Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 06:54

Snelle jelle zijn grotere plakken ontbijtkoek......... en zijn erg lekker!!!

Ik moet even biechten ben gister naar de bios geweest dus heb bak popcorn op. (was overheerlijk hahahaha)

Vandaag:
O: 250 gram vanillie kwark
T: meloen
L: 2 VK boterham met linera smeerpathe, kiwi
T: eierkoek, optmel chocomel
D: aardappels, bloemkool, tartaar
T:?

benangelique

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:27

ik was al vroeg op vanochtend; om kwart over 6 stond ik noob al te longeren! lekker bij een temperatuur van 18 graden en zonder vervelende steekbeesten...

vandaag:
o1: banaan
o2: 500 gr. magere optimel kwark
t: appel
l: 2 rb smeerkaas 20+
t: appel
a: gehaktbal, krieltjes, boontjes
t: perenijsje.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:46

Ik had ook altijd Snelle Jelle's, totdat ik me realiseerde dat die wel veullll duurder waren dan gewoon een pak ontbijkoek waar je zelf de plakjes vanaf kunt snijden :=
Dus sindsdien koop ik die dan maar en doe braaf m'n plakjes in een boterhamzakje :P

Ik is weer beterrrrrrr *\o/*
Resultaat van 2 dagen misselijk zijn: 74,5 kg
Maar ja...dat zal wel grotendeels vocht zijn, want ik heb behoorlijk op de wc gezeten een paar keer. Wel aardig bijgedronken, maar weinig moeten plassen, dus dat vocht zit er straks helaas wel weer bij. Maar voor nu stond het leuk op de weegschaal ;)

O: muesli met yoghurt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:57

Goeiemorgen!

Ze hebben ook snelle jelle bij de lidl en aldi, neppe, maar veel goedkoper!

Ik ga vandaag lekker zwemmen, maar neem allemaal magere dingetjes mee:
O: boterhammetje kip + meloen
T: appel
L: 2 kampioentjes mager beleg en tomaat
T: kampioentje mager beleg en tomaat
A: lekkere zomerse salade!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:57

bovendien zit in 1 snelle jelle 273 kcal, en in 2 plakjes voorgesneden ontbijtkoek (met margarine) 160...

ik ben ook misselijk...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:06

in een stukje cote d'or chocolat zit slechts 132 kcal das best weinig (25g) ik eet dus om de 2 dagen een stukje cholade en kan der dus super van genieten.

Moet wel leuk blijven

O eierkoek en glas juice
T eierkoek
L boterham kipfilet boterham 30+kaas en 2 korsten met pindakaas
T wat druiven
A brinta voor het hardlopen en na het harlopen griekse salade en omelet

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:19

tita, dat is toch prima zo?

je ontbijt vind ik erg karig. een eierkoek vervangt geen brood of soortgelijk product als krackers.
je tussendoortje voor de middag vind ik ook klein. druiven mag je idd maar beperkt, maar eet er dan nog een stuk fruit bij of wat yoghurt.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:26

Ik heb nu de snelle jelle (= ontbijtkoek) met minder suiker. Volgens mij is dat evenveel als 2 voorgesneden plakjes ontbijtkoek. Ik heb het opgemeten :+
Ik had ook altijd plakjes ontbijtkoek mee, maar aangezien ik de enige ben die dingen zo nu en dan eet (ik heb ze bij me voor het geval dat ik omval van de honger) werd zo'n hele koek één droge, harde toestand :r
Vandaar dat ik deze week maar eens op luxe ben gegaan :D En als alles meezit heb ik ze de rest van de week ook niet meer nodig :D

O: optimel yoghurt met 3 eetlepels muesli en aardbeien 2,5 pt
T/L/T: 2 VB met 1x becel light en 30 gr. 20+ kaas plus 2VB met dun komkommersalade (appel) 7 pt
A: Spinaziemacaroni 9 pt

Nog 1,5 pt over op deze dag.
Laatst bijgewerkt door kebie op 30-06-09 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:27

