Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:18

gr_roos schreef:
Ze verlaagt zich niet tot zogenaamd leuke opmerkingen en smiles. Vanaf de eerste post van de 2 eerder genoemde dames heb ik het gevoel dat het meer om het rellen gaat dan om een discussie voeren.

Ik heb mij uit discussie getrokken, wil je mijn naam dan ook niet meer aanhalen, ik heb aangegeven hoe ik erover denk, en ben zeker geen reller in topics ;) dat jij het zo ziet, mag je vinden, maar ik ben er klaar mee.
Ga gewoon verder met prettig discusseren, ik ben er niet meer bij, dus go for it :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:19

gr-roos, dat kan natuurlijk zo zijn dat jij dat zo voelt. Dat wil ik ook niet betwisten hoor, het leek mij alleen niet. En ik zet ook vaak een smiley in mijn bericht maar juist om de inhoud ervan wat luchtiger te maken.

Ik heb juist moeite als mensen geen nuance aan kunnen en willen brengen in hun mening en daar zijn er ook een heel aantal van hier ;).

Ik zal het bovenstaande dan wel even nuanceren om het goede voorbeeld te geven (anders verwijt de pot de ketel...) :D. Ik zeg niet dat mensen niet duidelijk mogen zijn in hun mening alleen sommige mensen lezen in mijn ogen niet goed. Ik heb IEDERE bladzijde, IEDERE post gelezen om goed geïnformeerd te zijn, luister naar iedereen, stel mijn mening, indien nodig, bij, bied zelfs mijn excuses aan. Maar ik krijg het gevoel dat sommige andere mensen gewoon alleen maar stug aan hun eigen mening vast willen houden en niet naar de mening van anderen willen luisteren en deze zeker al niet willen respecteren of op z'n minst accepteren en dan vind ik een bijdrage in een discussie minimaal. Maar ik zal voortaan gewoon over dat soort reacties heenlezen.

Maar goed, dat is MIJN mening en ik ben ook maar een mens ;).

On-topic weer, wèl petje af voor de mensen die hun verhaal hier wèl neerzetten!! Echt dames, respect.
Laatst bijgewerkt door Sees op 15-09-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

juline

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:22

maar wat ik me afvraag is dit een topic over abortus of een topic over hoe je moet discuseren

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:24

Post aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:43

MamboBeach schreef:
Chiqa, ik wil de mensen er echt niet van overtuigen dat andere mensen kinderen moeten krijgen, dat wordt nu voor de zoveelste keer aangehaald. Zou je dat voor mij willen quoten, waar wij erop hameren dat jullie aan de kids moeten? :)

Goed heb toevallig even wat tijd nodig, je had ook zelf even terug kunnen lezen ;)

anneliesdj schreef:
Toen ik zwanger werd van mijn zoon was dat erg onverwacht en voor die tijd heb ik altijd gezegd dat ik niet zo nodig kinderen hoefde, het leek me maar lastig. Maar als je dan voor het eerst de baby voelt bewegen, je ziet die armpjes en beetjes op de echo, dan kun je toch niet geloven dat er mensen zijn die zo'n kindje willen weghalen, eigelijk gewoon vermoorden.

MAW dan overkomt je iets schitterends, iets wat je voor geen goud meer zou willen missen?
Hmm....AL kreeg ik geld tóe, wég dr mee :) Is dat te bevatten?

anneliesdj schreef:
Als je 'dat kind ter aarde pleurt' sta je er vanzelf achter, het klinkt allemaal zo cliché maar hoeveel moeders zijn er niet die hun kind voor adoptie hebben opgegeven en na de geboorte ineens toch het kind willen houden?
En als je dat kind dan echt niet wilt, dan is adoptie toch een goede keuze? Het is iig beter om het kind een kans te geven dan het te vermoorden voor het uberhaupt de kans heeft gehad zijn mening te geven.

