Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:01

xROMY schreef:
Ik heb al een tijdje dat ik flikkerende stipjes zie.
Als ik bij de bushalte zit dat kijk ik wel eens in de lucht,
en dan lijkt het alsof er witte/lichtere vlekjes in de lucht die steeds van plaats veranderen.
Soms snel, en de andere keer wat langzamer.

Zou dit een soort migraine zijn, of lichtgevoelig oid? :o
\

Iedereen heeft dit, het zijn gewoon littekentjes op je netvlies die komen van per ongeluk in fel licht kijken enzo. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:23

Hebben jullie ook dat je je na zo'n maxalt smelt tablet helemaal geweldig en euforisch voelt OF doodmoe?

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/Piet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:53

na de imigran neusspray ben ik altijd wel doodmoe (als ik niks neem dan ben ik sowieso gesloopt na en tijdens een aanval), met maxalt heb ik geen ervaring...

HubbaBubba

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:58

Ik heb echt geen zin om 47 pagina's door te spitten, maar is er al wat gezegd over acupuntuur??

Ik had voorheen echt zeker 3 a 4 keer in de week dat ik plat moest vanwege migraine en kon helemaal niks verdragen qua licht en geluiden en ben nadat ik behandelt ben doormiddel van acupunctuur omdat de medicijnen die ik kreeg (verschillende!!!) niet hielpen, geheel van mijn migraine af, hooguit 2 keer per jaar heb ik een lichte aanval, moet wel in bed, maar kan wel de radio aan hebben of met vlagen een tijdschrift lezen om de tijd door te komen in bed.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:41

phormicola schreef:
Hebben jullie ook dat je je na zo'n maxalt smelt tablet helemaal geweldig en euforisch voelt OF doodmoe?

Na het innemen val ik (gelukkig) daarna snel in slaap.
Als ik wakker word voel ik me nog wel moe.
Maar echt extreem moe word ik er niet van.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:07

HubbaBubba schreef:
Ik heb echt geen zin om 47 pagina's door te spitten, maar is er al wat gezegd over acupuntuur??

Ik had voorheen echt zeker 3 a 4 keer in de week dat ik plat moest vanwege migraine en kon helemaal niks verdragen qua licht en geluiden en ben nadat ik behandelt ben doormiddel van acupunctuur omdat de medicijnen die ik kreeg (verschillende!!!) niet hielpen, geheel van mijn migraine af, hooguit 2 keer per jaar heb ik een lichte aanval, moet wel in bed, maar kan wel de radio aan hebben of met vlagen een tijdschrift lezen om de tijd door te komen in bed.

yup al gedaan ben van 2a 3 keer per week naar gemiddeld 2a3 keer per maand gegaan
heel langzaam aan ging het steeds beter en beter maar helaas is het nu redelijk stabiel

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:39

phormicola schreef:

Ik werd er zo euforisch van dat ik totaal geen kracht meer had ik mn armen en benen. Kon dus niets meer dan alleen op bed liggen en hopen dat ik snel weer op mn benen kon staan. Was geen succes :Y)

Vanaf deze kant ook nog even een update ivm homeopaat.
Ik hoef pas 27 januari weer heen. Hoef ook geen pilletjes meer. Ze vermoed dat mn lichaam zich weer hersteld heeft en dat ik nu weer zonder kan. Ook denkt ze dat een andere anticonceptie wel beter voor me zou zijn. Ik laat de pil nu eerst even helemaal mijn lichaam uit gaan en dan ga ik even naar de huisarts.
Heb tot nu toen geen migraine meer gehad, en als ik hoofdpijn heb is dat na een lange dag werken. Maar ik kan dan nog wel gewoon naar huis rijden, ben niet misselijk. Dus tot nu toe ben ik weer even helemaal happy de peppy :P :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:19

Ohw super zeg!

