[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:46

IrisW schreef:
Ik ben al tijdje een stille meelezer en weet al zo'n jaar dat ik ooit een tattoo zou willen, maar wilde wachten tot het juiste moment en tot ik een ontwerp idee kreeg waar ik helemaal achter stond. Nu heb ik dus het idee om een moeder olifant met haar kleintje te doen, zoals op de foto, maar dan boven mijn enkel (ben er nog niet over uit of het de binnen of buitenkant van mijn been wordt). Het is de bedoeling dat hij niet te groot wordt, maar nog wel realistisch. Eigenlijk de stijl van onderstaande foto: geen "cartoonachtige" outline dus. Nu is de vraag, zou dit haalbaar zijn? En welke artiest zou dit goed kunnen? Ik heb totaal geen verstand van tattoo's en heb ook geen flauw benul wanneer een artiest goed is. Ik woon in omgeving Zwolle, dus misschien dat mensen suggesties hebben?

[ Afbeelding ]

Vraag Vincent van Dorrestein eens, die zit in Apeldoorn en zet realism :j

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:15

Dankje! Ik had ook goede gingen gehoord over Thomas en Iris bij Kynst in Deventer. Iemand, die daar wat over weet?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:17

Jennifuur schreef:
Gave tattoo!
Ik denk dat het allemaal afhangt van de grootte van de gewenste tattoo. Hoe kleiner, hoe minder details (dus minder realisme) er in verwerkt kan worden zonder een grote kans op uitlopen te hebben..

Wauw, ik ben eens aan het kijken wat voor tattooshops er in Breda zitten. Als ik sommige portfolio's zie.. Vaak veel te dun gelijnd, of letters heel bibberig gezet. Zonde, en dan zijn het nog redelijk bekende shops (in Breda dan). Was aan her denken om een volgende tattoo bij iemand anders te zetten, maar denk dat ik uiteindelijk toch weer bij de artist van m'n eerste terug kom:')

Op welke shops doel je dan? Ben wel benieuwd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:21

IrisW schreef:
Dankje! Ik had ook goede gingen gehoord over Thomas en Iris bij Kynst in Deventer. Iemand, die daar wat over weet?

Die is ook heel goed, nadeel is alleen dat ie ontettend druk en duur is.

BelleTessa

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:28

Mijn moeder vond m'n eerste tattoo ook verschrikkelijk. Had niets van te voren gezegd en kwam met bebloede folie en al thuis showen haha. Ze schrok gewoon van de grootte, ook van de. Dag want is de geboorte dag van m'n vader. Ga vanavond m'n tweede laten zetten en net aan d'r verteld en dat vind ze dan weer prima.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:54

Ik heb het nooit aan mijn ouders gevraagd. De 1e woonde ik nog thuis, 18 jaar. Gewoon laten zetten. Waren ze het niet mee eens. Maar ja, hij stond er al op.

De 2 erna ook gewoon laten zetten.
Maar inmiddels woon ik niet meer thuis. Wederom vonden ze het stom, maar moest het zelf weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:55

Mijn ouders zijn in de eerste instantie altijd vrij huiverig als ik nieuwe tattoos laat zetten, maar ze vinden ze uiteindelijk altijd wel mooi. Het is altijd een beetje kijken hoe ze erop gaan reageren. Als ik het van tevoren zeg krijg ik de wind van voren en als ik het na afloop pas meld dan vinden ze het ook totaal niet fijn. Ik ga dus vandaag voor een kleintje en ik twijfel heel erg of ik het van tevoren even moet melden.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:06

Bij artcastle hebben ze nu een leerling die de kleine tattoo's zet, voor niet teveel geld. Dus ik twijfel of ik eindelijk mn deathly hallows ga laten zetten!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:09

Mijn moeder is vooral bang dat ik een infectie of iets dergelijk ga oplopen door slechte hygiene. Omdat zij in de tijd een tattoo heeft laten zetten in niet zo propere omstandigheden. Maar volgens mij zit dat wel goed met de hygiene in de shops waar jullie naartoe gaan bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:10

Ja, in Nederland moeten shops aangesloten zijn bij de ggd en die krijgen eens in de zo veel tijd controle. Belangrijk dus om te kijken of de shop ook daadwerkelijk is aangesloten bij de ggd (thuisprikkers hebben dat vaak niet) en dan zit je sowieso goed.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:12

_Micha_ schreef:
Jennifuur schreef:
Gave tattoo!
Ik denk dat het allemaal afhangt van de grootte van de gewenste tattoo. Hoe kleiner, hoe minder details (dus minder realisme) er in verwerkt kan worden zonder een grote kans op uitlopen te hebben..

