[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:14

Ik ben nu wel nieuwschierig naar het idee eigenlijk := Of ben ik de enige weer eens O:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:50

daarom gebruik ik nuvaring ipv pil, is een stuk veiliger! En veeeeel makkelijker! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:06

Teelee schreef:
Ik ben nu wel nieuwschierig naar het idee eigenlijk := Of ben ik de enige weer eens O:)

:n :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:15

Gelukkig!! :D :))

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:16

Hmm... Ik weet eigenlijk niet goed of ik dit hier wel kan vragen. Maar ik doe het toch maar.
Want ik vraag mij af wanneer de pil veilig is.

Heb eerst de pil geslikt voor 3 jaar lang. Toen ben ik een keer gestopt. (Want ik had geen vriendje). Toen ik was gestopt met de pil, ben ik 4-5 maanden lang niet ongesteld geweest. Naar de huisarts gegaan, en toen ben ik weer met de pil begonnen. Het was eigenlijk beter om te wachten totdat ik ongesteld werd, maar ik had zoiets van: ja, ik heb nu een vriendje, en wil er toch maar weer graag aan.
Nu heb ik mijn strip opgemaakt, en in de stopweek gewoon weer ongesteld geweest (yay!). Nu ben ik bezig met een nieuwe strip. En heb al 4 pillen geslikt. De huisarts zei volgens mij dat ik met de tweede strip al weer veilig zou zijn. Maar toch maak ik me hierover wat onzeker. En eigenlijk heb ik geen zin om mijn huisarts nou te bellen. Dan lijkt het ook net alsof ik niet goed heb geluisterd. :D
Ben gewoon wat onzeker... ;(

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:50

Je bent als het goed is na de eerste 7 dagen van strip 1 al veilig :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:08

Yessy schreef:
Je bent als het goed is na de eerste 7 dagen van strip 1 al veilig :)

Ah, dank je wel voor je reactie!
Ik twijfelde een beetje omdat het een beetje raar ging met stoppen en beginnen aan de pil enzo!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:42

_Jessica schreef:
ik heb ook nog even een vraagje over het spiraaltje, ik heb eindelijk het recept gehad van mijn arts.
Nu zeiden ze bij het ziekenhuis dat je tegen woordig niet meer ongesteld hoeft te zijn bij het plaatsen van het spiraaltje.
Heeft iemand van jullie het spiraaltje laten plaatsen als je niet ongesteld bent?

Heb je al kinderen?

Zo niet, zou ik het spiraaltje laten zetten als je ongesteld bent. Dat raadde mijn gyneacoloog ook aan. Omdat je baarmoedermond dan wat zachter is. En de mirena dus makkelijker en met minder pijn ingebracht kan worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:40

even een vraagje.
hebben jullie ook wel eens dat als je stopweek afgelopen is en je dus weer begint met het slikken van de pil.
dat je dan een aantal dagen nog wat 'draden' slijm verliest?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:53

Als je je pil niet neemt/vergeet, ben je normaal gezien 7 dagen lang niet veilig.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:57

Ja, dat weet ik dus ook niet goed... Ik heb me ook al zitten afvragen wat ik dan zou moeten doen omdat het wel iets is dat mij ook zou kunnen overkomen :+ Maar denk dat je best het zekere voor het onzekere neemt en daarbij ook even aan je dokter vraagt.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:26

Kan iemand anders hier meer duidelijkheid in geven?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:22

Jeetje ik ben jaloers op diegene die na het plaatsen maar 1 dag vloeide. :D
Ik vloei nog steeds, wel zo weinig dat ik overdag met 1 tampon toe kan en 's nachts hoef ik nix in, maar wel erg vervelend.

Touwtjes heb ik nog nooit gevoeld eigenlijks.... :o

Ik heb de Mirena tijdens mijn menstruatie laten plaatsen, dat raadden ze me wel aan. Ik heb al een kind dus het zou ook wel zo kunnen maar de huisarts deed het liever tijdens de menstruatie en dus dat maar gedaan.

