Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 17:25

Mooie training Leonie.
En jij en Samantha allebei naar Berlijn, tof. Allebei de halve?
Samantha, wat kak dat je knie stom blijft doen he.

Lisitano, jemig, lekker motiverend is zo'n man dan ook. Ik vind je suoergoed lopen, maar goed, ik doe dan ook helemaal maar wat _O-

Suliko, gaaf verslag! Zag er wat van langs komen om insta, echt reteknap van de lopers.

Ik heb vandaag na werk weer een rondje van 10km gelopen, lekker was dat.
Hebben jullie ook dat alles veel zwaarder en vermoeider aanvoelt als je ongesteld bent? Alsof mijn benen ineens een paar kilo zwaarder waren, mijn bekken deed pijn, ik was moe enzo. En uiteindelijk heb ik hem gewoon supernetjes gelopen, maar het voelt niet zo.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 20:06

Ik kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit Lisitano, daar zou ik ook last van hebben. Klinkt gewoon als een persoonlijke aanval zo. Zeker niet ok. Een trainer behoort je te motiveren, niet af te zeiken.

Prachtig verslag Suliko, en interessant wat je allemaal opgezocht hebt over het trainen. Dat gaat nog best ver allemaal.
Ik snap nog steeds niet wat mensen zichzelf aandoen om zover te willen gaan lopen, hahaha. Maar als ik dan het eerdere stukje van Ninus lees (ik ga nooit 42,2 km lopen)zou het ons allemaal kunnen overkomen?

Ben benieuwd hoe hard jij weer gaat lopen wanneer het straks allemaal weer lekker voelt Leonie!

Balen Samantha, ik snap je dip ook wel.
Maar waar ik dan nu aan moet denken. Doe je nu niet gewoon wat teveel op 1 dag? Je bent nog steeds opnieuw aan het opbouwen toch? Zou het kunnen helpen om óf te lopen op 1 dag óf te fietsen, zodat je lijf ook de kans krijgt om te herstellen en van daaruit sterker te worden? Gewoon een hersenspinsel van mij hoor, maar vind het zo jammer om te lezen dat het nu niet lekker voelt, je was zo enorm gemotiveerd bezig.

Ik zit op mijn telefoon en verder kan ik het mij even niet herinneren (kan niet terugkijken nu), volgende keer uitgebreider reactie.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 06:23

Goed gedaan Goof! Ik heb al jaren een Mirena, dus ik herken dat niet echt :n

Balen van je dip Samantha :(:) Succes in Berlijn, ik hoop dat je er ondanks de teleurstelling toch van kunt genieten!

Fijn dat je je schoenen hebt getest Leonie en balen dat het niet zo snel voelt als je zou willen, je gaat op papier in ieder geval als de gebruikelijke speer :):) Jij ook alvast veel plezier in Berlijn!

Jemig Lisitano, wat een eikel zeg. Ik zou daar geen seconde langer blijven. Kom op zeg, het is een hobby en natuurlijk mag iemand best kritisch zijn, maar op een normale manier lijkt me.

Ik pas mijn training zo wat aan, het waait hier zo knetterhard (windkracht 6) dat ik niet eens kan nadenken := Dus ik doe een rondje lage hartslag van een uur ofzo en dan pak ik eind van de dag nog wat korte intervallen hier rond de Kerk. Past ook wat beter in mijn dag :j

Vanmiddag ga ik alles al inpakken voor zaterdag, morgen weer een lange dag op kantoor en dan kan ik vrijdag wat rustig aan doen na het werk, want ik wil vroeg weg zaterdag.
Ik ben mentaal wat aan het omschakelen voor mijn 100km begin mei, ik had al verwacht dat mijn man het niet zou redden, maar dat hij of een kortere afstand zou kiezen of niet zou lopen maar mij mentaal zou supporten. Alleen komt het beter uit dat hij gaat klussen in Duitsland met een vriend. Dus ik ga helemaal alleen. Dat kan ik natuurlijk best, maar de grote evenementen hebben we tot nu toe altijd samen gedaan, dus ik merk dat ik best moet omschakelen :o
En ik heb gisteren mijn pony'tje verkocht en dat heeft me ook best wat slapeloze nachten opgeleverd de afgelopen weken. Ik hoop dat de komende nachten wat beter zijn :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 13:13

Kleine bijleespost.

