Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:05

Weer super gedaan SV, en heel mooie foto's! Klonk gezellig ook, altijd leuk om zo mensen eens in 't echt te zien ook.

Vervelend van je kwaaltjes, Faringo. Hopelijk kan de fysio je helpen.

@little_birdy: dat lijkt me ook erg vervelend! Gelukkig zelf geen last van, al loop ik vaak / meestal nuchter. Eet je elke keer hetzelfde?

@ontherun: klinkt pittig, ik word al moe als ik het lees :+ Blij dat je weer terug van start bent!

@Fenn: super mooi, welke regio zit je?

Ik ging vanochtend weer een poging doen met een vriendin. Minuutje lopen-minuutje wandelen weer. Eerder deze week deed ik telkens 2 minuten lopen, maar ik was gisteren naar de musical (Mamma Mia, super leuk trouwens) en dat lange zitten was niet goed voor m'n enkel. Hij was enorm pijnlijk en dik toen ik thuis kwam, dus maar op rustig gespeeld. En we moesten ook nog veel bijpraten dus.... daarom gaan we ook morgen terug :+ :D

Vanaf maandag begint mijn "start2run"-schema dan weer. Ik heb nu ingesteld op 14 weken, coach zei van best zo te beginnen en als ik merk dat het echt heel goed gaat en de enkel het allemaal houdt, kan ik 't nog inkorten hé. Maar liever nu wat trager en langer dan terug naar af.

Faringo

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:51

Mooie foto fenn.

Lastig ongemak tijdens het rennen. Nog geen last van maar zou bij mij ook gebeuren. Heb het in de avond tijdens een wandeling wel eens. Trimmer is bij mij toch eten. In de ochtend zonder ontbijt heb ik er geen last van.

Tja die kwaaltjes zijn op die tennisarm na niet pijnlijk dat scheelt. Kan er gewoon alles mee, maar ja fysio was wel duidelijk.

Ik ben vanmorgen lesje spinning gaan doen. Dan morgen of maandag weer hardlopen. Even afhankelijk hoe m'n benen voelen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:39

Oke blijkbaar dus niet de enige.
Ik heb het nu vooral in de ochtend en bedenk ik me nu ook nadat ik een banaan heb gegeten!
Heb 1 x met een volle maag gelopen en toen nergens last van gehad juist .

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 16:04

Geslaagd, deze gaan ongetwijfeld een heel stuk fijner lopen dan m'n goedkope decathlon gympen.
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:08

Flashy :D

Heb ook asics, lopen heerlijk

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:53

Dat weet ik wel zeker Faringo! Veel plezier ermee

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:23

Faringo schreef:
Geslaagd, deze gaan ongetwijfeld een heel stuk fijner lopen dan m'n goedkope decathlon gympen.
[ [url=m/AwpeOJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben dezelfde :D ik vind ze prachtig ;)

@Memuska, ik woon op de Utrechtse Heuvelrug. Nu een jaar en het bevalt heel goed. Deur uit, bos in :) dus als mensen zin hebben een keer een rondje van een km of 5 tot 8 km te rennen, kan.

Iemand vroeg ook nog hoe je routes vind. Ik ren de laatste tijd ook veel klompenpaden. Super leuke paden. Als ze te lang zijn loop ik ze ook met plezier uit.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:34

Hier ook Asics, erg tevreden over.

Fenn ik wil na mijn vakantie wel graag een keertje mee rennen, heuvelrug is voor mij niet zo ver en wel gezellig :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:11

Als ik 5 kilometer kan lopen ga ik ook graag een keer mee. Duurt alleen nog even :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:44

Mijn man heeft er ook altijd last van. Hij plant zijn rondjes erop in en hij heeft wc papier en zakjes bij :D zo leeg mogelijk vertrekken en idd testen wat werkt en wat niet. Maar er van af raken lukt niet denk ik. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van, enkel in de ochtend is het soms uitkijken maar dat is mss 2 of 3 keer geweest.

Ben vandaag 11,5 Km gaan lopen :D lang geleden dat ik nog eens deze afstand had gehad. Het was warm amai! Maar blij dat ik geweest ben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:17

Goed bezig, poes!

Mooie schoenen, Faringo!

Lastig probleem, little_birdy. :=

Ik had me verheugd op Mac maar dat ging niet door. Wederhelft is bij Van der Valk beland dus ik moet mezelf redden met eten.
Ben maar een rondje gaan lopen. 8,3 km met een gemiddelde snelheid van 5:33 per km.
Mijn doelstelling van een HM onder de twee uur is nog niet in zicht, zeg maar. :+ Swit op ‘t gebit!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:27

Oke, ik wilde morgen dus gaam hardlopen. Vanmiddag 7 km gewandeld.
Maarrr....

Afbeelding

Dus nog even gauw vanavond een rondje gedaan.
Voor het eerst in 3 jaar een trailrun :D Was heerlijk!

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:50

Heerlijk in het bos, ik kan daar ook echt van genieten.

Little birdy wat lastig zeg, ik ken het helemaal niet.

Om nog even terug te komen op het beginners tempo. Ik heb zonet les 14 van Evy's start to run gelopen en dat zijn blokjes van 4,5,5,4 minuten. Ik liep in die blokken 8min/km, 8.20 (stukje onverhard), 9.20 (Zandpad) en weer 8.20min/km.

