Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:49

MuSLi die 0,5 ben je zo weer kwijt!

Bewegen gaat bij mij prima, ben echt een beetje verslaafd aan de sportschool en ben er zo'n 5-6 x per week te vinden, heb daarnaast ook een eigen paard dus elke dag stal mesten en paard beweging geven helpt ook wel. Ik heb alleen moeite met ontbijt en '4 uur'.. misschien kunnen jullie meedenken? Ik eet het volgende:

's ochtends (7.30) 250 gram skyr naturel, vaak met een appel, blauwe bessen met honing en soms met cruesli (guilty pleasure, zoo lekker)

's ochtends (10.00) fruit, vaak een kiwi en mandarijn of 2 mandarijnen, in de zomer wat gevarieerder, ananas, mango.

's middags (12.00) 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en rookworst, één gekookt ei

's middags (14.45) niets of 1 stuk fruit

Ik ben om 4 uur klaar met werken en ga dan altijd meteen naar stal of sporten. Dan eet ik vaak nog een pakje maiswafels.

Nou heb ik soms al zo'n onwijze honger voor 12.00. Ik merk dat alleen fruit door mijn skyr niet genoeg vult, want als ik met cruesli ontbijt heb ik er geen last van. Ik vind echter havermout oid echt vies, en cruesli wil ik niet elke dag want dat zit bomvol suiker en is ook niet echt gezond. En ik zoek eigenlijk ook nog een tussendoortje voor 4 uur, die iets meer vult dan de maiswafels. Mag best iets zijn wat ik zelf kan voorbereiden, maar wel iets wat in de auto onderweg naar stal/sportschool te eten is.
Als jullie nog andere tips hebben wat betreft mijn eetpatroon hoor ik het natuurlijk ook graag! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:51

Hmmm… ik eet niet tussen m’n maaltijden door, maar misschien een gekookt eitje met rookvlees oid? Snack groente? En die dan niet op laten eten door je paard :+?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:52

Wat netjes allemaal!

Er zal vast een t&'t bij zitten toch? Maar die heb ik nog niet gekregen. Voel me aardig naakt zonder smartwatch inmiddels, zoals nu zit ik op de spinningfiets en kan ik m'n hartslag niet bijhouden. :')

Waar haal je de tijd vandaan, zovaak naar de sportschool en een eigen paard! :oo ik heb met fulltime werken en 4 keer per week (totaal zo een 6 uur sporten) sportschool al een fikse kluif.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:54

Haha erg he? Ik was de mijne wel eens vergeten, maar das zo kaal ofzo. En wennen :+.

Ik vind 3x per week sporten en 2x per week pony al lastig indd.. en dan ook fulltime werken

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:56

Roosch schreef:
Wat netjes allemaal!

Er zal vast een t&'t bij zitten toch? Maar die heb ik nog niet gekregen. Voel me aardig naakt zonder smartwatch inmiddels, zoals nu zit ik op de spinningfiets en kan ik m'n hartslag niet bijhouden. :')

Waar haal je de tijd vandaan, zovaak naar de sportschool en een eigen paard! :oo ik heb met fulltime werken en 4 keer per week (totaal zo een 6 uur sporten) sportschool al een fikse kluif.

Haha wat een geduld, tegenwoordig is 5 werkdagen wachten echt lang. Ik ben ook van het type als ik iets wil, wil ik het NU!

Tijd is voor mij geen issue. Heb niemand thuis zitten die iets van me verlangt, dus als ik om 4 uur klaar ben, ben ik om half 5 op stal, meestal rond 7 uur thuis, ff eten en dan door naar de sportschool. De tv heeft al in geen tijden meer aan gestaan, kan ook moeilijk stil zitten haha. Eten ligt altijd klaar in de vriezer, als ik kook vries ik meteen 3 porties in, en op woensdag hoef ik niet naar stal dus kook ik altijd twee gerechten. Strakke planning maar ik ga er goed op.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:58

Wat leuk al die nieuwe mensen! Welkom!

