Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:55

DuoPenotti schreef:
Ik denk eerder dat die partijen de vraag juist stellen zodat de horeca niet op slot hoeft als het alleen maar ongevaccineerde zijn..

Ahh oke .. ja zo kan het ok idd :)
Ik had ook niet het hele debat gevolgd.. daar heb ik geen zin meer in :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:58

bigone schreef:
Zebrastreep schreef:
@babootje

Wat een vervelende situatie! Helaas doet groepsdruk veel bij pubers... En daarnaast gevolgen zien ze vaak nog niet , en dat geef niks maar is nu wel hartstikke vervelend.

Mijn vader loopt ook te snotteren en is niet fit al een dag of 3... Ik ben gevaccineerd dus maak mij er niet zo heel druk om. Zit op een meter of 5 van hem af , maar mijn moeder en zusje zijn nog niet ziek en beide ook nog niet gevaccineerd.

Ben benieuwd als er morgen niemand anders ziek wordt of is , denk ik dat het wel meevalt.

Je pa wel gaan testen?

Zelftest was negatief , inmiddels is hij weer bijna beter :j . Voor de rest is niemand ziek en is dit al dag 6. Ergens testen is nu niet mogelijk door de overstromingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:00

Ik vind het eigenlijk ook nog steeds wel jammer dat je niet kan kiezen welke prik je wilt krijgen.
Denk dat er best nog wel wat mensen zo in staan dat ze een prik geen extreme noodzaak vinden, maar eventueel wel willen laten prikken als het kan met Pfizer en ook dicht(er) bij huis :)

Wat dat betreft vind ik die prikbussen ook wel goed bedacht +:)+
Dat het zo min mogelijk moeite kost om dan toch maar even die prik te laten zetten.

Vind ook dat er nu niet direct veel info is over de keuze om maar 1 Pfizer of Moderna te laten zetten.
Mensen die niet niet zo heel nodig die prikken willen, zullen allicht eerder bereid zijn om er als een soort compromis dan toch maar 1 te nemen. Is altijd beter dan niks toch :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-07-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:01

Cer schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk eerder dat die partijen de vraag juist stellen zodat de horeca niet op slot hoeft als het alleen maar ongevaccineerde zijn..

Ahh oke .. ja zo kan het ok idd :)
Ik had ook niet het hele debat gevolgd.. daar heb ik geen zin meer in :+

Ik heb het ook niet gevolgd, maar dat is wat het eerste wat in mij opkomt bij PVV.
Maar kan het dus net zo goed mis hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:04

pmarena schreef:
Ik vind het eigenlijk ook nog steeds wel jammer dat je niet kan kiezen welke prik je wilt krijgen.
Denk dat er best nog wel wat mensen zo in staan dat ze een prik geen extreme noodzaak vinden, maar eventueel wel willen laten prikken als het kan met Pfizer en ook dicht(er) bij huis :)

Wat dat betreft vind ik die prikbussen ook wel goed bedacht +:)+

Gisteren sprak ik een kennis en die had maanden geleden het vaccin geweigerd. Dat was AZ, zij is 60 en heeft ooit een tia gehad. Nu was ze paar weken geleden niet lekker, toen heeft zij zich laten testen en positief. Nadat ze hersteld was, de GGD gebeld en gevraagd of zij Pfizer kon krijgen en uitgelegd waarom ze AZ heeft geweigerd en ze kon dezelfde dag nog terecht.

pmarena

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:09

Dan is het op basis van een medische achtergrond natuurlijk :j

Maar ik denk dat er best wel wat doorsnee mensen rondlopen die niet per-sé staan te trappelen voor de prikken, maar 1 Pfizer halen in de eigen regio (binnen km of 10) nog wel aandurven. En wie weet halen ze dan later die 2e ook wel :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:46

nee hoor, je mag nu kiezen voor pfizer als je eerst astra zou krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:53

Ja maar ook dat is een specifieke situatie :)

Volgens mij kan je in principe als "jongere" die nog geen prikken heeft gehad (want daar heb ik het over, de mensen die nog niet stonden te dringen en ook niet per-sé een prik willen, maar ook niet tegen zijn) nu kiezen voor Janssen, of je krijgt "gewoon" Pfizer / Moderna en dan moet je maar afwachten welke van deze 2 ze voor je klaar hebben liggen?

