Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:41

Emmaa_ schreef:
imka schreef:
Maar als je een veel grotere window hebt, vind ik het toch bijna geen vasten meer, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor. :)

Ligt eraan hoe groot je dat window maakt en wat je doelen zijn. Voor mij was het wel vasten als ik van 13.00 tot 20.00 at, omdat ik normaal wel een ontbijter ben en 's morgens ook nog een tussendoortje pak.

Dat scheelt inderdaad maar een uurtje dan. Anyway, dit werkt fijn voor me dus ga lekker zo door. ;)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:15

Wat zie je er goed uit Laura! En inderdaad echt een hele toffe broek <3

imka schreef:
Maar als je een veel grotere window hebt, vind ik het toch bijna geen vasten meer, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor. :)

Bekendste methode is de leangains methode en die heeft 16 uur vasten en een eetraam van 8 uur.. dus als het langer als dan van jou is is het toch nog zeker wel IF hoor haha. Sowieso betekend vasten gewoon niet eten, dus in principe vast iedereen, want als je slaapt eet je sowieso niet :P

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:43

Even geen tijd voor een hele lange bijleespost.... maar Laura! <3 wat goed! Hele leuke broek idd.
Ik doe ook IF maar ik eet idd 11 uur ontbijt. En stel alles zo wat 'langer' uit. Werkt voor mij prima maar maar 2 maaltijden? Moet er niet aan denken :=
Na ik dacht goede dag vandaag beetje compenseren maar liep iets anders.. dus weer te veel, maar goed was het waard vandaag. Vanaf morgen weer de teugels strak!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:47

Ik doe het zelfde als jullie, meestal probeer ik mijn ontbijt uit te stellen tot 12/1 uur. Dan neem ik daarna rond 3/4 u weer een tussendoortje want dan krijg ik altijd trek. Als ik wel ontbijt veranderd dat niet, dus voor mij is het een makkelijke manier om wat kcal te skippen

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 04:07

Heel erg veel sterkte Emma! En succes met je rijexamen! (Of heb je die ondertussen al gehad? tijdverschil is so confusing. :)) )
Laura wat zie je er goed uit! :)

Hier gaat het opzich best redelijk. Moet nog steeds een weegschaal halen want ik heb geen idee waar ik sta op dit moment.

Lijstje van vandaag:
O: 6 cream crackers met smeerkaas <3
L: een bagel met philadelphia, komkommer en ham
A: Denk dat ik even langs de Tank ga voor een salade. Zit recht tegenover mijn werk en ze hebben echt de lekkerste take away salades ooit. Misschien dat ik er dan ook nog een sapje bij doe. :9

Heb met dit alles samen nog wat ruimte voor wat tussendoortjes. Neem even een bakje druiven mee naar werk en 60 gram gezouten pinda's. :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:04

Mm, ik zou ook wel graag mijn ontbijt naar later willen verschuiven, scheelt een hoop denk ik. Maar ik begin bijna elke dag om 08:30 en ik kan echt niet lopen/fietsen/traplopen etc zonder ontbijt. :')

Sterkte Emma :(:) En pff, rijlessen/examens. Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben. :') Succes!

En Laura wat een leuke foto! :D En wat een verschil al met een van de eerdere foto's die je postte!

Mooi lijstje Sanne! :)

Voor mij vandaag, beetje raar kleine dingetjes over de hele dag eten maar had gister wat bakjes kip/groente gemealprepped dus kan het zo pakken gelukkig:
O: glas warm water met citroen, 200 ml soyayoghurt met wat chiazaad, granaatappelpitjes, 2 el eat natural muesli en 2 el seed/nut/berry mix
L: 1 kipfilet, 150 gram sperziebonen
T: smart bar
T: omelet van 1 ei, 2 eiwit en spinazie
A: tilapiafilet en brocolli
T: sinaasappel en bakje activia standyoghurt naturel

B: uur zumba, half uur kracht (billen en benen)
D: thee, water

65g khd, 41g vet, 107g eiwit.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:12

Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties, dat doet me goed :)

Lekker lijstjes Cheetahfan en Sanne!

Ik heb ook echt mn ontbijt nodig om actief te zijn, vroeger (toen ik nog jong was :+ ) kon ik wel zonder maar was ik ook veel minder actief 's morgens. Nu is dat het meest hectische moment van de dag, en is het voor iedereen beter als ik wel ontbijt :')

Vandaag hier zoiets:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: aardbeien en blauwe bessen
L: volkoren wrap met boursin light, kipfilet en ijsbergsla, lente ui soep
T: magere kwark met extra proteïne
A: Bij mn moeder, weet nog niet wat
B: Veel lopen en vanavond mn buikspier oefeningen

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:48

Laura je ziet er goed uit zeg! Gave broek!

