Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:13

Sterkte Emma :(:) En rij examens.. Verschrikkelijk. Ik was zo misselijk van de zenuwen. Ik had gelukkig een fijne examinator.

Laura, lekker zeg!

Dit weekend beetje ongezond gegeten. Deze week er weer tegenaan!

O: 2 speltboterhammen met pindakaas + halve glas sinaasappelsap
L: lente ui soep en grote meergranenbol met 2 eitjes gebakken in 1 el olijfolie
T: vanille kwark
D: Spinazie a la creme, vissticks, aardappeltjes gebakken met kruiden en champignons
T: banaan

+- 1800 kcal
B: Paardrijden

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:45

Aw dankjewel Imka!

Ahh lekker zo'n hulp in het huishouden Laura!

En omg een boete rijden tijdens je afrijden _O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:07

Vandaag:
O: Yoghurt met banaan
T: paaseitje
L: 3 vk crackers met homemade guacamole jummmm
T: mandarijn
A: spruitjes taart (bladerdeeg bodem met ei, spruitjes en spekkies)
T: chocomouse :o

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:17

12.00: maaltijdsalade kip en 2 speltwafels met kaas en komkommer.
17.00: lasagne en als toetje choco-chiapudding met een banaan.

1690 kcal.

Best netjes toch?

(ik doe aan intermittent fasting)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:24

Twee maaltijden? Serieus?

Normaal gesproken doe je ook aan tussendoortjes bij IF... de kcal verdelen over de tijd dat je eet.. geen wonder dat je snaaibuien hebt..

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:27

IMANDRA schreef:
Twee maaltijden? Serieus?

Normaal gesproken doe je ook aan tussendoortjes bij IF... de kcal verdelen over de tijd dat je eet.. geen wonder dat je snaaibuien hebt..

Sinds ik dit doe heb ik juist minder snaaibuien.. En meestal heb ik 2 hoofdmaaltijden en 1x een tussendoortje.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:47

Vind het wel een rare verdeling van je eten. Ik zou er ook behoorlijk van gaan snaaien. Vraag me ook af hoe gezond die style is. Maar als het voor jou werkt..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:10

Ik vind dat ook wel een beetje bijzonder. Maar ik zelf heb dan ook echt een ontbijt en tussendoortjes nodig.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en een banaan.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas en vruchtenhagel, water en een bekertje thee.
T: een boterham met pindakaas américan style en water.
T: een sultana.
A: twee boterhammen met mortadella en nutella en een zelfgemaakte donut met poedersuiker en een beker melk.
T: iets zelfgemaakts: amandelkrul, bitterkoekje of donut.
B: 85 minuten fietsen, 30 minuten dressuurles, paard poetsen en longeren, 30 minuten bouncebal bij gym.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:17

Ik heb ook een tijdje IF gedaan maar bij mij was het in de vorm van mn ontbijt zo laat mogelijk zetten (meestal een uur of 1) en dat werkte voor mij ook heel fijn! Maar zo met een laatste maaltijd om 17 uur zou ik ook echt niet trekken haha. Ik ben echt zoiemand die 's avonds graag eet :+

Mijn dagje vandaag;
O: 2 bio waldkorn crackers, 30gr zt hummus, 30gr kipfilet
T: 2 volkoren boterhammen, 1 plakje cheddar kaas, 18gr beenham en 13gr curry
T: combat crunch bar + 200gr paprika
A: 130gr kip van drumsticks, 50gr ananas, 90gr basmatirijst, en dan een sausje van bloem, ui, boullion en kerrie kruiden
T: 280gr skyr + 16gr straciatella whey + grenade bar
B: half uur HIIT, half uur kracht

1717 kcal
170gr khd, 55gr vet en 143gr eiwit

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:41

Heb IF tijdje geprobeerd, maar niet mijn ding. Hou ervan hele dag door te eten :') en zeker ontbijt kan ik niet zonder.

Dus eet over algemeen het volgende:
O: kwark met cruesli
T: banaan/halve eiwitreep
L: brood met mager beleg
T: halve eiwitreep/fruit/eierkoek
A: stuk vlees/vis met groenten
T: iets te snacken, dus een koek/bakje ijs/chocola/beetje chips

Doordeweeks werkt dit ideaal, hoofdmaaltijden niet te grote porties en eet hele dag door en zit rond mijn kcal doel. Weekenden verschillen erg en heb ik wat hoger kcal doel. Vaak ook stuk rommeliger wat betreft eten.

