3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:53

Gefeliciteerd Aria! :D

Ik vraag me idd ook af hoe goed t voor mn lichaam werkt om medicijnen te slikken. Ik slik diezelfde medicijnen tegen hooikoortsaanvallen, maar alleen als ik echt last heb.

En ik heb t idee dat t vermijden van die voedingsmiddelen waar ik op reageer een echte oplossing is. Medicijnen onderdrukken de klachten alleen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:53

Ik zou idd gewoon gaan elimineren
Dus kijken of je alles wat uit de lijst komt kunt schrappen voor ene paar weken
Dan per produkt proberen en kijken wat het doet
Is het lastig? Ja
Maar echt wel te doen , Ik heb het fodmapdieet geprobeerd ivm spastische darm en dan schrap je een periode echt heel erg veel waarna je iedere groep gaat testen om te kijken waar je op reageert
Tis even een werkje , maar dan heb je voor jezelf wel duidelijk wat, welke reactie veroorzaakt

( bij mij zijn vooral snijbonen een issue
En een kiwi allergie. Tarwe moet ik Alleen mee uitkijken dat ik het niet te veel eet)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:55

Sonja_vR schreef:
Ik zou idd gewoon gaan elimineren
Dus kijken of je alles wat uit de lijst komt kunt schrappen voor ene paar weken
Dan per produkt proberen en kijken wat het doet
Is het lastig? Ja
Maar echt wel te doen , Ik heb het fodmapdieet geprobeerd ivm spastische darm en dan schrap je een periode echt heel erg veel waarna je iedere groep gaat testen om te kijken waar je op reageert
Tis even een werkje , maar dan heb je voor jezelf wel duidelijk wat, welke reactie veroorzaakt

Is idd ff lastig. Heb ook naar fodmap gekeken, maar dan mag ik bepaalde voedingsmiddelen wel waar ik op kan reageren volgens de test. En andere dingen waar ik niet op reageer mag ik weer niet.

Maar fodmap is ook niet echt voor allergie geloof ik

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:04

Nee , maar doelde Er ook meer op het feit dat elimineren van een heel setje voedinsmiddelen best even lastig kan zijn

Zou voor jou ook geen fodmap dieet aanraden Met je allergie test uitkomst
Maar gewoon de uitkomst van die test als Leidend nemen en de producten waar je positief op getest bent een paar weken helemaal schrappen om ze daarna 1 voor 1 uit te testen
In die zin vergelijkbaar met fodmap

Bij mij kwam Er niks uit de allergietesten dus Ben ik wel fodmap gaan doen
Maar daar kwam dus ook niet veel uit
Behalve dan die snijbonen, tarwe geeft bij mij ook geen reactie op de spastischedarm Maar wel vernoeidheidsklachten
En die kiwi Krijg ik eerst kriebelende/jeukende keel en Oren van (echt intern zeg maar) en na een paar uur gaat het zeer doen in mijn gehoorgang/achter mijn trommelvliezen :?
Dus dat was ook buiten fodmap om

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:12

Ja dat is idd wel een beetje mn plan. Is ff wat werk, maar moet te doen zijn.

Alleen als ik blijk te reageren op soja, dan wordt het als veganist wel wat lastiger en zal ik misschien moeten overvegen vegetarisch te eten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:30

Hier na twee dagen gezond eten, gisteren flink de mist in gegaan. Balen, maar het is niet anders. Gelukkig vandaag tot nu toe de draad goed kunnen oppakken.

Dilan93: ik heb ook een aantal jaren tarwe vrij gegeten. Zelfs in veel kant en klare dingen zit tarwe(bloem) verwerkt, dus het is in het begin een heel gepuzzel. Mocht je wat willen weten, mag je altijd pb-en.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:01

Dankjullie, ben ook erg blij en vooral benieuwd!
Zal ook uitdenken hoe ik het ga doen met eten, want je krijgt wel geld voor lunch, maar echt gezond is het daar niet en ik ken mezelf, dan neem ik gemakkelijk de niet gezonde opties. En geld uitsparen door zelf eten te maken vind ik ook wel fijn.

Tarwe zit in erg veel ja. Maar het is te doen zonder. Ik vermoed dat glutenvrije producten ook vaak tarwevrij zijn. Is wel je eetgewoontes aanpassen idd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:16

Dilan93 schreef:
Ja dat is idd wel een beetje mn plan. Is ff wat werk, maar moet te doen zijn.