Wauw, ik ben eens aan het kijken wat voor tattooshops er in Breda zitten. Als ik sommige portfolio's zie.. Vaak veel te dun gelijnd, of letters heel bibberig gezet. Zonde, en dan zijn het nog redelijk bekende shops (in Breda dan). Was aan her denken om een volgende tattoo bij iemand anders te zetten, maar denk dat ik uiteindelijk toch weer bij de artist van m'n eerste terug kom:')

Op welke shops doel je dan? Ben wel benieuwd :))

Tattoo Lounge, van ver af ziet het er wel oke uit, maar vind de lijnen niet mooi gezet. Kan ook aan mijn persoonlijke smaak liggen!

Bunker Tattoo, iets beter dan bovenstaande, dat wel.

Ik had nog een andere die ik niet zo vond, maar die ben ik even kwijt :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:16

kim345 schreef:
Net langs de shop geweest en inderdaad ze raden me af om een landkaart op mijn voet te zetten. Was ik zelf ook al bang voor ook na jullie waarschuwingen.

Nu eens iets anders verzinnen ik denk iets met een boom... Alleen begint mijn moeder nu te piepen blijkbaar was alleen die landkaart oke :P
Nouja mijn lichaam mijn keus maar daar ga ik wel echt problemen mee krijgen. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Na mijn 2de begon m'n moeder ook ineens met 'Maar dit was de laatste toch?'. Ik heb 2 'onzichtbare' tattoo's en ik heb zeker nog 4/5 in de planning, maar heb ook heel duidelijk gemaakt dat het én mijn lichaam is én mijn keuze. Ze kent me lang genoeg te weten dat ik geen stomme beslissingen ga maken of een hakenkruis laat tattooeren ofzo. Ze moet me daar maar in vertrouwen, dan nog blijft het m'n eigen probleem als ik wel ergens spijt van krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:18

Mijn ouders staan er idd wel hetzelfde in Thirsa. ze weten dat er nog heel wat op de planning staan en dat het voorlopig nog niet afgelopen is :') denk dat ik er zo maar even een appje uit gooi 'hoi mam, even een heads up, ik ga zo een kleine tattoo laten zetten'

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:18

Die Bunker tattoo vind ik er best wel goed uitzien? :=
Ik ga binnenkort mijn defintieve afspraak maken! Hij is nu op vakantie, dus nog even wachten. Kan ik ondertussen mijn waslijst aan vragen nog even bijvullen :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:26

Ja, zoals ik zei, het kan ook aan mijn smaak liggen!

Mijn vader had een beeeeetje moeite met het feit dat ik een tattoo nam, mijn moeder had er weinig problemen mee. Weet niet hoe het zou zijn als ik een volgende laat zetten.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:39

Tattoo Lounge ben ik het mee eens, vind ik ook niets. Bunker is echter een super goede shop die ook heel goed bekend staat :)) Niets mis met de lijnen etc. moet old school inderdaad wel je stijl zijn.

Was jij bij Needle art in Breda geweest of verzin ik dat nu?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:41

Ik heb hem gewoon laten zetten en daarna trots laten zien. Mijn papa geloofde het niet en dacht dat het erop geschilderd was :') Maar goed ik was toen al 25 jaar, zou erg zijn als hij er problemen van had gemaakt O:)

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:05

IrisW schreef:

Ah damn haha, geldt hetzelfde voor Iris (duur en lange wachttijd)?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:43

Mijn thuisprikker is wel onder controle van de ggd. Komen ook echt in de shop om te controleren en ze moet af en toe aan een cursus meedoen voor hygiënisch werken.

