[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:08

Ohhh wat zal je daar blij mee zijn!! Heel tof

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:15

Ah wat een leike tattoo!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:44

njiloj schreef:
Noblesse_ schreef:
Vinden jullie dit normaal...?
Vriend wil graag voor zn volgende tattoo bij een bepaalde artist gaan dus shop gemaild waar ze werkt.
Krijgt hij terug “wij denken dat deze opdracht beter geschikt is voor xxx”
Vriend mailt terug dat hij niet zo’ fan is van het werk van xxx en toch liever bij zijn keuze zou blijven omdat al haar werk de stijl is die hij zoekt.
Antwoord van de shop: ‘wij denken dat xxx geschikt is. Boekt u een afspraak in of niet?’
-O-

Beetje jammer van dat laatste zinnetje.
Ook ik zeg wel eens nee tegen mijn ‘Potentiële’ klanten, en stuur deze dan door naar mijn collega’s. Dit heeft te maken met skills en voorkeuren van onze kant.

Ik vind werken op ribben bijvoorbeeld erg lastig, en sla deze ook liever over en stuur ze door naar mijn collega’s. Maar ook voorkeur voor bepaalde stijlen doen wij op deze manier. Zo houden we ons niveau hoog, werken we allemaal aan iets wat we leuk vinden, en krijgt de klant het beste resultaat.
Maar zeer vreemde reactie van de shop. Geef in elk geval even aan waarom.

Zo kun je het inderdaad ook uitleggen.
Is toch veel netter verwoord en klantvriendelijker?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:44

Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik mijn eerste tattoo laten zetten, maar aangezien ik er totaal niet in thuis ben weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen met het zoeken naar een shop/artist.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik weet al wel ongeveer wat en welke stijl. Plek ook ongeveer.

Alvast bedankt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:11

Wat wil je laten zetten? Welke stijl en hoe groot?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:19

Noblesse_ schreef:
Vinden jullie dit normaal...?
Vriend wil graag voor zn volgende tattoo bij een bepaalde artist gaan dus shop gemaild waar ze werkt.
Krijgt hij terug “wij denken dat deze opdracht beter geschikt is voor xxx”
Vriend mailt terug dat hij niet zo’ fan is van het werk van xxx en toch liever bij zijn keuze zou blijven omdat al haar werk de stijl is die hij zoekt.
Antwoord van de shop: ‘wij denken dat xxx geschikt is. Boekt u een afspraak in of niet?’
-O-

Alhoewel ik de shop snap (want eerlijk: als een stijl beter bij een artiest past mag je altijd informeren daarover) is de manier van communicatie best wel slecht en onbeschoft :') Nu heb ik wel vaker met associale shop managers contact gehad dus kijk ik er tegenwoordig een beetje doorheen, maar netjes is anders.

Wat voor stijl zoekt je vriend?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:20

Josien_ schreef:
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik mijn eerste tattoo laten zetten, maar aangezien ik er totaal niet in thuis ben weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen met het zoeken naar een shop/artist.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik weet al wel ongeveer wat en welke stijl. Plek ook ongeveer.

Alvast bedankt!

Wellicht handig om ook met ons te delen welke stijl je zoekt? :+ Dan kunnen we wat meer meedenken :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:27

Supervixen schreef:
Wat wil je laten zetten? Welke stijl en hoe groot?

Yes sorry.

Afbeelding
Zoiets wil ik laten zetten. Een kleine dino opgemaakt uit fijne lijntjes. Ook wat meer grafisch vind ik mooi. Maar sowieso klein en bestaand uit fijne lijntjes.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:09

Op dit formaat hoef je niets grafisch te verwachten . Dat gaat hem echt niet worden.
Lijnen lopen altijd iets uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:00

Ik denk dat bijna alle tattoo artists die een recht lijntje kunnen trekken dit wel kunnen zetten. Maar zoals hierboven gezegd, wel groter, anders wordt het niks denk ik.
Wat bedoel je precies met meer grafisch?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:26

Zou meer naar fineline artists kijken. Wellicht Boudine? Die doet ook fineline, zit nu in Amsterdam volgens mij.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:31

Willl65 schreef:
Op dit formaat hoef je niets grafisch te verwachten . Dat gaat hem echt niet worden.
Lijnen lopen altijd iets uit.

Ja dit voorbeeld is wel extreem klein. Mag echt wel wat groter, ook afhankelijk van de plek.
Gaat vooral als voorbeeld om de stijl.