ManonGr: Misschien nog iets meer vezels aan je ontbijt toevoegen? Chiazaad of lijnzaad door de skyr. Dat zou het wat vullend er kunnen maken.
Verder is skyr of een ander proteïne zuivel product mijn favoriete 4 uurtje, er zijn genoeg opties in makkelijk mee te nemen 1 persoons porties. Doe zelf ook wel eens wat klaarmaken in een geïsoleerde food jar, dan kan het een hele dag buiten de koelkast blijven. Ik moet echt wat hoog in eiwitten hebben wil het vullen.

MuSLi: netjes, die 0,5 kg ben je zo weer kwijt!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:29

ManonGrr schreef:
MuSLi die 0,5 ben je zo weer kwijt!

Bewegen gaat bij mij prima, ben echt een beetje verslaafd aan de sportschool en ben er zo'n 5-6 x per week te vinden, heb daarnaast ook een eigen paard dus elke dag stal mesten en paard beweging geven helpt ook wel. Ik heb alleen moeite met ontbijt en '4 uur'.. misschien kunnen jullie meedenken? Ik eet het volgende:

's ochtends (7.30) 250 gram skyr naturel, vaak met een appel, blauwe bessen met honing en soms met cruesli (guilty pleasure, zoo lekker)

's ochtends (10.00) fruit, vaak een kiwi en mandarijn of 2 mandarijnen, in de zomer wat gevarieerder, ananas, mango.

's middags (12.00) 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en rookworst, één gekookt ei

's middags (14.45) niets of 1 stuk fruit

Ik ben om 4 uur klaar met werken en ga dan altijd meteen naar stal of sporten. Dan eet ik vaak nog een pakje maiswafels.

Nou heb ik soms al zo'n onwijze honger voor 12.00. Ik merk dat alleen fruit door mijn skyr niet genoeg vult, want als ik met cruesli ontbijt heb ik er geen last van. Ik vind echter havermout oid echt vies, en cruesli wil ik niet elke dag want dat zit bomvol suiker en is ook niet echt gezond. En ik zoek eigenlijk ook nog een tussendoortje voor 4 uur, die iets meer vult dan de maiswafels. Mag best iets zijn wat ik zelf kan voorbereiden, maar wel iets wat in de auto onderweg naar stal/sportschool te eten is.
Als jullie nog andere tips hebben wat betreft mijn eetpatroon hoor ik het natuurlijk ook graag! :)

Misschien iets van een handje noten in je skyr?

En om 10.00 een banaan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:54

@Esther, ik vind dat dus zo bizar, je betaalt een vermogen voor een Apple Watch, en dan moet hij ook nog elke dag aan de lader. Terwijl andere merken rustig een paar dagen of langer vooruit kunnen.

@Sharani, 1 kilo is zo weer eraf! Beetje gezond eten, beetje opletten met genoeg drinken en bewegen en dan ben je er al.

@Aight, dan voor jou vooral de tip om dumbell press te gaan doen! Minder intimiderend en dus met laag gewicht goed op de beweging letten. Machines kan je wel veel mee bereiken, maar voor balans doen ze inderdaad weinig doordat je beweegpad vast ligt. Kan je alleen oplossen door met losse gewichten te werken, mijn ervaring is dat het dan snel beter wordt!

@RoseSonny, mooie manier om aan een insta pagina te komen :')

@Zerena, welkom! Ik ga volledig met Roosch mee qua hoe kcal berekenen en alles bijhouden. In het begin even veel werk, maar het wordt steeds makkelijker. En beter slow en steady dan snel en jojo.

@Manon, wat een mooi resultaat al, mag je trots op zijn :D dan gaan die laatste 10 kilo ook wel komen.
Wil je persé niet zoveel suiker bij je ontbijt? Ik ben 25kg afgevallen met dagelijks cruesli chocola als ontbijt, dus daar hoef je het niet voor te laten. Als je daarmee het wel de hele ochtend volhoudt en het ook nog lekker vindt, ben ik voorstander van gewoon cruesli eten. Verder zou ik vooral wat eiwitten toevoegen aan je tussendoortjes, fruit is gezond voor de vitamines, maar het vult niet. Dus een eiwitreep, gekookt ei, blokjes kaas, geroosterde kikkererwten met kruiden. Of juist een handje nootjes.

