[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:08

Pffff 2 jaar wachttijd, ik zou daar te ongeduldig voor zijn haha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:02

Was het echt zo druk als ze verwachtten Yasmine? Zag op fb 1 iemand die met een tent voor de deur lag daar :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:30

Yasmine: heel gaaf, ze passen echt mooi samen!
Goldenarrow: mooi idee, joey maakt er echt kunst van! 8u is pittig, maar denk dat het tatoeëren zelf zo n 6u in beslag neemt, zo had ik het vorige keer toch begrepen. 8u is incl stencil maken, ontwerp aanpassen, op je lichaam zetten en dan het tatoeëren zelf nog zonder de pauzes te tellen. Alleen die 2j geduld, das het minste deel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:34

Ik kom hier even binnenvallen, doe natuurlijk ook zelf onderzoek.. Maar..

Kunnen jullie een shop aanbevelen voor een tattoo met as van mijn hond :)? Portret van hem.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:40

Volgens mij mag dat niet en als het al gebeurt komt er nauwelijks as in de tattoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:43

Dat mag prima hoor, is alleen op eigen risico :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:20

Super gaaf Yasmine!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:29

Supervixen schreef:
Volgens mij mag dat niet en als het al gebeurt komt er nauwelijks as in de tattoo.

Geen as... ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:28

Geen as inderdaad en ik denk dat er zeer weinig artiesten zijn die het überhaupt willen doen.

Ik zag die tent foto ook inderdaad :)) maar ruim twee jaar wachten. Halleluja dat is wel écht lang.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:53

Die kerel is altijd extreem vroeg, haha. Ik zie hem ook altijd op concerten, dan staat hij ook altijd vooraan in de rij (en ik kom een uur voor het concert aankakken en sta dan tijdens het concert ook op de eerste rij :') ). Het verbaast me dan ook niks dat hij in een tentje heeft liggen wachten, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:56

Hebben jullie eigenlijk nog speciale zonnebrand o.i.d. voor jullie tattoo's? Mijn nieuwste is twee weken geleden gezet, en degene op mijn enkel is toen ook bijgewerkt, dus ik durf er nu nog niks op te smeren. Als ik nu buiten in de zon zit heb ik er een kleed overheen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:49

Ik smeer momenteel factor 50 van nivea. De mijne is eind april gezet.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:18

Factor 50 :j En als ik echt lig te zonnen gooi ik er vaak nog een doek overheen oid. Zou tot 4 weken geen zonnebrand erop smeren, dus zoals je het tot nu toe hebt gedaan is prima :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:40

[***] schreef:
Hebben jullie eigenlijk nog speciale zonnebrand o.i.d. voor jullie tattoo's? Mijn nieuwste is twee weken geleden gezet, en degene op mijn enkel is toen ook bijgewerkt, dus ik durf er nu nog niks op te smeren. Als ik nu buiten in de zon zit heb ik er een kleed overheen.

ik heb nu een tattoo creme voor herstellende tattoos met factor 75 van het merk delab? soort van bepanthen maar dan met een beschermingsfactor erin. en dek het af maar uv gaan wel een beetje door stof heen. moest nieuwe creme omdat ik al door 1 potje heen ben :') en toen hadden ze dit en adviseerden ze me die met een factor erin te nemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:48

Charizard schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, doe natuurlijk ook zelf onderzoek.. Maar..

Kunnen jullie een shop aanbevelen voor een tattoo met as van mijn hond :)? Portret van hem.

As zweert meteen je huid weer uit, ik zou dus iets anders ermee doen. :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:47

Wauw die is mooi gezet door Roald!

Na twee weken kan dat wel hoor :) mijn laatste had ik gezet en ging paar dagen later naar zuid Afrika. Eerste week 3/4e mouwen aangehad zodat het er overheen viel, daarna kon ik gewoon smeren zei ze. Was ook niet zo'n grote tattoo en was best snel genezen. Je kan t zelf ook wel beetje aanvoelen denk ik :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 02:19

Je bent met een week al in de zon geweest? Dat zou ik echt nooit doen. Ik heb vorige zomer 3 weken met een afgeknipte sok over mijn arm gelopen :=

Ik smeer zelf met factor 30. Factor 50 heeft eigenlijk geen nut. Factor 30 beschermt voor 97% en factor 50 niet voor 100% dus het verschil is verwaarloosbaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 05:52

Dat klopt niet hoor..

Kan je normaal maar 10 minuten in de zon zitten zonder te verbranden zonder een beschermend product te hebben gebruikt, dan kan dat met een factor 15 dus 150 minuten (2,5 uur) en met een factor 30 dus 300 minuten (5 uur). Met factor 50 dus 500 min (ruim 8 uur).
En dan alleen maar als je ook precies de richtlijnen voor het smeren aanhoudt.
Het blijkt namelijk dat we vaak te weinig smeren.

Reken er maar op dat je snel verbrandt met de zonkracht van de afgelopen dagen en een lichte huid.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:17

Jawel hoor :)
http://time.com/3924609/sunscreen-spf-uva-uvb/
Te weinig smeren klopt zeker en een zonnebrand die ook tegen UVA beschermt is aan te raden. En het is ook niet dat factor 15 150 minuten beschermt. Het is persoonlijk SPF 15 betekend dat het 15 keer langer duurt dat je verbrand dan wanneer je geen zonnebrand zou gebruiken.
De dermatoloog raad ook om deze redenen factor 30 aan, het scheelt vaak ook veel in prijs terwijl het dus niet veel scheelt in kwaliteit.
Vision is trouwens een erg goed en fijn merk in zonnebrand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:53

En het is ook niet dat factor 15 150 minuten beschermt. Het is persoonlijk SPF 15 betekend dat het 15 keer langer duurt dat je verbrand dan wanneer je geen zonnebrand zou gebruiken...

Dat zeg ik toch ook in mijn bericht. Maar goed maakt verder niet uit. Voor tattoo's een hoge beschermingsfactor in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:34

Bedankt! Dan gebruik ik gewoon factor 50 als ze genezen zijn. (zul je net zien dat het lekkere weer dan over is natuurlijk)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:22

Sorry supervixen ik zie nu inderdaad dat je dat schrijft! Daar had ik overheen gelezen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:45

_Micha_ schreef:
Je bent met een week al in de zon geweest? Dat zou ik echt nooit doen. Ik heb vorige zomer 3 weken met een afgeknipte sok over mijn arm gelopen :=

Ik smeer zelf met factor 30. Factor 50 heeft eigenlijk geen nut. Factor 30 beschermt voor 97% en factor 50 niet voor 100% dus het verschil is verwaarloosbaar.

Ik liep 5 min nadat mijn tattoo gezet was al in de zon.

Ik had niet veel keuze, woonde toen in Mexico waar het die periode elke dag + 40 graden was. (en hij ziet er nog prachtig uit, of ik het aanraad is iets anders := ) Heeeeel veel gesmeerd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:54

Mag hier een vraag stellen?
:o

Ik heb op mijn schouder een tattoo met tekst.
Vrij klein.
Hij staat er nu ruim 2 jaar op en helaas zijn er een paar letters vol gelopen .
Is dit eventueel op te lossen door ze binnenin met wit in te kleuren?
Bijvoorbeeld de lus van de letter 'L' is nu vol.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:56

Niet echt, zwart is heel moeilijk te coveren, zeker met een kleur als wit. Wit wordt namelijk vaak al wat gelig van de huidskleur die eronder zit, moet je nagaan met zwart. Maar je zou wel naar de artist kunnen gaan met de vraag of ze nog iets voor je kunnen doen.