Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Nee dat is mijn eigen hond lizard, die liep even daarvoor daar door de modder en toen vielen de andere sporen me op. Vandaar de foto. Wolvensporen zijn veel groter. Is op deze foto niet heel goed te zien, maar dit is wel wolf bevestigd door de gids die toen mee was en die consulent is bij Bij12 die de schade afhandelingen doen voor wolvenaanvallen op vee. Wolvenpoten zijn zeker 10 a 12 cm lang, en de achterpoten zijn groter dan de voorpoten qua afdruk.
[ [url=m/M2u1NF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pien ik heb geen idee wat dat witte is , ik hoop dat hier iemand het weet ik had het nog nooit gezien.
Eelmo schreef:SusanH schreef:Nee dat is mijn eigen hond lizard, die liep even daarvoor daar door de modder en toen vielen de andere sporen me op. Vandaar de foto. Wolvensporen zijn veel groter. Is op deze foto niet heel goed te zien, maar dit is wel wolf bevestigd door de gids die toen mee was en die consulent is bij Bij12 die de schade afhandelingen doen voor wolvenaanvallen op vee. Wolvenpoten zijn zeker 10 a 12 cm lang, en de achterpoten zijn groter dan de voorpoten qua afdruk.
[ [url=m/M2u1NF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pien ik heb geen idee wat dat witte is , ik hoop dat hier iemand het weet ik had het nog nooit gezien.
Ik had laatst een cursus over wolf/jakhals/vos herkennen en de sporen ervan, ook van Zoogdierenvereeniging/BIJ12, en de conclusie daar was dat je eigenlijk niet op voetsporen kunt vertrouwenOp basis van die cursus geef ik de grote poot een hond en de kleinere zou zelfs een jakhals kunnen zijn (voorste 2 tenen aan elkaar). In een wolvenpoot zou je een kruisje moeten kunnen tekenen zonder het zoolkussen te snijden. Dat lukt niet in deze. Maargoed, ze hadden toen in de slides ook een perfecte wolvenpootafdruk........ van een hond