Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:22

Lees later bij! Maar hier gaat het afvallen ook goed :')

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:25

MoniekJ schreef:
Lees later bij! Maar hier gaat het afvallen ook goed :')

[ [url=m/ZiASuW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ojee, what happened? Sterkte... :(:)

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:28

Ohjee, van paard afvallen?? Bedoel je

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:29

Ohjee, wat is er gebeurd ?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:31

Oh jee, dat ziet er niet goed uit.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:39

Nee, ik heb diabetes en veel te hoge waardes. Daardoor verzuurd en veel ketonen in het bloed. Daar val je wel van af haha. Niet op een goede manier natuurlijk :')

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:18

Ach nee.. sterkte Moniek!!

Gepofte speld ga ik checken, klinkt echt heel lekker. Maar misschien hoop ik teveel op de gepofte rijst van vroeger _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:45

ManonGrr schreef:
Ach nee.. sterkte Moniek!!

Gepofte speld ga ik checken, klinkt echt heel lekker. Maar misschien hoop ik teveel op de gepofte rijst van vroeger _O-

Nee, daar komt het aardig bij in de buurt. Alleen dan zonder de overdaad aan suiker :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:40

Ah oliebol Moniek! Beterschap!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:53

Aah oliebol moniek niet fijn, beterschap. Heb gezien hoe mijn oom van obesitas naar graatmager ging van diabetes en wat het doet met het lijf, is echt heel naar.

Wat betreft ontbijt en niet vol zitten tot 12 uur, een schep proteïne poeder doet ook een boel. Daarnaast is het denk ik ook kwestie van gewenning. Op kantoor eet ik nooit wat en ben ik vaak zo bezig dat ik het prima red maar als ik thuis zit moet ik echt op mijn handen zitten om niet eerder te gaan eten. Ik lijk dan ook serieus honger te hebben maar meestal na een glas water is het vaak minder. Misschien heb ik wat makkelijk praten omdat ik vrij makkelijk mezelf kan omzetten en rustig een dag niet eet als ik bezig ben.

Ik bleef meelezen maar iemand vroeg waarom ik lang moet wachten op uitslag maar dat heb ik niet helemaal goed verwoord. :+ Ik moet tot 6 februari wachten en dan kan ik bij de arts terrecht die alle hormonen test voor het afvallen en andere lichamelijke klachten. Deze arts kijkt net even anders als alle standaard waardes en heeft niet het grijze gebied waar ik nu bij alle dokters inval. Sinds ik in 2019 ben begonnen met schildklier medicatie ben ik echt alleen maar aangekomen en maakt het niet uit hoe weinig ik eet ik val niets af. Mega frustrerend maar naast het niet afvallen heb ik nog meer super vervelende klachten waar tot nu toe geen enkele arts raad weet. Ik heb bijv ook dat ik nachten lang wakker lig van enorm hete voeten, ze zijn niet heet maar voelen als of ze in de fik staan. Ik vind ijsblokken er onder met theedoeken :+ of ga uit bed om mijn benen onder een koude straal water te zetten. Vermoeden is dat het van mijn schildklier komt maar de standaard waardes zijn allemaal net aan goed en dan doen de standaard artsen niets. Ik zal voor deze arts een groot deel zelf moeten betalen maar, al ik deze klachten kan stoppen maakt het mij niks uit. Het leek in december nog niet zo erg om te moeten wachten maar voel mij momenteel zo slecht dat iedere dag er 1 te lang is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 08:09

Beterschap MoniekJ, vervelend :(:)

Ik had ook al moeite met vol zitten tot lunch.

Sinds ik volgens de richtlijnen van glucosegodess eet, gericht op stabiele bloedsuiker spiegel, heb ik dat veel minder. Om 10 uur ontbijten en om 18.00 eten en tussendoor een actieve dag lukt prima. Of pas laat ontbijten, rond 12.00. Wel geen zoet ontbijt meer, ook niet met zoetstof.

Ik ga zo op pad voor een wandeltocht van 27 km en heb mijn rugtas goed volgepropt met een uitgebreide lunch :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:47

Lukt zo laat ontbijten? Als ik om 7 uur op m'n werk ben, dan haal ik het echt niet tot 10 uur zonder ontbijt.

Verder klinkt die methode wel oke, alles stabiel houden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:52

Vind het boek van de Glucose Goddess ook erg interessant en probeer de tips ook toe te passen. Sommige dingen deed ik al omdat ik merkte dat ik me er prettiger door voelde.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:14

Bedankt voor de gepofte spelt tip, erg lekker en inderdaad heb je er niet veel van nodig. Ik doe er stiekem nog wel een handje brownie-bites bij, gewoon puur voor de lekkere smaak

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:16

ManonGrr schreef:
Bedankt voor de gepofte spelt tip, erg lekker en inderdaad heb je er niet veel van nodig. Ik doe er stiekem nog wel een handje brownie-bites bij, gewoon puur voor de lekkere smaak

Graag gedaan :) als het het lekkerder maakt en past bij het behalen van je doelen op een fijne manier, vooral doen :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:06

Sinds gisteren begonnen met stoppen met tussendoor snacken. 3 maaltijden per dag en daar moet het bij blijven.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:30

EmptyWords schreef:
Sinds gisteren begonnen met stoppen met tussendoor snacken. 3 maaltijden per dag en daar moet het bij blijven.