Maw, mss komen die moedergevoelens ooit nog? Y;( (Alsjeblieft niet zeg 8-) )

sabje1985 schreef:
en ik denk ook niet dat als het kind er is dat je dan ongelukkig bent hoor dat heet moedergevoel.Als je misschien kinderen straks krijgt weet je pas wat dat echt is en dan kun je vast je zelf wel voor je hoofd slaan dat je ooit gezegt heb waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Maw. ik kan mij voor mijn hoofd slaan dat ik dr nog geen een heb gemaakt oid? :)* Ga ik nu iets missen? :7

anneliesdj schreef:
toen ik zwanger werd, ik had geen stabiele woon/werksituatie en heb kinderen altijd maar 'eng' gevonden, ik heb altijd om het hardst geroepen dat ik geen kinderen wilde.
Toch ben ik blij dat ik mijn zoon heb laten komen, met een beetje hulp was de woon/werksituatie zo gefixt en dat moedergevoel komt vanzelf tijdens je zwangerschap.
Als ik mijn zoon nu rond zie lopen moet ik er werkelijk niet aan denken dat ik ooit stiekem heb gedacht dat een abortus misschien wel een makkelijkere weg zou zijn, kan me niet voorstellen dat je zo'n lief en onschuldig wezen moedwillig om het leven brengt, puur uit egoisme.

Maw, iedere vrouw heeft voorgeprogrammeerde moedergevoelens, ik heb ze niet, wat nu? En toen?

Ben maar gestopt, anders wordt het helemaal zo langdradig.(Had er not tientalllen quootes uit kunnen halen) waaruit ik het gevoel krijg dat 'het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt' als er zo'n apparaat rondhobbelt.
Erg opdringerig als je het mij vraagt :)

Oja hier nog eentje :)* notabene je eigen woorden; :D

MamboBeach schreef:
Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind... .

Mss toch maar accepteren dat er echt nog vrouwen zijn die dr geen ene drol om geven? ;) Of hun leven dr niet door willen laten vergallen?

Dan nog een vraag, wat lees jij hier eigenlijk? Y :7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:51

Waarom haal je berichten aan van tig pagina's terug en berichten die je al eerder hebt aangehaald?
Je blijft nogal in een kringetje draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:54

Omdat ik niet bepaald van de werkverschaffing ben Anneliesdj en mag toch serieus aannemen dat jullie weten wat jullie schrijven ? (Alhoewel ik nu mn twijfels krijg.....)

Maar even wat anders, waar blijven nu mijn gevraagde quotes?

Chiqa schreef:
Die quotes van onrespectvolle pro's ben ik overigens ook benieuwd naar. Ben dr ook benieuwd naar dus wacht rustig af :)

Drie keer om gevraagd, inmiddels maar aannemen dat ze dr niet zijn?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:55

Ik hen naar aanleiding van Chiqa`s post (wiens mening ik overigens deel) nog een vraag/opmerking die ik al eens eerder heb gesteld;

Stel iemand besluit een ongewenste zwangerschap wèl te voldragen maar het kind niet te houden, is dat dan niet vreselijk asociaal? Je zadelt dan iemand anders ermee op (ook al kan diegene misschien geen kinderen krijgen, je neemt zèlf je verantwoordelijkheid niet). Je doet lekker waar je zin in hebt, geen anti-conceptie, geeft het kind weg en verdient er misschien nog wel iets aan (als je het via het illegale circuit doet) en de volgende keer doe je het net zo hard weer (bij wijze van...). Hoe denken jullie daar dan over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:55

Citaat:
stel voor je raakt zwanger van iemand die je pas kort ken of een one night stand hebt gehad..
wat voor optie kies je dan?

1: abortus plegen zonder dat de andere persoon ervan op de hoogte is?(en het hem/haar nooit vertellen)
2: abortus plegen voor je het aan de andere persoon verteld?
3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld?
4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?
5: de situatie overleggen met de andere persoon en dan een beslissing maken of je het ongeboren kind wil houden of niet?
6: anders..zelf invullen..

Ik zou hoe dan ook voor abortus kiezen. Ik wil geen kinderen, nu niet en ik verwacht ook later niet, en bovendien ben ik naar mijn idee nu niet in de gelegenheid om een kind op te voeden. Kortom: geen kind voor mij. Ongeacht wat de vader zou willen/denken/vinden.