Je moet die ontbijtkoek ook wel in zo'n trommel bewaren, Keebs :=

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:33

Mijn schema:

o: cracker met kiprollade, cracker met hagelslag (wel dunnetjes, maar mijn zwakke plek ;) )
t: plakje ontbijtkoek (ook zo'n volkoren ding voorverpakt van peijenburg
l: 3 boterhammen met kiprollade
t: halve bak kersen, appel
a: tartartje, tuinbonen, salade

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:38

MamaMiesje schreef:
Je moet die ontbijtkoek ook wel in zo'n trommel bewaren, Keebs :=

8)7 :o? :)* Nou dat is dan voor de volgende keer :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:47

goedenmorgen allemaal!!

hier mijn schema van vandaag:
o: 2 boterham(dus weer 1 dubbele) met margerine en 1/2 plak kaas (215 kcal)
t: een appel (67kcal) of banaan (124 kcal)
m: 3 boterham (1 dubbele) met 1/2 plak kaas en 1 met vruchtenhagelslag(375 kcal)
t:een appel (67 kcal)en banaan (124 kcal) of boterham met 1/2 plak kaas(135 kcal)
a:macaroni ( weet niet hoeveel weegt:P)

Er is bijna geen fruit meer in huis, daarom dat er staat of appel of banaan, als er in de loop van de dag nog fruit bijkomt, dan wordt het tweede tussendoortje appel en banaan., anders eet ik er nog een boterham bij

edit: vergeten erbij te zetten: ik woog vanochtend 67.4 *\o/*
eindelijk weer eens iets eraf:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:59

benangelique schreef:
tita, dat is toch prima zo?

je ontbijt vind ik erg karig. een eierkoek vervangt geen brood of soortgelijk product als krackers.
je tussendoortje voor de middag vind ik ook klein. druiven mag je idd maar beperkt, maar eet er dan nog een stuk fruit bij of wat yoghurt.

Voor de ontbijt heb ik hier nog 2 crackers liggen met slankie maar dat ga ik enkel nemen als ik honger krijg ik wil verdorie wat kwijt en ik ga alleen maar meer eten :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:00

Morgen :wave:

Ik had maandag een gesprek bij de dietist over hoe nu verder. Eenmaal daar eerst even gaan wegen. De weegschaal stond gewoon op 61.4 *\o/* Zaterdag was ik thuis nog 62 kg, vandaar dat ik een dip had gekregen aangezien ik was aangekomen. Bij de dietist weeg ik ook altijd zwaarder dan thuis. Ik ben dus weer vol goede moed verder gegaan!

Gister vanuit het werk naar huis gefiets, was zo'n 14 km. En op het werk was de lift kapot, dus ik moest alles met de trap doen en alle kratten de trap opsleuren. Ik was dus echt bekaf toen ik thuis kwam. Nou ben ik 4 dagen even goed aan het opletten en vrijdags mag ik mij weer wegen. En vanaf dan ga ik op weer opbouwen tot een normaal eetpatroon :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:01

tita schreef:
voor de ontbijt heb ik hier nog 2 crackers liggen met slankie maar dat ga ik enkel nemen als ik honger krijg ik wil verdorie wat kwijt en ik ga alleen maar meer eten :+

van te weinig eten kom je alleen maar aan; je lijf slaat alles op wat er binnenkomt...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:03

dat geldt natuurlijk niet altijd, maatje zero doet het ook met minder eten en als je wel goed eet maar voldoende sport dan verbruik je meer kcal als dat je binnenkrijgt en dan zou je moeten afvallen

iig die crackers heb ik niet meer gegeten gewoon omdat ik geen trek meer had.
Heb net 4 boterhammen op als lunch vind ik ff genoeg zo

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:11

Zoo, Benangelique en Iris waren beide vroeg op! Ik vond vanmorgen half 9 al zwaar om op te staan. Ik moest namelijk gaan sporten. Wat overigens veelte warm was met dit weer. Ik zweten de sportschool echt uit!

@Loes, wat zijn kampioentjes? ook een soort peperkoek?

