Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:47

Foutieve registratie van mijn vaccinatie is nog niet rechtgezet door het RIVM.
GGD heeft begin deze maand een herstelverzoek uitgezet bij de helpdesk van de app ontwikkelaar.
Maar is is digitaal nog niets veranderd.

Edit; gisteravond ingelogd mijnrivm; Pfizer en Janssen; maak net de QR in de app opnieuw aan en tot mijn verbazing staat daar nu twee keer Pfizer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:50

In mijn rivm vaccinaties staat nog 1x Pfizer en 1x Janssen.

Mijn rivm:

Afbeelding

Gegevens in de app:

Afbeelding

Janneke2

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:30

Manlief heeft een nieuwe scanner 'aangepast aan nieuw beleid'.

We hebben mijn qr code gescand: ik kan nog steeds overal legaal naar binnen.
En ik ben nog steeds van plan om dat minstens een week lang niet te doen.

(Week geleden 2e AZ.)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:32

Die onderste telt Tienus! Mooi zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:49

Janneke, was het niet dat reeds bestaande qr codes nog gewoon groen bleven en dus gezond verstand gebruiken nodig is? En alles vanaf nu/pas wel na 2 weken pas een qr code opgehaald kan worden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:03

Majabeestje schreef:
Ik lees dat 1 vaccin nauwelijks beschermd tegen de Delta variant. Valt me toch een beetje tegen..
Bron: nu.nl

Nou dat lijkt te kloppen. Mijn dochter (1e prik een aantal weken geleden gehad) heeft nu mogelijk corona. Alle verschijnselen en 2 thuistesten geven positief aan. Vanavond een PCR test doen.
Wij (ouders ) zijn dan wel gevaccineerd en ook al zou een besmetting milde klachten bij ons geven, dan moeten we toch thuis blijven. Mijn man is zelfstandig, betekent gewoon minimaal een week geen inkomen.
Had nog zo gezegd, wacht nou even met uitgaan, Blijf buiten op terras. Ga niet de club in. Wacht af wat de Delta variant doet. Uitgelegd waarom dat zou moeten.
Maar als je vrienden dat wel doen, houd dat dan maar eens tegen.... Ben echt woest.... En bedankt Kabinet voor het open gooien van de clubs. Mag ik even de rekening sturen?
Morgen heeft ze diploma uitreiking, maar dat gaat voor haar helaas niet door. Spijt natuurlijk nu, tja...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:07

Ik zou haar een week bruine bonen geven en koud laten douchen. Kan het nog steeds niet uit met die week zonder inkomen maar 't scheelt allicht weer een paar tientjes. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:17

mysa schreef:
Ik zou haar een week bruine bonen geven en koud laten douchen. Kan het nog steeds niet uit met die week zonder inkomen maar 't scheelt allicht weer een paar tientjes. ;)

_O- _O- _O- _O- wat een goed idee Mysa.
Je bent als ouders gewoon machteloos he? Hou het maar tegen; die jongeren die al een jaar niet echt hebben kunnen feesten (Vinden ze zelf dan he?). Die gaan gewoon, omdat het kabinet zegt dat het mag....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:19

@babootje

Wat een vervelende situatie! Helaas doet groepsdruk veel bij pubers... En daarnaast gevolgen zien ze vaak nog niet , en dat geef niks maar is nu wel hartstikke vervelend.

Mijn vader loopt ook te snotteren en is niet fit al een dag of 3... Ik ben gevaccineerd dus maak mij er niet zo heel druk om. Zit op een meter of 5 van hem af , maar mijn moeder en zusje zijn nog niet ziek en beide ook nog niet gevaccineerd.

Ben benieuwd als er morgen niemand anders ziek wordt of is , denk ik dat het wel meevalt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:20

Ik duim voor je ;) PS mijn dochter is geen puber meer, maar de verleiding en onderschatting waren te groot.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:33

Babootje schreef:
Ik duim voor je ;) PS mijn dochter is geen puber meer, maar de verleiding en onderschatting waren te groot.