Of ik het de vader zou vertellen? Ik ben niet het type voor one night stands, dus daar kan ik überhaupt niet over oordelen, maar waarschijnlijk wel, en waarschijnlijk voor een abortus. Ik ga er even vanuit (of dat nou nu of over 5 jaar zou zijn) dat de vader iemand zou zijn om wie ik geef en dan zou ik het waarschijnlijk wel zo prettig vinden 't samen door te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:00

Sees schreef:
Ik hen naar aanleiding van Chiqa`s post (wiens mening ik overigens deel) nog een vraag/opmerking die ik al eens eerder heb gesteld;

Stel iemand besluit een ongewenste zwangerschap wèl te voldragen maar het kind niet te houden, is dat dan niet vreselijk asociaal? Je zadelt dan iemand anders ermee op (ook al kan diegene misschien geen kinderen krijgen, je neemt zèlf je verantwoordelijkheid niet). Je doet lekker waar je zin in hebt, geen anti-conceptie, geeft het kind weg en verdient er misschien nog wel iets aan (als je het via het illegale circuit doet) en de volgende keer doe je het net zo hard weer (bij wijze van...). Hoe denken jullie daar dan over?

Hmmm, mijn niet al te subtiele mening: bij iemand die er lustig op los neukt terwijl ze zelf niet in staat is voor een kind te zorgen mogen ze wat mij betreft verplicht een spiraaltje inbrengen. Sterrilisatie is misschien wat overdreven, maar een spiraaltje lijkt me een prima plan. Wordt de maatschappij tenminste niet opgezadeld met de gevolgen/kosten van het al dan niet geboren laten worden van je kind, al dan niet houden van je kind en al dan niet goed zorgen voor je kind.

Iemand die er alles aan doet om níet zwanger te worden maar dat alsnog wordt krijgt wat mij betreft alle steun in wat diens beslissing ook zal zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:02

Nou Chiqa. het spijt me maar in die posts zie ik nergens staan dat jij aan de kinderen moet.
In mijn post die je als laatste neerzet schrijf ik alleen maar dat ik geen mensen ken die spijt hebben van hun kinderen...
En dit ga jij echt serieus voorleggen dat ik opdringerig ben.
Sorry, ik denk dat jij dan toch eerst eens een cursus begrijpend leren lezen moet gaan volgen en dit bedoel ik niet rot maar ik meen het echt.
Je haalt ook posts tevoorschijn van een hele tijd terug.

En dat iemand moeilijk te 'handelen' is Sees komt wellicht omdat het mijn mening is en ik die niet bijdraai maar ik ben nogal standvastig hierin of wil je hiermee zeggen dat je me eigenlijk wil omturnen zodat ik voor ben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:05

Chiqa schreef:
Omdat ik niet bepaald van de werkverschaffing ben Anneliesdj en mag toch serieus aannemen dat jullie weten wat jullie schrijven ? (Alhoewel ik nu mn twijfels krijg.....)

Chiqa schreef:
Die quotes van onrespectvolle pro's ben ik overigens ook benieuwd naar. Ben dr ook benieuwd naar dus wacht rustig af :)

Nee, even je duidelijk laten maken dat je niet weet waar je over praat en dat het niet terug te lezen is, zoiets van, Chiqa, jij moet echt kinderen krijgen! Staat dat ergens? Nee, dus kun je het ook niet quoten. Et voila! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:07

maar wat doe je dan in een discussie als je toch niet bereid bent een mm toe te geven?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:08

Chiqa schreef:

Dus blijf je maar steeds dezelfde quote's herhalen? Een aantal heb je al eerder aangehaald, waarom wil je daar nu weer een reactie op?
Chiqa schreef:

Chiqa schreef:

Die zijn toch echt al tig keer aangehaald hoor, waarom lees je daar steeds overheen? Je hebt zelf nog gereageerd op al die berichten... :roll:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:09

Nouks, op zich snap ik jouw redenatie wel.

MB, nee dat is absoluut de reden niet en dat heb ik ook al duidelijk uitgelegd een paar posts terug aan gr-roos en misschien ook aan Quellian, dat weet ik niet zeker meer.

anneliesdj

pharagirlke schreef:
maar wat doe je dan in een discussie als je toch niet bereid bent een mm toe te geven?

