De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:19

Ik werk als vastgoed fotograaf, wij moeten gewoon gaan fotograferen voorlopig.. wel gevraagd om zo weinig mogelijk mensen in huis te hebben, en we dragen handschoenen.

Maar ik heb het er absoluut niet mee, mijn mama zit in de risico groep en ik woon nog thuis. Wil eigenlijk morgen aangeven dat ik liever niet zou werken.. maar vind het erg moeilijk. Denk dat wij gewoon door blijven gaan tot het niet meer mag..

Kom dagelijks bij 3/5 woningen, allemaal mensen die ik niet ken, grotendeels in Brabant... Ben echt bang eerlijk gezegd, ik wil echt liever niet meer...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:20

Afbeelding

Dit wordt net gedeeld

MizzMontana

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:23

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:24

_Penotti schreef:
Ymor schreef:
Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.

In het bos wandelen mag zover ik weet ook nog.
Zou wel eens net zo druk kunnen worden als de hondenclub waar je sowieso al meters uit elkaar staat in de buitenlucht.
Dus ja ik snap die vraag ook nog wel.

Afhankelijk van wat je doet op les sta je vaak korter bij elkaar hoor. Bij onze gehoorzaamheid cursus loop je vrij kort langs elkaar af om het volgen te trainen - en das een groot onderdeel van elke les. Heel logisch dat ze gewoon een streep zetten door alles nu. Bij onze school ligt in ieder geval per direct alles stil nu.

cursebreaker

Anoeska27

Ik hoest dus echt altijd en heb geen vitale functie, maar mijn baas gaat echt niet blij zijn als ik me morgen afmeld. Ik maak in de avonduren schoon in een gezondheidscentrum en een fabriek. De fabrieksdirectie is heel duidelijk, hoesten is op dit moment weggestuurd worden en thuisblijven. Ook al kennen ze me niet zonder dat ik hoest, het is ook een gruwelijk stoffige plek. Maar het gezondheidscentrum is een andere zaak. Daar is in de avond helemaal niemand en zij nemen (of namen, ik was er woensdag voor het laatst) geen extra maatregelen. Dus dat gaat denk ik nog een discussie met mijn baas worden morgen.

mariekeoo

Mijn werk doet echt top service voor oppas! Al zeg ik het zelf. Vervoer is top. Terugbetalen van vakanties is top. Ik ben tot nu toe super tevreden

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:27

Anoeska27 schreef:
Ik hoest dus echt altijd en heb geen vitale functie, maar mijn baas gaat echt niet blij zijn als ik me morgen afmeld. Ik maak in de avonduren schoon in een gezondheidscentrum en een fabriek. De fabrieksdirectie is heel duidelijk, hoesten is op dit moment weggestuurd worden en thuisblijven. Ook al kennen ze me niet zonder dat ik hoest, het is ook een gruwelijk stoffige plek. Maar het gezondheidscentrum is een andere zaak. Daar is in de avond helemaal niemand en zij nemen (of namen, ik was er woensdag voor het laatst) geen extra maatregelen. Dus dat gaat denk ik nog een discussie met mijn baas worden morgen.

Maar gaat het gezondheidscentrum open? Als overdag gesloten is hoeft er savonds ook geen schoonmaak door?

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:30

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:30

Ninette schreef:
Anoeska27 schreef:

Maar gaat het gezondheidscentrum open? Als overdag gesloten is hoeft er savonds ook geen schoonmaak door?

Ja, de huisartsen, verloskundigen, tandartsen, thuiszorg en fysio werken gewoon door. Niet volledig, maar er zijn zeker klanten/patiënten die niet kunnen wachten. Ze zitten ook nog eens aan een verzorgingstehuis vast, dus ook veel bewoners die door de hal heen lopen naar het tehuis toe. Alleen het consultatiebureau gaat eventueel dicht en gaat huisbezoeken doen, maar dat was nog niet zeker. Die hebben max 6 afspraken per week.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:32

Ninette schreef:
Anoeska27 schreef:

Gezondheidscentrum gaat wel open, maar met flinke aanpassingen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:32

Suzanne F. schreef:
Hé bummer, geen afhaal meer..... dat is jammer.

En alle Macjes ook dicht natuurlijk.... -O-

Ging de Mac nou niet bezorgen?
Of alleen op sommige plaatsen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:34

Giolli schreef:
Neonlight schreef:
Mijn man en ik werken al een week thuis. Wordt ook saai.

Onze hondenschool gaat wel door, wel na overleg met de klanten. Er zijn max. 6 personen incl. lesgever, het is buiten en terrein is groot genoeg om gepaste afstand te houden. Sowieso deed mijn groep dat al, allemaal niet makkelijke honden die elkaar in de haren vliegen. Bij verkoudheid moet je wel thuis blijven.

Verder, wat ik me al langer af vraag, hoe komt het dat het sterftecijfer in Italië zoveel hoger is dan China en Zuid-Korea? Terwijl in China en Zuid-Korea echt veel getest wordt en de cijfers dus behoorlijk kloppen, in tegenstelling tot sommige landen in Europa?