Grafisch lol, zeg het helemaal fout. Bedoel geometrisch. Voorbeeld:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:15

Ik mag half september op de pijnbank voor mijn Rammstein tattoo *\%/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:22

idinn schreef:
Ik mag half september op de pijnbank voor mijn Rammstein tattoo *\%/*

Gaaf, hoe gaat hij eruit zien??
Ik ben heel erg blij met mijn Rammstein tattoo. In de Kuip kreeg ik er ook opmerkingen over :+

Mijn nieuwe tattoo komt ook snel dichterbij, nog een paar dagen wachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:29

Ik heb nog geen flauw idee! Aangegeven wat ik er iig in wil en wat ik mooi vind. Ik ben zelf verre van creatief, dus heb er geen beeld bij hoe het een mooi geheel kan worden. Maar heb er alle vertrouwen in :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:40

Wat heb je gezegd wat je er in wilt hebben? En waar op je lijf komt hij? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:53

Op mijn kuit(en), iets met het logo, liebe ist für alle da, rood, bloemen en evt. een insect. Dus kan alle kanten op :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:56

Spannend!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:27

Oeff, ik wil zo een mailtje sturen naar een tattoo artiest voor een afspraak om een idee uit te laten werken maar ik ben nu al zenuwachtig. :')
Heb schrik dat ze mijn idee stom gaat vinden (want het klinkt ook gewoon raar) en ik weet niet wat ik in de mail moet zetten. :+ Heb schrik dat ik te veel informatie ga geven/te veel ga zeveren.
Ik bedoel, is het nu al relevant om te zeggen waar ik de tattoo wil (of niet) en dergelijke als ik nog niet weet of ze het idee uit wilt tekenen? :+ Misschien eerst ff beginnen met een manier te zoeken om mijn idee uit te leggen zonder dat het lijkt alsof ik high ben ofzo.

Idinn wat leuk, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. :p

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:31

Gewoon mailen, denk dat ze niet snel raar staan te kijken van een tattoo idee. Plaats zou ik er meteen bij zetten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:34

Wat heb je voor idee dan?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:42

Is je idee zo extreem raar dan? Ik denk dat ze niet snel ergens van op kijken hoor.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:31

Mijn tattooshop heeft een bookingform en willen dat je de volgende informatie stuurt (los even van je persoonlijke gegevens, beschikbaarheid, artiest voorkeur) voordat je een afspraak krijgt:

- korte beschrijving (zo duidelijk mogelijk om heen en weer mailen te voorkomen)
- plaatsing op het lichaam
- grootte in centimeters
- twee tot maximaal vier voorbeeldfotos om je idee te ondersteunen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:35

Nog twee dagen, dan ben ik aan de beurt voor mijn 7e tattoo. Morgen krijg ik het ontwerp als het goed is. Het voor het eerst dat ik geen idee heb hoe het ontwerp wordt. Erg spannend!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:27

IvysToeter schreef:
Wat heb je voor idee dan?

Een meisje dat een orka in der armen draagt. :') Ze heeft hem dus eigenlijk als een baby in haar armen vast. Ik vind het echt moeilijk om uit te leggen, dat is het probleem meer. Heb namelijk ook geen referenties aangezien het iets is wat ik ooit gedroomd heb en ik dacht toen van; jup, dat is hem!
Het zou vanuit dit perspectief getekend moeten worden; min of meer bovenaanzicht (iets ertussenin) en tussen vooraanzicht en zijaanzicht in. Geen idee wat de termen daarvoor zijn.. :=
Ik twijfel ook of er nog een trap bij moet of niet. Dat was namelijk mijn eerste plan (dat ze de trap afwandelt) maar ik weet niet of dat te veel zou worden. (Kan ik gewoon voorstellen natuurlijk)

Ik zou wel kunnen voorstellen dat ik het in klei maak als referentie voor haar maarja... Zoveel talent heb ik nu ook weer niet. Het moet wat 'speels'/cartoonachtig/sketch blijven, op die manier zet zij haar tattoo's sowieso wel dus dat zal geen probleem zijn. (Tattoo artist waar ik nu naar kijk is Mpatshi.)

Ondertussen heb ik het bericht nog niet verstuurd. Moet ik zo toch echt maar eens doen. :+

Spannend Supervixen!

Die beschrijving is handig Karin, helaas heeft zij zo niks op haar site staan.