3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:24

Raket; hoe lang duurde het dan voordat die vochtkilo's er weer af waren? Waar ik woon is het momenteel rond de 23 graden, lijkt me dat het niet per se nodig is voor mijn lijf om vocht vast te houden dus ben benieuwd hoe lang dat normaliter duurt :P
Ging net bootcampen en was echt een beetje zenuwachtig na vorige week (misselijk van de intensiteit en daaagen spierpijn gehad) maar het was echt best wel een beetje suf omdat de groep zo groot was. Heb wel wat gezweet maar dat fijne gevoel na een intense workout bleef weg. Ga morgen nog maar een lesje mee doen :')

san4nie

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:57

Na heeeeel lang twijfelen kom ik hier ook meedoen.
Vorig jaar ben ik heel naar van m’n paard geklapt en meer dan 10 kilo aangekomen daarna. En dat is er nog steeds niet weer af.
Ben niet van het type om heel streng te gaan diëten, maar gewoon wat betere keuzes te gaan maken. Dus niet meer op de bank 3 koekjes opeten, maar wat vaker wat fruit/ groente of een cracker ofzo te nemen.
Hoop dat ik hier wat motivatie en inspiratie op kan doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:23

Castilja bij zowel mijn vriend als mij ongeveer 3 dagen. Mijn vriend is zo aardig om mee te dieten. Die is bijna op zijn streefgewicht.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:14

Bij mij zakt het inmiddels gelukkig weer..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:09

:wave: ik ben terug van weggewrest, was lekker op vakantie in Frankrijk :)

Ik hou ook ontzettend vocht vast (tenminste, mijn enkels zijn dik, dus ik houd mezelf maar voor dat dat een deel van de extra kilo's verklaart O:) )
Heerlijk genoten van lekker eten (en drinken) maar ook wel veel verstandigere keuzes gemaakt dan eerdere jaren. De +3 kg viel dus stiekem toch een beetje tegen.

Nu weer er tegenaan, al valt het me wel zwaar. Als ik eenmaal in het ritme zit gaat het wel, maar die eerste dagen...

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:58

Oeh wat fijn dat je vriend met je mee doet, kun je elkaar gemotiveerd houden!
Laura, hou jij vocht vast door vakantie of door het warmere weer in Nederland? Succes met het oppakken weer, als je in die flow terecht komt wordt het vanzelf weer normaal om op je eten te letten. Of althans, dat heb ik dan :')

Even mijn lijst:
Ontbijt: Breakfast burrito (1 ei, groentewrap, spinazie, plak kaas en tomaat)
Tussendoor: Melkunie proteine breaker
Lunch: Restjes van gisteravond; zwarte bonen met knoflook en ui in een groentewrap
Tussendoor: 100 Gram Skyr van de Lidl (aanrader!), 2 cheesestrings
-Club power work out-
Avond eten: Salade van 120 gram linzen, 1 avocado, stuk komkommer en mosterd+olijfolie als dressing
Na het eten: Italiaanse salade uit de supermarkt
Ongeveer kloppend qua macro's, alleen weer te hoog in koolhydraten. Groentewrap moeten even op :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:54

In dit geval door het warme weer op vakantie, maar bij warm weer in nederland houd ik ook altijd veel vocht vast.

Die breakfast burrito klinkt goed!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:27

Die is ook heel lekker! :) Had wel redelijk snel trek weer daarna, dus zou hem eerder met 2 eieren doen (waar je dan een omelet van maakt voor op de wrap.)

Vandaag gewerkt en een uurtje gesport; jumping and shape! Op trampolines. Hilarisch.
Qua eten ook tevreden.
Ontbijt: 3 Wasa crackers lichtgewicht met light mozzarella, tomaat en pesto
Tussendoor op werk: 20 Gram gemengde noten, 150 gram Skyr
Lunch: Groentewrap met bruschetta salade van Johma (zit amper wat in! heel lekker ook, aanrader), 2 babybel
Tussendoor: 2 Gepofte tarwewafels van de AH, 2 plakken 20+ kaas van de Hoogvliet
-Uur jumping and shape les-
Avondeten was helfde als gisteren; Salade van 120 gram linzen, 1 avocado, stuk komkommer en mosterd+olijfolie als dressing
:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:57

Hey, die bruschetta salade ken ik nog niet, is die nieuw? Ik ga er eens naar op zoek, klinkt goed!