Suliko heel tof om je verslag te lezen van de byu. Mooi om dat van zo dichtbij mee te maken!
Jouw tosti banaan, nutella en gezouten pinda's hou ik in mijn achterhoofd, want dat klinkt goddelijk!
Krijg je geen zin om zelf een keer mee te doen?

Gefeliciteerd Sall met je kleindochter! Geweldige naam trouwens.

Wdj mooi die bevrijdingsvuur estafette, ik kende het niet.

Leonie klopt, die week ervoor wil ik een poging doen om in ieder geval mijn verste afstand te halen, maar alles moet wel meezitten.
Jij hebt ook een mooie omgeving om in te lopen zeg.

Samantha alvast heel veel succes in Berlijn, dat gaat vast goedkomen, al heb je het gevoel dat het even niet gaat. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat doen. Ben je al eerder in Berlijn geweest?

Lisitano die trainer van jou, ik word er gewoon boos van. Te idioot voor woorden. Zo motiveer je mensen toch niet? Ik zou echt uitgevallen zijn tegen hem.

Leonie jouw tempoblokken.. wow.

Goof jij zit echt in een lekkere flow zeg! Ga zo door.

Ninus dat is even omschakelen als je alleen moet lopen. Maar ook wel weer lekker omdat je gewoon je eigen ding kunt doen en met niemand rekening hoeft te houden. Waarom heb je de pony verkocht?

Sorry als ik iemand ben vergeten, het ging zo hard hier.

Ik ben het eens met de eerder genoemde dingen over kwantiteit en kwaliteit. Ik ben heel lang in een productieve status geweest, omdat ik mijn volume wat omhoog gooide, maar vooral omdat ik veel afwisselend heb gelopen. Van korte loopjes met sprintjes, tot een wisselduurloop, trails met hoogtemeters en zonder hoogtemeters, wat langere tempoblokken, een marathon, een wedstrijd enz.
Nu sta ik weer op onderhouden doordat ik wat vermoeider ben, een kleiner weekvolume heb gelopen en mijn intervaltraining heb overgeslagen. Het is een combinatie van alles wat zorgt voor vooruitgang.
Tja, kan niet altijd feest zijn.

Vanmorgen in een volle bak regen 22km door het bos gelopen. Een vriendin is nog 10km met me mee gelopen. Dat was gezellig. Zij bouwt weer op na 4 weken griep/verkoudheid.
Het lopen ging lekker en de regen stoorde me niet heel erg.
Een regenjas is eigenlijk niet aan mij besteed. Ik zweet me kapot en ben net zo doorweekt als ik zonder jasje had gelopen.

Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 14:58

Lekker door de plassen stampen SV :D
Spannend, je langste afstand! Ga je een evenement lopen of voor jezelf?
En alleen lopen vind ik prima hoor, maar ik ben blijkbaar toch meer gehecht aan mijn man dan ik dacht :+ Maar er gaat een vriendin met me mee voor de gezelligheid, die gaat lekker het hele weekend relaxen :j

De pony is verkocht omdat dit altijd al de bedoeling was toen duidelijk werd dat de kinderen van vrienden er niks mee hebben. Ik pas er zelf niet op en ik ben geen menner. Het is goed zo, maar in afscheid en en ben ik niet zo goed :=

Ik heb vanochtend eerst 5k tegen windkracht 6 en hagel in gelopen en daarna kwam de zon en had ik wind mee. Heb alles maar even gelaten voor wat het was en ‘gewoon’ gelopen. Was ook nog wel lekker :j
Misschien ga ik straks nog een rondje, maar ik hang nu lekker onder de overkapping, een boek, thee en de hond :+:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 15:44

