De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:42

Afbeelding

De school waar ik op zit laat ook alle stages stopzetten (wat ik heel goed vind)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:42

Mijn dochter werkt bij de mac dus ik niet, hoef ik ook niet meer te twijfelen of ze mag gaan werken of niet ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:44

sureido schreef:
De Mac vind ik wel vervelend :')

Ik had gister zo’n zin in een mckroket, maar heb het niet gedaan. Nu erg veel spijt uiteraard.

Op het werk is het extreem rustig. Dus dat is wel een enorme domper. Geen werk is geen inkomen...

Sassii

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:46

Enorm benieuwd hoe druk we het morgen krijgen in de supermarkt. Je zou zeggen dat iedereen nu wel genoeg gehamsterd heeft toch?
Op het nieuws werd verteld dat ze verwachten dat de supermarktbranche 30% meer omzet gaat draaien.

PSvanLot

Blue_Eyes

eilleen333 schreef:
Ik had gister zo’n zin in een mckroket, maar heb het niet gedaan. Nu erg veel spijt uiteraard.

McDelivery blijft draaien, als dat in jouw stad er al was, hoor ik net.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:47

Blue_Eyes schreef:
eilleen333 schreef:

McDelivery blijft draaien, als dat in jouw stad er al was, hoor ik net.

Die hebben we uiteraard niet. Maar goed, dan issie over een paar weken extra lekker!

lovee

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:48

Pff ben zo aan het hoesten maar geen koorts en verder wel oke, maar volgens de richtlijnen gewoon werken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:49

lovee schreef:
Pff ben zo aan het hoesten maar geen koorts en verder wel oke, maar volgens de richtlijnen gewoon werken :(

Hoesten is toch gewoon thuisblijven?

sureido

Oeh in Tilburg wel mcdelivery.

Ik denk dat die thuisbezorgd zaken keiveel omzet gaan maken nu. Mensen blijven dat doen, eten bestellen.

MightyMike

Helaas wonen wij in een klein dorpje, geen mc delivery |( Of elke andere vorm van bezorgen..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:51

Relaxed schreef:
lovee schreef:

Tenzij zorg beroep?

lovefi

McDrive blijft voorlopig ook open, is afhaal dus mag wel, officiele statement (ik werk bij mcdonalds) komt pas morgen, maar wij moeten morgen gewoon werken. (En hebben geen McDelivery)

Coconut

lovee schreef:

Thuis blijven! Ik hoest ook behoorlijk,maar voel me verder prima. Mag nu absoluut niet werken totdat alle klachten verdwenen zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:52

Coconut schreef:
lovee schreef:

Thuis blijven! Ik hoest ook behoorlijk,maar voel me verder prima. Mag nu absoluut niet werken totdat alle klachten verdwenen zijn.

Als lovee in de zorg werkt is het verzoek om niet thuis te blijven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:53

lovefi schreef:
McDrive blijft voorlopig ook open, is afhaal dus mag wel, officiele statement (ik werk bij mcdonalds) komt pas morgen, maar wij moeten morgen gewoon werken. (En hebben geen McDelivery)

Oh ja, die zit er dan hier weer niet :D Maar ik meende gelezen te hebben dat afhaal niet mocht?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:53

Relaxed schreef:
lovee schreef:

Niet overal dus, er zijn nog steeds werkgevers die pas vinden dat je thuis mag blijven als je koorts hebt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:55

Hoe zit het met tankstations? Het veiligheidsraam dichthouden de hele dag ipv alleen s'avonds. In principe is het afhaal dus zou het gesloten moeten zijn maar voor chauffeurs is het wel fijn als ze even naar de toilet kunnen?

lovee

In de zorg ja...

Muurp

casperzazoe schreef:
Hoe zit het met tankstations? Het veiligheidsraam dichthouden de hele dag ipv alleen s'avonds. In principe is het afhaal dus zou het gesloten moeten zijn maar voor chauffeurs is het wel fijn als ze even naar de toilet kunnen?

Ik werk in de branche (nja, bij het merk wat erbij in zit) en alle bakkerijen zijn gesloten. De medewerkers rekenen af vanuit de obri (nachtkassa) en hebben dus geen rechtstreeks contact met klanten. :)

Zitplaatsen worden verwijderd, maar men moet gewoon brandstof en producten kunnen kopen. :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-03-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:57

anne_bento schreef:
Relaxed schreef:

Niet overal dus, er zijn nog steeds werkgevers die pas vinden dat je thuis mag blijven als je koorts hebt.

Dan wijs je je werkgever op zijn verantwoordelijkheid.. Meld je ziek en laat hem de arbo maar inschakelen :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:58

Ik vind het wel opmerkelijk (en zorgelijk) dat de grote ketens en bedrijven nogal makkelijk met de regels omgaan. En tegelijkertijd dat ze nogal makkelijk de weg kunnen vinden naar regelingen die voor kleine bedrijven niet zo eenvoudig zijn.

Lovee: als je het echt niet verantwoord vindt, dan ben je gewoon ziek. En je bent ook nodig als we een paar dagen verder zijn. Dus wijsheid toegewenst.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:59

Mijn oren klapperen trouwens bij het feit dat er blijkbaar nog heel veel werkgevers zijn die de maatregelen en (strenge) adviezen van de overheid negeren... :oo Wauw!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:59

lovefi schreef:

Denk dat dat kan omdat ze afhaal raampjes hebben en je niet fysiek de zaak binnen hoeft, gaat er bij gewone restaurants vermoed ik om gaan dat je met 20 man voor de toonbank zou kunnen komen te staan, dat dat niet mag. De bedrijven die nog wel mensen kunnen serveren zullen booming business gaan doen verwacht ik. En van de rest is er grote kans dat die koppie onder gaan tenzij de overheid een helpende hand toesteekt, maar dat moet wel kunnen natuurlijk, daar moeten dan wel de middelen voor zijn...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:00

Muurp schreef:
Mijn oren klapperen trouwens bij het feit dat er blijkbaar nog heel veel werkgevers zijn die de maatregelen en (strenge) adviezen van de overheid negeren... :oo Wauw!

Bizar hè! Ik kan gelukkig mijn werk vanuit huis doen