Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:20

Ja geweldig is dat memuska. Ik heb ook een meisje gehad dat paardrijd. Toen ik vertelde dat ik een paard had gehad was ze natuurlijk ook helemaal fan <3

Dilan mijn professionele antwoord zou zijn dat je ofwel ‘scheef’ bent door een eventueel been lengte verschil oid, of je bent scheef in bespiering en dus belasting. Waardoor van een voet dus je reactietijd op de grond langer is en/of je meer wrijving hebt. Om het echt zeker te weten zou je een loop analyse kunnen doen. Maar op zich, als je geen klachten hebt, dan hoeft het niet veel uit te maken.

Forumster ik sta op, loopkleren aan, bak koffie erin en dan langzaam gaan. Meestal half uurtje heb ik wel even nodig.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:27

Vorige zomer liep ik nog niet zo ver en stond ik in 5 minuten buiten om 6.00 om een rondje van 30 minuten te doen. Langer red ik persoonlijk slecht op een nuchtere maag. Ik neem koffie en minimaal een cracker of wat kwark, dat kost max 20 minuten. Ik ben wel een ochtend mens :D

Net wel ook nog even gaan lopen, behoefte aan wat buitenlucht na een dag kantoor. 5 kilometer in 30 minuten :D Ik lijk ineens een stuk meer snelheid te hebben gevonden. Morgen even niet hardlopen maar lesje bodypump. Misschien zaterdag nog en daarna 3 weken vakantie. Neem wel loopschoenen mee maar ga voornamelijk flinke bergwandel tochten maken. Ook nog hardlopen wordt iig op dezelfde dag wat te gek.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:51

Dilan dat is bij mij ook, slijt verschillend.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:01

Vandaag een 5k gelopen bij de EuroGames. Officiële tijd 32:00, evenaring van mijn PB. Baal een beetje dat het geen verbetering is, maar heb ook al 2 dagen voetbaltoernooi in de benen dus mag niet te veel klagen. Had gehoopt 6:15 per km te lopen maar de start was iets te langzaam en het parcours had een paar stukjes omhoog dus helaas.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:07

Toch lekker tempo hoor imay !
Ik was gisteren een slak na mijn 24 km fietsen

Afbeelding
Afbeelding
Gekozen voor interval hardlopen op flink tenoo vs wandelen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:15

F_Orumster schreef:
Hoe doen jullie dat, 's ochtends lopen? Hoeveel tijd trekken jullie uit om even wakker te worden enzo? Want gelijk uit bed lukt mij echt niet.

Een halve minuut :+ Loopkleren aan, oortjes in en gaan.
Als ik verder dan 10 km ga probeer ik wel gegeten te hebben, maar dat lukt in mijn planning verre van altijd (lees: eten interesseert me echt niet), en tot de halve marathon lukt het eigenlijk prima zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:20

Ontherun, scheef door beenlengte zou goed kunnen. Ik heb met mijn beugels bij het paardrijden ook altijd dat het net niet helemaal gelijk voelt.
Klachten heb ik gelukkig niet. Maar als ik weer nieuwe schoenen nodig heb, kan ik wel eens laten kijken naar mijn manier van lopen :j

Faringo, ik moet om 8u naar mijn werk. Sta om 5.45u op, drink een glas water en ga dan lopen. Een half uur ongeveer. Met uitwandelen erbij ben ik dan wat langer bezig. Dan heb ik daarna nog ruim de tijd om te douchen, ontbijten en even te zitten :) Wakker worden doe ik tijdens het lopen :j

Ik kan tot 10 km op een nuchtere maag, al is het dan de laatste kilometers wel pittig. 5 km gaat prima zonder ontbijt. Als ik langer weg ga, eet ik een banaan of mueslireep van tevoren. Echte maaltijden doe ik niet meer, daar loop ik slecht op.

Gaucho, lekker bezig :D

Ik was gisteren dus echt niet lekker. Lag om acht uur al in bed :')
Vanochtend wel weer fit en 5 km gelopen. :D

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:46

Goed gedaan! Gelukkig voel je je alweer beter

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:49

Gelukkig wel idd. Was denk ik een combi van inenting en maandelijkse red flag :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:02

Kan gebeuren, wel vervelend!

Bon. Als ik vanaf nu elke week 80 km loop kan ik mijn gesteld doel voor dit jaar alsnog halen :+
Zucht.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:23

Mijn doel is 1000 km dit jaar (wandelen en hardlopen), maar denk dat ik het niet ga halen. Zit nu tegen de 700 :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:36

Mijn doel was 2021 lopen, dat had makkelijk gekund.
Helaas had ik in mijn planning geen rekening gehouden met gebroken enkels en operaties. :+

Ik zit op 515 en sta 769 km achter op schema.

Ach ja. Volgend jaar 2022 km dan maar hé.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:06

Ik was ook weer een rondje. Opstaan, tanden poetsen, glaasje water en op pad. Had nog wat spierpijn dus iets rustiger gedaan dit keer. Nu in de wachtkamer van de fysio.

Qua hardlopen is mijn doel voor nu eerst die 5 kilometer. Wandelen was 1000 kilometer dit jaar, maar zit nu al op 1180 kilometer.