Ik ga voor mezelf lopen, maar alleen als het droog weer is en ik me goed voel. En het is geen moetje.
Kan me helemaal voorstellen dat afscheid nemen moeilijk is. Je hecht je er toch aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 16:49

Samantha was jij dat nou met die gekke hartslag op de electrische fiets?
Ik had het net ook! Nog nooit eerder gehad. Mijn hersteltijd is met 12 uur omhoog gegaan en de training readiness is omlaag gekelderd.
Bizar, het eerste stuk had ik wind mee en daarna had ik hem op maximale ondersteuning staan, want ik was lui :+
Ik kwam zelfs even in zone 5 :')

Halverwege even gestopt, daar zie je wel mijn hartslag omlaag gaan.

Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 17:53

Goof, ja de halve inderdaad. Was perongeluk ingeloot (ik dacht kaartje voor iemand anders te proberen te krijgen). Ze bleken niet overdraagbaar en nu ga ik naar Belijn _O-
Bij mij heeft mijn ongesteldheid vooral de laatste week veel impact/effect. Na de eerste dag, ben ik weer oke. Maar het blijft een vervelend iets... Het is dat je dat oestrogeen nodig hebt zeg maar.
Wel weer mooie rondje gelopen.

Ninus veel succes zaterdag!
kan me voorstellen dat het even schakelen is dat je man niet meegaat. Dat is toch een fijne steun op zo een dag! Waar is die 100 ook al weer?
Ja op papier ziet het er allemaal heel simpel uit. Ook mijn hartslag en garmin zijn niet echt onder de indruk. Mijn vo2 max blijft maar dalen :o? Geen idee. Komt wel weer goed denk ik dan maar. eerst die knie maar eens 100% pijnvrij krijgen.
altijd lastig om afscheid te nemen. Blijf toch emotioneel. :knuffel:

Sv ik ben heel jaloers op jou hoogtemeters maar in termen van mooie omgeving zit ik ook echt niet verkeerd nee <3
Zo benieuwd hoe jij het gaat doen met je record poging met misschien wel een 100 als resultaat *\o/*
Het is wat je zegt he, het is echt een combinatie van alles. met alleen maar long en slow kom je nooit tot je maximale. Maar het ligt natuurlijk ook helemaal aan je doel en waar jij voldoening uit haalt. Dat is voor iedereen weer anders.
Meh bikkel hoor zo door de regen. Als je er eenmaal in loopt denk ik idd vaak achja, geen ramp. Maar idd in zo een jasje zweet je je gek! Maar anders misschien net te koud vandaag?
Misschien is het de hartslag van de fiets _O- Geen idee waarom het zo reageert. Ik heb het nog niet gehad met mijn fietstochten.

Na de fysio maandag nog best wat last. Vanmorgen even uurtje kracht gedaan maar te zwaar en te veel. Daarna mijn tas ingepakt voor Berlijn *\o/* Ik vertrek morgenmiddag. Kan als het goed is werken in de trein en kom dan in de avond aan. Heel gek om zo helemaal alleen daarheen te gaan. Ben zo gewend om samen met iemand te reizen. Maar ben nog nooit in Berlijn geweest dus 2 dagen de stad bezoeken is geen straf.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:05

leonie87 schreef:
Goof, ja de halve inderdaad. Was perongeluk ingeloot (ik dacht kaartje voor iemand anders te proberen te krijgen). Ze bleken niet overdraagbaar en nu ga ik naar Belijn _O-

Hoe is dit anders dan mijn per ongeluk marathons? :))

2 mei is de 100 Leonie! Nou ja, 112, maar die laatste 12 heb ik mezelf nog niet verteld :D

Zwaar werk dat fietsen SV :D

En leuk, je voornemen en ook fijn dat je er zo instaat, dat scheelt de helft :j

Ik heb mijn voornemen voor deel 2 geskipt, want mijn bad riep heel hard en daar had ik echt weken geen gehoor aan gegeven. Heerlijk lui op de woensdag :z :Z Ik ga of morgenavond nog een rondje of vrijdagochtend mijn 'losloopje' uit het schema. Moet ook naar de tandarts, dus misschien is morgenavond ook wel fijn, dan heb ik vrijdag nog tijd voor een rondje paardrijden en een langere ronde met de hond. Heb mijn kleding al klaar en ingepakt, dus ik hoef alleen nog maar de snacks, ik zal dit keer mijn trailvest maar niet vergeten :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 19:08

