Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:38

Netjes!
Pff kun jij dat zo'n lang stuk rechtdoor? Ik moet echt kronkelpaadjes hebben, liefste door het bos

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:39

Hoe langer rechtdoor, hoe beter. Dat is de spoorlijn waar ik altijd langs loop.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:46

Goed bezig Kim en SV! Kim ik zou 't ook niet kunnen hoor, de mooie landweggetjes door de kleine dorpjes in Engeland waren goed te doen maar verder ben ik altijd in het bos te vinden! Heb altijd immens respect voor weg-marathon lopers voor hun mentale fitness :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:00

Liefst maak ik het stuk langs de spoorlijn nog langer, maar ik blijf redelijk in de buurt van mijn huis ivm buikkramp. Ik durf me nu in te schrijven voor de herfstloop hier in de buurt van 14 km volgende week.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:19

Kim klinkt leuk die bergrace, knap gedaan!

Supervixen ook echt heel knap hoor de eerste 15km gelopen! Hoe is het met de buikpijn?

Ik heb na de training van vrijdag toch weer een beetje last van m’n voet, dat heb ik al vaker gehad. Baal er van :( Het komt pas een dag na de training en houdt dan een paar dagen aan, maar ik voel het eigenlijk alleen als ik zonder schoenen loop. Wel op internet gezocht maar kan niet iets vinden wat er op lijkt. Het is een gevoelige plek bij het lopen (zonder schoenen dus) op de bovenkant / buiten zijkant van mijn voet en dan ongeveer in het midden. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het is niet dat ik er echt last van heb maar ik voel het wel en ik zou balen als het straks echt een blessure wordt.
Ik heb trouwens antipronatie schoenen en ook nog zooltjes met extra steun aan de binnenkant van mijn voet (bij een speciaalzaak geweest).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:21

ja, dat ken ik! bleek bij mij af en toe een zenuwtje knel te zitten op de wreef. met tapen bij de fysio ben ik er vanaf gekomen en is nooit meer teruggekomen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:38

Ok thanks! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:29

Strik je je veters niet te strak?

Met de buikpijn is het bij de 15 km eigenlijk best goed gegaan. Wel wat onrustig erna maar het was goed te doen. Ik heb net even een snelle vijf gelopen. Heerlijk in de miezer.
Ben de tips van de diëtiste ook langzaamaan aan het invoeren.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:02

Fijn dat je niet te veel last had na de 15km. Heb je het gevoel dat de tips van de diëtiste positief effect hebben?

Ik denk niet dat ik te strak veter, hoewel ik het wel iets strakker heb gedaan laatst. Gisteravond bewust wat losser gedaan om te kijken of dat verschil maakt. Maar ik kan mijn schoenen in ieder geval altijd gewoon uittrekken zonder de veters los te maken, is dat bij jullie ook het geval? (of doe ik de veters dus te los? :+ )

Gisteravond wel een intervaltraining gedaan, 4x 1000 op wedstrijdtempo. Ging echt wel lekker :) Voelde tijdens het warmlopen mijn voet een beetje maar dat was na een paar minuten over. Nu voel ik het wel weer wat zonder schoenen.
Had me alleen te koud gekleed met een shirtje en 3 graden, mijn armen waren steenkoud geworden. Goede les ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:19

ik kan mijn schoenen niet uitdoen zonder de veters los te halen. strik je ze zoals het hoort?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:14

Uhhh ik heb mijn veterstrikdiploma volgens mij gehaald :') Dus ik strik denk volgens het kleuterschool prinicipe :') :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:15

Ik wel hoor, ik trap ze zo uit met mijn veters gestrikt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:30

Afbeelding

ik heb een smalle hiel en strik volgens methode 2 bijvoorbeeld. dat bedoel ik met op de juiste wijze je veters strikken :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:36

Daan_O schreef:
Uhhh ik heb mijn veterstrikdiploma volgens mij gehaald :') Dus ik strik denk volgens het kleuterschool prinicipe :') :')

Haha xD ik heb die ook!
Ik denk dat je voorganger bedoelt te vragen of je gewoon strikt of het principe met de lusjes gebruikt. Bij mij zitten mijn schoenen fijner sinds ik de lusjes heb gemaakt.

Dat klinkt nogal vaag, want strikken doe je altijd met lusjes. De korte vraag is dus eigenlijk: gebruik je beide gaatjes bovenin (bij dat laatste vetergaatje zit er meestal 1 meteen naast), of gebruik je er maar 1 van de 2?

