Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:30

Ik heb het ook nooit geleerd, mijn moeder deed altijd alles met geld en die overleed voor ik het kon leren. Mijn vader zat nog in het leerproces toen ik het moest doen. Nu zijn mijn vriend en ik onszelf maar aan het heropvoeden als het op geld aankomt, maar het had ons beiden zo veel geld bespaard als we dit eerder hadden geweten. Op school kreeg ik wel iets over geld, maar dat ging meer over belastingboxen en beleggen, terwijl ik nog geen idee had waar ik belasting over betaalde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:46

Mijn vader werkte 5 ploegen , en ma had een gat in haar hand . Huis uit en begeleid wonen , toen op mijzelf maar alles liep door en heb een bewindvoerder aangevraagd omdat ik het allemaal niet meer zag . Uitkering gestort en loon en het was bijna gelijk weer op

Nu heb ik spaargeld , ben ik met rijbewijs bezig en op 1 betalingregeling na ben ik schuldloos. Maar als ik het alleen zou moeten doen was het net zo gelopen als mijn ouders

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:33

Schrikken inderdaad jullie verhalen.. heftig hoor.. vroeger was ik soms “jaloers” op de kinderen die met , feestdagen, sinterklaas kerst en verjaardagen grote dikke cadeaus kregen, mijn broer en ik kregen alleen met verjaardagen grote en best veel maar mer kerst enzo gewoon kleine dingetjes... nu ben ik onwijs blij want als ik zie hoe die mensen allemaal schulden hebben nu, wil ik zeker niet ruilen met hen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:33

Mars schreef:
Gewoon enten, niet zeiken.

Jij wilt geen kinderen maat je wilt wel beslissen over andermans kinderen.
Schandelijk.
Misschien moet je dan ook maar gewoon kinderen krijgen en niet zeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:38

Anoniem schreef:
Mars schreef:

Schandelijk.
Misschien moet je dan ook maar gewoon kinderen krijgen en niet zeiken.

Dit vind ik idd ook wel bijzonder.. mijn neefje wordt ook niet geënt, ik ga de discussie echt niet aan met mijn zusje, zelf weten.. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:40

Ik denk dat je op individueel niveau geen discussies erover moet voeren ("jij moet dit of dat doen") maar dat je prima op een groter geheel kunt kijken en bedenken wat beter is voor onze diersoort.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:40

Ben ook vast niet de enige die bedelende kinderen bij de supermarkt zo verschrikkelijk vind. |o

Mevrouw hebt u nog disneyplaatsjes.
'Ja maar niet voor jou.' (die vind mijn vriend altijd gemeen maar ik kan er ook echt niet tegen als ze dat doen, je kan niet meer de winkel uitlopen of ze hangen aan je enkel)
Of ik zeg gewoon nee
En dan hoor je achter je 'hoe kan dat nou zoveel boodschappen en geen plaatjes'

Toen ik zelf hun leeftijd had had ik er al een hekel aan dat ze net buiten de winkel staan te bedelen als een stelletje zwervers en nu nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:42

Brainfail schreef:
Toen ik zelf hun leeftijd had had ik er al een hekel aan dat ze net buiten de winkel staan te bedelen als een stelletje zwervers en nu nog steeds.

Ik mocht dat niet eens :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:48

Ik ook niet :n
Als ik ze buiten zie staan en zéker als ik zie dat ze niet netjes achter het hek wat er speciaal voor staat blijven, dan zoek ik meestal een braaf kindje uit dat gewoon netjes met papa of mama aan de kassa staat en niet schooit en geef ze daaraan.
Of ik geef die dingen aan het enige kind dat wel braaf achter het hekje staat en je niet bespringt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:50

Anoniem schreef:
Mars schreef:

Schandelijk.

Want? We beslissen allemaal in meer of mindere mate over anderen. Dat is een feit.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:57

Mijn kind gaat naar school enz want dat is verplicht.
Maar inenten is niet verplicht en dat kan ook nooit iemand anders verplichten ( een andere mening hebben uiteraard wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:59

Zouden ze het maar verplichten.. maar goed voor die discussie bestaan al zat andere topics. Laten we hier vooral ontopic blijven.

Bedelende kinderen in de supermarkt. Waar zijn die ouders vraag ik me altijd af...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:01

Huh hoe komen we nu opeens in de antivaxers?
Feit is dat niet ingeënte kinderen (maar ook als ze volwassen zijn hoor) een gevaar zijn voor de volksgezondheid, dus dat gaat ook mensen zonder kinderwens iets aan.