De schapen waren nog lui vanmorgen.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:16

Ik moet ‘s ochtends echt op gang komen. Minimaal een halfuur om scharrelen, anders loop ik met lood in de benen. Ik loop na twaalven altijd veel lekkerder.

Hier geen jaardoelen qua km. Ik doe wel eens mee aan een Garmin-uitdaging: 300.000 stappen in een maand.

Mijn schoenen slijten ook onevenredig. En zo gek, mijn linkerbeen is mijn lastige been qua blessures maar die schoen slijt een stuk rechter af dan mijn andere.

Ik had vorige week een suikerdip tijdens het lopen. Zo’n gevoel dat je wat trillerig wordt omdat je wat moet eten. Was zo apart, nooit gehad. Terwijl ik die dag wel voldoende had gegeten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:20

Die garmin uitdagingen doe ik ook, maar de stappen zijn geen uitdaging. De 300.000 stappen per maand heb ik vaak al rond de 16e/17e van de maand.

Faringo heb je een blessure, omdat je bij de fysio bent?

Ik kan aan het eind van de middag vaak sneller lopen dan in de ochtend als ik net op ben gestaan. Maar ik loop wel het liefst in de ochtend.
Qua kilometers heb ik geen doel gesteld dit jaar, ik zie dat ik nu op 1944 km hardlopen zit.

Vanmorgen onze laatste trail gedaan van de runforestrun T4 XL: 25km bij Gasselte (Drenthe). Liep nog iemand mee die we van insta kennen. Erg gezellig.
Op naar 4 september, dan doen we de Veluwse trailrun vanaf Ermelo, de 23km. En dan 11 september de freedomtrail van 45km, daar kijk ik echt naar uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:26

Gaaf! Was het wat te doen? Ik vind het maar benauwd vandaag.

Met jouw afstanden zit je snel op een leuk aantal stappen inderdaad. :))
Ik was heel fanatiek met mijn dagelijkse stappen, hebben ze geen badge voor 100 dagen. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:38

Ik zag er na de trail uit of ik gedoucht had, ik had enorm gezweet door de luchtvochtigheid.
Zat mede daardoor en door de slechte nachten hier op de camping ook wat hoger in de hartslag dan normaal.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:27

Wat een prachtige omgeving Supervixen voor je trailer. Gezellig ook samen met een insta bekende erbij.
Knap hoor die afstanden die jij loopt. Wel hele mooie en uitdagende trails.

Ik heb een tennisarm daarom fysio. Maar bij verder kijken blijken mijn rug en nek ook 1 bonk spanning. Tja best wat werkdruk en privé wat spanning gehad, daarbovenop nog de Corona periode. Altijd maar doorgaan is niet altijd de oplossing. Maar wanneer is het wel genoeg, dat moet ik nog even voor mezelf uitvinden :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:17

Heerlijk hoor SV :j

Was ook heel benauwd. Merkte het vanochtend al :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:51

Prachtig even !

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 08:46

Pfff effe spuien hoor want hier word ik niet goed van
Net hardlooptraining gedaan en bijna iedere keer dat ik ga hardlopen krijg ik 1,5 km ontzettende kramp in mijn darmen en moet ik gewoon poepen(echt diarree)
Dan ben ik natuurlijk al ook 1,5 km van huis af dus effe terug gaat ook niet.
Ik kan dan gewoon af en toe geen stap meer verzetten en moet telkens wandelen om het tegen te houden.
Iemand hier tips voor of ervaring mee?
Het is niet zo dat ik vantevoren al drang heb om te gaan .
Zoals je ziet heb ik het de laatste paar honderd meter gewoon opgegeven omdat het echt niet ging

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:03

Ik had dat altijd toen ik nog deed ontbijten voor het lopen.
Ooit 10 km met buikpijn gelopen, en thuis in 1 ruk door naar de wc. :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:07

Ontbijten geeft ook hier dat resultaat ja… en soms ook s avonds, ben er nog niet achter waarom. Maar buikkrampen zijn een bekend fenomeen helaas.

Heerlijke trail weer SV! Echt prachtige foto’s.

Ik heb gisteravond een heerlijke interval training gedaan. Horloge op hartslag ingesteld, sukkel die ik ben. Dus geen idee hoe hard ik ging en maar op gevoel gelopen. Heb me toch hard gelopen sommige stukken :oo Daar was ik wel blij mee :D Morgen weer een duurloopje op de planning, en dan heb ik twee weken alweer mijn schema gelopen. En ik heb eindelijk het gevoel en de motivatie terug gevonden

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:13

Nog nooit last van gehad little biedt. Klinkt niet fijn ..

En gisteren een rustige 5km gedaan. De natuur is mooi nu:)

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:32

Regelmatig last van, heel vervelend en een bekend hardloopprobleem voor veel lopers.

Hou je eten in de gaten, misschien zijn er triggers.
Kijk op welk tijdstip je er minder last van hebt. Ik heb het in de ochtend eigenlijk niet. Eind van de middag of na het avondeten is vaak wel een probleem.