Alleen als ik blijk te reageren op soja, dan wordt het als veganist wel wat lastiger en zal ik misschien moeten overvegen vegetarisch te eten.

Tarwe en soja is wel lastig idd
Maar ik ken mensen die het doen
Hoewel ik zelf ook zeker buitenshuis dan miss idd voor vegetarisch zou kunnen kiezen als het zo uit komt

Moet zeggen, ik reageerde vroeger wel op soja (misselijk en opgeblazen gevoel)
Maar tegenwoordig geen last meer van (is iets van de laatste twee jaar dat ik Er tegen kan)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:56

Gefeliciteerd met de job Aria! Wat fijn! :)
En zo Dilan als je geen soja meer mag eten ben je als veganist echt enorm de pineut. Zou wel een dumper zijn natuurlijk -O- Ben je al lang veganist? Vind dat een fascinerend iets altijd, heel knap als mensen volledig zonder dierlijke producten kunnen leven. Ik ben een te grote miep met eten en vind alles wat je dan wel nog mag eten gewoon niet echt lekker, maar heb er wel ooit eens over gedacht om veganist te worden. Alleen is dat voor mij echt onmogelijk dus lol.

Ik heb nu 10 dagen achter elkaar (met uitzondering van de weekenden) gesport bij mijn sportschool en ik vind het echt super leuk. Heb wel vandaag dat mijn lijf een beetje moe voelt ofzo, pijn aan de bovenkant van mijn polsen (kun je daar ook spierpijn hebben?) en een beetje algehele malaise. Heb twee dagen rust nu omdat ik moet werken en dan simpelweg niet kan sporten door de roostering van de sportschool, maar hoop niet dat dit zo blijft want wil wel m'n lessen kunnen draaien >;)

Gisteravond met mijn beste vriend uit eten geweest, onwijs lekkere vegetarische burger gegeten (cheatmaaltijd) en taffen veel wijn. Beetje hoofdpijn nu. :)* Ga vanavond naar een vriendin en die begon ook weer over wijn, maar als ik de rest van de dag mijn voeding een beetje kloppend hou kan dat vast geen kwaad }> }> }>

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:47

In je polsen kun je zeker spierpijn hebben :j wel lekker bezig dus :D

Ik heb een hele tijd 100% veganistisch gegeten. Maar omdat het altijd zo'n gedoe is met etentjes buiten de deur of tijdens wedstrijden, of bvb in Bulgarije op vakantie, eet ik buiten de deur soms vegetarisch. Thuis wel veganistisch. Doe dat nu ruim twee jaar.

Opzich mis ik vlees totaal niet. Opzich ei en melk ook niet. Maar sommige dingen als koekjes en gebak waar dat in verwerkt zit mis ik wel eens. Soms neem ik die dan wel buiten de deur. Misschien een beetje hypocriet, maar aan de andere kant eet ik veganistisch omdat ik mezelf er goed bij voel. Vlees wil ik gewoon niet eten omdat ik zelf geen dier zou kunnen slachten. Kippen houden die enkel eieren leggen zou ik dan wel kunnen (niet fabrieksmatig dan hoor, gewoon wat kippen scharrelend bij mn toekomstige droomhuis :)) )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:23

Hoi, ik ben weer terug :')

Ik ben weer behoorlijk wat aangekomen, en ik eet ook echt niet heel gezond, dus ik wil hier graag weer meeposten in de hoop dat dat wat motiveert.

Vandaag:
O (12 uur): 160 gram volle kwark met 45 gram granola, een kleine banaan en een handje frambozen
T: 30 ml wodka, roggecracker
L: twee maiswafels met kipfilet, schaaltje kersen
A: rijstnoodles met 100 gram roerbak garnalen, 200 gram broccoli en Aziatische pindadressing
T: Limonspresso cocktail (limoncello, tonic en espresso), raketijsje, Werther's snoepje

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:24

Ik ben er ook weer... was op vakantie en daarna verhuisd. Had geen kookplaat dus was echt even lastig. :=

Wil nog echt even 6 kilo kwijt. :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:57

Heeeee Jippie en Marlinde *\o/* Gezel!
Ik moest echt lachen om je wodka Jip, wat heb je gedaan?