@Hilde, wat fijn dat je het tussen de feestdagen zo makkelijk weer kon oppakken. Met zulke dagen heb ik het altijd heel moeilijk. Vooral omdat er dan nog vanalles in de kasten ligt mijn naam te roepen.

@Amanda, ik vind zelf een ritme altijd wel erg fijn om ook eten en beweging goed op te pakken. Dat werkt voor mij toch beter als ik mijn werkritme heb dan vrije dagen. Dus hopelijk helpt dat voor jou ook weer!

@Musli, heel goed dat zo'n week met nieuw werk ook het eten en sporten goed gaat! Toch ook wel intensief en spannend vaak met nieuw werk beginnen.

@Roosch, haha heel herkenbaar dat kale gevoel. Voelt ook beetje alsof je voor niks aan spinnen bent, ook al is dat natuurlijk onzin :+

Ik heb het boodschappenlijstje al mooi aangevuld voor komend weekend. Wat verantwoorder beleg voor op brood en cracker. Volgende week dus echt wat beter eten. Deze week wel al consequent elke dag wandelen, wat ook steeds beter gaat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:12

Manon, zelf cruesli maken.
Is echt superlekker.
Ik maak deze:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolhydraatarme-granola
Ipv van de suikervrije stroop gebruik ik erythritol en gooi er nog wat koek/speculaaskruiden door.
Erythritol is duur, maar je doet er erg lang mee en als je toch graag suiker af en toe gebruikt is dit een hele mooie vervanger.
Ik koop het in dl, daar is het een stuk goedkoper.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:20

@linoleum, als ik in de avond weg ga moet ik m tussendoor nog opladen -O- .

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:40

Ja dat is wat mij dus ook tegenstond aan die Samsung. Ik wil hem niet telkens op moeten laden.

Welke crackers nemen jullie? Ik ben wat zoekende, die wat ik heb lijken toch veel kcal te bevatten.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:44

ClaudiaHS, dank maar die vind ik niet echt lekker klinken. Het is heel specifiek de cruesli chocolade van quaker waar ik gek op ben :')

Linoleum, misschien heb je ook gewoon gelijk hoor. Het voelt alleen niet gezond, maar misschien moet ik daar vanaf stappen.

@roosch, als lunch misschien niet vullend genoeg, maar ik vind de wasa lichtgewicht met een beetje roomkaas en runderrookvlees erg lekker.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:59

Manon, als het in je macro's past, kan je prima een handje cruesli blijven gebruiken denk ik. Ik vind het wel bijzonder dat je dan het idee hebt dat je beter gevuld bent/ het langer vol kunt houden, omdat op papier cruesli juist korte koolhydraten zijn om het zo te zeggen. Weet je zeker dat het niet een stukje mentaal is, dat je dan langer vol zit :=?
Eiwitten zijn een goede manier om het verzadigde gevoel langer vast te houden, dus ik zou op zoek naar een eiwitrijk alternatief. Al blijf ik erbij, als het in je macro's past, hoef je het niet perse aan te passen.

Ik ben super blij! Vandaag bij de fysio stukjes zonder krukken gelopen! Ik mag dat nog niet de hele dag doen omdat ik nog een slecht looppatroon heb dan, maar in huis mag ik wel al met 1 kruk ipv 2. Dat geeft al zo veel meer vrijheid!
Daarnaast vandaag allerlei oefeningen kunnen doen, van bruggetje tot wall sit (nog niet 90 graden, want dat mag mijn knie helaas nog niet) en van step up tot 'good morning'. Ik ben helemaal blij dat het zo goed gaat! Ook te zien aan alle uitroeptekens :x