Wij hebben toen een fiets gehuurd in Berlijn en lekker rondgetoerd, dat was echt leuk! En er zijn mooie stadsparken.
De hartslag van de fiets :'), je zou het bijna zeggen.
Heel veel plezier alvast! Wij wachten op de foto's :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:02

O ja vaag SV, die hartslag op de fiets. Dat was ik inderdaad, op de racefiets heb ik een hartslag van 130 en op de ebike 190, hoger dan met hardlopen haha.

Lekker gelopen, jammer van de regen inderdaad.

O lekker Leonie, jij gaat morgen al! Ik ga vrijdagochtend. Ik ga met m’n dochter, we gaan zaterdag ook de mile lopen.
M’n zoon is het weekend dus alleen thuis, voor het eerst. Ben wel benieuwd.

Kan me voorstellen dat het wennen is Ninus, om alleen te gaan. En heftig om afscheid van de pony te moeten nemen.

Ik zou dinsdag einde middag een afspraak hebben bij die arts. Nu appte ze maandag dat ze ziek was, en of het donderdag kon. Nu heb ik morgenochtend een afspraak, vind het wel spannend zo dicht op Berlijn. Vorige keer had ik niet echt last, maar de 2e behandeling schijnt het ergste te zijn. Maar ach, ik ga niet voor een PR, uitlopen is het doel, en genieten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:31

Altijd moeilijk om afscheid te nemen van een dier Ninus, ik verkoop (verkocht) meestal mijn eigen gefokte veulens en heb bij allemaal een traantje gelaten terwijl ze stuk voor stuk fantastisch nieuwe eigenaren hebben.
Maar jij hebt gewoon je tweede training overgeslagen vandaag? Lekker hoor, baddag!

Ik vind het stoer dat jullie zijn gaan lopen vanochtend. Ik hoorde die wind en regen op de ramen slaan en toen hoefde het van mij niet meer. SV ook al.
Ik vind het een fantastische foto met die plas!
Echt bizar vreemd dat jij nu ook al zo'n hoge hartslag op de elektrische fiets krijgt.

Succes en heel veel plezier in Berlijn Leonie en Samantha! Dat genieten moet zeker gaan lukken. Ik ben echt geen stadsmens, maar na mijn eerste dagje Berlijn ben ik het jaar daarop voor een volle week terug gegaan.
De bijzondere sfeer in die stad is met geen pen te beschrijven, die moet je voelen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:16

Wdj lekker zo'n relaxed loopje, en een behoorlijke afstand! Je bent echt flink vooruit gegaan volgens mij qua kilometers, en wat een lekker tempo voor een relaxed loopje. Veel plezier morgen!

Suliko wat een mooi verslag van de ultra, en ook zelf nog lekker kunnen lopen. Lijkt me heel dankbaar werk om zo te kunnen assisteren. Die tosti met banaan, nutella en pinda lijkt me echt wat voor mijn vriend, die ga ik binnenkort zeker eens voor hem maken :j
Leuk om te lezen dat je het gevoel hebt dat je loopgrage benen weer terug zijn :D Ik blijf me steeds maar weer verbazen over de afstanden en vele sportactiviteiten in je schema, echt heel knap.
Super interessant trouwens over dat trainen en trainen met vermoeide benen etc :) Deel vooral meer hihi.

Leonie87 heel erg veel plezier in Berlijn! Wat jammer om te horen dat je toch een plekje op je voet hebt met je nieuwe schoenen. En wat een tempo weer joh met die intervallen :wow:

Lietje_1991 ik ben benieuwd of de 2 in 1 broek je gaat bevallen.