Vanavond lekker stukje gewandeld in bos met puppy, niet zo lang want dat mag hij nog niet. Straks nog klein rondje en dan kruip ik vroeg mijn bed in. Bekaf na vroege wekker gisterochtend. Wilde zonodig met zonsopgang op strand staan en erna niet meer geslapen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:53

Het lijkt me heel lastig om in maar 2 maaltijden voldoende kcal en voedingsstoffen naar binnen te werken. Ik zou dan denk ik de neiging hebben vooral kcal rijke producten te eten en bijv weinig groenten etc.
Maar ik ben sowieso iemand die regelmatig wat moet eten, dus ik kan me er niet veel bij voorstellen.

Net lekker gesport, had zaterdag nieuwe sportkleding gekocht dus dat moest even uitgeprobeerd worden. Moest wel even over een drempeltje, zo bloot ben ik niet gewend. Maar ik werd best blij van mn spiegelbeeld :D

Afbeelding

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:58

Leuke foto Laura!

Heb al heeeeel veel mensen met commentaar erop gehad haha, maar het werkt voor mij erg goed, en blijf het ook zeker doen, ook omdat ik merk dat het me nog veel meer gezondheidsvoordelen geeft die serieus ook mijn leven veranderd hebben, en heb er dan ook totaal geen moeite mee dat het maar 2/3x eten is. Ieder zijn/haar ding toch? Wat voor de 1 werkt is voor een ander weer helemaal niks..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:02

Wat zie je er goed uit Laura! Superleuke broek ook! <3

Ik zou ook niet maar 2 maaltijden per dag kunnen eten. En al helemaal niet én lasagne én een toetje én een banaan, dan ben ik de rest van de avond misselijk :Y) Maar dan kun je die 3 dingen toch net zo goed verspreid over de avond eten toch? Gewoon interesse hoor, niet negatief bedoeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:05

Laura82 schreef:
Het lijkt me heel lastig om in maar 2 maaltijden voldoende kcal en voedingsstoffen naar binnen te werken. Ik zou dan denk ik de neiging hebben vooral kcal rijke producten te eten en bijv weinig groenten etc.
Maar ik ben sowieso iemand die regelmatig wat moet eten, dus ik kan me er niet veel bij voorstellen.

Net lekker gesport, had zaterdag nieuwe sportkleding gekocht dus dat moest even uitgeprobeerd worden. Moest wel even over een drempeltje, zo bloot ben ik niet gewend. Maar ik werd best blij van mn spiegelbeeld :D

[ [url=m/iludDa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw Laura, wat zie je er knap uit zeg! :D En heeeele leuke broek inderdaad

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:05

Is ook zo hoor Imka, maar doordat je het gisteren (dacht ik?) had over snaaibuien, kan ik me het eerder gegeven commentaar wel voorstellen.

Thnx meiden <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:08

Uiteindelijk vandaag gaan uiteten. Dus beetje meer kcal denk ik haha. Heb niet echt geteld vandaag.

O: Granola met magere yoghurt
L: Twee volkoren boterhammen met Kips leverworst
T: 3 rijstwafels met kaas
A: 4 stukjes sushi, halve kreeft met wat frietjes en een stukje cheesecake

B: 1 uur fitnissen en een goede 10.000 stappen :+ Mn fiets is weer kapot dus ik doe veel met de benenwagen

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:10

Annikoe schreef:
Wat zie je er goed uit Laura! Superleuke broek ook! <3

Ik zou ook niet maar 2 maaltijden per dag kunnen eten. En al helemaal niet én lasagne én een toetje én een banaan, dan ben ik de rest van de avond misselijk :Y) Maar dan kun je die 3 dingen toch net zo goed verspreid over de avond eten toch? Gewoon interesse hoor, niet negatief bedoeld :)

Ik vast 18 uur per dag dus heb ik 6 uur waar ik in eet, dus ik zou meer kunnen verdelen, alleen zit ik dan wel continu kleine beetje te eten snel op elkaar, vind ik ook niet heel fijn. :) Vandaar dat ik het zo doe.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:12

Ziet er goed uit hoor Laura! Slanke benen!

Lijkt me ook lastig Imka, zit je dan niet heel erg vol?
Ik heb net mijn avondeten op maar met veel groente zit ik nu gewoon vol :P

Mijn dagje vandaag
O: tosti van 2 boterhammen, smeerkaas 15+, rucola en curry (267)
L: volkoren cracker met pompoenhummus, granaatappel (213)
T: reuze krentebol met halvarine, cup a soup (274)
A: 125g champignons, 200g courgette, 200g spinazie a la creme, 100g chili wok garnalen, 50g volkoren penne, tomaat, halve ui en knoflook geroerbakt in olijfolie (570 kcal)

totaal 1327 kcal, 165 g khd, 43g fat, 61 g protein.