Ik heb zo'n onwijs lekker recept voor mensen die koolhydraatarm eten (!!!) wiehoe
Zelfgemaakte kaascrackers uit de oven:
Je hebt een pak kaas nodig (kies welke jij het lekkerste vind) en snij alle plakken door de helft. Je kunt ze ook heel houden maar dan worden het enorme crackers, ik had een pak van 7 plakken dus 14 crackers. Oven voorverwarmen op 150 graden. De plakken kaas dicht tegen elkaar aan op de bakplaat, insmeren met eiwit en bestrooien met een zadenmix die je lekker vindt. Ik had pompoenpitten, lijnzaad en nog een soort gemixte melange van de Jumbo. Zorg dat alle kaas bedekt is met de zaden, stamp even goed aan en doe het dan voor 25 minuten in de oven. Zo lekker en behoorlijk oke qua voedingswaarden :~

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:22

Hahahaha ik had zin in alcohol 's middags :+

Dat klinkt lekker, die kaascrackers.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: volle kwark met blauwe bessen, frambozen en granola
L: 120 gram cottage cheese met 80 gram garnalen, een puntpaprika, kipfilet, wortel, paddestoelen en jalapeno's
T: appel
A: zalm taco's met avocado, creme fraiche en chiliflakes. Pasta metcoquilles, mosselen en gamba's, glas prosecco

B: half uur krachttraining, 5km hardgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:39

Ik ben er ook weer soort van. Zit niet zo veel op Bokt de laatste tijd en heb me de laatste maand echt niet bezig gehouden met gezond eten of sporten. Nu weer een beetje opgepakt, vandaag weer naar de sportschool geweest en weer streng op mijn punten. Mijn dagje ziet er vandaag dus zo uit.

O: Twee kaas-ui bollen van de appie (oeps :+ )
L: Twee wraps met gekruide kip en een beetje geraspte kaas
A: Groentenprutje van bloemkoolrijst, prei, pompoen en twee eetlepels groene curry

Ik heb nog best wel wat punten over dus ik kan straks nog een tussendoortje pakken, maar aangezien ik nog niet eens aan mijn lunch begonnen ben zou het me ook niks verbazen als het hierbij blijft.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:55

Castilja schreef:
Heeeee Jippie en Marlinde *\o/* Gezel!
Ik moest echt lachen om je wodka Jip, wat heb je gedaan?

Ik heb zo'n onwijs lekker recept voor mensen die koolhydraatarm eten (!!!) wiehoe
Zelfgemaakte kaascrackers uit de oven:
Je hebt een pak kaas nodig (kies welke jij het lekkerste vind) en snij alle plakken door de helft. Je kunt ze ook heel houden maar dan worden het enorme crackers, ik had een pak van 7 plakken dus 14 crackers. Oven voorverwarmen op 150 graden. De plakken kaas dicht tegen elkaar aan op de bakplaat, insmeren met eiwit en bestrooien met een zadenmix die je lekker vindt. Ik had pompoenpitten, lijnzaad en nog een soort gemixte melange van de Jumbo. Zorg dat alle kaas bedekt is met de zaden, stamp even goed aan en doe het dan voor 25 minuten in de oven. Zo lekker en behoorlijk oke qua voedingswaarden :~

Dit klinkt echt zo lekker!
Echt oppassen dat je niet alle crackers in één keer op eet :D . Hoe lang kun je ze bewaren?

Mijn lijstje vandaag:
O: optimel griekse yoghurt, falvour drops en flakes met pure chocolade van Lidl
T: paar soepstengels en worteltjes
L: Bulgursalade van Lidl en boterham met kipkerrie
T: nootjes
D: eten bij mijn ouders
T: ?

Drinken: Thee, water en een glas cola
B: op de fiets naar het werk en wil waarschijnlijk met de fiets naar mijn ouders (15 tot 20min enkele reis)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:10

Ja moet er inderdaad mee oppassen :') Had er een geproefd en heb de rest maar snel ver weg in een trommeltje in de kast gepleurd, anders kon ik per direct nieuwe maken lol. Ik heb gelezen dat ze best een poosje te bewaren zijn, maar denk niet langer dan een week. Ik zal het even uitproberen! :))

Is wodka 'de beste' vorm van alcohol? Wijn en bier tikken enorm aan natuurlijk, maar wodka was de meest verantwoorde keuze toch? Of verzin ik dat nou zelf :')

Planning voor vandaag:
Ontbijt: 180 Gram magere yoghurt, 20 gram noten en 10 gram eiwitpoeder, kop koffie met melk
Tussendoor: Een zelfgemaakte kaascrackers
Lunch: Omelet van 3 eieren met 20 gram oude kaas
Tussendoor: 5 Vegetarische knakworsten van Unox, bak yoghurt voor sporten
Beweging: Uur bootcamp
Avondeten: Stoofpotje van kikkererwten met tomaat
Na het eten: Koolhydraatarme crackers met zelfgemaakte guacamole

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:47

Geloof dat wodka wel de minste calorieen bevat inderdaad!
Een studiegenootje dronk dat geloof ik met spa rood omdat ze een bepaalde allergie had.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:22

Wodka 7-up is goed voor de kcal ja. Maar drink liever bier dus jammer dan haha.