Vandaag wel goede dag, merk wel dat ik nu alweer trek krijg, gek hoe snel je eraan went 's avonds nog te snaaien. Zo nog maar even wat rauwkost nemen...

O: griekse yoghurt met frambozen, blauwe bessen en muesli
L: landbrood met carpaccio, sla, pesto, pijnboompitten en parmezaanse kaas (even lekker uit lunchen geweest)
T: paar plakjes kipfilet, banaan
A: gehaktbal, aardappelen en snijbonen
T: tomaatjes en komkommer

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:04

Ja die is nieuw!! Ze hadden van Johma altijd alleen maar vettige salades, maar deze is echt top. :)
Je lijstje ziet er super lekker uit. Ik eet eigenlijk zoveel mogelijk vegetarisch, maar voor carpaccio maak ik toch stiekem wel eens een uitzondering }>

Wat mij helpt om de honger ietwat te stillen in de avond is gemberthee met wat citroenschijfjes er ook in. Heb het ook hoor, eet dan overdag toch te weinig en merk dat 's avonds. Word soms zelfs 's nachts wakker van de trek :') Heb de oplossing ook nog niet.
Tzatziki van Apostels is trouwens heel lekker en ook behoorlijk prima qua voedingswaarden, da's ook wel een goede om in combi met komkommer en tomaat je honger te stillen.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:22

He iedereen, ik kom even binnenvallen met de vraag om advies.

Het lukte mij maar niet om af te vallen, en nu is vorige maand bij mij de reden vastgesteld: PCOS.
Ik ben vorige week voor het eerst bij een diëtist geweest en ze raad me koolhydraat arm eten aan.
Goed, vandaag heb ik een voorbeeldmenu gekregen. Het ziet er als volgt uit:

O: twee Wasa vezelrijk crackers met ligt kaas, huttenkase of kipfilet
T: groente zoals komkommer
L: 200 gr magere kwark
T: groente zoals komkommer
A: 250 gram groente met 1 portie vlees of vis
T: handje vol noten

Als ik dit invul in MFP kom ik op ongeveer 800 calorieën.. Dit is toch veel te weinig? Ik heb een BMR van 1750.
Wat denken jullie hiervan?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:31

Oh, nee dat is niet genoeg inderdaad. Vind het vooral vreemd dat ze magere kwark voorstelt. Als je ervoor kiest om koolhydraat arm te gaan, moet je wel dingen vervangen door bijvoorbeeld hoger in vet te eten zodat je voldoende binnen krijgt.
800 cal kan nooit de bedoeling zijn.

Mijn lijstje van vandaag:
O: koffie
T: 2 cappuccino’s (beetje stress dag).
L: salade met tomaat, paprika, twee gekookte eitjes, spek en een beetje mayonaise.
T: handje nootjes.
A: ovenschotel van Mexicaans gehakt met guacamole

B: grote wandeling gemaakt

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:35

Ja precies. Ik dacht dat koolhydraat arm / Keto juist hoog in vetten was. Op het voorbeeld menu staat ook dat ik dingen als eieren, roomboter, spek, roomkaas en dat soort dingen ook moet vermijden, terwijl ik dat nou juist de afgelopen dagen heb gegeten. :Y)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:51

Vooral omdat je door ziekte niet kon afvallen, dus wie weet als je met keto op een klein/matig te kort eet, val je vlotjes af als je lichaam het zonder koolhydraten echt beter doet.