Voor instructies over het strikken met lusjes: zie YouTube. Ik kan het echt niet uitleggen.

Spoiler:
van alle lusjes maakt mijn autocorrect kusjes. Beetje gek bij hardloopschoen, maar wel heel lief

Edit: ik bedoel ook dat 2de van mijn voorganger.
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 08-11-16 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:41

Ok interessant... Daar is bij aanschaf van de schoenen niets over gezegd. Hoe weet ik wat de juiste wijze is voor mij, gewoon een kwestie van uitproberen? De gaatjes bovenin gebruik ik niet denk.

Mirriezz haha autocorrect houdt er wel vaker mooie benamingen op na.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:47

Bij mij was dat ook niet verteld, ik heb de eerste 50-100km ook heerlijk gelopen zonder. Daarna wel met die lusjes gaan doen, voelde na 2x echt beter. Ik denk inderdaad dat het een kwestie van proberen is.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:52

Leuk, ik ben benieuwd!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:37

Ik gebruik ook manier 2, dit is mij aangeraden toen ik mijn schoenen kocht :)
Ik kan mijn schoenen ook gemakkelijk uit schoppen. Zitten verder wel goed, als ik ze strakker strik dan loop ik niet lekker meer.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:41

Hallo! Ik heb hier wel eens wat geplaatst maar te weinig tijd om het goed bij te houden, even wat laatste pagina's gelezen. Wat leuk dat hier zoveel lopers van verschillende niveaus zitten.

Dan nu mijn vraag, heeft iemand wel eens de RopaRun gelopen? En zo ja, hoe train je daarvoor? En hoe weet je zeker dat je zoiets kan en het gaat lukken met trainen?

Ik kan via mijn werk mee lopen, ze zijn nu een team aan het samenstellen, het lijkt mij super gaaf maar ik loop pas 1,5 jaar dus nog niet heel veel ervaring.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:17

Dat lijkt me ook een leuk evenement zeg! Ik zou zeggen, begin gewoon. In anderhalf jaar kun je een grote afstand opbouwen. Hoeveel km moet je per persoon lopen?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:06

Supervixen schreef:
Dat lijkt me ook een leuk evenement zeg! Ik zou zeggen, begin gewoon. In anderhalf jaar kun je een grote afstand opbouwen. Hoeveel km moet je per persoon lopen?

In totaal loop je over 48 uur 60 a 70 km pp. Telkens etapes van 6 uur en dan 6 uur rust. 2 teams van 4 personen. 2 km lopen, de andere 3 2 km lopen en dan weer 2 km, enz. Volgens mij 3 etapes per team.

Lijkt mij ook wel gaaf ja, benieuwd of mensen hier tips hebben rondom het trainen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:13

Greetje vast wel. Die loopt lange afstanden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:39

Nee de roparun heb ik nooit gelopen. Maar ik heb wel in min omgeving gezien dat ook mensen die zelf nooit langere afstanden lopen dan een km of 10 het wel hebben kunnen redden. Die liepen dan wel al jaren dus hadden wel een goede basis. En ik hoor dat vooral het nauwelijks slapen en de algehele vermoeidheid vaak de grootste killende factor is.
Je hoeft dus niet eens zo zeer de afstand op te bouwen maar vooral je belastbaarheid door e trainingsfrequentie op te voeren.

Zondag een geweldig mooie ultra loop van 52km in de Eifel gelopen. Maar min kuiten doe er nu nog zeer van. Normaal gesproken loop ik dan op maandag een ronde uit. Maar dat zag ik met de stand van zaken van de kuiten niet zitten. Dus maar gaan wandelen en de Eifel. Vanuit het dal omhoog geklommen en dat vonden de kuiten prima. Dus ik dacht nou dat gaat goed. Maar op een gegeven moment moet je toch weer terug naar het dal. En dat vonden de kuiten echt niet leuk.
Had gehoopt na twee dagen rust wel weer een ronde te kunnen gaan doen maar ik vrees dat door die wandeling ik toch nog nog een , misschien zelfs twee dagen extra rust moet pakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:56

Zaten zeker veel hoogtemeters in zeker?
Dat nauwelijks slapen lijkt me ook killing.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:08

Volgens mijn garmin 1150hm. De eerste 5,5 was continu stijgen. Dat is wel een heftig begin.