Ninus jij ook heel erg veel plezier dit weekend! Jij kunt dit! Snap wel dat het "even" omschakelen is om zonder vriend te gaan. En lastig hoor, dieren wegdoen. Ik zou daar ook slapeloze nachten van hebben, ookal is het allemaal heel logisch, dat afscheid nemen is toch wel zwaar vind ik. Daarom ben ik ook maar nooit aan fokken oid begonnen, ik zou nergens afscheid van kunnen nemen.
Jij ookal in de storm en regen gelopen, bikkel! En wel jaloers hoor op je heerlijke baddertijd.

_Flower welkom, mooi doel :) Dat schema klinkt prima toch?

Supervixen bikkel hoor, gewoon in de regen gaan _/-\o_ Die foto met die plas vind ik echt geweldig!
Wat gek ook dat jouw hartslag ook zo enorm omhoog ging tijdens het fietsen op de ebike.

Samantha_ ik kan me dat wel helemaal voorstellen dat je in een soort van gat valt nu je trainingsdoel wegvalt (ofja, hoe omschrijf ik dat). Ik vind het super bewonderingswaardig dat je die trappentraining steeds doet. Ik moest nog aan je denken van de week, ik kom altijd langs een trap die de dijk op gaat tijdens het lopen. Ik dacht nog, jeetje die trap is nog niet een derde van de trap van Samantha, en daar loop ik niet eens naar boven om te trainen.. Jij loopt gewoon die mega trap vaker op!
Heeeeeeeel veel plezier in Berlijn dit weekend!

Lisitano ik heb echt met grote ogen je verhaal van de trainer gelezen :wow: Dat kan gewoon echt niet wat die man doet! Kun je niet ook een klacht indienen bij de vereniging? Dit is echt zo niet ok... Wat een tempo en afstand heb je gelopen! Wel weer een beetje opgeknapt, minder stijf en je hoofdpijn kwijt?

Goof weer een lekker rondje gelopen, leuke bloemetjes weer op de foto <3 Ik ben echt heel blij om te lezen dat je na het werk nog hebt gelopen, gaat dat inmiddels iets beter met de energie?

Ik was gister toen ik het weer buiten zag, heel blij dat ik dinsdag nog even ben gaan lopen. Ik ben niet zo'n bikkel als jullie hoor _O-
Ik had het idee om eens heel rustig en met een voor (voor mij) lage hartslag een rondje te lopen. Dat langzaam is wel gelukt, de lage hartslag iets minder :') Nouja, voor mijn doen wel redelijk laag hoor, maar hij blijft toch altijd aan de hoge kant. Daar zal ik me maar bij neer moeten leggen vrees ik ;) Toch nog 8 kilometer gelopen. Wel heel gek, ik heb er spierpijn van? Normaal heb ik niet zo'n spierpijn, maar mijn lijf doet echt alsof ik veel zwaarder gelopen heb dan normaal, snap er niks van.
En ik vrees toch dat ik even moet gaan kijken of ik een stukje voet ga af tapen met lopen. Voor de CPC had ik een blaar, die was bijna weg. Tijdens de CPC heb ik een nieuwe blaar opgelopen, onder de andere blaar. Die 2 waren nu een stuk minder, maar na het lopen is de 2e blaar weer veel groter geworden. Ik twijfel nu aan tapen of een blarenpleister erover. Heb ook nog niet eerder gehad dat er 2 blaren over elkaar zitten, irritant is het wel _-:(

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:53

MM dank je, heb er zin in (denk ik), ben nu niet helemaal fit. Maar ik ga ervan uit dat met nog een nachtje goede slaap ik morgen weer fris en fruitig ben in. Ja, lange afstanden gaan me best gemakkelijk af, en ik merk dat ik snel herstel, weinig/ geen last van spierpijn of stijfheid. Succes met de blaren. Ik zou voor een pleister gaan, want als je de tape eraf trekt, gaat er dan ook niet een stuk huid mee?

Flower: welkom!

Succes in Berlijn dames! we zien de verslagen graag tegemoet. Vergeet niet van de stad te genieten, Berlijn is heel tof. Mocht je tijd over hebben, dan is zo'n Baja bike tocht een aanrader!

