Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:00

Ik weet nu niet was wijsheid is... Eerstvolgende mogelijkheid pakken of eerst weer ff een paar weken lessen. Verhaal van de examinator was dat ik km's moet gaan maken en ook een keer naar Rotterdam/breda/Utrecht/denbosch moet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:04

Oh, en dit ging er mis...

LadyMadonna schreef:
T ging eigenlijk best banketstaaf...
Vanaf het cbr provinciale weg richting Gorinchem. Daar is een kruispunt waar ze vaak met leerling verkeersregelaars staan, vandaag dus ook |o
Dus ik sta voor het (niet werkende) stoplicht om rechtsaf te slaan. Ik weet dat rechts gelijk een zebrapad zit, ook dat stoplicht knipperde oranje.
De verkeersregelaar seint mij dat ik moet gaan rijden, en mee dat ik in de bocht ben seint hij ook de voetganger die aan de overkant stond te wachten. Die gaat lopen, en toen raakte ik helemaal in de war waardoor ik de auto door liet rollen met net de neus op de zebra... stom natuurlijk, al had de verkeersregelaar op z'n kop gaan staan, dan nog blijft het een zebra, en ook nog rechtdoor op dezelfde weg.
Afijn, ik rij lichtelijk over de zeik verder en krijg de opdracht: doe in deze straat maar de stopopdracht. Met het kijken en zoeken naar een plaatsje werd de doorstroming een probleem, en vervolgens laat ik m ook nog een keer afslaan en twijfelde ik te lang bij een rotonde....

We zijn ook al weken centrum Gorinchem aan het rijden omdat ze daar tijdens examen vaak heen gaan.... heb allemaal straten gereden waar ik nooit geweest ben ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:22

@ LadyMadonna: Wij hebben het bij zijn instructeur aangevraagd, we horen nog hoe of wat. Maar die wil ons een pakket van 10 lessen extra laten betalen en zo nóg meer geld opstrijken. We hebben al 40 lessen aan die man betaald, terwijl mijn zoon in het voorjaar eigenlijk al af kon rijden (30 lessen). Helaas moest hij toen ruim 3 maanden wachten, volgens deze instructeur, waardoor hij nu pas kon afrijden. Hij wilde ons toen al een pakket van 10 lessen aansmeren en nu weer... Wat kost trouwens een herexamen? Deze instructeur heeft het over ruim 228/230 euro. Klopt dat?

En mijn vraag on-topic: wat bedoel je met 'overvijlen'? Dat er te lang op één plaats gevijld is en je daarmee juist luchtrandjes veroorzaakt? Of bedoel je dat je 'over' de plaats heen vijlt, oftewel die plaats(en) overslaat?

@ Zorro: Dat heb ik inderdaad ook wel eens bij een vroegere nagelstyliste aan de hand gehad. Dat je de oude acryl nog kon zien zitten. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, tenslotte blijft het mensenwerk, maar als je het standaard doet... en in geval van de nagelstyliste van mijn collega ook nog eens op hoog niveau bekend bent...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:29

zorro schreef:
LM: je kan inderdaad pas de dag na zakken een nieuw examen aanvragen en data zien. Maar vaak weten we wel wat de wachttijd ongeveer is. Wel is het zo dat er een speciale wachtlijst is voor herexamens, en dat gaat sneller als gewone examens. Meestal rond de 3 weken. 3 maand wachttijd voor herexamens is, tja.. ik zou haast zeggen onmogelijk.. nog nooit meegemaakt. Nog nooit gehoord en totaal niet volgens de regels van het CBR.

Mijn zoon is ook de eerste keer gezakt en is meteen her aangevraagd.
Een paar uur na het zakken had ik alweer een nieuwe datum voor zijn her, over 5 weken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:32

Hmm, hebben we het over hetzelfde shena? Ik bedoel rode lijnen in de natuurlijke nagel

En ach, ik heb er zo'n 60 uur opzitten (ca 30/35 lessen)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:36

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om wel ontopic te blijven. Een gekocht paard op de Zuidlaardermarkt of rijlessen/examens horen niet thuis in een topic over nagels en nagellak. Aangezien dit topic op MWS staat, is het wel de bedoeling om hier ontopic te blijven gaan. Alvast bedankt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:01

@ LadyMadonna: Nee, we hebben het niet over hetzelfde. Ik heb het over 'jaarringen' in de zin dat je het oude acryl nog ziet zitten. Dus dat de randjes niet netjes transparant zijn gevijld, maar dat je na het opvullen nog randjes ziet zitten. Echt van zijwal naar zijwal in het geval van mijn collega. Het is net of ze een doorgesneden boomstam in haar nagels heeft staan: per zoveel weken een wit randje. Ik zal eens vragen of ik een foto mag maken - mits ze haar nagels niet weer gelakt heeft, want dat heeft ze meestal wel. Ze lakt ze alleen de eerste week na het zetten niet en de andere twee weken heeft ze er een kleurtje op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:23

Als dat randje echt wit is lijkt het of er over lucht geplaatst is?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:45

Morgen zie ik haar weer. Vorige week had ze haar nagels nog niet gelakt, dus ik hoop dat ze dat morgen ook niet heeft zodat ik een foto kan maken. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:48

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:49

Heb m al vaker langs zien komen helaas....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:54

Ik zag het nu voor het eerst. Wat een eng advies van die griet. En die nagels op het laatst: gewoon de lagen kapot. Daarnaast raadt ze nog nagelverharder aan... Ik hoop dat de meeste mensen toch zo wijs zijn om naar een gediplomeerd nagelstyliste te gaan, dan hun nagels zo naar de knoppen te helpen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:41

