[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

Wat ik jammer vind aan de meeste hartslag tattoos, is dat ze vaak zo onrealistisch zijn. Het valt mij op, omdat ik medisch onderlegd ben, maar ook al was ik dat niet, dan zou ik sowieso toch een voorbeeldje van een normale ecg opgezocht hebben voor ik zo'n tattoo zou (laten) ontwerpen.

Al kijk je maar naar het basismodel van een hartslag, dan zie je al veel verschillen.

Drunksheep

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:11

Sowieso vind ik de meeste hartslag tattoos ook niet echt mooi, en vooral ook afgezaagd :=

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:13

Dat is weer een ander verhaal. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:53

Drunksheep schreef:
Sowieso vind ik de meeste hartslag tattoos ook niet echt mooi, en vooral ook afgezaagd :=

Idem, maar ja, daarom heb ik er ook geen :)) Ieder zijn ding.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:55

Heeft iemand ervaring met een afbeelding (/gebaseerd op) van een kunstenaar als tattoo laten zetten? Mag dit zomaar, moet je toestemming vragen? En is het bijvoorbeeld nog anders als je bijvoorbeeld een Mona Lisa zou laten zetten of een plaat van kleinere kunstenaar?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:47

het is zover binnen exact een week zit ik op de stoel voor mijn tweede Tattoo :) het begint te kriebelen in de buik !

Hij komt op de binnenkant van mijn rechter bovenarm. heel simpel 'Far Away.' Ja precies op die manier hoofdletters en leesteken inbegrepen. :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:58

:D Van Shrek?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:06

wwillemijn schreef:
:D Van Shrek?

Niet van shrek nee :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:11

Dat is Far Far Away :')

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:16

Bizzybijtje schreef:
Dat is Far Far Away :')

indd :Y)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:35

_Micha_ schreef:
Heeft iemand ervaring met een afbeelding (/gebaseerd op) van een kunstenaar als tattoo laten zetten? Mag dit zomaar, moet je toestemming vragen? En is het bijvoorbeeld nog anders als je bijvoorbeeld een Mona Lisa zou laten zetten of een plaat van kleinere kunstenaar?

Lijkt mij dat je dat gewoon mag doen.
Logo's van voetbalclubs, frisdrank merken, MacDonalds,portretten van bekende mensen,die dingen worden heel vaak gezet en nooit om toestemming gevraagd.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:55

Ik twijfel over de plek van mn tattoo.
Ik moet nog langs de shop, maar wil voor mezelf al wel helder hebben waar ik m ongeveer wil hebben.
Ik riep als allereerst dat ik m in mn nek wil ter hoogte van mn haarlijn. Maar nu twijfel ik.
Twijfel ook over de pols maar wil ook nog graag een andere waar ik de pols voor in gedachten had. En om nu 2 tattoos op 2 polsen te hebben vind ik voor mij niks.
Het gaat om de volgende schets dus nog niet perfect strak in lijn
Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:02

Ik ben zelf heel erg fan van tatoeages in de nek :j al heb ik zelf last minute een switch gemaakt naar mijn voet :')

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:08

Jaa ik was er ook van overtuigd dat ik er 1 in de nek wilde en had deze daarvoor ook in gedachten maar weet niet waardoor ik nu in ene keer twijfel

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:09

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:44

Die eerste Courses <3

Ik heb juist dat ik wel ideeën heb, maar niks als voorbeeld vind wat 100% naar mijn zin is.
Over een half jaar heb ik een afspraak voor ontwerpen en tatoeëren bij Sailors&Crooks. Ben benieuwd want ik zie het nog helemaal niet voor me :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:27

Ik heb besloten dat ik morgen weer verder ga :') Salaris van zomerbaantje is er een maand eerder dan verwacht dus ik ga weer...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:33

Doet ze even :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:25

Ik zit er aan te denken om de outlines van een roos (getekend van de zijkant) achter mijn oor te laten zetten, denken jullie dat dit een beetje oke te doen is of is de ruimte daar te klein voor (als jullie begrijpen wat ik bedoel :') )?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:40

Haha Em, held. Ga je voor de tekst?

Renee, hoe uitgebreid wil je het hebben? Als het eenvoudige lijnen zijn zonder veel schaduwen oid, moet het wel te doen zijn gok ik :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:13

Ja echt de eenvoudig en strak :j Denk dat er weinig achter je oor kan met heel veel poespas wat ook echt goed geconserveerd blijft (not sure). Zou het hoogstens wat wittig willen laten inkleuren om het extra dimensie te geven op de betekenis er achter (al betwijfel ik of dat op mijn blanke huid mooi uitpakt)

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:51

Ik ben al tijdje een stille meelezer en weet al zo'n jaar dat ik ooit een tattoo zou willen, maar wilde wachten tot het juiste moment en tot ik een ontwerp idee kreeg waar ik helemaal achter stond. Nu heb ik dus het idee om een moeder olifant met haar kleintje te doen, zoals op de foto, maar dan boven mijn enkel (ben er nog niet over uit of het de binnen of buitenkant van mijn been wordt). Het is de bedoeling dat hij niet te groot wordt, maar nog wel realistisch. Eigenlijk de stijl van onderstaande foto: geen "cartoonachtige" outline dus. Nu is de vraag, zou dit haalbaar zijn? En welke artiest zou dit goed kunnen? Ik heb totaal geen verstand van tattoo's en heb ook geen flauw benul wanneer een artiest goed is. Ik woon in omgeving Zwolle, dus misschien dat mensen suggesties hebben?

Afbeelding

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:57

Gave tattoo!
Ik denk dat het allemaal afhangt van de grootte van de gewenste tattoo. Hoe kleiner, hoe minder details (dus minder realisme) er in verwerkt kan worden zonder een grote kans op uitlopen te hebben..

Wauw, ik ben eens aan het kijken wat voor tattooshops er in Breda zitten. Als ik sommige portfolio's zie.. Vaak veel te dun gelijnd, of letters heel bibberig gezet. Zonde, en dan zijn het nog redelijk bekende shops (in Breda dan). Was aan her denken om een volgende tattoo bij iemand anders te zetten, maar denk dat ik uiteindelijk toch weer bij de artist van m'n eerste terug kom:')

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:23

Spirit schreef:
Wat ik jammer vind aan de meeste hartslag tattoos, is dat ze vaak zo onrealistisch zijn. Het valt mij op, omdat ik medisch onderlegd ben, maar ook al was ik dat niet, dan zou ik sowieso toch een voorbeeldje van een normale ecg opgezocht hebben voor ik zo'n tattoo zou (laten) ontwerpen.

Al kijk je maar naar het basismodel van een hartslag, dan zie je al veel verschillen.

Hahaha zó herkenbaar! De meeste mensen hebben een 'hartslag' van een ventrikelfibrillatie ofzo op hun lijf staan, hihi

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:42

Net langs de shop geweest en inderdaad ze raden me af om een landkaart op mijn voet te zetten. Was ik zelf ook al bang voor ook na jullie waarschuwingen.

Nu eens iets anders verzinnen ik denk iets met een boom... Alleen begint mijn moeder nu te piepen blijkbaar was alleen die landkaart oke :P
Nouja mijn lichaam mijn keus maar daar ga ik wel echt problemen mee krijgen. Hoe hebben jullie dat aangepakt?