Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Lekker bezig Puera! Goed teken dat je hartslag lekker laag blijft :j Ik heb ook wel eens dat het anders voelt.

En wat een leuke Berlijn-verslagen! Ik word er helemaal enthousiast van, terwijl het in de basis niets voor mij is, maar het klinkt als heel goed geregeld en best bijzonder :j Ik hoop dat je verder niet al teveel last er aan overhoudt Samantha :(:) En Leonie, je hebt je aan je plan gehouden, wat goed :D

3 x 7 is ook echt een prima verdeling BM! En goed gedaan, zelfs door het zand, dat is echt mijn allergrootste vijand ^)

Sorry voor degene die ik ben vergeten, maar heb gisteravond besloten dat ik vrijdag vrij wil zodat we een extra lang weekend aan de slag kunnen in de camper zodat deze te koop kan, dus ik moet nu snel aan de slag!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

helemaal jou post gemist Samantha. Wat vervelend dat je zoveel pijn had. Nu maar gewoon even richten op blessure vrij lopen ipv evenementen of heb je nog meer op de planning staan? Mij gaf het wel super veel rust toen ik alle tickets verkocht had.
Die overstekende mensen heb ik wel soms gezien maar niet echt last van gehad. Niet zoals in Rotterdam bijvoorbeeld. En ook hier, waar kon, greep de organisatie direct in maar er staan natuurlijk niet overal mensen. En zelfs als het bijna mis ging, bleven mensen aardig en vriendelijk! Gewoon veel meer een trail vibe dan weg evenement.

BusyMissy mijn knie blijft wat zeuren/rommelig maar word niet slechter. De ene dag is het ietsjes meer, de andere dag ietsjes minder. De sportarts geeft aan gewoon lopen zolang de pijn niet opbouwt en altijd binnen 24 uur wegtrekt. Hij komt en gaat ook nog wel eens in 1 run. Ik laat het maar gewoon voor wat het is en hoop dat het helemaal weg trekt. In mei ga ik weer op controle en eventueel injectie 4 halen.
Wat goed! gewoon een halve marathon alleen. Dat is echt gek he in je hoofd? Heel knap gedaan. En dan ook nog door het zand...

Puera, ik heb de asics idd thuis gelaten en mijn "normale" saucony's meegenomen. Deze heb ik vorig jaar voor Rotterdam gekocht. Geen idee hoeveel km er nu op gelopen is maar ik schat zo tussen de 6 en 800 :+ . Echt gas geven wilde ik toch niet, daar ben ik nu gewoon niet fit genoeg voor en heel eerlijk, zo op het gemak lopen, geniet ik veel meer van het parcours.
Weer mooie loopweek erop zitten! Belangrijk nu dat je goed ook je rust pakt dus denk dat het slim is dat je je plan even hebt aangepast. Ben je al zenuwachtig? Het komt echt dichtbij nu.

Werkze Ninus! Even aan de bak dus.

Hier is het tijd om de laatste dingen in te pakken en de trein terug naar huis te gaan nemen. Ben vandaag wel aan het werk maar alleen voor spoed/noodgevallen. Dat is het nadeel van het onderwijs dan weer.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Goede reis alvast!

Mijn collega heeft Berlijn vorig jaar gelopen en gaf toen ook al aan dat het een aanrader was. Misschien dat deze ook op mijn lijstje gaat.

Meestal ben ik niet zenuwachtig voor lopen. Op tijd komen als ik ergens niet bekend ben, vind ik vaak het lastigste. :))
En verder zie ik wel hoe het komt. Ik loop niet vaak zo’n groot evenement en meestal loop ik gewoon voor de lol. Ik wacht eerst af wat voor weer er verwacht wordt en daar pas ik m’n plan op aan. Ik hoop stiekem gemiddeld 6:00/km te lopen. Daar zou ik heel blij mee zijn.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Dan heb je toch goed gelopen, ook al voelde het niet steeds fijn Puera.
Welk evenement liep jij nou mee? Sorry, ik weet het niet meer. Begrijp dat je aan het taperen bent, dus duurt niet lang meer?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

Ik loop Enschede op 12 april. :j Ben de 14-daagse van Weeronline al wat in de gaten aan het houden om een beetje in te kunnen schatten wat het weer gaat worden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Zo we zijn weer thuis. Het laatste stuk was minder leuk, vanaf Amersfoort geen bus, na ruim uur wachten maar een taxi genomen. Was op heenweg ook al, duur grapje wel.
Zag net dat er foto’s online staan, ik twijfel even of ik ze koop, maar 1 foto vragen ze 20 euro en hele pakket 40.
Vind deze wel erg leuk, lijkt net alsof ik het leuk vind :')
Afbeelding

Puera, het komt nu echt dichterbij, spannend hoor! Ben je er klaar voor? heb me voor die dag ingeschreven voor een lokaal loopje om mn gedachten te verzetten.
Ik maak de laatste 2 behandelingen bij de msk arts nog vol. Ik heb goede hoop in hún behandeling. Weet niet of ik het hier nog had gezegd maar laatste behandeling had ze heel mooi in beeld waar en wat er allemaal niet goed stond. En dat is te behandelen.