Ik ben net weer bij de manuele therapeut geweest, heeft mn nek weer helemaal losgehaald, die zat bovenin toch weer vast (surprise) en ook mn schouders zijn weer los gemaakt. Voelt nu wel erg lekker, al merk ik in de verte dat er hoofdpijn aan zit te komen, maarja, dat is gewoon een reactie op de behandeling.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:24

joyce2 schreef:
Ohw super zeg!

Ik ben net weer bij de manuele therapeut geweest, heeft mn nek weer helemaal losgehaald, die zat bovenin toch weer vast (surprise) en ook mn schouders zijn weer los gemaakt. Voelt nu wel erg lekker, al merk ik in de verte dat er hoofdpijn aan zit te komen, maarja, dat is gewoon een reactie op de behandeling.

Dat is fijn, gaat het ook al beter qua aanvallen?
En dat van hoofdpijn na een behandeling is zo herkenbaar :P

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:30

Probeer dit eens: http://bodystressrelease.nl/ . Zeker bij Migraine die opgebouwd is of verergert wordt door spanningen ( spierspanning) of door een probleem in de wervelkolom zal dit vaak helpen.
Na jarenlange migraine als gevolg van een whiplash was ik er na een half jaar behandelen helemaal af. Heb nu an bijna een jaar nergens meer last van, en ik ben niet de enige die vrijwel geheel klachtenvrij is.
Ook bij migraine veroorzaakt door andere dingen ( hormonen, allergieen, etc) kan deze therapie helpen.
Vaak worden er hoofdzakelijk pijnstillers of andere symptoom bestrijders voorgeschreven. De oorzaak zal dan nooit verdwijnen en de klachten/ aanvallen dus ook niet.
Via BSR tracht men de oorzaak aan te pakken en het zelf genezend vermogen van het lichaam te stimuleren, wat in heel vel gevallen ook lukt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:13

@Eempiej: qua aanvallen kan ik er nog niets zinnigs over zeggen, vlak voordat ik naar de manuele therapeut ging had ik net een serie aanvallen gehad en meestal laat het dan weer een week of 2 op zich wachten. Heb nu pas 2 behandelingen gehad, vorige week de 1e en vandaag de 2e, dus ik wacht rustig af. Eventuele resultaten zal ik jullie niet onthouden ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:21

ELCID werd dit vergoed door je zorgverzekering en reageerd je lichaam daar niet heel heftig op? Want fysiotherapie bijv moet ik niet doen dan krijg ik enorme last.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:32

eroslover schreef:
ELCID werd dit vergoed door je zorgverzekering en reageerd je lichaam daar niet heel heftig op? Want fysiotherapie bijv moet ik niet doen dan krijg ik enorme last.

Niet alle zorgverzekeringen vergoeden dit, ik ga er speciaal voor overstappen van de Unive naar de FBTO, omdat die als 1 van de weinigen vergoed. Dit jaar ben ik ermee begonnen, het heeft me een hoop geld gekost, maar ik ben dus van vrijwel al mijn klachten af. Ik ga nu nog 1 x in de 6 weken en zal dat volgend jaar gaan afbouwen naar 1 x per 2 maanden. Wie weet kan ik over een tijd helemaal zonder omdat mijn lijf zichzelf weer kan genezen *D .

