[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:48

Ik zou mijn ouders er ook niet bij willen hebben, misschien als ik iets heel symbolisch voor ze laat zetten ooit, maar al helemaal niet met een eerste tattoo. Het is behoorlijk intiem en het doet best wel veel zeer, mijn moeder zou gelijk zoiets hebben van stop met wat je aan het doen bent.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:01

Ik kan als moeder met twee tattoos moeilijk negatief commentaar geven / er tegen zijn ;-) heb wel altijd gezegd, minimaal 18 en je moet t zeker weten. Oudste dochter heeft inmiddels twee tattoos, wat oorpiercings en een navelpiercing, schoondochter vier tattoos en jongste zoon wil graag een onderarm sleeve.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:03

Precies, dat idee had ik ook al :) Ik vind het ook wel even chill om van te voren even alleen tot 'mezelf' te komen ipv een moeder die even zenuwachtig is als dat jij bent enzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:28

Mijn moeder heeft afgelopen woensdag vier uur er bij gezeten. Tattoo doet echt niet zo'n zeer :=
Heb met momenten liggen soezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:51

Ja Ayasha, jij vond het niet zo veel zeer doen dus de hele wereld heeft geen last bij het zetten van een tatoeage... De stoerste chick die ik ken is half out gegaan na drie uur, en ik had het na ongeveer dezelfde tijd ook echt niet meer makkelijk. Beetje kort door te bocht en nogal snerend om zo'n opmerking te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:52

No offence maar als je out gaat bij een tattoo dan is je pijngrens best beperkt. :)
Je doet bijna alsof het een marteling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:53

Nee, ik zeg niet dat het een marteling is. Ik zeg dat iedereen pijn anders ervaart en dat het voor sommige mensen wel degelijk ongelofelijk veel zeer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:56

Ayasha schreef:
No offence maar als je out gaat bij een tattoo dan is je pijngrens best beperkt. :)

Hoe kun je dat niet als offense opvatten :') Wat moet ze eraan doen dan?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:56

Je hoeft niet persee out te gaan van de pijn, kan ook van de spanning zijn natuurlijk.
Natuurlijk doet een tattoo pijn, maar voor iedereen is dat natuurlijk anders. :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:58

Weet ff niet meer wie het was, maar was iemand die een landkaart op dr voet wilde?
Zag deze bij Andy langskomen. Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:01

Bizzybijtje schreef:
Ayasha schreef:

Vraag me eerder af hoe je dat wel als offense kan opvatten. Ik ben een schijter bij de tandarts, word al flauw bij het idé dat het misschien pijn kan gaan doen. Wat is daar mis mee dan?
Gewoon toegeven dat je slecht tegen pijn kan is geen ramp. Tattoo's zijn een krasserig gevoel. Maar om nu iemand halvelinge af te raden haar moeder mee te nemen omdat het zo'n verschrikkelijk pijn doet.... Dan impliceer je dus ook dat dat voor iedereen hetzelfde is. Ik geef gewoon de andere optie; Dat je ook vier uur kan liggen zonder dat je echt last hebt. Hangt puur af van je grens, de plaats enz enz.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:03

Nou, ik denk dat het best pijnlijk is, van die naaldjes in je dunne huid := Ik denk dat het voor iedereen anders inderdaad. Ik ga maar uit van het slechtste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:05

UhNee schreef:
Nou, ik denk dat het best pijnlijk is, van die naaldjes in je dunne huid := Ik denk dat het voor iedereen anders inderdaad. Ik ga maar uit van het slechtste :)

En dat is imo het verstandigst. Is tevens wat ik probeerde te bereiken, Ayasha. Je kan wel 100 keer tegen iemand zeggen dat het geen zeer doet en dat het allemaal best te doen is, maar dan gaat het wel zeer doen omdat de kans aardig groot is dat het dan gaat tegenvallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:05

Dat zou ik juist niet doen, want hoe meer relaxed je bent, hoe sneller je lichaam zich "over geeft" en endorfines aan gaat maken en hoe minder last je hebt. :) Hoe strakker en gespannener jij bent, hoe meer je er van gaat voelen vrees ik dan blijven je hersenen nl veel langer alert op het "probleem". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:06

Ayasha schreef:
Bizzybijtje schreef:

Vraag me eerder af hoe je dat wel als offense kan opvatten. Ik ben een schijter bij de tandarts, word al flauw bij het idé dat het misschien pijn kan gaan doen. Wat is daar mis mee dan?
Gewoon toegeven dat je slecht tegen pijn kan is geen ramp. Tattoo's zijn een krasserig gevoel. Maar om nu iemand halvelinge af te raden haar moeder mee te nemen omdat het zo'n verschrikkelijk pijn doet.... Dan impliceer je dus ook dat dat voor iedereen hetzelfde is. Ik geef gewoon de andere optie; Dat je ook vier uur kan liggen zonder dat je echt last hebt. Hangt puur af van je grens, de plaats enz enz.