Dat is niet het doel van een discussie ;)

Blue_Eyes

Sees schreef:

Hoezo 'je neemt je verantwoordelijkheid niet'? Wat dat betreft is het hetzelfde als wat 'jullie' van abortus vinden: je behoedt het kind voor een leven bij een moeder die hem geen goed leven kan geven. Maar daarvoor hoef je zijn leven niet te beeindigen en geef je ook nog andere mensen, die heel graag een kind willen maar dat zelf niet kunnen krijgen, de kans om toch te genieten van het moeder/vader zijn.
Ik denk ook niet dat het zo simpel en gezellig is dat je het de volgende keer weer doet. Je loopt wel 9 maanden zwanger rond, moet het kindje (dat je al die tijd hebt voelen bewegen) afstaan, zit behalve het kind wel met alle gevolgen van een zwangerschap en bevalling (want vlak dat niet uit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:10

MB je komt erg opdringerig over door zulke opmerkingen te uitten naar mensen, die toch erg duidelijk zijn in wat ze wel en niet willen, en dat zijn namelijk geen koters.
Zo is mijn interpretatie, en zo te lezen van meer bokkers je irriteerd, heeft vrijwel niets met begrijpend lezen te maken.
:)

Dus vind je het heel vreemd dat ik dan die opmerking plaats? :7

MamboBeach

pharagirlke schreef:

Is dit tegen mij? Graag een naam aanhalen. :)

Tallie1979

Nou, ik kijk hier weer om het hoekje en zie dat het nog even gezellig is als daarstraks.. Mensen tel eens tot 1000 voordat je elkaar aan gaat vallen..

Annelies is tegen, Chiqa is voor, MB is tegen Phia is voor..

Verder is de reden voor de een geen reden, voor de ander wel.. Maar goed, ik ben ik, jij bent jij..

Beetje respect voor elkaar en het onderwerp zou geen van allen hier misstaan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:11

anneliesdj schreef:
pharagirlke schreef:

Dat is niet het doel van een discussie ;)

En constant persoonlijk worden bij gebrek aan enige empathie en verdere argumentatie is dat wel?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:12

Chiqa schreef:
MB je komt erg opdringerig over door zulke opmerkingen te uitten naar mensen, die toch erg duidelijk zijn in wat ze wel en niet willen, en dat zijn namelijk geen koters.
Zo is mijn interpretatie, en zo te lezen van meer bokkers je irriteerd, heeft vrijwel niets met begrijpend lezen te maken.

Eh ja, er zijn juist ook mensen die vinden dat ik helemaal niet zo overkom, maar Chiqa, dat staat op deze en de vorige bladzijde. En ik heb ook al 10 keer aangehaald dat ik mensen niets opdring, dus ik ben echt serieus bang dat er iets is met jouw ogen...
Ik lees wel vaak dat bokkers zich aan jou irriteren maar daar gaat het hier toch niet om.
Ik behoef geen medestanders op deze manier te behalen zoals jij nu bezig bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:14

MamboBeach schreef:
Chiqa schreef:

Eh ja, er zijn juist ook mensen die vinden dat ik helemaal niet zo overkom, maar Chiqa, dat staat op deze en de vorige bladzijde. En ik heb ook al 10 keer aangehaald dat ik mensen niets opdring, dus ik ben echt serieus bang dat er iets is met jouw ogen...
Ik lees wel vaak dat bokkers zich aan jou irriteren maar daar gaat het hier toch niet om.

gaan we zo beginnen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:15

Sees schreef:
Nouks, op zich snap ik jouw redenatie wel.

MB, nee dat is absoluut de reden niet en dat heb ik ook al duidelijk uitgelegd een paar posts terug aan gr-roos en misschien ook aan Quellian, dat weet ik niet zeker meer.

Oke en mijn doel is dat ook niet alleen wij delen niet dezelfde mening dus zullen we in discussie blijven. Dat is dan toch niet zo raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:15

pharagirlke schreef:
En constant persoonlijk worden bij gebrek aan enige empathie en verdere argumentatie is dat wel?

Precies, geef keurig antwoord op het vezoek van Mambobeach;

MamboBeach schreef:
. Zou je dat voor mij willen quoten,

Dus dan krijgt ze die, op zich toch erg vriendelijk had mijn tijd ook beter kunnen besteden dacht ik zo :)

MamboBeach schreef:
k lees wel vaak dat bokkers zich aan jou irriteren maar daar gaat het hier toch niet om.

Ooo...Gaan we persoonlijk worden, wat heeft dit met de discussie te maken??