Ik was nog wat ver van huis dus heb er nog een klein blokje achteraan geplakt. Ondanks het onkruid wieden is het me toch maar weer gelukt.Van mijn TomTom sporthorloge moet ik het niet hebben, want vertelt mij dat mijn fitnessleeftijd 65 jaar is.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 22:45

He allemaal,

Ik kom mij ook eens melden - in een ver verleden ook al meegepraat ;)

Hier al weer sinds enkele maanden terug langzaam opgebouwd met lopen (vorig jaar complexe polsbreuk opgelopen dus compleet er uit gelegen met alles) en doe nu ook al weer even mee met een onderzoek van UM (blessurepreventie bij recreanten en amateurs), ik loop daarvoor dan nu ook met ARION Run smart zooltjes, die dus vanillas en nougat meten van hoe je land en afwikkeling is, tot contact tijd paslengte enz enz.

Ik loop geen geweldige tijden of afstanden maar wel met plezier 2 a 3x in de week met als stok achter de deur de Tilburg Ten Miles volgende maand :)

@Faringo - altijd goed, schoenen zijn zoooo belangrijk! Veel fijne km's maken :)
@Dilan - Bos is heerlijk, ik kan niet wachten tot ik weer maken bos in kan! (ivm dat onderzoek mag ik dus niet te veel km's onverhard)
@Forumster - Super goed bezig! tempo is niet alles - gewoon lekker lopen, zorgen dat je niet te hard van stapel gaat is het makkelijkste door te checken of je eventueel nog met iemand zou kunnen praten/meezingen/bellen oid :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:55

Welkom karli mooi doel !
Lekker rondje dilan

Ik heb vanochtend een poging gedaan als test.
Alleen glas water op en hup de straat op .
Was binnen 1 km weer mis . Dus omgedraaid en naar huis gewandeld.
Nu begonnen met probiotica iig.
En ga vanmiddag of vanavond weer lopen juist om te testen wanneer ik wel of niet kan lopen
Mijn 5 km heb ik ook in de middag gelopen toen aan 1 stuk Zonder problemen .

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:46

Jeetje, wat vervelend, LB. Op welk tijdstip is die triatlon, daar ben je voor aan het trainen, toch?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:49

Wat vervelend little_birdy dat je na 1 minuut al weer terug moest. Hopelijk vind je snel een moment wat wel goed gaat.

Hier is het nog prima weer dus ik ben vanmorgen m'n nieuwe schoenen gaan proberen. Lopen echt fijn. Verder ging het mwah, maandelijks gedoe zal wel de oorzaak zijn. Morgen weer een dagje rust/wandelen.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:31

Little birdy.. een tip voor als je echt bang bent voor een run naar de wc (die je dan niet haalt) tijdens je triatlon. Slik van tevoren een loperamide (diarreeremmer) tabletje.
Dat heeft mij bij halve marathons wel eens geholpen.
Daar zijn ze natuurlijk niet ècht voor bedoeld en moet je ook niet vaak doen, maar in noodgevallen/heel af en toe kan het geen kwaad. Uurtje voordat je race start.

Welkom Karli.. doe mij ook zooltjes die vanillas en nougat meten :+
Mooi doel die ten miles.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:44

Hahahaha - SV - ja mooie autocorrectie op telefoon dus :P Was het maar zo'n feest Y)(^)

Heb afgelopen woensdag al parcours verkenning gelopen, op een enkele lus extra na, dus er van overtuigd dat zou moeten kunnen. Kwam uiteindelijk neer op 14 vd 16km.

@Faringo Wat een mooie plaat!
@LB - Oei wat naar - hier helaas geen tips... Maar kan me er wel iets bij voorstellen, hier een enkele keer wel eens ergens naar toe gelopen op een langere loop, maar dat zijn voor mij gelukkig echt de uitzonderingen..

Heb toevallig nog wel een screenshot van een van mijn runs staan - loop met schoenen tegen overpronatie - maar daardoor wel in balans :)
Afbeelding

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:57

Kan iemand mij helpen? Ik ben nu bezig met run,walk, run. Ik heb een programma op mijn vivoactive 3s.
Alleen dan komt er te staan dat ik bijvoorbeeld 1500 meter run/walk/run moet doen. Maar dan kan ik toch niet bijhouden wanneer ik terug moet naar wandelen en wanneer weer hardlopen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:06

Puera schreef:
Jeetje, wat vervelend, LB. Op welk tijdstip is die triatlon, daar ben je voor aan het trainen, toch?

Het zwemmen is om half 11 geloof ik.
Dus denk net na de ochtend hardlopen.
Ik ga inderdaad voor de zekerheid de avond vantevoren en de ochtend zelf diarreremmers nemen.
Voor de training nu even proberen een goede tijd te vinden ivm probiotica

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:12

Chita schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik ben nu bezig met run,walk, run. Ik heb een programma op mijn vivoactive 3s.
Alleen dan komt er te staan dat ik bijvoorbeeld 1500 meter run/walk/run moet doen. Maar dan kan ik toch niet bijhouden wanneer ik terug moet naar wandelen en wanneer weer hardlopen?

Loop je ook met je telefoon bij/mee? Je zou bijvoorbeeld Strava kunnen gebruiken, daar kun je in de instellingen geluidsaanwijzingen aanzetten voor elke 0,5 of kilometer die je loopt/rent :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:24

Little birdy, de avond van tevoren zou ik nog niet doen, bij mij helpt een tabletje maar een aantal uren. Ik zou er twee uur van tevoren eentje nemen. Maar misschien al eerder een keer testen wat het met je doet en hoe je je erbij voelt.
Het is beter om geen nieuwe dingen uit te proberen op je wedstrijddag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:42

Chita schreef:

Kun je geen intervallen van afstanden instellen met de vivoactive?

LB, ga je trouwens van probiotica niet beter naar de wc?
Dat lijkt me dan weer niet handig tijdens het lopen :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:45

Ik las dat je op moet passen met vezel rijk voedsel, maar wel wat koolhydraten moet nemen. Yakult heeft ook vezels (en maltitose, iets waarop ik sowieso al naar de wc ga).