Ik gebruik ook Yes To. Hij is inderdaad niet helemaal 'clean' wbt parabenen en siliconen, maar het is vrij moeilijk om een shampoo te vinden die dat wel volledig is. Ik merk dat mijn haar het hier een stuk beter op doet. Het is misschien iets minder glanzend, maar het heeft wel 6x zo veel volume en het is zichtbaar een stuk gezonder.
Ik heb gisteren de dr. Organic coconut oil shampoo en conditioner gehaald, ben benieuwd
Ook ben ik vandaag bij de kapper geweest voor de dode puntjes en ik heb even geïnformeerd voor het verven (balayage), ze zei dat dit ivm met mijn dikke lange haar erg duur zou worden (€130) en door het blonderen slecht voor m'n haar, dus ze raadde aan met folie wat lichtblonde lokken te verven, maar wat moet ik me hierbij precies voorstellen? Heeft er toevallig iemand een voorbeeld?
Hele tijd geleden hier al eens om advies gevraagd, toen ben ik maar voor subtiele highlights gegaan. 2 weken geleden spontaan model gestaan voor een masterclass van L'oréal en daarvoor werd mijn haar geverfd. Zou het zelf anders nooit gedaan hebben,maar ben zo blij met het resultaat!
De onderste laag van mijn haar is echt bruin geverfd, is van mezelf al redelijk donker, maar nu nog donkerder aangezet. De bovenkant is ook iets donkerder aangezet en de onderste lokken heel licht, als eenn soort balayage. En nog een blonde lok. Snappen jullie hem nog?
BiBiQ
Geplaatst: 19-10-16 17:01
Bij mij is het vorige week geverfd. Toen het net geverfd was, heel donker. Maar bij mij loopt het zo snel terug altijd, ondanks een mega goede zilvershampoo.
Net geverfd:
Week later, daglicht bij het raam: Met donkere aanzet en onderkant
het wordt dan toch ook juist nog lichter met zilvershampoo of ben ik nou gek?
BiBiQ
Geplaatst: 19-10-16 17:58
Zilvershampoo houdt het mat. Anders wordt m'n haar warm. Maar het lichter maken doet zilvershampoo niet.
Je haar oplichten kan alleen met haarverf waar waterstofperoxide inzit. Een zilvershampoo bevat dit niet, het haalt enkel en alleen de geeltinten uit je haar.
Ik kom even binnenvallen met een vraag: Kan het dat haar niet goed reageert op een bepaalde shampoo/conditioner en daardoor gelijk vet is? Ik gebruik kokosboost van andrelon en merk dat mijn haar vet blijft. of nog vetter wordt dan het was. Kan dit komen puur door het product? Ik heb gisteren alleen de shampoo gebruikt maar mn haar was vanochtend alweer heel erg vet. Ik heb helaas geen winkel in de buurt, dus kan niet op stel en sprong een andere shampoo halen. Iemand een oplossing?
Lous
Geplaatst: 25-10-16 17:14
Minder wassen. Elke dag wassen maakt je haar juist vet. Daarnaast zit Andrelon vol troep. In ieder geval mijn ervaring en niet alleen de mijne dat ik weet
Andrelon is sowieso een slechte shampoo, heel veel siliconen waardoor het op het haar gaat liggen in plaats van dat het word opgenomen, daarnaast wat Lous zegt, iedere dag wassen is ook niet goed voor het haar.
Ik was ook lang niet elke dag. Om de 2 dagen vaak. Dan is het normaal gesproken de 3e dag pas echt vet. Nu dus al zodra ik onder de douche vandaan kom. Normaal met andrelon geen last. Dan toch binnenkort maar opzoek naar iets anders als ik weer een supermarkt tegen kom.
Ik bestel altijd bij een online kappersgroothandel. Ben ik ongeveer €30 kwijt voor shampoo en haar producten. Maar de shampoo doe ik zeker een jaar mee en met de rest een half jaar.
Uit de lijn van Swartzkopf Bona Cure color freeze.
Ik heb sinds een paar dagen de dr. Organic coconut en ik ben fan! Heb ook het idee dat de arganolie die ik gebruik beter intrekt, omdat er geen siliconen inzitten die een laagje om het haar vormen.
Ik gebruik ook Yes to Cucumbers, enige shampoo waar ik lekker volume van krijg en waar ook nog eens niet zo veel troep in zit. Verder doe ik ongeveer eens in de twee weken een maskertje van de 3 minute miracle om mijn puntjes iets te onderhouden. Gebruik verder overdag ook geen spul erin trouwens, gewoon puur natuur.
Andrelon is mij al jaren geleden afgeraden. Er was iets mee waardoor het niet geschikt was voor mijn haar. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog de producten van Keune. Je betaald wat meer, maar je gebruikt ook wat minder door de kracht die het heeft.
Orofluido all the way!! Hele fijne shampoo en conditioner.
De goude of de rood/roze fles?
Lous
Geplaatst: 27-10-16 12:53
MissBambi schreef:
Mijn kapster komt zo om het paars te verven
[ [url=m/xLzJlf.png]Afbeelding[/url] ]
Iemand tips voor shampoo en conditioner?
Heel gaaf, maar ik ben bang dat je daar geen speciale producten voor hebt. Zo min mogelijk wassen denk ik. Zilvershampoo schijnt ook wel ietsjes te kunnen helpen.