Na gisteren maar een iets magerder dagje, maar zit wel goed vol na mijn enorme bord avondeten :+

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:14

Laura82 schreef:
Is ook zo hoor Imka, maar doordat je het gisteren (dacht ik?) had over snaaibuien, kan ik me het eerder gegeven commentaar wel voorstellen.

Thnx meiden <3

Ja, ik had het ook wel verwacht, juist omdat mensen nog weinig weten over wat vasten met je doet en het heel veel goede gezondheidsvoordelen met zich meebrengt, wat ik ook uit eigen ervaring heel erg merk. Maar het gaat in tegen alles wat mensen voorgeschoteld krijgen (6x kleine beetjes eten etc) dus vind iedereen het gauw raar/vreemd etc. Want dat kan toch nooit gezond zijn? :Y) Ik had vandaag wel een erg makkelijke dag hoor, normaal eet ik wel iets gezonder, meer groente, fruit, noten/zaden, kwark etc.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:15

kim345 schreef:
Ziet er goed uit hoor Laura! Slanke benen!

Lijkt me ook lastig Imka, zit je dan niet heel erg vol?
Ik heb net mijn avondeten op maar met veel groente zit ik nu gewoon vol :P

Mijn dagje vandaag
O: tosti van 2 boterhammen, smeerkaas 15+, rucola en curry (267)
L: volkoren cracker met pompoenhummus, granaatappel (213)
T: reuze krentebol met halvarine, cup a soup (274)
A: 125g champignons, 200g courgette, 200g spinazie a la creme, 100g chili wok garnalen, 50g volkoren penne, tomaat, halve ui en knoflook geroerbakt in olijfolie (570 kcal)

totaal 1327 kcal, 165 g khd, 43g fat, 61 g protein.

Na gisteren maar een iets magerder dagje, maar zit wel goed vol na mijn enorme bord avondeten :+

Helaas ben ik een eindeloze put en zit niet snel vol.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:19

imka schreef:
Laura82 schreef:

Thnx meiden <3

Ja, ik had het ook wel verwacht, juist omdat mensen nog weinig weten over wat vasten met je doet en het heel veel goede gezondheidsvoordelen met zich meebrengt, wat ik ook uit eigen ervaring heel erg merk. Maar het gaat in tegen alles wat mensen voorgeschoteld krijgen (6x kleine beetjes eten etc) dus vind iedereen het gauw raar/vreemd etc. Want dat kan toch nooit gezond zijn? :Y) Ik had vandaag wel een erg makkelijke dag hoor, normaal eet ik wel iets gezonder, meer groente, fruit, noten/zaden, kwark etc.

IF is hier best een bekende methode hoor, het is al een aantal keer uitvoerig besproken in het topic. De meesten hier gebruiken/gebruikten alleen een veel groter window en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Als het voor jou werkt dan is dat prima, maar ik zou het niet aankunnen om maar 2 maaltijden op een dag te eten en dan 800 kcal per maaltijd.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:22

Maar als je een veel grotere window hebt, vind ik het toch bijna geen vasten meer, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:25

Ik weet er idd niet veel vanaf, alleen wat hier eerder besproken is. Maar ik vraag me af of je ook niet heel erg went aan die enorme hoeveelheden voedsel per keer. Ik merk dat sinds ik kleinere porties eet ik sneller voldaan ben, en als ik een tijdje achter elkaar veel eet, ik veel meer nodig heb om voldaan te zijn.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:32

Laura82 schreef:
Ik weet er idd niet veel vanaf, alleen wat hier eerder besproken is. Maar ik vraag me af of je ook niet heel erg went aan die enorme hoeveelheden voedsel per keer. Ik merk dat sinds ik kleinere porties eet ik sneller voldaan ben, en als ik een tijdje achter elkaar veel eet, ik veel meer nodig heb om voldaan te zijn.

Ja, misschien wel, zou kunnen hoor. Maar voorlopig hou ik het zo, kan altijd nog een groter window nemen wanneer ik bijna op streefgewicht ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:33

imka schreef:
Maar als je een veel grotere window hebt, vind ik het toch bijna geen vasten meer, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor. :)

Ligt eraan hoe groot je dat window maakt en wat je doelen zijn. Voor mij was het wel vasten als ik van 13.00 tot 20.00 at, omdat ik normaal wel een ontbijter ben en 's morgens ook nog een tussendoortje pak.