Ik ben benieuwd of het voor je werkt. Voor sommige mensen werkt het heel goed, anderen doen het beter op meer spreiding (of zelfs minder).. zet 'm op! :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:47

MuSLi schreef:
EmptyWords schreef:

Ik ben benieuwd of het voor je werkt. Voor sommige mensen werkt het heel goed, anderen doen het beter op meer spreiding (of zelfs minder).. zet 'm op! :)

Dat gaan we ervaren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:53

Ik reageer even alleen op de laatste pagina, beetje druk geweest.

Moniek, beterschap!

Tirza, wat een gedoe dat je overal net wel iets afwijkt, maar niet voldoende dat ze er ook iets mee doen. Hopelijk dat de komende testen daarin verandering gaan brengen. Zeker met die klachten ben je er wel een keer klaar mee lijkt me.

Gaucho, wat fijn dat je aangepaste dieet zo bevalt. Lijkt me best lastig als je zoveel moet aanpassen, dan is het wel heel fijn als het ook positief uitvalt.

Laat ontbijten kan je jezelf ook aanleren. Ik heb een paar jaar intermitted fasting gedaan, toen kon ik zonder problemen tot 12.00 uur zonder eten. Ook als ik ging wandelen of sporten voor dat tijdstip. Mee gestopt toen ik zwanger was, toen redde ik dat toch echt niet meer. Maar wil het straks wel weer gaan doen als ik geen borstvoeding meer geef, ik vond het altijd erg fijn namelijk. Nam dan ook een paar grote maaltijden. Dus flinke lunch en flink avondeten en dan nog 1/2 tussendoortjes die ook meer kcal mochten bevatten.

Wel inmiddels wat gezonder eten in huis, dus pak niet meer alleen maar koeken tussendoor. Nu lekker crackers of brood met beleg. Wil ook niet meer 's nachts eruit om te eten. Dat deed ik afgelopen weken wel. Wandelen begint steeds wat langer te worden, gisteren alweer 3km gewandeld! Besloten nog even te wachten met op weegschaal staan tot ik 6 weken postpartum ben. Dat is over twee weken. Kijken wat dan de stand is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:07

Gepofte spelt, nooit van gehoord, wat kan je daar allemaal mee?

Nou gisteren even een 'balansdag' en geen zout en weinig khd gegeten na mijn vreetweek met chips zoutige dingen etc. Waardoor ik in een week 4 kilo 'aangekomen' was. En Hoppa 2,5 kilo vocht eraf in 1 dag, ik moest vannacht zelfs naar de wc. Best erg....mijn lijf is zo raar. Zijn er hier meer mensen die enorm vocht kunnen vasthouden?

Vandaag op:
ontbijt: volle yoghurt met banaan
tussendoor: beschuit met muisjes op het werk van een collega traktatie
+ 2 bekertjes chocomelk om warm te worden/blijven.

Ik heb nog geen plan voor vandaag, tussen de middag loop ik even naar de winkel denk ik, dan heb ik beweging gehad en ik moet even wachten voor een bespreking.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:20

Ik had trek vanochtend, gisteravond hardgelopen, dan heb ik dat wel vaker. Net om 10.00 alvast ontbeten dus.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:26

@Zonnetje, gepofte spelt is iets wat je vooral kunt gebruiken om je ontbijtje (kwark/yoghurt) op te leuken. Het is een vezelrijke toevoeging, waar je niet veel van hoeft te gebruiken en dus redelijk caloriearm is. Je kan het gebruiken als vervanger van muesli/cruesli, wat vaak veel suiker bevat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:51

MuSLi schreef:
@Zonnetje, gepofte spelt is iets wat je vooral kunt gebruiken om je ontbijtje (kwark/yoghurt) op te leuken. Het is een vezelrijke toevoeging, waar je niet veel van hoeft te gebruiken en dus redelijk caloriearm is. Je kan het gebruiken als vervanger van muesli/cruesli, wat vaak veel suiker bevat.

Hoe proeft dit dan?

Zitten hier nog meer slechte eters? Ik lust heel weinig groente maar goed ik kan uiteindelijk wel alles van de schijf van 5 eten maar dan wel met minder variatie.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:02

Zonnetje81 schreef:
MuSLi schreef:

Hoe proeft dit dan?

Zitten hier nog meer slechte eters? Ik lust heel weinig groente maar goed ik kan uiteindelijk wel alles van de schijf van 5 eten maar dan wel met minder variatie.

Het smaakt een beetje naar noten, maar dan luchtiger. Het heeft ook een klein vleugje zoet. De smaak is niet sterk, dus beïnvloed niet je volledig maaltijd :)

Ik ben zelf ook geen goede eter. Probeer wel steeds meer te proeven en te proberen, maar ik ben ook redelijk beperkt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:26

Ik gebruik zelf tarwezemelen voor die opvulling. Werkt voor mij heel goed! 100 gram tarwezemelen bevat 43 gram vezels en 216 kcal. Ik zet het in als mijn vezelbehoefte lager is dan ik voor die dag zou willen en/of om mijn kwark extra vullend te maken.