hoe sta je er nu voor? Werk je nog, medicatie, psycholoog?

Flugeltje, goed om te lezen dat het een stuk beter met je gaat maar pas je wel op dat je jezelf nu niet voorbij gaat lopen? Fijn dat je je trigger hebt gevonden. Hoe was het op stal?

Angela, is het gelukt met de foto's? Heb je er iets moois van gemaakt? Wat leuk, dan heb je een orginele jurk! Zijn ze al wel op de hoogte van het nieuws, hoe reageerde ze?

PW, hoe gaat het met jou? Heb je nog weleens iets terug gehad op de email (voor zo'n nieuwe test)?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:27

Hey...

Angela leuk gaat ze echt een jurk voor je maken? Dat is wel erg leuk zeg, heb je al iedereen verteld dat jullie gaan trouwen?

Civ hoe is het met je hond? gaat het al wat beter?
Dus je druk gemaakt voor niks? das is wel goed om te horen als ze dat zeggen. Maar je bent weer geweest en dat is goed!

Jantine je verjaardag is leuk verlopen dus, mooi is altijd leuk als mensne aan je denken. En ik hoop dat je hier wat thuis voelt is altijd fijn met mensen te praten in hetzelfde wereldje!

Pw... hoe is het met jou?

Hier even domper op mijn avond, diegene die ik ontmoet heb heeft me net verteld dat het niet zo zin heeft om daar langs te gaan, hij vindt dat wij heel andere levens hebben en ik erg druk ben met mijn paarden!!! Jammer en voel me heel eerlijk best wel vernederd bah voel me nu echt niet leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:35

Pfff Pilipa, wat bot omdat zo te zeggen eigenlijk! Natuurlijk steek je veel tijd in de je paardjes, maar je bent toch ook bereid om tijd in hem te steken? Maar goed na dit, zou het van mij ook niet meer hoeven. Bah, echt niet leuk! Sterkte meid!

CIV: Fijn dat het zo leuk was op stal, is toch een fijne opsteker!

Ik heb het alleen tegen mijn moeder verteld en ik ga het zondag tegen mijn schoonmoeder vertellen. Verder houden we het voorlopig stilletjes, al vind ik dat heel erg moeilijk.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:41

Nou hij belde me op net 30 min voordat ik weg zou rijden , had er zo zin in, nou ik denk dat het een makkelijk excuus was, maar goed mijn paarden horen bij me, en als iemand daar niet mee om kan gaan jammer. voel me nu gewoon beetje verloren, heb best wat verteld aan hem en vraag me nu af waarom!

Lijkt me indd moeilijk zulk leuk nieuws voor jezelf te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:47

Pfff, wat een slappe zak zeg! Had hij dat niet eerder kunnen vertellen? Heb je hem wel verteld dat je het niet tof vond?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:50

Ik zei alleen oke, nou ok ja kan gebeuren, oke.. kon geen woord uitbrengen eigenlijk .. zag het ook niet aankomen! en nu word ik best boos!!!! week geleden was het nog ben zo blij dat ik iemand als jou heb leren kennen,.. misschien heb ik ook niet genoeg van me gegeven.. misschien kan ik gewoon niet iemand dichtbij laten gevoels matig dan, kan het altijd mooi vertellen maar misschien voelt diegene dat ik dan gewoon afstand hou.. ik ben niet gelijk van het kleffe en kroelen.. en ergens denk ik dat ik niet wou springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:56

Ho, ho, geef jezelf alsjeblieft niet de schuld!

Hij is degene die een probleem heeft, jij niet. De meesten mensen geven zich niet meteen helemaal bloot, en geloof me, dat heeft hij ook niet gedaan! Zo kom je nu achter een hele andere kant van hem. Een minder leuke kant, en die kan je maar beter nu ontdekken dan dat je al helemaal over je oren verliefd bent!

Het is goed dat je nu boos word, en verdrietig zal je ook nog wel worden vermoed ik zo. Laat het er maar uit, zo'n mafkees is jou helemaal niet waard! Je verdiend vele malen beter die jou (de daarbij behorende dieren, mankementen en hele mooie kanten) accepteerd zoals het is en van je houd om wie je bent.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:06

Nee dat is ook weer zo, thanks Angela die "preek" had ik nu even nodig!!! thanks!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:10

Pilipa :(:) wat rot dat hij zo kort voor tijd afbelde misschien kun je hem nog naar de vragen naar de reden. Kan me ook voorstellen dat je hier geen zin in hebt maar zelf zou ik het wel willen weten. Nu hoef je je in ieder geval niet druk te maken om het weer en snap ik waarom je zo graag wilde gaan ;)

Met de hondjes is het nog hetzelfde. Wil morgen even met de oude eigenaar bellen. Twijfel of dit weekend terugbrengen of het nog een weekje aan kijken. Een vriendin gaat even overleggen met een gedragstherapeut, wie weet heeft zij tips of adviezen.

Angela, lijkt me ook erg moeilijk om zulk nieuws voor je te houden! Dat is wel spannend dan zondag.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:11

civ hahah maar ik ga alsnog naar vrienden... maar de reden was "je bent zo druk met je paarden"

moeilijk besluit maar je kiest heus voor het beste!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:14

Nou aan je paarden heb je meer, dat blijkt wel weer :P Veel plezier vanavonvd en rij voorzichtig

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:14

thanks, komt goed.