SV: die plassenfoto is gewoon een promo foto voor trailen!!

Al door meer mensen gezegd, maar de communicatie over bloktrainen en trainen met vermoeidheid was echt heel interessant.

Lusitano: heb je nog iets ondernomen of iets gehoord van je vereniging n.a.v. het gedrag van je trainer?

Heeft er iemand overigens nog een goede tip voor een zonnebril?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 15:32

Veel plezier morgen Wdj! Lekker vooruitzicht zo voor het weekend :j

Balen van je blaren Muppet. Ik heb zelden blaren, maar de echte blarenpleisters helpen wel vind ik.

Heel veel plezier en succes in Berlijn Samantha en Leonie, geniet van deze ervaring en ik kijk uit naar een verslag *\o/*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 16:11

Wat is dit toch een heerlijk topic <3

Samantha, verstandig dat je even rust hebt gepakt. Een tijdje geleden heb je helemaal rustig aan gedaan, toch? Merk je dan veel verschil met die pijn? Het lijkt me zo naar door te blijven gaan. Je bent al heel goed begeleid natuurlijk dus misschien zeg ik iets stoms, maar zou het voor jou niet beter zijn nu even om de dag iets belastends met die benen te doen?
En hoe voelt (zware) krachttraining op je benen? Dus minder herhalingen, maar meer gewicht?

Leonie, wat een heerlijk tempo! Bizar dat je je dan zelfs voelt alsof je niet vooruit komt :)) Verzin jij je trainingen zelf?
Wel balen dat je dat plekje weer voelde.
Heel veel plezier in Berlijn! Lijkt me heerlijk, even alleen op pad.

Goof, na werk 10 km! Dat is wel een heel goed teken geloof ik. Hoe gaat het nu met je energiepeil ivm werk?
Ik heb meestal niet zoveel last van mijn lijf tijdens de menstruatie. Ik ben elke maand een paar dagen depressief :+ Dan denk ik allemaal slechte dingen over mezelf en dat helpt het hardlopen ook niet.

Ninus, ik snap wel dat je dan even moet omschakelen, als je man helemaal niet meer mee gaat. Fijn dat een vriendin nu mee kan.
Afscheid nemen van een dier zou ik ook heel erg lastig vinden :(:)
Bad is altijd een prima keuze :D

SV, wat een leuke foto’s ondanks de regen <3 Ik zag je selfie al op insta en was al verbaasd over jou in een jasje :)) Echt knap dat je die afstand dan nog afmaakt in dat weer. Bikkel!
Wat heb je een tof plan! Ik ben nu al benieuwd.
Bizar van die hartslag op de elektrische fiets. Daar heeft Garmin dan toch een bugje zou je denken.

Muppet, goede training! Echt op lage hartslag lopen is ook heel erg moeilijk. Je wordt er vanzelf wat handiger in, vind ik dan. Wat balen van je blaren. Ik laat ze meestal gewoon indrogen of ik doe er toch een blarenpleister op en trek daarna even andere schoenen aan. Maar echt pijnlijke blaren heb ik nog niet zoveel gehad.

Wdj, wat fijn dat het zo goed voelt allemaal.
Ik vind de Goodr zonnebrillen heel fijn. Ik heb sinds vorige week eentje van Søna, was in de aanbieding dus die eens geprobeerd. Die zit ook heel lekker en schuift niks. Ik heb een wat kleine neus, dus bij mij zakt heel snel alles af :+

W.b. mijn trainer. Die man is al oud en ik denk niet dat de vereniging iets gaat doen om het te stoppen. Het gekke is ook dat we het heel vaak goed met elkaar kunnen vinden. Hij is echt zo’n platte Hagenees en heel veel kan ik prima hebben. Kan ik nog mee dollen ook. Hij heeft ooit ook gezegd dat ik geen talent heb maar gelukkig wel doorzettingsvermogen en dat ik te stevige benen heb om op tempo te kunnen lopen :')
Kijk, ik weet dat ik geen talent heb maar sommige dingen hoef je gewoon niet te zeggen. Zeker niet als ik vraag hoe ik sneller kan worden, dat was de vraag namelijk :=
Het schijnt al vaker te zijn aangegeven. Ik heb geen zin om die man problemen te geven. Ik heb zelf ook helemaal geen zin in gedoe. Ik ga gewoon verder met lopen en doe het even op gezond verstand.
Ik heb wel besloten even te stoppen met atletiek. In elk geval tot ik die KvS heb gefinisht.

