Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:46

morgen !,
CIV: sterkte :(:)
sorry heb ff niet terug gelzen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:23

goedemorgen..

dadelijk werken,gadverr.
en morgen naar de bedrijfsarts.
hoe is het met ieder?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:52

CIV schreef:
Wil van de week ook weer een aantal boeken bestellen, 1 over uitzendingen en misschien nog 1 van de suggesties die hier zijn gegeven. Mijn psych. zegt wel dat je er niet in door moet draven want je blijft herkenning zoeken ipv een oplossing.

Dit klopt echt helemaal!
Ik draafde er dus inderdaad in door en ben uiteindelijk ook even een tijdje gestopt met lezen. Lees nu bijvoorbeeld geen boeken meer over moeilijke jeugd e.d. Mijn probleem leek alleen maar groter te worden :j Niet echt prettig. Daarom lees is nu veel boeken over het hier en nu, mediteren enz. Die zijn indirect wat meer oplossingsgericht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:12

Hee PW, moest jij vandaag ook niet naar de haptonoom?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:43

ben ik nog heel even ,
angela hoe gaat het nu met jou ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:49

Zo het 1ste weekend alleen is voorbij en hij alweer bijna een week weg. Zo naar de Pscyh. misschien heeft zij nog wat tips om hiermee om te gaan, zelf denk ik niet dat iemand me kan helpen maar dat ik er aan moet wennend dat ik voorlopig alleen zal zijn. Het valt niet mee.

Sam, het boek gaat over een vrouw die hetzelfde mee heeft gemaakt, soort van levensverhaal over die periode. Snap wat jij bedoelt want zo'n boek heb ik een aantal maanden terug besteld. Heb 2 verhalen gelezen en het weggelegd, was alleen maar ellende. Merk wel dat het steeds iets minder met me gaat, komt doordat ik weer spanning vasthoud, hou me weer te groot tegenover iedereen terwijl dat dit niet hoeft. Maargoed zo ben ik, helaas. Werk eraan. Hoe is het vandaag met jou? Beetje geslapen, ben je nog bij je schoonouders?

Flicka, ik zal het proberen maar voor mezelf moet ik er wel bij stil staan en niet alleen maar doorgaan, dat werkt niet helaas. Heb je een beetje geslapen? Leuk 2 hondjes, ik heb er 1 en 3 katten. Heb er zeker nu ook weer veel steun en liefde van. Nog plannen vandaag?

Billyboy, dank je. Hoe is het met jou?

DC, hoe gaat het op je werk? Hoe voel je je verder? Succes morgen, gewoon zeggen hoe je je voelt en het niet mooier maken dan het is.

PW, hoe is het met jou vandaag? Beetje geslapen? Ik wilde ik het begin ook vanalles erover lezen maar in feite komen alle boeken op hetzelfde neer. Als je er 1 boek overleest is dat meestal wel voldoende.

Angela, hoe is het vandaag met jou? Beetje geslapen?

Nou ik ga zo vertrekken naar de psych. Jullie nog plannen? Wil vandaag rustig aandoen, het is mn laatste weekje thuis dus ik ga er proberen van te genieten. Beetje in de zon liggen, nu het nog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:24

Hier is het weer zwaar klote. Net weer een oproep gehad van de arboarts, moet morgen weer naar tilburg komen. En jawel, weer een paniekaanval. Mijn vriend heeft mijn baas gebeld, en daar is ook niks uitgekomen.. Echt waar, ik ben zo over de zeik nu. Er komt echt niks meer uit mij, alleen maar tranen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:33

Balen Angela, maar het kan ook in je voordeel werken als hij ziet hoe je eraan toe bent.

Ik ga vanmiddag op visite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:51

Het is zeker balen, omdat ik zelf niet durf te rijden, en al helemaal niet met het openbaar vervoer. Ik raak al in paniek als er aan denk dat ik 2 uur moet rijden.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:53

Kan je vriend niet mee of iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:19

Mijn vriend heeft gelukkig vrij genomen van zijn werk.

Ik ben net even flink aan het schrijven geslagen op mijn weblog, lucht op zeg!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:33

Wat een hoop bij te lezen,.. das opzich niet zo een goed teken , maar ook weer wel, genoeg steun hier.
Dat doet goed!

Pw hoe is het met jou? Wat je zegt over niet in door draven is erg bekend, heb ik in het begin overal in gehad, ik zag mezelf in alles en dacht op een
Begeven moment dat ik gek werd, de een schreef het is zo en moet zo// wist ook niet meer hoe of wat, kan het nu aardig filteren en zelf beetje zien.

Civ de weken vliegen straks voorbij , de zomer is op komst en dan gaat het allemaal wat makkelijker, ik hoop dat je een beetje kunt genieten van het weer, neem je rust
Indien nodig kom je een dagje stranden bij mij, met je voetje sin het zand en een cocktail in de hand! :-)

Angela wat erg weer dit zeg, als je er heen gaat doe AUB heel eerlij vertellen hoe je je voelt!!! JE bent ziek, en hebt recht op herstel .
Als de arbo arts ziet hoe het met je gaat en dan bedoel ik echt met je gaat zal hij je kunne helpen!!!