En omdat je lichaam van koolhydraten naar vetten moet switchen moet je juist genoeg gezonde vetten binnen hebben. Heel vreemd dit. Misschien eens vragen waarom ze dit aanraadt? Misschien heeft ze een goede medische reden of ervaring. Dan nog vind ik het erg mager en niet echt vol te houden, maar ik ben geen dokter of diëtist.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:49

Hè wat vervelend voor de mensen die vocht vast houden! Waar merken jullie fat vooral aan?
Hopelijk herstelt dat nu het wat koeler word!

Ik vond afvallen icm de borstvoeding wat akelig, maar vraag en aanbod is prima afgestemd op elkaar en ik honger me niet uit dus dat zit wel snor. Bv kost behoorlijk energie idd, vooral die eerste weken. Man wat heb ik gebunkerd toen :')

Goed dat je mee gaat doen San4nie!

Kan me voorstellen dat als je keurig op je voeding let en veel sport het er best inhakt als je het laat vieren. Gelukkig kan het ten alle tijd weer opgepakt worden :D

Bruschetta van de johma klinkt lekker, die ga ik opsnorren!

Ik herken het als ik overdag wat weinig gegeten heb dat het savonds dubbel zo hard terug komt qua honger.

Jeetje Blubblahoi dat is wel extreem laag in kcal, dat is niet gezond. Ik ben bekend met Pcos en ook met khdarm eten daarbij, ik heb me er nooit aan durven wagen maar het is inderdaad belangrijk om een goeie balans aan te houden. Goed dat je het hier even komt checken!

Ik kreeg vandaag een foto van mijn zusje die inmiddels 20 kilo afgevallen is met dr oude broek.... jeetje! Ik moest gewoon huilen, ben zo trots op haar!

Hier gaat het best goed. Ik vind balans zoeken nog best een ding maar dat zal vanzelf komen. Vind vooral tussendoortjes lastig.

Gisteren over mijn kcal gegaan maar zò lekker gegeten. Vandaag had ik na het avondeten juist heel veel over dus vanavond nog even wat bij gesnackt.

Gisteren
O: 2 boterhammen met Speculoos, 1 met appelstroop en een glas melk
T: Een stukje choco cake die mijn zoon had gekregen en gruwelijk aan het smelten was :') , kop buisman oploskoffie
L: Wrap met kalkoenfilet, tomaat, huttenkase en komkommer en 1 boterham met kaas en gekookt ei
T: Maiswafel met kalkoenfilet en een appel
A: Pasta met spinazie ala creme en kruidenkast saus en gerookte kip
Totaal: 1852 kcal

Vandaag
O: Smoothie van melk, halve banaan, aardbeien en havermout
T: Gebakken appel met rozijnen
L: Een omelet met spinazie en broccoli
A: Groenteschotel uit de oven (zoete aardappel, ui, broccoli, falafel en komkommer) met zelfgemaakte tzatziki
Toen dus nog bijna 500kcal over dus
T: Tomaat met huttenkase, goeie hand snack wortels met een beetje magere yoghurt dressing. Kop thee met 2 lange vingers en nog een bakje chips
Totaal: 1754

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 09:23

Die bruchettasalade is idd heel lekker!

@Blublahoi: Misschien is het vragen van een second opinion bij een ander diëtist niet eens zo verkeerd niet. Niet alle diëtisten zijn gelijkwaardig in hun kennis en expertise, en dit klinkt inderdaad wel vreemd! Bij het koolhydraatarm eten gaat je lichaam júíst op vetten draaien dus vind het wat vreemd dat je die ook zo moet gaan beperken. Wat blijft er dan nog over?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:17

Blubblahoi wat typisch dat je zo'n lijst krijgt als je kh arm moet eten.. Bijna iedere imbeciel weet volgens mij dat je dan je gezonde vetten omhoog moet gooien, dus ben echt een beetje verbaasd dat het van een diëtiste komt? Tuurlijk zul je afvallen met zo'n lijst, maar ik gok dat je het 2 dagen volhoudt en dan eetbuien krijgt. Net als iedereen met zo'n lijst. Nu heeft zo'n diëtist ervoor gestudeerd en ik niet, zal wel een goede reden achter zitten, maar vind het maar gek. :+ Inderdaad een second opinion laten doen!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:46