@Kebie, wat voor Mueslie haal jij altijd? Voorheen hadden wij altijd crueslie met stukjes chocolade. Maar op advies van de dietiste zijn we over gegaan op muesli. Nou was mama vanmorgen daar een schaaltje van aan het eten, maar het was echt niet lekker. Allemaal granen erin en er was echt geen muesli te vinden. Wellicht dat er veel verschillende soorten zijn.

@ Esther, welkom hier :wave: Wat voor een dieet heb je gevolgd? Ik doe prodimed, aanstaande vrijdag begin ik ook met afbouwen en wil dan inderdaad ook weer lekker gezond verder gaan.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:13

benangelique schreef:
tita schreef:
voor de ontbijt heb ik hier nog 2 crackers liggen met slankie maar dat ga ik enkel nemen als ik honger krijg ik wil verdorie wat kwijt en ik ga alleen maar meer eten :+

van te weinig eten kom je alleen maar aan; je lijf slaat alles op wat er binnenkomt...

Inderdaad, dit was op het begin ook mijn truikelblok. Ik nam geen tussendoortjes en at alleen de hoofdmaaltijden. Met het gevolg dat ik alleen maar aan kwam.. Je moet tussendoortjes eten om je suikerspiegel omhoog te houden. Zo eet ik tegenwoordig voor het slapen nog een stuk tomaat of paprika. Om er voor te zorgen dat ik ook 's nachts blijf verbranden..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:15

Ik heb het cambridge dieet gevolgd! Erg pittig maar super snel resultaat en als je de succesverhalen mag geloven blijven de kilo's er af... Als je gezond verder leeft tenminste :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:18

Jaa, volgens mij is prodimed ongeveer te vergelijken. Ik vind het ook wel pittig. Vooral met deze tropische tempraturen, dan zou ik het liefste veel fruit, ijsjes en lekkere wijntjes willen doen. Maar helaas..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:19

hermlein1989 schreef:
goedenmorgen allemaal!!

hier mijn schema van vandaag:
o: 2 boterham(dus weer 1 dubbele) met margerine en 1/2 plak kaas (215 kcal)

Wat ik mij afvraag, wat voor kaas eet jij. 2 boterhamen met 20+ kaas zijn toch geen 215 kcal..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:27

Steffie89 schreef:
Zoo, Benangelique en Iris waren beide vroeg op! Ik vond vanmorgen half 9 al zwaar om op te staan. Ik moest namelijk gaan sporten. Wat overigens veelte warm was met dit weer. Ik zweten de sportschool echt uit!

Ja ik begin altijd vroeg met werken.... rond 7.15 al........

@Loes, wat zijn kampioentjes? ook een soort peperkoek?

Daar was ik ook benieuwd naar hahahaha

@Kebie, wat voor Mueslie haal jij altijd? Voorheen hadden wij altijd crueslie met stukjes chocolade. Maar op advies van de dietiste zijn we over gegaan op muesli. Nou was mama vanmorgen daar een schaaltje van aan het eten, maar het was echt niet lekker. Allemaal granen erin en er was echt geen muesli te vinden. Wellicht dat er veel verschillende soorten zijn.

Ik hou persoonlijk ook niet van de muesli die ik geprobeerd heb....
Dus is ook benieuwd wat jullie allemaal voor muesli eten....
Ik gebruik ipv muesli vaak Special K.

@ Esther, welkom hier :wave: Wat voor een dieet heb je gevolgd? Ik doe prodimed, aanstaande vrijdag begin ik ook met afbouwen en wil dan inderdaad ook weer lekker gezond verder gaan.

Ook namens mij welkom!!!!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:27

ik eet 48 plus kaas, bij mij thuis en bij mijn vriend thuis kopen ze niet anders.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:30

Kampioentjes zijn soort van bruine broodjes. Tenminste hier bij de bakker wel :)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:44

Volgens mij is het deze, maar dan zonder de noten. Ik heb geselecteerd op de muesli met de minste kcal en leuk mijn ontbijt dan op met aardbeien en optimel yoghurt met een smaakje. Het is weer eens wat anders dan een boterham.
Creusli met choco kan ik gewoon als snack al opeten :9 maar is niet bepaald best voor de lijn |(

Afbeelding