Hier is alles wel redelijk zit op mijn werk en kan aardig alle sloslaten wat die collega betreft ik reageer niet meer op zijn domme opmerkingen ,
Ik lach alleen heel hard vanbinnen!!! Weekend was erg rustig lekker bij de paarden en mama was er weer, heerlijk!
Alleen vanmorgen in de auto ff gehuild omdat ik mijn ouders zo vreselijk mis, ja dan kan je 26 zijn, vind zo erg dat ik niet zomaar even langs kan om de koffie
Of ff winkelen, altijd wachten op vrijdag en dan zondag zijn ze weer weg! Vind zo erg,..

Dc hoeveel werk jij nu op het moment?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:38

Balen angela ! :(:)

CIV : met mij ook nog niet zo top nog ff het zelfde als gister
ik heb net wel even met mijn mentor gesproken dat vond ik echt moeilijk . maar heeft wel een beetje opgelucht . mjaa weer wat afspraken gemaakt en hopen dat het nu wat beter gaat .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:01

Angela_ schreef:
Hee PW, moest jij vandaag ook niet naar de haptonoom?

Morgen mag ik ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:15

PW hoe gaat het nu met jou ? ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:19

@ Darkchrystal: Succes morgen bij de bedrijfsarts! Zie je er tegen op?

@ CIV: Hoe was het bij de psych? Had hij / zij(?) nog nuttige tips voor je? Ik hoop dat het een goed gesprek was waar je wat energie uitgeput hebt. Geniet inderdaad nog even van je weekje zon. Ik hoop voor je dat het met de weken makkelijker voor je wordt, zeker als je straks aan het werk bent.

@ Angela: Balen dat gesprekken met je baas zo weinig opleveren. Gaat je vriend morgen ook mee naar binnen bij de bedrijfsarts? Misschien maakt het dat voor jou wat makkelijker. Laat in ieder geval maar goed merken hoe het er voor staat, hoe moeilijk dat ook is. Sterkte! Ik denk aan je.

@ Daijano: Wat goed dat je het gezeik van die collega naast je neer kan leggen. Dat is een hele overwinning en maakt het vast een stuk makkelijker voor je! Echt super! Wat naar dat je je ouders zo mist. Leeftijd zegt helemaal niets daarin hoor ;)

@ Pr_BillyBoy: Begreep je mentor een beetje wat je dwarszat? En nog belangrijker, kan ze wat voor je doen? Want het is heel fijn dat je je hart kan luchten, maar ik denk dat er meer moet gebeuren als ik jou verhalen zo lees. Sterkte.

En voor allemaal: :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:53

Nou ik ben weer terug van de psych. moest een half uur wachten omdat haar afspraak uitliep, vind dat wel vervelend en het was ook niet de eerste keer, helaas. Het gesprek was daardoor wat gehaast maar verliep wel oke. Moet opletten dat ik mezelf niet te groot hou en straks met mn werk uitkijken dat ik niet teveel uren ga maken. Verder vond ze wel dat ik het goed deed gezien de omstandigheden. Dat was het wel zo'n beetje want het is maar een half uurtje.

Vanmiddag niks op de planning, wil nog even naar mn paardje en bij ons thuis gaan eten. Vanavond lekker uitgebreid in bad, het weer gaat hier toch betrekken en dan vind ik dat heerlijk.

Daijano, fijn dat het op je werk nu beter gaat.Komen je ouders vaak langs? Hoe komt het dat jullie zover uit elkaar wonen? Zou mijn pa en ma niet willen missen, zeker nu niet dus ik snap wel hoe je je voelt. Kunnen we misschien weleens doen samen een cocktailtje drinken, werkt ontspannend en dat is toch goed voor ons,haha.

Angela, wat rot weer dat het zo moet. Eerlijk zijn over hoe je je voelt en het zeker niet mooier voor gaan doen dan het is. Op dat moment hoef je jezelf niet groot te houden, dan gaat het straks nog tegen je werken. Sterkte in ieder geval. Wel super van je vriend dat hij vrij neemt en meegaat.

Billyboy, fijn dat je met je mentor kan praten. Wat voor afspraken zijn er gemaakt dan, weer nieuwe of veranderen ze steeds? Dacht namelijk dat er eerder ook al afspraken waren gemaakt? :(:) voor jou.

PW hoe voel jij je vandaag? Denk wel dat het makkelijker zal worden, het is vreemd maar op den duur zal het wel wennen. De zon is hier helaas verdwenen, hoop dat hij nog terug komt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:03

Wat vervelend dat het gesprek voor je zo uitliep. Zeker als dat niet de eerste keer is lijkt me dat erg vervelend. Ik weet nog dat wij dat toen op de assertiviteitstraining moesten oefenen om er wat van te zeggen. In het echt zou ik dat echter nooit doen denk ik...