Ik vind het inderdaad ook raar. Ik snap wel dat niet het hele eetpatroon uit heel vet vlees en kaas etc mag bestaan, maar dit lijkt het tegenovergestelde van het hele principe. En zou ik dit inderdaad nog geen twee dagen volhouden omdat ik verwacht ik continue honger zou hebben. >;)

Afijn, mijn lijstje voor vandaag (kha):
O: 2 wasa vezelrijk met 2 gebakken eitjes en 2 plakjes katensprek
T: b&f reep
L: zelfgemaakt low carb broodje met avocado
T: komkommer en gerookte kip
A: hamburger met gebakken champignonnetjes en een kleine salade

Totaal 1.648 kcal en 38 koolhydraten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:30

@Bowena_84: ik merkte dat aan het feit dat mijn lichaam pafferig aanvoelde. Ik zat niet goed in mijn vel en de weegschaal gaf plots 1,5kg extra aan. Nu het kouder is ben ik plots vermagerd en zit ik op mijn laagste gewicht sinds jaren. Dus vocht weg maar ook vet. Plots voelt je lijf terug slanker aan.

Ik had wel geen dikke voeten of handen maar het concentreerde zich op mijn buik.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:00

Voor het eerst sinds januari weer onder de 73 kilo *D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:51

Fleurtjeuh, goed gedaan!

Mijn lijstje van gister:
O: thee
L: bulletproofkoffie, notenmix met yoghurt, lijnzaad, aardbeien. Vier crackers met cheddar.
A: ontbijttaco uit de oven. Glaasje cola zero.
T: zelfgemaakte koekjes. Heb er drie gegeten.

B: korte training krachttraining

Vandaag:
O: thee
L: zalm met broccoli en aubergine in olijfolie.
T: twee koekjes en een glas cola zero.
A: carbonara met courgette spaghetti
T: handje pindanootjes

B: kuisdag in huis, dus dat zal mijn beweging zijn vandaag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:27

Goed bezig fleurtjeuh :D

Advies van de huisarts 'slik maar anti allergie medicijnen"...
Was ik dus niet van plan voor de rest van mn leven. Dus vanaf volgende week ga ik zelf aan de slag met mijn voeding. Even niet per se gericht op afvallen, maar om weer goed in mijn vel te zitten.

Ben de laatste tijd continu moe, heb met vlagen vreetbuien en zit niet lekker in mijn vel. Dus komend weekend met boodschappen doen even opletten. Ga als eersre tarwe verminderen/weglaten uit mijn voeding, omdat daar het hoogste percentage uit kwam tijdens de test.

Ga dan vanaf maandag beginnen met kijken of dit effect heeft.

Lijstje voor vandaag:

O: zoete aardappel met banaan en pindakaas en kaneel :9
T; eiwitshake en appel
L: twee boterhammen met hummus en quorn
T: clifbar
A: nog geen idee, eet bij schoonouders

Kcal tot nu toe; 1100 (zonder avobdeten)

Beweging: half uur wandelen met de honden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:30

Dilan, dat klinkt als een goed en veilig plan. Medicatie nemen zonder eerst je voeding aan te passen lijkt me jammer en zwaar voor je lichaam. Netjes van je dat je voor de moeilijke maar gezonde weg gaat.

Trouwens, ik heb de job :D nog een maandje vakantie en dan begin ik.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:40

Volgens mij is anti allergie medicatie helemaal niet zo effectief bij voedsel allergieen. Tenminste, ken aantal mensen met (flinke) voedsel allergieen, en die hebben echt alleen baat bij het vermijden van die voedingsmiddelen.

Ik zit weer redelijk in mn ritme, moet alleen ook weer ff meer gaan bewegen. Maar mn energie is ontzettend laag dus dat valt nog ff zwaar...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:46

Gefeliciteerd Aria!