Veel verschillende reacties dus uit jullie omgeving. Grappig om te lezen!

IF heb ik ook wel eens over gehoord en zelf ook een tijdje later ontbeten. Ik houd het alleen 's avonds niet vol :+

Even een vraagje! Welke muesli gebruiken jullie? Ik had laatst met een aanbieding de sportmuesli van body&fit gehaald, erg lekker maar zonder die aanbieding best prijzig. Heb nu Jordans en die vind ik ook echt super lekker, maar zijn er gezondere mueslis? Ik heb namelijk het idee dat het gezonder kan haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:48

Waauw Laura! JE STRAALT!! Ziet er heel erg goed uit zeg!!!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:58

Past simple: die van Dorset zijn wel redelijk oke? (de muesli's, niet de granola's). Die van Zonnatura ook wel denk ik (roasties heten ze). Je kunt eens achterkantjes gaan lezen van verpakkingen. Iig niet de cruesli's etc.

Janine en Imka: waarom zijn jullie volwaardige tijgers? :')

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:03

Wauuw Laura je ziet er goed uit hoor!!!

Haha Cheetahfan dat vroeg ik mij ook al af.

Ik ben echt trots op mezelf want ben gisteren nog naar de attack les gegaan & het viel nog niet tegen en kon best goed meedoen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:03

Cheetahfan schreef:
Past simple: die van Dorset zijn wel redelijk oke? (de muesli's, niet de granola's). Die van Zonnatura ook wel denk ik (roasties heten ze). Je kunt eens achterkantjes gaan lezen van verpakkingen. Iig niet de cruesli's etc.

Janine en Imka: waarom zijn jullie volwaardige tijgers? :')

Goeie vraag... :')

Ik denk dat er iets fout is gegaan met de 1 april grap... Want ik heb op 1 april niet/nauwelijks op Bokt gekeken en zeker niet op Krabt gezeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:04

Ik heb vandaag weer mijn vorm van IF, heb zo een afspraak bij Loetje en kan het dan niet laten om een sticky toffee te nemen. Heb ook al de hele week zin in falafel van de doner company dus dat pas ik er vandaag ook maar even in :+ Ben straks rond kwart over 12 op station dus heb dan m'n ontbijt en lunch in een.

O/L: Broodje falafel van doner company (alleen pitabroodje met kaas en falafel, geen sauzen oid) (450)
T1: Sticky toffee van Loetje (352)
T2: Vanilla whey (110)
A: Zal wat snels worden, nog geen idee wat.
T3: Afhankelijk van avondeten.

Zit nu zonder m'n avondeten en laatste tussendoortje op 912 dus heb nog genoeg over :))

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:05

Cheetahfan schreef:

Dankje! Die ga ik eens opzoeken :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:43

Volgens mij was inderdaad de ondertitel van de 1 aprilgrap misgelopen, meen zoiets gelezen te hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:18

Vandaag maar weer ff normaal. Nouja, niet dat ik gisteren raar heb gedaan.

Ik ga even zonder thee, haal ook even niets uit de kantine. Want het kost me klauwen vol geld. :')

O: Overnight oats met cacao en een glas jus
T: Caramel-zonnebloempitten bar. Vet lekker! Wel rond de 250 kcal.
L: Twee boterhammen met een beetje roomboter en pindakaas (100% van de AH, dus niets toegevoegd!)
T: Twee appels
A: Geen idee, maar er lag rode kool, dus ik vrees voor draadjesvlees. :+ Ik zal wel de enige zijn die dat niet lekker vind :+ Dus ik zal waarschijnlijk rode bietjes eten, super lekker... :~
En dan vla met yoghurt na.

Vanavond naar de kapper, dus dan ben ik de avond ook wel weer onder de pannen :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:14

Mooi lijstjes hoor! Ik wist helemaal niet dat ze falafel hadden bij de doner company. :+

Cheetahfan schreef:
Voor mij vandaag, beetje raar kleine dingetjes over de hele dag eten maar had gister wat bakjes kip/groente gemealprepped dus kan het zo pakken gelukkig:
O: glas warm water met citroen, 200 ml soyayoghurt met wat chiazaad, granaatappelpitjes, 2 el eat natural muesli en 2 el seed/nut/berry mix
L: 1 kipfilet, 150 gram sperziebonen
T: smart bar
T: omelet van 1 ei, 2 eiwit en spinazie kwark met kersen, cappuccino met soyamelk
A: tilapiafilet en brocolli
T: sinaasappel en bakje activia standyoghurt naturel

B: uur zumba, half uur kracht (billen en benen)
D: thee, water

65g khd, 41g vet, 107g eiwit.