Ja! Hoe is dat voor iedereen die al (al dan niet samen met partner) thuis werkt? :D ‘Gezellig’ met de laptops tegen elkaar aan met een bakje koffie, haha. Ik kan me voor stellen dat de lol er wel snel af is, maar toch ook wel bijzonder zeg. Wat moet het gek zijn. En hebben jullie de evt kinderen dan thuis of opvang?

Mijn man is supermarkt manager en ik werk in een verzorgingstehuis dus wij werken beide gewoon door.

Bij mij en mijn man werkt ongeveer 50% thuis en 50% op kantoor.
Omdat ik tot een risicogroep behoor werk ik thuis.
Bij mijn man is het andersom. Vooral jonge collega's met kinderen werken thuis, mijn man op kantoor.

Mijn paard staat op een hele grote manege.
Deze wordt ook gesloten. Alleen voor pensionklanten open van 14 uur tot 20 uur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:35

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:35

Jenny21 schreef:
PSvanLot schreef:

Is mij niet duidelijk of dus ook geldt voor slechts 1 van 2 ouders welke werken kn cruciale beroepsgroep

Bij mijn werk (kdv) en de bso van mijn kinderen (andere organisatie) geldt: beide ouders moeten werken in een vitale beroepsgroep.

Berdien

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 22:37

Afbeelding

Fantastisch _O_

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:37

Ymor schreef:
Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.

Zo ken ik er ook één.
Zwembad plaatste een facebook bericht dat het zwembad de komende tijd gesloten zou zijn.
Iemand reageert: 'Gaan de zwemlessen wel door?'

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:38

Giolli schreef:
Neonlight schreef:
Mijn man en ik werken al een week thuis. Wordt ook saai.

Onze hondenschool gaat wel door, wel na overleg met de klanten. Er zijn max. 6 personen incl. lesgever, het is buiten en terrein is groot genoeg om gepaste afstand te houden. Sowieso deed mijn groep dat al, allemaal niet makkelijke honden die elkaar in de haren vliegen. Bij verkoudheid moet je wel thuis blijven.

Verder, wat ik me al langer af vraag, hoe komt het dat het sterftecijfer in Italië zoveel hoger is dan China en Zuid-Korea? Terwijl in China en Zuid-Korea echt veel getest wordt en de cijfers dus behoorlijk kloppen, in tegenstelling tot sommige landen in Europa?

Ja! Hoe is dat voor iedereen die al (al dan niet samen met partner) thuis werkt? :D ‘Gezellig’ met de laptops tegen elkaar aan met een bakje koffie, haha. Ik kan me voor stellen dat de lol er wel snel af is, maar toch ook wel bijzonder zeg. Wat moet het gek zijn. En hebben jullie de evt kinderen dan thuis of opvang?

Mijn man is supermarkt manager en ik werk in een verzorgingstehuis dus wij werken beide gewoon door.

Wij werken allebei regelmatig thuis maar altijd op andere dagen omdat we allebei veel bellen/Skype en dat is irritant voor de ander. Als we allebei tegelijk een meeting hebben moeten we omstebeurt naar de woonkamer, op de bank :+
De hond vindt het trouwens fantastisch ;)

Moet morgen nog wel op pad, vorige week al aangegeven, liever niet. Maar hier geldt toch echt groot financieel belang, dus moet er 2x pw toch fysiek heen van baas. Hebben er wel duidelijke regels qua afstand, minimaal contact enz.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:40

Berdien schreef:
[ [url=m/7ycl73.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch _O_

Heerlijke brief en wat goed bedacht ook om dit te doen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:41

Mjetterd schreef:
Ymor schreef:

Zo ken ik er ook één.
Zwembad plaatste een facebook bericht dat het zwembad de komende tijd gesloten zou zijn.
Iemand reageert: 'Gaan de zwemlessen wel door?'

Hahahah wat erg. Mensen vinden het vaak allemaal wel best totdat het hun zelf treft

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:42

Blue_Eyes schreef:
lovefi schreef:
McDrive blijft voorlopig ook open, is afhaal dus mag wel, officiele statement (ik werk bij mcdonalds) komt pas morgen, maar wij moeten morgen gewoon werken. (En hebben geen McDelivery)

Oh ja, die zit er dan hier weer niet :D Maar ik meende gelezen te hebben dat afhaal niet mocht?

Dat heb je denk ik hier gelezen:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1377340 ... halen-niet

Beetje dubbel allemaal, geen idee of ik nou de komende weken moet werken. Dat is afhankelijk of afhaal wel of niet mag.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:42

Saintelette schreef:
Muurp schreef:
Mijn oren klapperen trouwens bij het feit dat er blijkbaar nog heel veel werkgevers zijn die de maatregelen en (strenge) adviezen van de overheid negeren... :oo Wauw!

Ik mag in principe niet thuis werken terwijl ik dat wel gewoon zou kunnen..

Ik ook.. ik werk dan notabene in een bedrijf die oplossing ontwikkelt om remote te kunnen werken. Absurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:43

Ik haal morgen mijn monitors en toebehoor op van mijn werk. Mijn stoel neem ik ook mee.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:43

Ja dat zijn echt slechte werkgevers..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:45

Berdien schreef:
[ [url=m/7ycl73.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch _O_

TOP!