Vandaag
O: 3 pancakes van de Ikea met stroop
T: koffie, banaan, eiwitshake
L: 2 bruine pistoletjes
A: geen idee welke pasta nog haha

Dit zonder avondeten nu op 829 kcal en wil nog proteïne ijs vanavond haha. Doel is 1820.

B: sporten en hele dag werken. Gok uiteindelijk 13000 stappen ofzo

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:38

Ik drink vrijwel niet :+ maar ik snoep wel graag :P

Mijn tarwe-vrije dieet is begonnen. Lijstje voor vandaag:

O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink, blauwe bessen en een halve banaan
T: kokosyoghurt met aarbeiensmaak
L: quinoa, zoete aardappel, broccoli, spinazie en zwarte bonen bowl
T: 3 rijstwafels met pure chocolade
A: zilvervliesrijst met groenten en tofu in chilisaus

Totaal kcal: 1578
Beweging: half uur wandelen met de honden, half uur wandelen in de pauze. Zit nu op een ruime 8000 stappen en moet straks nog naar Titane. Longeren, dus zal ook t een en ander aan stappen zetten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:03

Ik ga ook gestaag door. Ik krijg nu wel last van mensen die vinden dat ik niet zo streng moet zijn. Maar ik vind het zelf prima. Ik ben aangekomen door 2 jaar stootkuren en onderhoud prednison. Maar dat maakt niet uit. Het is geen gezond gewicht en het moet weg. Maar mensen reageren nu na het verliezen van de eerste 11 kilo dat het wel genoeg is. Dat ik weer wat moeten genieten. Maar ik geniet echt van alles. Dat ik weer werk, dingen kan doen. 6 dagen per week naar mijn paard kan.
Alsof je als je ziek bent geweest niet hoeft te diëten. Het is ongezond en ik wil gewoon weer fris zijn zoals ik altijd was. Ik heb gelukkig ook weinig moeilijke momenten.

Ik post trouwens geen lijstjes. Ik ben daar niet van. Maar ik eet veel groenten. Modifast repen. Daar vind ik 2 versies lekker van en dat krijg ik zelfs als ontbijt weg. Ik eet weinig brood en aardappels. Geen sausjes behalve zelfgemaakte tomaten en als ergens echt zin in heb eet ik het. Veel calorieën of niet. Maar dat is niet meer dan 1x per 2 weken ofzo. En ik drink geen calorieën op 1 of 2 wijntjes in mijn vrije weekend na. En aangezien ik in een ziekenhuis werk zijn dat er niet zoveel.

Mijn vriend die gezellig meedoet drinkt trouwens ouzo met 7-up. Ook heel weinig calorieën.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:06

Raket, niks van aantrekken! Ik heb ook zo vaak gehoord dat ik maar moest stoppen met afvallen en gespierder worden omdat wel genoeg was. Well Nancy, dat bepaald ik zelf wel! Niks mis met gaan voor precies goed in plaats van goed genoeg.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:19

Hier gaat het echt met ups and downs.
Ene dag gaat het goed, de andere dag gaat het erg slecht. Ik weet heel goed wat ik fout doe/eet. Maar ik red het niet om een goed vullend én gezond dagmenu te maken.
Daarom heb ik (weer) de hulp van een diëtiste ingeschakeld. Ik kan hier over twee weken terecht, dus dat duurt helaas nog even.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:40

@ its me; mijn collega had een boek van intermitting fasting waar hele menu's in staan. Omdat alles elke dag was bepaald kon ze zich hieraan houden en is ze 5kg afgevallen in een maand tijd.

Er zijn meerdere boeken waar hele dagmenu's in staan. De kosten zijn tussen de 13.50 en 20 euro. Misschien dat zoiets je houvast kan geven?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:47

Ik haal mijn receptenboeken uit de bieb! Neem dan foto's van alle recepten die me lekker lijken en breng het boek weer terug. Heb een map met allemaal recepten nu waar ik op terug kan grijpen, echt ideaal. Is trouwens IIFYM iets? Macro's volgen? Dat heeft bij mij echt enorm z'n vruchten afgeworpen.