Sinds maandag heb ik zelf niet meer gelopen. Wel dinsdag een flinke HIIT training gedaan met veel benen en billen, woensdag rust en vanmorgen lekker aan de slag geweest met mijn personal trainer. Flinke overload-trappetjes achter elkaar op de schouders. Ik ben zo moe nu, het was echt zwaar, maar wauw wat voelt dat lekker!
Ik wilde eigenlijk vanavond even 5 km doen maar vriend gaat plots toch nog weg en ik krijg het er nu niet meer tussen gepropt. Morgen maar even dan.
Zondag loop ik Hollen door de Bollen, 16 km langs de bloeiende velden in mijn geboortestreek <3
Ik hoef geen mooie tijd, ik ga gewoon lekker lopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 17:04

Thanks allemaal voor de succes wensen! Ik heb er zin in! Net thuis van werk, ga zo m’n koffer pakken. Eerst nog pizza eten met 3 kids haha.

Busy, ja 2 dingen op 1 dag was dus echt teveel. Ik dacht dat fietsen kan wel, nog nooit last van gehad.

SV, ik ben ooit in Berlijn geweest, laaaang geleden, met de love parade haha.

Blaren zijn zo irritant. Ik vind blaren pleisters top, alleen je kan ze er dus niet meer afhalen. Dan ga je weer lopen en zweten en krullen die dingen om, plakken aan je sokken etc.

Ik lees mee voor de zonnebril, ik heb op temu ofzo eentje gekocht en op zich prima. Maar zakt wel wat af.

Lisitano, o wat leuk, hollen door de bollen, die wil ik ook nog eens doen. Veel plezier!

Ja toen ik 10 dagen niet liep merkte ik eigenlijk weinig. Ja de pijn in mn knie werd minder, maar die word na 1-2 dagen ook minder.
Krachttraining doe ik zonder gewicht, dus met lichaamsgewicht. Ik ben voornamelijk bezig met balans en stabiliteit.
Alleen de apparaten zoals leg press doe ik met gewicht, alle losse oefeningen zoals lunges zonder, wel met elastiek zodat m’n knie niet naar binnen valt.

Ik was vanochtend bij die arts weer. Ze heeft nu dus de meest uitgebreide behandeling gedaan. Ze had ook een soort schema gemaakt wat ze me liet zien, wat er allemaal scheef staat. Ik vond het best shocking.
Bovenin m’n rug staat het scheef en gedraaid, onderin ook, tot de onderste wervel.
Haar conclusie is dat dit door een val komt, in elk geval langer dan 5 jaar geleden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 17:21

Ik wens de Berlijn-lopers ook alvast veel plezier en succes :D
En Ninus natuurlijk ook!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 18:48

Inderdaad heel veel plezier allemaal alvast dit weekend.
Graag uitgebreid verslag op maandag :D :D

Hollen door de bollen kan ik wel een beetje jaloers op zijn, hier nergens van die mooie bollen.

Wdj wij hebben hier goodr zonnebrillen, die blijven goed zitten met lopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Hollen door de bollen klinkt inderdaad heel leuk om te doen!

Ik heb een Nathan bril. Ik had altijd Oakley, maar ik ben niet altijd even zuinig op mijn spullen, deze zijn iets minder heftig geprijsd. Goodr heb ik ook wel gehad, zijn ook prima inderdaad.