Saskia ik volg je even niet.. Jij hebt 1 pil te veel geslikt ergens een keer en toen heb je dus donderdag geen pil geslikt, maar vrijdag weer?
Of heb je donderdag de pil van vrijdag geslikt? Dat had ik persoonlijk gedaan.. want als je nu 1 dag overslaat dan ben je, naar mijn mening, niet meer veilig.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:19

Anna-Jelly schreef:
Jeetje ik ben jaloers op diegene die na het plaatsen maar 1 dag vloeide. :D
Ik vloei nog steeds, wel zo weinig dat ik overdag met 1 tampon toe kan en 's nachts hoef ik nix in, maar wel erg vervelend.

Dit is net de reden dat ik geen spiraaltje wil; ik zie het echt niet zitten om 4 maanden non-stop ongesteld te zijn. :n

In mijn bijsluiter stond trouwens altijd dat je tampons max 4 uur mag laten zitten, ik zou dus niet een hele dag met eentje doen. Lijkt me niet veilig i.v.m. bacterieën enzo.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:39

Het is hier weer zover, met de Stediril, begin een week voordat de bloeding moet plaats vinden al te bloeden. Vorige keer bloedde ik de hele week door, dacht dat het nu wel goed zou zijn.
Denk dat ik toch maar eens overstap naar een andere pil. :=

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:28

Wat vervelend Brittol :(:)

Kan iemand mij nog meer duidelijkheid geven over mijn probleem?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:49

SaskiaKur schreef:
Kan iemand mij nog meer duidelijkheid geven over mijn probleem?

Het is een beetje ingewikkeld. :o Je kwam er op woensdag achter dat je geen pil voor donderdag meer had, maar je weet niet precies wanneer je de pil dubbel hebt geslikt? Dat kan dus heel goed maandag of dinsdag geweest zijn. Vervolgens heb je op donderdag geen pil geslikt en ben je op vrijdag verder gegaan. Je bent dus twee keer de pil 'vergeten' en hebt één keer twee pillen genomen. Dat zou mij ook niet lekker zitten. :o Ik vrees dat er een kans is dat je zwanger bent, dus ik raad je aan om zo gauw mogelijk de huisarts even te bellen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:08

Voor zover ik kan opmaken heb je donderdag gewoon geen pil genomen, wat betekent dat je 7 dagen onbeschermd bent. Als je het echt zeker wil weten zal je toch echt de dokter moeten opbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:21

Nimue schreef:
Dit is net de reden dat ik geen spiraaltje wil; ik zie het echt niet zitten om 4 maanden non-stop ongesteld te zijn. :n

Ik ben vanaf de dag dat ik mijn spiraaltje heb laten zetten niet meer ongesteld geweest.. Dus ik denk dat het bij iedereen anders is :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:57

Nou ik hoef niet persee meteen zwanger te zijn. In de 1e week is de kans 10 tot 15 %. Maarja, het zit me inderdaad niet lekker.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:59

Dat je ergens ervoor 2 pillen hebt geslikt zou ik voor het verhaal verder negeren, je weet namelijk niet wanneer dat was. Je zat binnen je eerste 7 dagen dus als je dan een pil niet neemt, is er een kans op zwangerschap. De 7 eropvolgende dagen dus veilig vrijen, en heb je dat de dagen ervoor niet gedaan, kun je daar nu weinig meer aan doen (evt morning after pil als het binnen 72 uur was).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:07

Een tip: als je even langs de dienstapotheek gaat, pak je weer net die paar uurtjes en dus % zekerheid :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:10

Hoe bedoel je dienst apotheek? Apotheek is dicht nu en morgen pas in de middag volgens mij. De morning afterpil haal ik meteen morgenvroeg om 9 uur.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:12

Hier is er in het weekend/na openingsuren altijd één apotheek open in de buurt voor noodgevallen. Wellicht hebben jullie dat ook, even opzoeken dus.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:33

We hebben eentje hier in de stad maar die is dicht vanavond... Mijn vriend is er net namelijk langsgereden.