Wauw Busy wat heb je dat goed gedaan! Dat zand is wel pittig hoor.

Leonie, alweer thuis? Ik heb voor nu geen evenementen meer gecanceld. Maar op een halve na heb ik geen lange afstanden gepland. Veel 10 km. 31 mei een halve dan.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Je staat wel serieus écht leuk op die foto. Als je nou de taxi niet had je hoeven nemen had je het hele pakket kunnen kopen ;)
Drama dat openbaar vervoer van tegenwoordig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Da’s een hele leuke foto, Samantha! Wel een flinke prijs. := Helemaal na die taxirit.
Klinkt positief dat de MSK-artsen je goed kunnen behandelen!

Ik denk dat ik wel klaar voor Enschede ben. Als ik deze en komende week goed herstel, dan gaat het vast goed komen. :j

Hahaha, ik zie op Insta de fast lane en de fun lane van Berlijn voorbij komen. :))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:49

Wat een leuke foto Samantha!

Spannend Puera, mooi doel, dat gaat je vast lukken :))

Ben je goed thuisgekomen Leonie?

Ik heb altijd gezonde spanning voor een lange georganiseerde loop. Voor de Petranpad in mei kan ik de dag vooraf spullen ophalen, dat vind ik altijd prettig zodat je ziet waar je moet zijn om 5 uur 's ochtends, dan hoef je niet meer te zoeken, zeker omdat ik alleen ben.
Ik had gisteren een lange dag en heb alleen een paar keer met de hond gewandeld, had gisteravond ook nog een vergadering, maar gelukkig goed geslapen, dus mijn waarden zijn weer groen. Vandaag weer een lange dag inclusief etentje, ben denk ik rond middernacht pas thuis. Kijken of ik morgenvroeg ga lopen of toch wat later op de dag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Leuke foto Samantha. Ik heb nog nooit foto's gekocht van mezelf. Ik sta er ook altijd stom op vind ik.
Of zo'n pakket die 40 euro waard is hangt af van hoe goed de andere foto's zijn.
Want meestal doet een fotograaf weinig moeite voor evenementenfoto's. Ik heb wel eens gehad dat gewoon een hele serie van mij niet scherp was. Ze klikken maar wat, gooien het op zo'n verkoopsite, en tja, daar betaal ik dan niet voor.
Deze lijkt wel bewust van jou genomen te zijn dat geluk heb ik meestal niet. Haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Ja die fast en fun lane waren grappig, ik heb de fast genomen haha.

Aah ja dat is fijn Ninus, ik ben ook altijd graag goed voorbereid. En die spanning herken ik wel ja.

Ja klopt Germie, ik zie in Nederland meestal ook van die standaard geklikte foto’s. Maar hier zitten heel wat foto’s bij waar ik alleen op sta. Ik kwam ook langs een fotograaf waar ik een hartje met m’n handen maakte, en die man zei echt Danke! Dat doen ze hier ook niet. Afbeelding
Afbeelding

Bij de mile met m’n dochter kwam er een fotograaf voor me staan toen ik de medaille om kreeg. Maar die foto kan ik niet vinden. Ik denk dat daar mn startnummer ook niet zichtbaar is dus moet ik gaan bladeren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:13

Die laatste is echt tof!
Sportograf maakt altijd wel toffe foto's, die heb ik al meerdere keren gekocht.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Puera komt vast helemaal goed! Weer bericht is altijd zo lastig zo ver vooruit. Hopelijk krijg je mooi weer.
je hebt er goed vvor getraind dus komt helemaal goed!

Hoop leuke foto's Samantha maar ze zijn idd wel echt duur! Balen van de trein. Als er geen bus rijd zijn ze toch gewoon verplicht om te zorgen dat je thuiskomt? Duurt alleen wat langer misschien.
Hopelijk heb je baad bij die behandelingen en kun je zo echt weer pijnvrij worden. is even helemaal niet lopen geen optie als je al na 1 km pijn ervaart?

