Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:13

Dan wordt er niet goed begrepen wat ik bedoel..

Citaat:
"Ik denk niet dat Nynke dit bedoelt. Volgens mij is haar punt: de regels zijn zoals ze zijn, daar dien je je aan te houden ONAFHANKELIJK van handhaving. "Er wordt toch niet op gehandhaafd" zou geen reden moeten zijn om de regels te breken.
"

het gaat mij erom dat er mensen zijn die nu in een diepe depressie vallen omdat ze helemaal niks meer mogen en geen uitzicht meer zien. Die overal diep droevig van worden..
Díe kunnen, lijkt mij, kiezen voor opties die wel bij hun passen zodat ze het licht nog een beetje zien.

Dus niet : "breek de regels omdat het kan" maar: "de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgedient, dus als je behoefte hebt aan een wandeling, doe dat dan in hemelsnaam, en verdwijn niet in een donkere depressie" je wordt namelijk niet meteen het gevang in gesmeten..

.... zo bedoel ik het...

En daarom vind ik de vergelijking met Moord nergens over gaan.. :+

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:25

Maar nu jullie het over die regels hebben hoe vinden jullie dan dat er wel min of meer een beetje aan een elfstedentocht gedacht word!? In welke vorm dan ook. Dus met of zonder publiek, enkel wedstrijd schaatsers enz
Er gaan steeds meer handjes voor de lucht in. Ook in de 2e kamer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:26

Ik vind dat dat niet door moet gaan.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:28

Popstra schreef:
Maar nu jullie het over die regels hebben hoe vinden jullie dan dat er wel min of meer een beetje aan een elfstedentocht gedacht word!? In welke vorm dan ook. Dus met of zonder publiek, enkel wedstrijd schaatsers enz

Ik vind het belachelijk als ik eerlijk ben. Zeker met het oog dat niet essentiële winkels, contactberoepen en (droge) horeca ook nog dicht zijn, dan vind ik denken aan een elfstedentocht wel vreemd. Want al mag er geen publiek komen, dan gaan mensen elkaar wel thuis opzoeken om het samen te kijken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:29

dat hangt van de vorm af. Een normale elfstedentocht lijkt me iig compleet onacceptabel. Eentje zonder publiek met een bubbel is wellicht iets voor te doen, maar ik vraag me af of het dan allemaal de moeite waard is en of dat lukt, publiek tegen houden. Ik heb er te weinig verstand van om zelf een veilige vorm te verzinnen.

Ik vind het heel veel moeite voor echt werkelijk waar helemaal niks, een uitgeklede elfstedentocht, maar ik ben ook geen schaatser dus ik ben misschien wat bevooroordeeld :+ Persoonlijk ben ik helemaal tegen al die professionele "bubbels", maar again: ik ben wat bevooroordeeld. Laat ze lekker net als bij de vierdaagse in hun eigen omgeving de km maken van een elfstedentocht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:31

Ik vind het zelf ook niet te verkopen aan de ondernemers die braaf al maanden gesloten zijn nee.
Dat daar uberhoupt een stem voor op gaat vind ik al van weinig medeleven getuigen in de politiek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:31

welke partijen zijn er voor dan?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:32

Popstra schreef:

Echt, vanochtend zag ik het nieuws bericht waarin Rutte aan het terugkrabbelen was over het niet doorgaan van de Elfstedentocht.
Ik zou het echt bizar vinden als het door gaat, in welke vorm dan ook. Welke uitzonderingspositie hebben deze schaatssters dan dat dit wel mogelijk zou moeten zijn?

Zelfs al zou je zeggen dat het zonder publiek is, denkt men dat dat te handhaven is? Daar gaan toch zoveel mensen langs de kant staan kijken, dat hou je niet tegen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:34

secricible schreef:

Jette, Baudet en Wilders.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:34

Cer schreef:
Dan wordt er niet goed begrepen wat ik bedoel..

Citaat:
"Ik denk niet dat Nynke dit bedoelt. Volgens mij is haar punt: de regels zijn zoals ze zijn, daar dien je je aan te houden ONAFHANKELIJK van handhaving. "Er wordt toch niet op gehandhaafd" zou geen reden moeten zijn om de regels te breken.
"

het gaat mij erom dat er mensen zijn die nu in een diepe depressie vallen omdat ze helemaal niks meer mogen en geen uitzicht meer zien. Die overal diep droevig van worden..
Díe kunnen, lijkt mij, kiezen voor opties die wel bij hun passen zodat ze het licht nog een beetje zien.

Dus niet : "breek de regels omdat het kan" maar: "de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgedient, dus als je behoefte hebt aan een wandeling, doe dat dan in hemelsnaam, en verdwijn niet in een donkere depressie" je wordt namelijk niet meteen het gevang in gesmeten..

.... zo bedoel ik het...

En daarom vind ik de vergelijking met Moord nergens over gaan.. :+

Het kan best zijn dat je het niet zo bedoeld, maar zo kwam het wel over. En niet dat ik een depressie licht opneem, maar als je inderdaad zo diep in een depressie zit, dan kan dat wandelingetje er je toch ook niet uit helpen, daar is heel wat meer voor nodig. Professionele hulp is dan meer de weg er uit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:36

Als rasechte Dokkummer zou ik een elfsredentocht fantastisch vinden. Maar nee, als we het dan toch over handhaven hebben, daar kun je echt niet op de regels handhaven. Zelfs een helemaal uitgeklede tocht, daar komen toch duizenden mensen op af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:37

Popstra schreef:
secricible schreef:

Jette, Baudet en Wilders.

het verbaast me dan weer niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:38

Mja, ik denk dat het wel heel erg zonde als je een kans laat lopen om die tocht te rijden.... het lijkt me wel erg leuk om mensen de kans te geven om op eigen houtje te gaan rijden, want dat gaan ze denk ik toch wel doen...?