Meiden heel erg bedankt voor jullie lieve woorden!

Knuf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:20

Veel plezier Pilipa!

Moeilijk hoor CIV, misschien heeft de oude eigenaar nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:16

PW: Hoe was je dag vandaag nog? Was het gezellig winkelen met je zus?

Ik kan weer eens niet slapen. Sinds mijn therapie is afgelopen en ik weer hele dagen thuis zit is mijn ritme 10 keer niks. Ik word er niet goed van! Ik weet ook niet hoe ik dit kan doorbreken, ik kan wel op tijd naar bed gaan maar val niet in slaap. En 's morgens ben ik bek af.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:30

Pili: Nou wat een man zeg...pff. Ik vind ook, hij moet je nemen zoals je bent. En als ie al wegloopt voor een paar viervoeters hoe kan ie er dan voor je zijn als de tijden echt zwaar worden? Schijnbaar is hij niet the one, maar die komt nog wel :)!

Angel: Dat is altijd balen zo'n periode. Misschien moet je overdag iets doen wat je fysiek een beetje moe maakt. Dan wil je in iedergeval s avonds lekker liggen omdat je lichaam wil rusten. Hoe laat ga je naar bed en sta je op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:37

Jantine: Ik sport vrij veel, ik loop bijna dagelijks hard, ik zwem een keer per week, en daarnaast ga ik zo'n 3 keer per week naar de paarden. Met mooi weer zit ik er vaker. Dus ik zou niet weten wat mij nog meer lichamelijk moe moet maken.

Ik probeer rond 8 uur op te staan en ik ga rond half 11 naar bed meestal.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:37

Angela, wat vervelend dat je niet kan slapen, is alleen het inslapen een probleem of ook het doorslapen? Weet wel dat hier ook verschillende topics overlopen, misschien heb je er iets aan. Inslapen was voor mij ook een probleem, ik let dan op hoe mn lichaam ligt en ga dit per lichaamsdeel 'bekijken'. Je kunt ook 1 voor 1 je spier aanspannen, adem in--adem uit, en ontspan. Begin bij je voorhoofd en zo door tot je tenen. Iets opschrijven voor het slapen gaan hielp bij mij ook. Deze dingen ken je misschien al maar wilde het toch even met je delen. Nog plannen vandaag?

Vandaag al wat gepoetst en mn moeder komt straks nog langs. Ga nu een emailtje wegdoen naar de oude eigenaar dat we het nog 1 weekje aankijken. Het is nu toch te slecht op de weg om een eind te gaan rijden. Blijf dan ook fijn binnen, alleen even met de honden wandelen.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:06

Mm vervelend angela, lijkt me idd niet dat je nog meer kan/moet doen, dat word gekkewerk. Misschien wat melatonine pilletjes? Het enige wat ik weet over niet in kunnen slapen is dat je misschien teveel overdag hebt meegemaakt wat je niet hebt verwerkt. Dan moet je het allemaal voor het slapen nog sorteren ofzo....Ik doe idd ook vaak spier per spier ontspannen en gewoon maar er bij neerleggen dat je niet kan slapen. Misschien kan je het goed invullen door over dingen na te denken die je nog moet oplossen??:D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:49

Heb een beetje bijgelezen maar reageren lukt me even niet.
Wel even een berichtje dat ik aan jullie denk.

Ik zit even in een dip. Ik zit mezelf momenteel erg in de weg. Het gesprek donderdag bij mijn behandelaar was erg moeilijk en dat spookt door mijn hoofd. Heb nog een lange weg te gaan wat mijn zelfbeeld betreft en dat wordt geen makkelijke dat werd me wel duidelijk. Verder zei mijn behandelaar dat hij mijn angst dat mijn vriend mij verlaat begreep en reeel vond. Daar schrok ik wel van...

CIV: Hij had vakantie gehad, vandaar dat hij laat antwoordde, maar zaterdag 30 jan. heb ik een afspraak! Spannend. Sporten gaat wel lekker momenteel dus ik hoop dat ik dat tot dan vast kan houden.

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, het is geen onwil.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:02

PW :(:) voor jou. Snap dat je schrok van de reactie van je behandelaar, zijn jij en je vriend er nu al wel een beetje aan uit gekomen? Gelukkig loopt het sporten wel lekker. Mocht ik het vergeten dan alvast succes voor de 30ste. Je hebt nog een lange weg te gaan, wij zijn er om je bij te staan en je toe te juichen vanaf te zijlijn!

Pilipa, hoe was het gisteravond nog? Volgens mij had je vandaag ook nog iets op de planning, is alles gelukt? Jezelf niet voorbij gelopen?

Jantine, hoe was je dag? Had je eerder nog wat vragen gesteld maar misschien geef je daar liever geen antwoord op, wat ik ook kan begrijpen. Zal ze nogmaals stellen zodat je niet terug hoeft te zoeken ;) Hoe is het nu met je burnout, werk je nog, medicatie, psycholoog? Zo krijgen wij beetje een beeld en kunnen jou ook misschien helpen? We zullen het in ieder geval proberen.