Dit soort dingen moeten ze gelijk verwijderen van internet, genoeg imbecielen die t volgen...je doet er helaas niets aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:46

Ik heb al pijn als ik de fotos zie :\

Mijn duimnagel is beschadigd door een paar dagen verband met betadine :\ allemaal witte stukjes alsof er wat nagel weggeschuurd is. Bah.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:48

Olie olie olie

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:09

Hallo allemaal! Ik kom even binnen vallen. Ik zou graag zelf een lamp en gellak willen aanschaffen. Hebben jullie nog adviezen voor een lamp? Het is dus gewoon voor mijzelf en dus voor amateurgebruik. :D
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 07-07-24 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:31

Je kunt er een van pink gellak kopen. Deze is geloof ik sterk genoeg en niet heel duur. Ik heb er zelf een van kiss (douglas) en die werkt ook top!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:52

Remark schreef:
Je kunt er een van pink gellak kopen. Deze is geloof ik sterk genoeg en niet heel duur. Ik heb er zelf een van kiss (douglas) en die werkt ook top!

Bedankt! Je hebt nu ook korting. Voor 65 euro een starterspakket met oa een lamp en 4 kleuren zag ik! Ik geef het meteen even door! *\o/*

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:56

Persoonlijk vond ik Pink Gellac echt prut en de lamp ook niet veel soeps. Volgens mij heeft Friemel laatst uitgelegd hoe lang je je nagellak eronder moet houden zodat het beter hecht. Sinds ik het op die manier doe blijf het wel beter zitten, maar ik ben toch al snel 3 uur bezig dan. :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:57

MarJon schreef:
Persoonlijk vond ik Pink Gellac echt prut en de lamp ook niet veel soeps. Volgens mij heeft Friemel laatst uitgelegd hoe lang je je nagellak eronder moet houden zodat het beter hecht. Sinds ik het op die manier doe blijf het wel beter zitten, maar ik ben toch al snel 3 uur bezig dan. :=

Edit, dit bedoelde ik:

_Friemel schreef:
Wel even letten op de wattage van de led, die van PG is erg laag dus met gelish moest ik hem er gewoon 2 minuten onder houden, hele punt van een led lamp is dat je sneller bent dan UV :') nu 1 gekocht met hoogste wattage en ben in 20 seconden klaar! Ga nu echt 3x zo snel :D

_Friemel schreef:
Adin schreef:

Hier heb ik ook last van, heb een pink gellac starterset gekocht, de eerste twee keer kon ik het er na 2 dagen zo afhalen in zijn geheel ondanks goede voorbereiding. Ook blijft de ultrashine vaak dof. Ligt dat dan aan de sterkte van de lamp? moet het dan langer?

Yes, heel krom want ze geven aan 30 seconden maar met 9 watt is dat dus ruim 120 seconden (4x aandoen) per laag... ik kwam er dus heel laat achter dat dit het geval was...

Nu dit kindje gekocht en intens gelukkig!

https://www.nagelgroothandel.nl/product ... t-wit.html

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:00

Ik moet morgen eigenlijk naar de groothandel omdat m'n wit op is....
Maaaar... Ze hebben ook oude collectie kleuren met 40% korting....
Eens zien of ik me dan kan gedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:05

LadyMadonna schreef:
Olie olie olie

Doe ik inderdaad. Lekker oliesmeren <3 en dan als het helemaa ingetrokken is pleister met betadine er weer op wegens de wond.. was een nagelrand gaan ontsteken zonder dat er iets van een wondje oid zat. Nagel was mooi lang (oké, is nog steeds :D ). Hebben ze open moeten maken.. nu moet het tot het dicht is schoon gehouden worden :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:23

LadyMadonna schreef:
Ik moet morgen eigenlijk naar de groothandel omdat m'n wit op is....
Maaaar... Ze hebben ook oude collectie kleuren met 40% korting....
Eens zien of ik me dan kan gedragen...

Dat zou ik dus niet kunnen, me gedragen. Maar ik moet de laatste tijd wel, al die opleidingen en spullen die ik daarna moet aanschaffen zijn helaas niet gratis :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:16

Collega had haar nagels alweer gelakt, dus ik kon geen foto maken. Meteen gevraagd of ze - als de lak er weer af is, of als ze weer heeft laten opvullen - een foto voor me wil maken.

Ik wil graag de skai armrest XXL van Crystal Nails aanschaffen (30 euro), omdat ik de exemplaren die ik hier heb echt bagger vind. Die ik heb zakken enorm in en je kunt er maar één arm opdoen. Soms vinden mensen het fijn als ze hun andere hand op het overgebleven deel kunnen leggen. Nu heb ik weer zo'n dilemma: een zwarte of een witte (helaas geen andere kleuren). Wit oogt wel vrolijker, maar daar zie je al snel van alles op (en wit verkleurt meestal met de tijd). Dus ik ga toch maar voor de zwarte, denk ik (twijfel, twijfel) en dan vraag ik mijn moeder of ze er een ander kleurtje stof omheen maakt. Die kan dan gewassen worden. Morgen maar eens kijken of ze er zijn en dan ter plaatse zien hoe of wat. En dan hopelijk geen andere dingen aanschaffen! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:41

Zwart en dan een gekleurd gastendoekje dubbel gevouwen erop :j