Maar goed, de plaatjeskids zijn inderdaad heeel irritant. Laatst struikelden er 3 achter elkaar over mijn ene kruk omdat ze net weer een nieuwe lading hadden gekregen =/ . Nou ben ik er wel op bedacht in zoiets als een supermarkt maar kom óp zeg. Je hoeft niet voor me aan de kant of me te helpen, maar zovaak bijna getackeld worden doet gewoon pijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:04

Sintara schreef:
Feit is dat niet ingeënte kinderen (maar ook als ze volwassen zijn hoor) een gevaar zijn voor de volksgezondheid, dus dat gaat ook mensen zonder kinderwens iets aan.

Maar goed, de plaatjeskids zijn inderdaad heeel irritant. Laatst struikelden er 3 achter elkaar over mijn ene kruk omdat ze net weer een nieuwe lading hadden gekregen =/ . Nou ben ik er wel op bedacht in zoiets als een supermarkt maar kom óp zeg. Je hoeft niet voor me aan de kant of me te helpen, maar zovaak bijna getackeld worden doet gewoon pijn.

Bijna elke volwassene is dan een gevaar aangezien bijna niemand zijn herhalingen haalt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:10

quera schreef:
Sintara schreef:

Bijna elke volwassene is dan een gevaar aangezien bijna niemand zijn herhalingen haalt.

Niet alle vaccinaties verliezen hun complete werking als ze lang geleden zijn gegeven. de meeste niet zelfs. Kijk voor de lol maar eens naar de bmr bijvoorbeeld.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:11

Kunnen we het vaccineren weer even laten voor wat het is?

Vorige week was ik met onze hond met een gescheurd nageltje bij de DA. En moeder met 2 kinderen met lompe hond komt de spreekkamer uit, kinderen moesten de hond mee nemen en dus de lijn stond gelijk strak en die hond sprong gelijk op de mijne af. Ik hou mijn hond bij me, moeders gelijk "Oh, ze mogen wel ruiken hoor"

Uhh?? Wie zegt dat? Hou je hond gewoon bij je... Weet jij veel wat mijn hond heeft?

Mja, kind had natuurlijk niets over de hond te zeggen, dus die schoof zo achter de hond aan...

Eigenlijk vind ik onopgevoede honden net zo irritant als onopgevoede kinderen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:17

Sanet schreef:
Kunnen we het vaccineren weer even laten voor wat het is?

Vorige week was ik met onze hond met een gescheurd nageltje bij de DA. En moeder met 2 kinderen met lompe hond komt de spreekkamer uit, kinderen moesten de hond mee nemen en dus de lijn stond gelijk strak en die hond sprong gelijk op de mijne af. Ik hou mijn hond bij me, moeders gelijk "Oh, ze mogen wel ruiken hoor"

Uhh?? Wie zegt dat? Hou je hond gewoon bij je... Weet jij veel wat mijn hond heeft?

Mja, kind had natuurlijk niets over de hond te zeggen, dus die schoof zo achter de hond aan...

Eigenlijk vind ik onopgevoede honden net zo irritant als onopgevoede kinderen :D

True, ik had dat maandag nog.. Ik rij heel relaxt in een drafje op het ruiterpad, komt er opeens uit de bosjes een blonde labrador gesprongen o.o . Óp mijn paard he. Gelukkig is hij aardig over de ergste angst heen dus hij deinsde alleen opzij en ging m daarna met een soort -val dood- blik aanstaren, maar ik schrok me te pletter hee

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:37

Ik snap ook nooit waarom kinderen erop uit worden gestuurd om te gaan wandelen met een puppy. Die beestjes snappen nog niet eens hoe ze aan een lijn moeten lopen en die kinderen trekken het beestje bijkans achter zich aan. Zo zielig -O-

Van het weekend was ik in een hostel en een tafel verder werd er gewoon een kind met schoentjes en al op tafel gezet. Uh hallo daar moeten mensen nog eten :\
Verder best wel brave kindjes gezien! Ik was in Duitsland, prettig om te zien dat de meeste ouders na 1x vragen het kind gewoon bij hun lurven pakken als ze niet luisteren en ze vervelend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:38

Ik zit steenrijk straatarm terug te kijken... man wordt afgekeurd, maar daarna neem je toch nog 4 kids.. ZES in totaal en geen nagel om je kont te krabben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:40

Ooh en over de opvoeding heb ik het dan nog maar ff niet.. de horror..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:48

Van God mogen ze geen anticonceptie , mij stoorde her gister ook :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:49

Gevalletje:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:56

Hier komen ze aan de deur om kinderpostzegels te verkopen.. Geen interesse en als er nog 1x wordt aangebeld hang ik een briefje aan de deur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:05

Ooooh, daarom liepen er vanmiddag kinderen massaal deur tot deur.
Ik heb de bel uitstaan dus geen last van :') Als kind had ik zelf ook een hekel aan dat gebedel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:10

Woon in een heul klein dorp met 1 basisschool dus gelukkig wordt er niet veel aangebeld, dat is dan wel een groot voordeel hier.