Lastig Lisitano. Ik heb af en toe techniektraining van een ervaren (en oudere) trainer. Hij traint ook hele snelle jongens en meisjes (echt sub 3 marathon-werk en meer) en zo kijkt hij ook naar hardlopen. Wij hebben een eerlijk gesprek gehad over ambities en mogelijkheden. Ik ben niet gebouwd voor het snelle werk, mijn benen zijn kort, ik heb brede heupen wat van invloed is op je techniek en ik ben voor het snelle ook echt 10 kilo te zwaar. En ik ben 'al' 46 :D De kilo's zou ik nog wat aan kunnen doen als ik dat zou willen, maar de rest verandert niet. Dat maakt het voor hem minder interessant als trainer, daar is hij gewoon eerlijk in, hij vindt het wel leuk dat ik voor hem in een ander segment loop en heeft de trainingen daar ook echt op aangepast zonder mij af te kraken.
Ik zou me daar echt niets van aantrekken en lekker op zoek gaan naar iemand anders.

Wat een weertje, ik heb mijn 'losloopje' gedaan in het zonnetje en nu werken, naar de tandarts en proberen nog wat verder uit te rusten. Mijn training readiness staat op >90 en mijn slaapscore was ook 91, dus daar zal het niet aan liggen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:12

Wow 91, hoe dan?
Ik zit al twee jaar lang bijna altijd in de 70.
Slapen ben ik de laatste tijd niet goed in.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Goedemorgen!
Berlijn lopers heel veel plezier! En Ninus uiteraard ook! _/-\o_

Hier geen ervaring met zonnebrillen (voor het hardlopen dan :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:25

Ik liep net intervallen van 300m. Na vijf stuks dacht ik: ik ga echt te snel, ben steeds helemaal buiten adem, dus ik doe ze een tikje langzamer.
En hoe meer ik er deed, hoe makkelijker ze gingen. Heel bizar. Mijn prestatieconditie heb ik ook nog nooit zo gezien.
Soms vraag ik me af of mijn horloge wel klopt :+

Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Cool, ik heb nog nooit zo'n prestatieconditie gezien.
Mooi loopje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Lekker Goof die 10km.

En SV houdt van plassen geloof ik.

Ik heb gisteren de loopgroep overgeslagen, het hagelde hier steeds en ik dacht, dan ga ik vandaag wel. Dus heb even 6 keer 1 minuut interval gedaan en nog wat sprintjes en al met al 5.7km. Mijn knie (vrees meniscus aan de binnenkant) vindt sprinten niet leuk (achillespees vindt het ook niet zo leuk, maar dat is bekend en ik weet hoe ik er doorheen kan lopen), gewoon lopen voel ik gelukkig niets. Mijn bovenbenen rekken moet ik nu ook niet doen, dat doet ook pijn. Dus ik kan niemand yoga aanraden, ik ben er volledig van genezen nu, want deed helemaal niets raars en het schoot er ineens in. Zit alleen nog geen verbetering in en dat snap ik niet.

Mijn prestatieconditie was vandaag ook boven de +5. Ik heb ook wel eens +10 gehad en ook wel eens -10 hoor.

Lisitano, zo'n trainer lijkt mij ook helemaal niets. Ik denk dat ik hem de wind van voren zou geven. Doet mij denken aan een man vroeger bij de zwemclub, die wilde mij niet in zijn wedstrijdgroepje hebben omdat ik in de winter nooit trainde (we hebben alleen een openluchtzwembad en dan moet je in de winter naar Groningen en dat wilden mijn ouders niet). Maar ik was wel clubkampioen, dus ik hoorde gewoon in die groep. Hij kreeg mij het water niet uit, ik negeerde de groep waar ik ingedeeld was en deed precies wat zijn groep deed. Dat was ook een eigenwijze zak. Hij is overigens later weggegaan omdat er meer mensen problemen met hem hadden.

Een slaapscore tussen de 88 en 92 heb ik eigenlijk altijd wel. Maar die 100 die sommigen volgens Facebook halen heb ik nog nooit gehad.

Mijn VO2 max is ook weer iets gestegen zag ik, nog wel gewoon 37 en dus 'goed'. Maar daalde na die marathon (ja, ik deed natuurlijk ook relatief weinig).