Misschien is het dan maar beter om het een beetje Corona-proof proberen te maken ipv. maar afwachten wat er gaat gebeuren als mensen op eigen houtje het ijs op gaan en daarbij groepjes gaan vormen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:39

Laten ze zich op belangrijkere zaken richten dan een elfstedentocht.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:40

@Jette enz.
De verkiezingen komen er aan natuurlijk... Het vriest niet lang & heftig genoeg om het door te kunnen laten gaan, ook al zou het verantwoord geregeld kunnen worden (wat imo niet mogelijk is).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:40

pmarena schreef:
Mja, ik denk dat het wel heel erg zonde als je een kans laat lopen om die tocht te rijden....

Het was ook zonde om te bedenken dat het vervoeren van vaccins door een krokettenboer goed zou gaan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:43

purny schreef:
pmarena schreef:
Mja, ik denk dat het wel heel erg zonde als je een kans laat lopen om die tocht te rijden....

Het was ook zonde om te bedenken dat het vervoeren van vaccins door een krokettenboer goed zou gaan

Maar dat is dan ook niet door het kabinet bedacht... Dus die vergelijking slaat nergens op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:47

Ik vind die bubbels bij sport sowieso al vreemd dus ook ingeval van een Elfstedentocht vind ik dat maar kan er in komen dat ze een uitzondering stellen net als bij voetbal.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:49

pmarena schreef:
Mja, ik denk dat het wel heel erg zonde als je een kans laat lopen om die tocht te rijden.... het lijkt me wel erg leuk om mensen de kans te geven om op eigen houtje te gaan rijden, want dat gaan ze denk ik toch wel doen...?

Misschien is het dan maar beter om het een beetje Corona-proof proberen te maken ipv. maar afwachten wat er gaat gebeuren als mensen op eigen houtje het ijs op gaan en daarbij groepjes gaan vormen...

Maar wat is er zonde aan dan? Welk algemeen belang dient het doorgaan van de Elfstedentocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:50

Het zou mooi zijn als het aangepast kan plaatsvinden. Aan de andere kant, de schaatsbond zei al dat het niet een 'echte' Elfstedentocht zou zijn zonder publiek. Mijn gevoel zegt 'dan niet', genoeg sectoren die graag mogelijkheden aanpakken ookal is het met aanpassingen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:50

Ik als Friezin en met mij heel veel meer hebben eerlijk gezegd niet eens zoveel met die Elfstedentocht. Leuk dat wel maar meer ook niet.
Ik vind het al heel apart dat er allerlei sporten door kunnen gaan. Net als met voetbal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:01

Coby schreef:
Ik vind het al heel apart dat er allerlei sporten door kunnen gaan. Net als met voetbal.

Wat er door gaat is het professionele*. Dat is in deze geen ´sport´ maar economische activiteit; wérk.

* en natuurlijk zal er wel weer iemand met een uitzondering komen.... Die bevestigt de regel,

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:07

Tja, ik ben een schaatsfan, ontzettend genoten van de wedstrijden anderhalve week geleden. En die hele groep met schaatsers uit de hele wereld zit in een bubbel en het gaat goed.
Marathonrijders hebben geen WK, Olympische spelen enz. Het ultieme voor hun is schaatsen op natuurijs dus ik denk, stop ze in een bubbel, testen testen testen en laat ze maar schaatsen. Misschien geen elfstedentocht maar nk op natuurijs? Mooi en voor veel van die jongens en meiden de eerste keer in acht jaar dat ze op natuurijs kunnen strijden. Dit zijn de ultieme duursporters die zich uit de naad trainen voor hun sport. Wanneer je dit niet kunt organiseren leg dan echt alles maar stil, ook voetbal, atletiek, paardensport enzenz.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:07

Huertecilla schreef:
Coby schreef:

Wat er door gaat is het professionele*. Dat is in deze geen ´sport´ maar economische activiteit; wérk.

* en natuurlijk zal er wel weer iemand met een uitzondering komen.... Die bevestigt de regel,

behalve dan dat ieder ander die zijn werk niet op 1,5m van anderen kan uitoefenen op dit moment thuis zit in NL, tenzij (para)medisch. Zover ik weet zijn sporters geen (para)medisch beroep en zouden ze dus ook gewoon thuis moeten zitten op dit moment.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:12

Ann schreef:
Loretta schreef:
Om eerlijk te zijn. Als ik door de wet te overtreden de kans besmet te worden kan verkleinen dan zal ik dat niet nalaten. Helaas zijn de regels nu zo onlogisch geworden dat we in deze situatie zijn belandt. Als het er op aan komt betaal ik liever 95 euro boete dan dat ik besmet raak met het virus. Maar zolang het ook kan door mij aan de regels te houden zal ik sat uiteraard gewoon doen. Het is uiteindelijk continu een afweging van wat is de minst kwade.

Op zich begrijp ik je punt, maar noem eens een maatregel die er voor zorgt dat de kans op besmetting toeneemt?

Dat door de avondklok en winkelsluitingen het op bepaalde momenten ergens merkbaar veel drukker is. Dat mensen door mondkapjes denken onschendbaar te zijn en geen afstand meer houden.