Daar is niets mis mee, maar jij doet juist overkomen alsof er wel iets mis mee is :) Ze zegt alleen dat ze dat zelf niet zou doen omdat haar moeder zo zou reageren.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:07

No worries, ik ga sowieso een chillpill van te voren nemen :) Weet ik zeker dat ik niet in de paniek oid schiet. Hopelijk gaat het meevallen, misschien ook niet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:08

Ik heb ook mezelf voorbereid op een helse pijn, toen ik eenmaal onder de naald lag, dacht ik 'hier kan ik wel mee leven :D '.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:09

Nee hoor, ik vind het mis om te doen alsof het voor iedereen vreselijk pijn gaat doen terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat een ontspannen geest en lichaam veel makkelijker met pijn om kan gaan dan een gespannen.
beter is dus als iemand ontspannen of iig zo ontspannen mogelijk er aan begint. Dan is de kans gewoon groter dat het al bij al wel mee valt. En als het dan tegen valt; dan was het 9 kansen van de 10 ook wel tegen gevallen als je van het ergste uit gegaan was.
Enfin, maak van mij een draak zoveel je wil. Het zal me een zorg zijn. Ik kan iedereen aan raden om iig te proberen zo ontspannen mogelijk er aan te beginnen. Hoe minder je op spant, hoe minder pijn je hebt en als je me niet geloofd, dan raadpleeg je google en zijn er genoeg onderzoeken te vinden.

Wat is een chillpill? :o
Let je wel op met eventueel bloedverdunnende stoffen enz :) Je gaat niet doodbloeden maar dat kan het wel moeilijker maken voor de tattoo mooi te zetten. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-08-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:10

Jennifuur schreef:
Ik heb ook mezelf voorbereid op een helse pijn, toen ik eenmaal onder de naald lag, dacht ik 'hier kan ik wel mee leven :D '.

Idem :)) 2 uur op mijn voet/enkel overleefd. Is echt voor iedereen anders... Vriendin van me had 20 minuten op de voet en vond dat echt wel al genoeg.
Al was ik er ook wel klaar mee hoor na die 2 uur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:10

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik vind het mis om te doen alsof het voor iedereen vreselijk pijn gaat doen terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat een ontspannen geest en lichaam veel makkelijker met pijn om kan gaan dan een gespannen.
beter is dus als iemand ontspannen of iig zo ontspannen mogelijk er aan begint. Dan is de kans gewoon groter dat het al bij al wel mee valt. En als het dan tegen valt; dan was het 9 kansen van de 10 ook wel tegen gevallen als je van het ergste uit gegaan was.

Wat is een chillpill? :o
Let je wel op met eventueel bloedverdunnende stoffen enz :) Je gaat niet doodbloeden maar dat kan het wel moeilijker maken voor de tattoo mooi te zetten. ;)

Ja maar, jij máákt ervan dat ze doet alsof het voor iedereen vreselijk pijn gaat doen :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:12

Bij de tattooshop waar ik was, mag je niet achter de balie komen en sta je er niet met je neus bovenop als je meegaat met een ander.
En wat dan nog als je moeder ziet dat het zeer doet. Bij de eerste lijnen vertrok mijn gezicht ook wel even. Daarna ging het prima en ik ben echt kleinzerig.
Voor mij was het heel speciaal dat mijn ouders erbij waren, vooral omdat mijn vader al jaren ziek is. Mijn ouders hebben beide geen tattoo's.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:13

Jennifuur schreef:

Precies dit :D

Toen die gezet werd dacht ik echt van nou als ik nu mijn teen zou stoten he.. dát zou zeer doen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:13

Emmaa_ schreef:
Ik zou mijn ouders er ook niet bij willen hebben, misschien als ik iets heel symbolisch voor ze laat zetten ooit, maar al helemaal niet met een eerste tattoo. Het is behoorlijk intiem en het doet best wel veel zeer, mijn moeder zou gelijk zoiets hebben van stop met wat je aan het doen bent.

Emmaa_ schreef:
Ja Ayasha, jij vond het niet zo veel zeer doen dus de hele wereld heeft geen last bij het zetten van een tatoeage... De stoerste chick die ik ken is half out gegaan na drie uur, en ik had het na ongeveer dezelfde tijd ook echt niet meer makkelijk. Beetje kort door te bocht en nogal snerend om zo'n opmerking te maken.

Ik lees wat er staat. Ik ga er van uit dat "de stoerste chick" niet "half out gaat" van een klein beetje pijn.

Enfin, maakt ook niet uit.

Succes UhNee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:15

Omdat het voor haar wel meer deed dan een beetje pijn. Je kan best een hoge pijngrens hebben en hier wel heftig op reageren. Er zijn ook mensen die wel heel goed tegen tatoeëren kunnen maar beginnen te huilen als ze een schop tegen hun scheen krijgen.

Met het 'het doet best veel zeer' bedoelde ik overigens bij mij, de zinnen die ervoor en erna staan maken dat ook (imo) behoorlijk duidelijk.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:18

Even een stomme vraag tussendoor. Hoe gaat het allemaal in zijn werkt?
Je hebt een foto, mailt de artiest en vraagt om een ontwerp te maken ofzoiets en dan?