Annemiekbram schreef:Nou ik ben MISSCHIEN ook 1 van de slachtoffers.
Werd gister ineens beroert!
Verkouden, zere oren, keel en neus verstopt. Knetterende hoofdpijn en stijve nek, zere rug en 1 been doet maf (lijkt op een soort spierpijn)
Gisteravond had ik koorts maar nu niet.
Vanochtend contact gehad met de huisarts en de verschijnselen leken wel op DE griep...als ik koorts kreeg moest ik meteen bellen of langskomen.
Maar ik heb nu een vraagje en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden!
Hoe zit het met mijn familie...mag ik gewoon contact met hun hebben? We hebben wel gewoon gezamelijk gegeten ed...
En kan mijn vriend gewoon bij me slapen vannacht?
Hoe zit het met een kus geven... krijgt hij het dan ook??
maar nogmaals het is niet zeker dat ik dat heb hoor!
Kan me niet voorstellen dat de dokter gezegd heeft dat je langs moet komen aangezien alle artsen zeggen dat je dus juist niet langs moet komen. Als je echt hoge koorts (vanaf 39 graden) gaat krijgen kun je de dokter beter even bellen.
Je hebt verder geen last van hoesten? Zoniet dan willen de meeste artsen niet eens de GGD inschakelen om je te testen.
Je familie is denk ik al dagelijks in contact met je dus dat maakt niet veel meer uit.
Volgens je profiel ben je 12 jaar oud en dan vraag je of je vriend bij je mag slapen?
Verder hoef je niet veel anders te doen als bij een gewone griep (die is ook besmettelijk voor andere mensen)
Als je het echt heel erg belangrijk vindt om te weten of je wel of niet de MG hebt, dan kun je natuurlijk altijd naar Amsterdam naar de speciale polikliniek daar. Dan weet je het binnen een uur.