Het zou wel super zijn als mensen bij het maken van een afspraak gewoon echt kunnen kiezen welke ze willen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:09

pmarena schreef:

Maar ik denk dat er best wel wat doorsnee mensen rondlopen die niet per-sé staan te trappelen voor de prikken, maar 1 Pfizer halen in de eigen regio (binnen km of 10) nog wel aandurven. En wie weet halen ze dan later die 2e ook wel :)

Er zit niet eens een prik locatie binnen 10km van waar ik woon. Er was er wel even één in ons dorp, maar die is al snel gesloten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:25

Ik hoorde dat de prikinterval korter kan worden. Als ze nou even mogelijk maken dat ik de 2e afspraak kan vervroegen, dan ben ik helemaal gelukkig. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:33

Dorus schreef:
pmarena schreef:

Er zit niet eens een prik locatie binnen 10km van waar ik woon. Er was er wel even één in ons dorp, maar die is al snel gesloten.

Daarom is het initiatief van die prikbussen ook zo goed +:)+

Hier zat er 1 op 10 km maar niemand die wij kennen hier uit de regio is daar geprikt, iedereen werd naar een heel andere regio gestuurd, zelfs de mensen op leeftijd die niet zo meer even de auto pakken om minstens een half uur verderop te gaan.... echt heel apart. Die locatie is nu ook gesloten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:52

_Lorette_ schreef:
Ik hoorde dat de prikinterval korter kan worden. Als ze nou even mogelijk maken dat ik de 2e afspraak kan vervroegen, dan ben ik helemaal gelukkig. :P

Klopt, mensen die vanaf de 19e een afspraak maken, hebben ipv 35 dagen slechts 25 dagen tussen de vaccinaties.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:59

O, dan maak ik geen kans. :+ Maar voor die mensen wel heel fijn! Dan loopt het nog vlotter door.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:55

Volgens mij kun jij ook je vaccinatie eerder halen, maar dan moet je ook op of na 19 juli bellen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:15

Ik denk op zich dat als je belt en aangeeft alleen Pfizer te willen, dat er dan nog best wat te regelen valt. Ze willen graag dat mensen gevaccineerd worden, dus als dat op die manier bijdraagt zie ik het probleem niet. Ik weet alleen niet of de mensen aan de telefoon weten welke locaties waarmee prikken, want dan kunnen ze je gewoon naar aan locatie sturen waar alleen met een bepaald vaccin wordt geprikt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:23

Ik had gebeld, maar het systeem staat nog vast op een interval van 5 weken, dus ze konden me er op dit moment niet mee helpen. Ik krijg sowieso Pfizer. Met de bescherming van 1 vaccin ben ik er nog niet gerust op nu de besmettingen oplaaien.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:18

Lorette, bel na maandag nog een keer.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 19-07-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:40

Citaat:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet.

Wat een slecht filmpje :D Hilarisch gewoon.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 19-07-21 09:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:55

Ik ging deze week heel goed met mijn paniekaanvallen en prik (nummer 2, vandaag 12.20). Maar inmiddels begint het wat minder fijn te worden allemaal. Zo maar even janken op de bank :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:58

:(:) Komt goed, het lukte je de eerste keer ook! Zo knap en stoer dat je het gewoon doet ondanks je angst! Super verantwoordelijk, en alleen maar respect :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:59

Vorige keer ging het ook, dit kan jij! En als het helpt.. niks mis met janken op de bank :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:06

Thanks. Het stelt allemaal helemaal niks voor := Een keer goed je knie stoten doet meer pijn :+ Maar toch.

Gele boekje wel gevonden. Ik wil mijn stempels.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:08

Je kunt het, Winged! *\o/*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:37

Je kunt dit Winged *\o/*