Haha ik nam natuurlijk de fun lane. Je kon mij oprapen, was echt hele grappig. Die mensen bij die funlane maakte het echt. (die tunnel met lampjes was verder wel leuk maar niet mega bijzonder).

Ninus jij zou toch pas woensdag weer gaan lopen? :+ Zou lekker nog even die rust pakken met al die drukte en dan morgen op pad gaan.
wat jij zegt, weten waar je moet zijn en je spullen vast hebben is erg fijn. Kan me voorstellen bij zo een lang event en en dan ook nog om 5 uur dat dat al helemaal extra telt!

Nou mijn treinreis was zacht gezegd, nogal intens. Ik zal het voor de verandering eens kort houden.
Samengevat was dit mijn reis;
Berlijn- Deventer onwelwording in de trein
Deventer - onregelmatigheden bij vertrek/politie
Deventer - Arnhem - noodstop opgevolgd door geannuleerde trein.
Arnhem - seinstoring
Nijmegen - onwelwording (volgens mij had ie gewoon te veel gedronken)
Nijmegen- Den bosch - verschillend momenten dat we moesten stoppen ivm andere treinen

Allean de onwel wording in de eerste trein was echt heel heftig omdat het recht tegenover mij gebeurde. Ze hebben de mevrouw in de trein gereanimeerd. Ze is met hartslag de traumaheli in gegaan dus ik hoop dat het goedkomt met haar.

Wat betreft de foto's, er zijn 129 fotos van mij en ik denk dat ik op 75% van de foto's scherp sta met mij ook echt in het centrum. Overal breed lachend, springend of met een hartje. Kortom, echt mega veel leuke foto's maar vind het echt wel heel erg heftig in de prijs. Op 1 moment was er hele leuke muziek en was ik gewoon aan het dansen en springen en heb ik de fotograaf niet gezien. Dat zijn ook echt leuke foto's hahaha. In de livestream werd er ook echt op mij ingezoomd, super grappig om terug te zien (ik werd getipt door iemand die had zitten kijken).
voor wie het leuk vind: https://www.youtube.com/watch?v=K7N98NOAR1E op 02:18:30
Als ik er heel snel doorheen ga, keuze genoeg
Afbeelding
maar zoiets vind ik dan ook wel heel tof (ik ben de roze vlek voorin
Afbeelding

Maar goed als ik het nu gewoonlekker laat dan kom ik niet in de verleiding. :') Even in perspectief, het startbewijs was €90. De foto's kosten dus bijna de helft als je in een pakket zou kopen! 1 uitzoeken vind ik ook soort van onmogelijk, ze zijn zo klein dat je vaak niet goed ziet welke nou echt de leukste is.

Ben wel echt hondsmoe, geen enkele nacht goed geslapen daar en na de immens lange treinreis voel ik me als een vaatdoek. Dus ga even klein rondje rennen maar niks geks.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Krijg je dan 129 foto's voor die 40 euro als je het pakket neemt? Of moet je dan nog steeds kiezen? Want 129 foto's zijn er heel veel voor dat geld en dat zou ik dan doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

O wat een reis Leonie, heftig.
Lastig he die foto’s. Ik ga nog even AI proberen en anders koop ik ze.

Ze bleven zeggen de volgende bus komt wel, en dan op het moment dat ie aan moest komen viel die uit.

Ik ben net bij de coach geweest in Loosdrecht. De test weer gedaan, wel echt flink vooruitgang maar niet op alles. Weer nieuwe oefeningen meegekregen.
Ja ik twijfel nu ook of ik de runs die nu gepland sta wel ga doen. Maandag een city run, dan ga je door gebouwen, dat is meestal half wandelen dus moet wel lukken:

Ik ben ook nog wel moe ja, ook niet zo best geslapen daar, m’n dochter werd wat ziekjes ook en flink verkouden dus die lag de halve nacht te snotteren naast me. En ik slaap sowieso minder ergens anders.

AI werkt niet, maar heb wat anders gevonden, is alleen niet zo scherp.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:10

Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo netjes richting de fotograaf..
Ik heb ook een tijdje betaald gefotografeerd, maar ik vond het echt niet leuk als mensen niet betaalde foto's gingen delen waar ze dan mijn logo af hadden geknipt. Dat voelt nogal als jatten van je werk.
Ik snap het wel hoor, maar wil het toch even zeggen.

Wat een reis leonie, heel heftig zo'n reanimatie. Hopelijk gaat het goed met die vrouw.