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:18

Haha Rose_Sonny dat zou heel goed kunnen hoor! Het zijn ook een beetje periodes, wanneer het kouder is heb ik meer behoefte aan 'zwaar' eten ofzo. Misschien moet ik gewoon accepteren dat ik in mijn 'cruesli fase' zit _O- Skyr is al redelijk eiwitrijk, en ik moet wel echt een zoet ontbijt hebben. Maar het past eigenlijk prima in mijn macro's, dus ik moet gewoon niet zeuren denk ik 8)7

Wat onwijs fijn dat je hebt gelopen zonder krukken! stapje voor stapje, in dit geval letterlijk, kom je er!! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:24

Roosch schreef:
Ja dat is wat mij dus ook tegenstond aan die Samsung. Ik wil hem niet telkens op moeten laden.

Welke crackers nemen jullie? Ik ben wat zoekende, die wat ik heb lijken toch veel kcal te bevatten.

Voor lunch? Tussendoortje?

Ik heb altijd volkoren crackers, vaak Bolletje of jumbo huismerk

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:45

Manon, als de cruesli past, is het prima toch.
Die van low carb is trouwens wel erg lekker. Voor de chocola zou je er cacaonibs in kunnen doen. Moet je wel van houden.

Crackers nam ik altijd de Fjord crackers.
Dit zijn volkoren crackers en zitten bijna geen toevoegingen in.
Bij elke jumbo, plus, ah wel te koop.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:48

Zijn ook nog eens goedkoop die van Fjord :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:49

Klopt, kosten 50 ct ofzo.
Voor de afwisseling neem ik ook wel eens de groene verpakking met sesam maar die hebben ze dus niet overal.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:58

Ik gooi 's morgens gepofte spelt door mijn Skyr + fruit. Weinig calorieën, aangezien je niet veel gebruikt en vult wel wat extra :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:14

Ha, ik weeg maar 2 kg meer dan mijn laagste gewicht vorig jaar juli.
Net toch maar even de weegschaal getrotseerd.
Ik ben blij *\%/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:28

Jee wat goed!! Netjes hoor.

De Fjord klinkt goed maar vind ik online niet bij AH helaas. Ik zit wat te spelen met m'n lunch/tussendoortjes. Heb soms trek in iets eh.. niet vloeibaars maar waar je lekker op kan knagen zeg maar. Wel die andere crackers in het winkelmandje gelegd. :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:31

Fijn ClaudiaHS, dat valt alles mee!

Hier ook gepofte spelt of haver, als ik iets van granen wil toevoegen aan skyr of kwark. 25 gram daarvan is al een heleboel.

Fjord crackers zijn heel goed en goedkoop inderdaad. Heeft de AH XL ze niet Roosch?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:40

Roosch schreef:
Jee wat goed!! Netjes hoor.

De Fjord klinkt goed maar vind ik online niet bij AH helaas. Ik zit wat te spelen met m'n lunch/tussendoortjes. Heb soms trek in iets eh.. niet vloeibaars maar waar je lekker op kan knagen zeg maar. Wel die andere crackers in het winkelmandje gelegd. :j

Eet jij ze als snack zeg maar?

Goedzo Claudia!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:52

Meestal zijn mijn tussendoortjes en lunches niet dusdanig definieerbaar als dat. Ik eet meestal 2 kleine lunches, dus bijvoorbeeld om 12 uur m'n ontbijt van skyr met gebakken appel en dan om half 2 een paar crackers. Dus ja is het een tussendoortje of lunch, geen idee. :')

Heb iig wat inspiratie opgedaan op internet en de Wasa crackers besteld, wat fricandeau, ham, roomkaas light, kipfilet etc.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:00

Sharani schreef:
Fijn ClaudiaHS, dat valt alles mee!

Hier ook gepofte spelt of haver, als ik iets van granen wil toevoegen aan skyr of kwark. 25 gram daarvan is al een heleboel.

Fjord crackers zijn heel goed en goedkoop inderdaad. Heeft de AH XL ze niet Roosch?

25 gram is inderdaad echt veel. Ik gebruik in mijn ontbijt 10 gram en dat is al een flinke hoeveelheid van die dingetjes en vult je bakje Skyr ook flink ;)