Je lichaam reageert er wel op, dat is logisch want er moet iets hersteld worden. Ik ben meestal na de behandeling erg loom en zeer ontpannen, heerlijk!. De dagen erna doe ik rustig aan, geen zwaar werk als tillen etc. echt ziek ben ik er niet van geweest wel wat moe.
Ik weet dat die vermoeidheid mij vertelt rustig aan te doen en dat neem ik dan ook in acht, maar het is niet zo dat ik daardoor bijv. niet kan werken.
Na verloop van tijd wordt het steeds minder en het voordeel is dat je lichaam steeds beter wordt i.p.v. slechter wat het geval is bij medicijnen die alleen maar symptomen bestrijden. Je lichaam geeft klachten om een reden, er klopt ergens iets niet, die klachten onderdrukken met bijv. pijnstilers zal uiteindelijk de klachten verergeren en allerlei ongewenste bijwerkingen geven.
Ik slikte vrijwel dagelijks, begin dit jaar voordat ik met de therapie startt, pijnstillers als bijv. 400 gram brufen, veel paracetamol ( o.a. met codeine omdat ik anders niet kon slapen), diclofenac en arcoxia. Niet allemaal tegelijk natuurlijk maar wel min of meer "om de beurt" omdat de ene keer het een en dan weer het ander hielp, of combinaties die wel hielpen.
Dat ik nog nieren heb is eigenlijk een wonder.
Nu slik ik soms wel eens een paracetamol, zoals iedereen dat wel eens doet, maar niet meer als gewoonte, waarbij ik altijd moest zorgen dat ik een voorraad van het een of ander bij me had om de dag door te komen.

Fysiotherapie heeft bij mij nooit veel uitgericht, manuele therapie en chiropraxie wel, maar daar zat ik op een gegeven moment bijna om de 3 weken en de napijnen waren meestal vrij heftig. Ik ben zooooooo blij dat iemand mij de BSR heeft aangeraden; mijn leven is compleet veranderd (:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:37

Hallo! Ik meld me maar weer eens even, want ik heb al weer de hele week hoofdpijn en dan kom ik toch automatisch weer hier in dit topic! ;) (Als ik migraine-vrij ben mijd ik dit om de een of andere reden een beetje, alsof ik er dan ook niet over na wil denken :o )

Hebben jullie nu ook (extra) last van hoofdpijn met al die sneeuw? Ik hoorde dat de komst van sneeuw ook hoofdpijn kan veroorzaken door verandering in luchtdruk ...

Het is in elk geval met die sneeuw en zon niet prettig om buiten te zijn, wat een fel licht!

Komt bij jullie ook de migraine telkens weer terug tijdens een aanval die een paar dagen duurt als de medicatie uitgewerkt is? Ik heb dat nu de hele week al, ik slik imigran100 waardoor de hoofdpijn bijna helemaal verdwijnt, maar elke dag/nacht komt het toch weer terug.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:43

Ik merk wel dat ik een ander soort hoofdpijn heb nu het sneeuwt, op een andere plek in mn hoofd en ik heb sneller last van steken achter mn ogen, door al dat felle licht/sneeuw.

Ik heb wel eens dat mn migraine terug komt nadat mn medicijnen zijn uitgewerkt, maar niet altijd, het verschilt heel erg...

Hopelijk ben je snel weer over de hoofdpijn heen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:51

Ik heb ook al een tijdje niet gepost, hier gaat het super! :) vette tijd geen hoofdpijn gehad. Nu een moe gevoel in me hoofd van het harde werken vandaag, maar geen hoofdpijn :D

Joyce hoe is het met jou therapie? nog een keer heen geweest laatst?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:56

Ik ben ook al een tijd weggeweest... en ja.. ik heb ook al de week migraine en kwam weer bij het topic... hahahaha

Ik heb al vanaf de zondag koorts en daar kwam de maandag ofzo de migraine bij. Het blijft maar doorsluimeren ondanks de pillen.

Ik ben pas weer bij de neuroloog hoofdpijn geweest en vertelde hem dat de maxalt wel werkt, maar dat het vaak niet weg is. Hij zei dat je echt aan begin van de curve migraine de pil moet pakken en dat ie echt moet werken!
Dus komende op dat onderwerp, zei hij toch eens een ander triptaan te gebruiken.
Ik heb in mijn nood in de laatste week van oktober toen ik het elke dag een hele week had en de Maxalt NIET hielp... naar de dokter gegaan, een andere migrainepil gevraagd... werd Immigran en opgehaald. Toen ook geslikt, maar hielp niet.