Ik heb mijn eerste tattoo stiekem gezet toen ik nog thuis woonde.
Ouders waren woest.
Tweede tattoo vonden ze niet leuk, maar ik moest het zelf weten.
Derde tattoo woonde ik niet meer thuis maar vonden ze ook niet leuk.
Ze zijn gewoon anti tattoo.
En nu heb ik een full sleeve.
:+
Mijn moeder heeft er nog niet veel over gezegd, ze kijkt er wel afkeurend naar.
Maar ze weet dat ik het geweldig vind, en daarom zegt ze er niks van.
Beter geen commentaar dan slecht commentaar denk ik dan maar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:00

Mijn moeder kan gelukkig wel inzien dat tattoo's niet meer alleen zijn voor tokkies en mensen die in de gevangenis hebben gezeten :+ Dat heeft ook even geduurd. Ze vinden het in de eerste instantie niet leuk als ik er eentje laat zetten, maar ze vinden ze achteraf altijd wel heel mooi. Gister toevallig nog uitgebreid met m'n moeder over gehad en die zei dat ze het wel hele smaakvolle tattoo's vindt. Ze zal het nooit echt prachtig vinden, ze vindt lichamen zonder tattoo's mooier, maar als het dan toch moet.. :+

Mijn zusje wil overigens ook tattoo's. Die is 16 en heeft al piercings in dr oor en dergelijke. Laatst begon ze erover dat we maar eens zussen-tattoos moesten laten zetten :')

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:05

Mijn ouders hadden eerst zoiets van hmmm.
Toen bleek dat ik het echt ging doorzetten werden ze positiever en mams heeft nu zoiets. Wat zou goed bij mij passen? hahaa

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:26

Mijn moeder had er eerder één als ik :'). We hebben allebei een die niet zo heel groot is en op een niet zichtbare plek :).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:40

Mijn ouders zouden ook alles behalve blij zijn :P Maar (net als toen ik mijn haren blauw wilde) heb ik het uiteindelijk gewoon gedaan. En toen zeiden ze na 10 minuten dat het nog stond ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:45

Ik heb er één laten zetten voor mijn vader. Mijn ouders zijn allebei meegegaan en mijn vader vond het heel bijzonder dat ik dat voor hem deed. Hij vond hem erg mooi geworden. Mijn ouders worden 63 en ik ben 34.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:47

Emmaa_ schreef:
Mijn moeder kan gelukkig wel inzien dat tattoo's niet meer alleen zijn voor tokkies en mensen die in de gevangenis hebben gezeten :+ Dat heeft ook even geduurd. Ze vinden het in de eerste instantie niet leuk als ik er eentje laat zetten, maar ze vinden ze achteraf altijd wel heel mooi. Gister toevallig nog uitgebreid met m'n moeder over gehad en die zei dat ze het wel hele smaakvolle tattoo's vindt. Ze zal het nooit echt prachtig vinden, ze vindt lichamen zonder tattoo's mooier, maar als het dan toch moet.. :+

Mijn zusje wil overigens ook tattoo's. Die is 16 en heeft al piercings in dr oor en dergelijke. Laatst begon ze erover dat we maar eens zussen-tattoos moesten laten zetten :')

Mijn moeder denkt er ook zo over :j Ze weet dat het mijn eigen keuze is en dat ik niet in zeven sloten tegelijk spring wat dat soort dingen betreft. Wel grappig, sinds ze weet dat ik een tattoo ga laten zetten let ze er ook echt op bij andere mensen. Ze begint er een beetje kijk op te krijgen, hahaha.

Ze wil wel graag mee met het zetten, maar ik twijfel nog. Ik denk dat het mega awkward word, omdat ik dus gewoon weet dat ze het niet zo heel tof vind. Straks zegt ze na het zetten dat ze 'm lelijk vind ofzo. Bovendien heb ik het gevoel dat het mijn 'persoonlijke missie' is :+