Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Goof schreef:Welk tempo raden jullie een absolute beginner aan?
Dat is bijna niet aan te raden..
Ligt aan je algemene conditie. Ben je iemand die nooit sport, wandel je veel, doe je aan andere sporten, enz.
Wil je met een schema starten, of zonder.
Kleine stukjes joggen afgewisseld met wandelen, daar starten de meesten mee. En dan de hardloopstukjes langzaam uitbreiden.
Lopen op een tempo waarbij je kunt praten is een beetje een algemene richtlijn.
F_Orumster schreef:Voor mij is dat een beetje 8min/km en voel me meestal geïntimideerd door berichten van anderen. Dus bij deze. En ik ben niet de enige https://www.renmamaren.com/hardloop-snelheid/
Zet je eerste stuk gewoon zo rustig mogelijk in, dan merk je hoeveel ruimte je nog hebt. Te snel starten is een veel gemaakte fout en dan kun je in de eerste minuten al in de knel komen.
F_Orumster schreef:
Het gaat mij ook niet om snelheid maar om een frisse neus te halen, ontspanning, basis conditie te hebben. Ik kon mezelf wel naar de 7min/km werken maar zodra er meer gaten tussen trainingen kwamen weer langzamer. Ik noem het overigens joggen omdat hardlopen impliceert dat ik hard ga
0091 schreef:Voor alle beginners:
Vorig jaar melde ik me in dit topic omdat ik had bedacht de virtuele damloop te willen meedoen. Echter.. mijn conditie ging niet verder dan 3x per week 5km, in 35-40minuten.
Afgelopen zondag heb ik 47km gelopen met een gemiddelde van 6:25min/km. Dat gemiddelde is inclusief wandelen in de hete zon.
Memuska schreef:poes schreef:O wat een K utapp is me dat zeg die trenara. Nav jouw berichtjes memuska had ik hem heel blij gedownload om eens afwisseling te hebben van Garmin coach. Had het gratis proefabbo van een maand genomen en was bereid om 10 euro (!!!!) per maand te blijven betalen als het goed werkte.
Stel ik de app in: je eerste training kan enkel op de volgende maandag beginnen. Kreeg op geen enkele manier die naar voor geschoven en je raadt het al: het was net maandag. Dus meteen een week van je proef kwijt waarin je niks kan doen.
Vervolgens werkte de app voor geen meter. Trainingen bleven op ongelopen staan, ik kon nooit wat aanklikken en het liep continue vast.
En het is ook enkel een schema. Amper stats qua lopen.
10 euro per maand voor echt iets dat gewoon niet werkt. Tot zover mijn idee om eens lokaal te steunen.
Ik vind het echt waardeloos.
Maar waarom zou je de betalende versie nemen?
Trainingen beginnen idd op maandag, dus als je maandag een schema aanmaakt start die normaal gewoon die dag. En anders gewoon even mailen en dan lossen ze het wel op.
poes schreef:Omdat ik wil kunnen schuiven met de dagen en ik ook het schema wil dat zichzelf aanpast aan je vorige trainingen.
En ik heb de app echt op maandag gedownload en dat ging dus niet. Bovendien werkte gewoon het meeste niet. Dat was niet 1 knopje of functie, maar zo goed als alles. En kijk als zoiets met een app gebeurt waar ik al enthousiast over ben, stuur ik wel eens een berichtje. Maar deze heb ik echt heel gefrustreerd na drie en een halve week eraf gegooid. Voor zoveel geld zou je denken dat de app qua functionaliteit verder staat.