Vandaar dat ik nu een andere erbij heb: Zomig 2,5mg.
Omda ik dus deze week migraine heb.. en ja, dat komt denk ik ook door de kou en luchtdruk enz.. toch maxalt geslikt, om op safe te gaan.
Nu heb ik vanmorgen (lag in bed, kon niet op rug, zij en ietsie beter op andere zij en HOOFDpijnnnnnn) een Zomig gepakt. Het is nog wel aanwezig, voel een pijntje boven mn linkeroog..
Dusss...helpt deze triptaan nu wel of niet. En uitproberen is ook lastig als je last hebt, slikt er een en helpt niet..man, dan kan het soms zo erg zijn dat ik liever ff niet meer besta!
Ik neem een regel dat als de ene niet werkt ik pas na 6 uur een andere mag. Ik las ergens zoiets in lijstje.
Ik moet eigenlijk eens vragen, dat stel een pil niet werkt, hij dan een enorme slaappil uit kan schrijven!?.. dan heb je ook geen last
Hoe doen jullie dat?

Oja, sinds 2mnd geen mirena meer. Ik stapte iom gyneacoloog over op de yasmin. En tijdens die stopweek!.. kreeg ik dus die migraine van hierboven, waarbij maxalt niet hielp en uit ellende immigran ging halen.Ik ben dus niet meer gestopt met slikken. Daarna ging het best redelijk... Hormonen zijn ook echt boosdoeners!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:01

@Eempiej: ik ga trouw elke maandag naar de manuele therapeut!
Ik dacht eerst dat het heel goed werkte, maar dat was ijdele hoop ;) Had afgelopen zondag migraine, maandag toen ik naar therapie moest had ik knallende koppijn, tegen migraine aan en woensdag ging het ook helemaal niet lekker. Nu zit ik een tijdje achter de compu en ook nu komt de hoofdpijn weer op.

Maar aan de andere kant, het kan natuurlijk ook een reactie zijn op de behandeling, er word nu natuurlijk weer een hoop aan mn lichaam gerommeld en dat slaat meestal wel door naar mn hoofd. Daar komt dan ook nog de december drukte in de winkel bij en natuurlijk dat rare koude weer!

Wel fijn dat het bij jou al zo'n tijd rustig is Eempiej!! Houden zo!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:09

joyce2 schreef:
@Eempiej: ik ga trouw elke maandag naar de manuele therapeut!
Ik dacht eerst dat het heel goed werkte, maar dat was ijdele hoop ;) Had afgelopen zondag migraine, maandag toen ik naar therapie moest had ik knallende koppijn, tegen migraine aan en woensdag ging het ook helemaal niet lekker. Nu zit ik een tijdje achter de compu en ook nu komt de hoofdpijn weer op.

Maar aan de andere kant, het kan natuurlijk ook een reactie zijn op de behandeling, er word nu natuurlijk weer een hoop aan mn lichaam gerommeld en dat slaat meestal wel door naar mn hoofd. Daar komt dan ook nog de december drukte in de winkel bij en natuurlijk dat rare koude weer!

Wel fijn dat het bij jou al zo'n tijd rustig is Eempiej!! Houden zo!

Daar heb ik ook altijd zon last van, dat het lichaam eerst weer moet wennen aan de situatie na het rommelen en dat gaat het weer beter. denk dat je nog even moet volhouden en pas na 2 maanden er iets over kan zeggen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:25

Precies, ik kijk het gewoon nog een tijdje aan en dan zie ik het allemaal wel! Het is zowieso wel goed dat ik ga, want ik heb niet alleen last van mn hoofd, maar mn rug is ook schots en scheef. Vind het wel lekker, dat gefrunnik aan mn wervels ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:59

Joyce2: jammer dat je je niet gelijk lekker voelde na de behandeling, daar hoop je stiekem toch op.

Branca
: voor jou jammer dat ander medicijn ook niet goed werkt. Je moet idd wel een behoorlijk aantal uren wachten met inname van de volgende, en zeker bij een ander merk denk ik. Ik hou bij immigran altijd 8 uur ertussen aan.