Veel plezier vanmiddag bij je paardje. Hopelijk is het een beetje positief. Hoe gaat het nu op stal? Trainen ze haar nog regelmatig?
Ik ben vanmorgen nog even op stal geweest. Niet veel bijzonders gedaan, maar het was wel even lekker. Ga nu even lezen, lekker buiten in de zon. Hopelijk doet het me goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:51

CIV: gewoon een leuke bijrijder zoeken! Er zijn zat leuke meiden die een paard zoeken. Ik was er een van, namelijk!

Wel vervelend dat je gesprek zo gehaast was!

Ik ben net terug van de hapto, was weer een hele fijne ervaring. Ook ik zet me heerlijk in het zonnetje, voor zolang het nog duurd.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:04

CIV dankje .
jaa der waren al afspraken gemaakt alleen ik moet iets voedsbbaars mee nemen naar school en deed ik eerst wel een dat is steeds minder geworden en vanaf morgen komt ze me weer controleren of ik daar iets van mee heb .
zo niet zit ik bij haar elke dag in de pauze ;)
en tjah ik heb wat gedaan vroeg waar ik het liever niet meer over wil hebben ,, mjaa daar is school dus ook achter gekomen en als ze het weer zien dan bellen ze naar huis
mjaa dat kan je vergeten want dat is verleden !

hoe gaat het met jou nu ?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:07

Dankje PW : ze is er aardig voor me , zei is echt een van de eerste personen die echt vertrouw
zo oog in oog .
en ze probeert heel veel voor me
als ik maar niet terug hoef naar die counseller van school .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:12

Billyboy: nam je dan geen eten mee naar school? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Meisje, als ik jou berichtje lees dan bekruipt mij echt een heel naar gevoel. Ik weet het niet waarom, hoe of wat, maar ik maak me oprecht zorgen om jou! Je speelt met je lichaam, en gaat over alle grenzen heen. Jou gevoel en lichaam schreeuwen heel hard STOP, maar je gaat maar door. Let alsjeblieft heel goed op jezelf. Ikzelf ben er achter gekomen dat het verleden niet te vergeten, alsjeblieft praat er over, met ons, met vrienden, met wie dan ook. Wellicht kunnen we je helpen!

Zijn je afspraken reeel? Zijn ze voor jou gevoel haalbaar?

Daarnaast schreef je dat je jezelf herkende in HSP. Ga er alsjeblieft mee aan het werk, en schakel je gevoel/voelen niet uit. Het is echt een kostbaar iets, en mij kost het nu zoveel moeite om weer te leren voelen.

Je mag me altijd pb-en, mailen, op msn aanspreken, wat dan ook!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:13

Civ ik ben 8 jaar geleden naar Zeeland verhuisd, we kwamen hier al sinds ik me kan herinneren, en ik wou niet iedere keer
De winter weer in Keulen zijn, dus had besloten om te verhuizen, mijn ouders wonen er nog.
Ze gaan gelukkig volgens jaar met pensioen en blijven dan soort van hier in hu vakantie huisje, even op en neer voor de post, kan niet wachten tot het zover is,
Nu afwachten of mijn vader nog uitgezonden wordt, hopen van niet!
Ik hoop dat je een goeie bijrijder vindt die het leuk vind en indd geen geld vraag, ik heb onlangs iemand voor een vriendin van mij gevondenen die wil zelfs een bijdrage doen! En als je zin hebt in wat anders en dagje weg wil ben je van harte welkom!

Pw klinkt als een ontspannen middag, lekker geniet er maar van, bij mij is de zon alweer verdwenen, geeft ook niet ik zit toch in mijn hok.

Angela goed dat het fijn was bij de hapto, kan je weer ff rustig verder, geniet ook maar lekke van het zonnetje

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:18

Dankje angla , sorry alsik je daar mee gekwetst heb ,
mjaa ik heb al 2 jaar dit eetpatroon en dat kan ik niet ff snel 1 , 2,3 omschakelen mjaa daar hebben we over gesproken en met iets van bouwstoffen ofzoo bedoelt zei : jus orange ofzoo geen water

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:19

@ Pr_BillyBoy: Het kan aan mijn eigen concentratie liggen, maar ik begrijp je verhaal niet zo goed. Verder sluit ik me aan bij Angela_.
Je moet echt op jezelf passen, anders lig je straks helemaal in de vernieling en dat is zeker niet de bedoeling.

@ Angela_: Wat fijn dat je weer een fijne ervaring had bij de haptonoom. Ik ben ook heel benieuwd morgen, al is het eerst een gesprek morgen.

@ CIV: Bij ons staat het jonge paardje inderdaad ook stil. Ze lopen lekker op de wei, dus zo erg is het niet. Komt vanzelf weer. Het geeft me wel rust.

@ Daijano: hopelijk wordt je vader niet uitgezonden, anders moet je hem nog meer missen. Wel fijn om zo goed contact te hebben met je ouders. Bij mij staat het allemaal even op een lager pitje en dat doet me wel goed moet ik zeggen.

Verder ontweek ik de vraag hoe het met me ging een beetje. Ik weet het eigenlijk zelf niet zo goed.