Ik heb laatst een keer op school een voorlichting gehad daarover en dat gedrag van niet de gevolgen overzien ging ook nog wel even door na de pubertijd :') Ik voelde me zelfs nog aangesproken op sommige punten ik was toen 23 :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:35

Ja, de ontwikkeling van de hersenen en het ontwikkelen van het rationele brein gaat nog even door na de puberteit :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:39

Zebrastreep schreef:
@babootje

Wat een vervelende situatie! Helaas doet groepsdruk veel bij pubers... En daarnaast gevolgen zien ze vaak nog niet , en dat geef niks maar is nu wel hartstikke vervelend.

Mijn vader loopt ook te snotteren en is niet fit al een dag of 3... Ik ben gevaccineerd dus maak mij er niet zo heel druk om. Zit op een meter of 5 van hem af , maar mijn moeder en zusje zijn nog niet ziek en beide ook nog niet gevaccineerd.

Ben benieuwd als er morgen niemand anders ziek wordt of is , denk ik dat het wel meevalt.

Je pa wel gaan testen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:23

Hopelijk beginnen ze het nu wel in te zien...
Afbeelding
Je ziet nu, dit is tot 11juli, toch een stijging qua opnames bij jongeren.

Bij 80+ helaas ook. Maar ik weet niet of dit gevaccineerden zijn of niet.

Even plaatje met alle cijfers erbij
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:21

Niks ten nadele van die mensen die zijn opgenomen. Maar dat vind ik echt heel goed nieuws :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:26

Ik las laatst ergens dat van de mensen die nu corona krijgen er 86% niet gevaccineerd was, en 10% pas 1 vaccinatie had gekregen. 6% is wel volledig gevaccineerd dus dat Moderna en Pfizer zo'n 95% beschermen lijkt te kloppen.

Ik ga even zoeken naar dat artikel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:27

Dat is al een ouder bericht. Van 3 juli om precies te zijn :+ Ik dacht al, die uitspraak van De Jonge komt me wel heel bekend voor.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:27

Storm schreef:
Ik las laatst ergens dat van de mensen die nu corona krijgen er 86% niet gevaccineerd was, en 10% pas 1 vaccinatie had gekregen. 6% is wel volledig gevaccineerd dus dat Moderna en Pfizer zo'n 95% beschermen lijkt te kloppen.

Ik ga even zoeken naar dat artikel.

Dat stond dinsdag op nos.nl op rtlnieuws.nl in hun liveblog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:30

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:35

Dat is een oud bericht ondertussen ja.
Op zich goed nieuws, wel l.llig voor de mensen die gedeeltelijk gevaccineerd zijn.
Die willen dus wel, maar hebben de kans nog niet gehad.

Van de totaal niet gevaccineerde zijn dat dan mensen die niet willen of niet kunnen door bepaalde ziektes?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:41

Het is natuurlijk wel een beetje lastig te vergelijken. In de groep niet gevaccineerden zit ook een groep die zich niet aan maatregelen houden, wat de kans op besmetting natuurlijk ook vergroot. Maar desalniettemin lijkt het er wel op dat het vaccin z'n werk doet. Dat biedt hoop.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:43

Ik denk bij de groep niet gevaccineerde (medisch uitgezonderd) een grote groep zit die zich niet aan de regels houd want het is natuurlijk allemaal maar een hoax.

Voor de groep niet volledig vind ik dat we nog op de rem moeten staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:46

Die vraag werd gisteren toch nog in het debat gesteld? Dat ze wilde weten hoeveel van de mensen die nu in het ziekenhuis (of IC of verpleeg, dat weet ik niet) gevaccineerd zijn...

Ik had het idee dat ze wilden aantonen dat vaccins niets helpen, maar dat baseerde ik op de partijen die de vraag gesteld hadden (PVV, FVD enzo)...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:54

Ik denk eerder dat die partijen de vraag juist stellen zodat de horeca niet op slot hoeft als het alleen maar ongevaccineerde zijn.
En daar ben ik het mee eens, maar, wel iedereen de kans op een 2e prik heeft gehad. Wat nog niet zo is.

Maar als iedereen 2 prikken heeft gehad en er niet een rare Echo variant komt zullen we het los moeten gaan laten.
Nu vind ik het net te vroeg, je zou maar 50 zijn en graag je 2e prik willen maar nog niet aan de beurt zijn en dan nog even in het ziekenhuis belanden.