Eempiej: fijn dat het zo goed gaat bij jou!

Hier is de hoofdpijn ook nog niet over, al dacht ik dat gisteravond toen ik naar bed ging wel. Op de een of andere manier wordt het van in bed liggen ook niet beter, zelfs al heb ik mijn hoofdeinde wat hoger.

Je wordt er zo zat van ... ;(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:08

Hallo,

Met mij gaat alles nog steeds goed...vorige week vrijdag wel weer een aanval gehad maar dat was oorzaak fysio (had mijn nek en schouder losgemasseerd)...maar verder gaat het gelukkig al lange tijd weer goed...

met de sneeuw nu heb ik wel last van hoofdpijn, maar dat is absoluut geen migraine...voelt namelijk heel anders...

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:18

phormicola schreef:

Bij mij helpen die pillen echt helemaal niets. En dat voor die 30 euro voor een paar rotpilletjes.

Ik heb nu almogran, dat werkt na 3 kwartier wel tegen de bonkende koppijn. Maar slecht zicht en een zwaar hoofd blijft.

Ik las dat sommige gestopt zijn met de pil, mij werd juist aangeraden de pil door te slikken

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:26

Li_lee_yang schreef:
phormicola schreef:

Bij mij helpen die pillen echt helemaal niets. En dat voor die 30 euro voor een paar rotpilletjes.

Ik heb nu almogran, dat werkt na 3 kwartier wel tegen de bonkende koppijn. Maar slecht zicht en een zwaar hoofd blijft.

Ik las dat sommige gestopt zijn met de pil, mij werd juist aangeraden de pil door te slikken

De pillen zijn duur ja, maar je kan niet zeggen 'rotpilletjes'. dat heeft te maken met de werkzame triptanen. Er zijn er 7 en het triptaan die bij je past, zal werken. Dat zal dan kennelijk die almogran zijn, gelukkig maar :D Dan heb je er wel kennelijk eentje die bij je past.

Ik was wel een stopweek gestopt ja, dat was om uit te proberen. Ik zou dan na 3 mnd terugkomen bij de gyneacoloog. Ze zei wel dat doorslikken rust geeft in het lichaam..dan is ie mooi stabielen op 1 lijn. Ik ben dus ook niet meer gestopt.. wat een drama was dat!

Qua lichaam en chiropractor en manueel enz enz... Laat echt bekijken of je wel recht staat! (SI/bekken -> kuiltjes in je rug) Dat is vaak een bron van veel klachten, van enkel, knie tot nek...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:54

simodi schreef:
Hallo! Ik meld me maar weer eens even, want ik heb al weer de hele week hoofdpijn en dan kom ik toch automatisch weer hier in dit topic! ;) (Als ik migraine-vrij ben mijd ik dit om de een of andere reden een beetje, alsof ik er dan ook niet over na wil denken :o )

Hebben jullie nu ook (extra) last van hoofdpijn met al die sneeuw? Ik hoorde dat de komst van sneeuw ook hoofdpijn kan veroorzaken door verandering in luchtdruk ...

Het is in elk geval met die sneeuw en zon niet prettig om buiten te zijn, wat een fel licht!

Komt bij jullie ook de migraine telkens weer terug tijdens een aanval die een paar dagen duurt als de medicatie uitgewerkt is? Ik heb dat nu de hele week al, ik slik imigran100 waardoor de hoofdpijn bijna helemaal verdwijnt, maar elke dag/nacht komt het toch weer terug.

Bizar... Ik heb er momenteel ook zoveel last van, terwijl ik het juist lekker vind buiten in de frisse lucht en het is zo mooi allemaal. Ik slik me helemaal ongans aan de Maxalt, zo gaat het weer een of twee dagen goed en is het weer terug, nu zo'n week of twee al, bah. Ik heb van ellende mijn recept voor Topamax opgediept, maar moest een nieuwe opvragen omdat deze al te oud was :o . En mijn neuroloog is skiën ^)..