Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Och, Willem Engel durft te beweren dat het stiekem op school gaat gebeuren, die maf klapper is de weg totaal kwijt.
Wat betreft kinderen vaccineren, lastig en meteen daarbij, wanneer elke volwassene zijn verantwoordelijkheid had genomen door te vaccineren was het voor kinderen misschien niet nodig geweest. Komt bij dat kinderen ook zwaar geleden hebben door Corona, geen school, geen vrienden zien, regelmatig in quarantaine. Dat is wel te voorkomen door ze wel te vaccineren.
Maar juist de antivax diehards beseffen niet dat hun weigering dit gedeeltelijk veroorzaakt heeft.
Vayo schreef:Ik vind dit een hele lastige, want ik vraag me af wat de sterkste motivatie is om jonge kinderen te vaccineren? Naar mijn idee worden kinderen inderdaad dus wel deels als immunologisch schild gebruikt. Het klinkt heftig, maar naar mijn idee worden kinderen vooral gevaccineerd om volwassenen te beschermen (die relatief veel vaker in het ziekenhuis belanden) en om de cijfers in het algemeen laag te houden. En minder voor hun eigen gezondheid. Ik vind de afweging lastig. Ik wil terug naar normaal, maar is dit wel een ethische weg?
Pfizer geeft bij kinderen een kleine kans op ontstekingen aan het hartzakje. Over het algemeen goed te verhelpen, maar wie kan mij garanderen dat een dergelijke ontsteking geen schade achterlaat?
Feit blijft dat gezonde kinderen nauwelijks ziek worden van Corona en de kans dat zij hiermee in het ziekenhuis belanden is uiterst laag. Ik vind dat er nog te weinig duidelijk is over restklachten na Corona. In het algemeen, maar ook vooral bij kinderen. Er zijn hier in de omgeving zo ontzettend veel kinderen besmet geweest en al die kinderen zaten voornamelijk met milde of geen klachten thuis en waren gelijk weer helemaal fit. Ik wil eigenlijk eerst graag weten hoe uitzonderlijk het is dat een gezond kind fikse en langdurige restklachten overhoudt na Corona.
Het zijn opgroeiende kinderen en als ik naar die van mij kijk krijgt ze dit jaar nog de tweede vaccinatie tegen hpv en een vaccinatie tegen hersenvliesontsteking. Wordt dat niet allemaal veel als ze dan ook nog eens tegen Corona gevaccineerd wordt? Een virus wat zich bij kinderen over het algemeen uit als een verkoudheidje!
De enige reden voor mij om wel te laten vaccineren is als blijkt dat de kans op restklachten/schade in het lichaam door Corona echt wel een reële is ipv zeer uitzonderlijk. En als dit er voor zorgt dat ze gewoon normaal een fijn jaar naar school kan ipv hoe het afgelopen jaar gegaan is.
Ik voel wel frustratie als ik denk aan een groep volwassenen die veel meer risico loopt op ziekenhuisopname als ze Corona zouden krijgen, maar zich niet laten vaccineren. Die kunnen dan meelopen onder de paraplu van gevaccineerde kinderen die over het algemeen zeer weinig risico lopen. Ik ben er dus nog totaal niet over uit.
Ik heb het hier wel met haar over. Op het moment dat zij zich wilt laten vaccineren, maar wij willen dit als ouders niet … dan doen we het niet. En op het moment dat wij dit als ouders wel willen, maar zij kan goed uitlegt waarom ze het niet wilt (dus niet enkel omdat ze geen naald in haar arm wilt) dan laten we haar ook niet vaccineren. Ik vind het wel belangrijk dat het in overleg is en we er eigenlijk allemaal achter staan.
IMANDRA schreef:Hoe bedoel je, wordt teveel? Kinderen (en zeker baby's) komen ontzettend veel in aanraking met ziektekiemen en virussen, dus een vaccinatie meer of minder zou voor het immuunsysteem niet moeten uitmaken. Zelfde proces.
Mag ik vragen waarom bij jou de keuze niet (volledig) bij je kind ligt? Omdat je volgens mij zegt dat als jullie het als ouders niet willen ze niet gevaccineerd wordt (ook al zou ze het zelf wel willen)? Weet niet hoe oud ze is? Geen veroordeling ofzo, gewoon nieuwsgierig. Overleg is sowieso heel goed denk ik.
Vayo schreef:Ik kreeg van mijn oudste dochter ook echt de indruk dat veel tieners zich willen laten vaccineren. Morgen ga ik eens opzoeken wanneer ik een afspraak voor haar kan maken. Want volgens mij gaat de volgorde vanaf 16 en dan omlaag qua leeftijd?
Vayo schreef:Ik kreeg van mijn oudste dochter ook echt de indruk dat veel tieners zich willen laten vaccineren. Morgen ga ik eens opzoeken wanneer ik een afspraak voor haar kan maken. Want volgens mij gaat de volgorde vanaf 16 en dan omlaag qua leeftijd?