Oké bij mij is er een cappuccino en een bakje kwark met kersen bijgekomen. :') Had een sollicitatie in het ziekenhuis dus moest ff wachten in het restaurant en ik was zo zenuwachtig. :o Iets met stress eter enzo. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:22

Ahh valt nog mee toch cheetahfan? Hoe ging de sollicitatie? Op wat voor functie heb je gesolliciteerd?

Ik heb net snoepjes gesnaaid :o misschien 10 stuks, dus niet rampzalig, maar was niet helemaal de bedoeling. Morgen paaslunch op het werk dus wilde een net dagje :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:28

Ik heb ook al de hele dag vreetzin :') 10 snoepjes is nog te overzien toch? Beetje bewust eten bij je paaslunch morgen anders haha.

Ah spannend cheetahfan! Hoe ging het?
Maar Uh ga je echt een uur zumba doen en dan ook nog krachttraining op 1027 kcal? Is wel heel erg weinig haha

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:38

Ja het is niet extreem veel of ongezond ofzo, maar ik dwing mezelf niet meer zo veel meer te kopen want ik heb genoeg in huis om mee te nemen. :Y). Laatste tijd een beetje overdreven veel geld uitgegeven aan voedsel. :')

Ik begin in mei 2018 met mijn coschappen. Nadat ik straks in Juni mijn bachelor heb ben ik een maand in Zweden om mee te lopen in een ziekenhuis, dan in augustus reizen en daarna heb ik tot mei niets en wil dan graag in het ziekenhuis werken! Heb gesolliciteerd op een hele leuke functie bij de radiologie! Veel patiëntcontact, verantwoordelijkheid en helpen op de kinderecho-afdeling! :D Echt heel afwisselend. Ik hoor het vanavond of morgenochtend! :)

Navatu: ik zit nu in totaal op 1450 kcal. Weet niet zo goed wat ik er nog bij moet pakken want heb al best veel eten in mijn lijstje. :') Misschien dat ik nog een halve avocado/sla/tomaat bij mijn avondeten pak, dat krikt de kcal ook wel op. :j

Laura: als het bij die 10 snoepjes blijft is het verder oke toch? :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:55

Ik heb voor mijzelf nieuwe motivatie aangeschaft! Kijken of het mij kan helpen bij het mentale aspect waar ik zo mee worstel. :)

Afbeelding

Grote plannen Cheetahfan, klinkt goed! Moet je al zo vroeg van te voren je coschappen regelen ja?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:09

Ooh ziet er leuk uit! Laat je weten als er handige tips in staan? :P
Ja haha, echt een nieuwe levensfase in. :P Ja, we hadden in februari de loting over wanneer je mag beginnen en ik ben in mei ingedeeld. :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:20

Annikoe, Ik hoop voor je dat het werkt! Laat je het weten?
Emma, wat een lekker lijstje heb je!

Vandaag eindelijk maar toch weer begonnen met sporten! Ik was echt kapot. Volgens mijn fitbit had ik 300 kcal verbrand.

O: 2 spelt boterhammen met aardbei
L: 3 spelt boterhammen met 30gram pindakaas + 1 banaan ( tosti van gemaakt )
T: lente ui soep
D: Pizza (bodem van body&fit met +- 400 kcal ) met 30 gram geraspte kaas en groentes
T: stroopwafel van body&fit + eiwitmuffin

1739 kcal
B: Paardrijden
Kayla Itsines workout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:25

Mijn lijstje is helemaal niet door gegaan := Vanmorgen niets gegeten omdat ik falafel wou halen op station, maar toen ik op station aankwam had ik daar geen tijd meer voor. Toen zo'n gehaast dat ik er om half 4 achter kwam (toen ik een wijntje dronk) dat ik nog helemaal niks gegeten had. Stom, stom stom. Lijstje dus helemaal overhoop en echt verre van ok genoeg om hier te plaatsen. M'n avondeten is gelukkig vrij rijk in kcal, maar moet vanavond alsnog even iets eten om het bij te trekken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:43

Jullie gaan zo snel! Ik heb helaas nu niet veel tijd om actief mee te praten :(

Wel even een lijstje:
O: stukje bananenbrood-taart, collega is jarig
L: tosti van tijger witbrood, een klein een kapje met ossenworst en augurk, en drie cracottes met roomboter en vruchtenhagel
T: appel, twee napoleon zuurtjes, blikje natuurlijke energiedrank (werkte voor geen meter, heb net een uur liggen slapen op de bank O:)
A: witlof met ham en kaas uit de oven en een paar krieltjes
T: grote cola light en een kleine zoute popcorn in de bios